Ateho  Elekma

245 DL -89

  • 103 Vastauksia
  • 32870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #15 : 06.01.2012, 21:07:03 »
Hiljasta ollu kun löyty toisen sivun puolenvälin jälkeen  ;D

Mutta tänään lähinnä oon suunnitellu valojen releistystä, sekä lisävalojen asennusta mitkä sosialisoin porukoiden varastosta  :P

Ja lämpötila-anturi on kyrvähtäny, kun en siitä kerran vastusta saanu mitattua  :idiot2: Lambda antaa tyhjäkäynnillä tasasta lukemaa, taisi olla 0,44. Kun antaa kaasua ja päästää irti, kierrosten laskiessa tippuu alle 0.1. Jännite lähti nousemaan kun anto kaasua, mutta ei paljoo. Voipi olla että olis noussu lähelle yhtä jos olis ajon aikana tutkinu.
Vikakoodeiksi tyrkkäs tänään ekaa kertaa 2-2-1 aikaisemman 2-3-1 kaveriks. Tosin autoa käytin jonkin aikaa ilman kytkettyä labdaa kun kokeilin miten vaikuttaa. Ainakin kierrokset tippu.

Kotiin kun pääsin ja ajoin auton talliin, nappasin maskin, valojen kromireunat ja puskurin "ylälistat" mukaan. Niistä puskurin listoista otin muovipäälysteen pois(jälkiasennettuja?) ja aloin kiillotushommiin. Enemmän olis pitäny ottaa kuvia ennen kiillotusta villasukalla ja hammastahnalla, mutta tässä nyt jotain.

Ennen


Jälkeen


Ennen


Jälkeen










Ja vielä yleiskiiltoa  :pomo:

No kun halvalla sai.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #16 : 06.01.2012, 21:15:43 »
Niistä puskurin listoista otin muovipäälysteen pois(jälkiasennettuja?)
Kyllä tehtaan paappa ne on asentanut.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #17 : 06.01.2012, 21:23:42 »
kylä kiiltää niin perhanasti.

hyvä prokkis hyviä kuvia, lisää vaan kuvia ja kertomusta kun jaksaa ahertaa, ittellä samallainen rassi, ni kovalla innolla kattelen kuvat ja sepustukset läpi että tietää vähän mitenkä itte sit lähtee korjailee.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #18 : 06.01.2012, 21:28:39 »
Kyllä tehtaan paappa ne on asentanut.

No perhana.. Lähti vaan irti niin helposti ja pinta siellä välissä niin kiiltävältä että aattelin niiden olevan jälkiasennus  ;D
Pitää kattoo kuinka tyhmältä niiden sauma näyttää että laitanko niitä takas :P
kylä kiiltää niin perhanasti.

hyvä prokkis hyviä kuvia, lisää vaan kuvia ja kertomusta kun jaksaa ahertaa, ittellä samallainen rassi, ni kovalla innolla kattelen kuvat ja sepustukset läpi että tietää vähän mitenkä itte sit lähtee korjailee.

En mä noita olis ruvennutkaan kiillotteleen jos en olis sun projektia lukenu  :2funny:
Pitäis iteltä kans ottaa se tankkilaite irti ja sulla oon nähny ainoot kuvat siitä kruunusta irtonaisena ja tankista ilman tankkilaitetta  O0
No kun halvalla sai.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #19 : 06.01.2012, 21:49:51 »
Pitäis iteltä kans ottaa se tankkilaite irti ja sulla oon nähny ainoot kuvat siitä kruunusta irtonaisena ja tankista ilman tankkilaitetta  O0

ota luukusta letkut irti ja kömmi auton alle tiputtamaan tankki pois, muista myös täyttöputken klemmari.
tankki on 5 pultilla kiinni, suosittelen ehdottomasti tankin tiputtamista ja sitten vasta sen putkihässäkän irroittamista, muuten menee hermot siellä auton sisällä väkertäessä eka pokstonkeilla avittaa ja sit kiertää ja sit ku se pitäs ujuttaa se letkuhässäkkä sielt ulos ni oivoi.

tankin pudottamisessa menee ekakertalaiselta reipas puolituntia ja tunti jos ottaa kuvat joka vaiheesta.
kuten varmaan oot lukenu mun prokkiksesta jätä korrekin purkka hyllyyn ja osta sitä plastik paddinkia.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #20 : 06.01.2012, 21:54:04 »
ota luukusta letkut irti ja kömmi auton alle tiputtamaan tankki pois, muista myös täyttöputken klemmari.
tankki on 5 pultilla kiinni, suosittelen ehdottomasti tankin tiputtamista ja sitten vasta sen putkihässäkän irroittamista, muuten menee hermot siellä auton sisällä väkertäessä eka pokstonkeilla avittaa ja sit kiertää ja sit ku se pitäs ujuttaa se letkuhässäkkä sielt ulos ni oivoi.

tankin pudottamisessa menee ekakertalaiselta reipas puolituntia ja tunti jos ottaa kuvat joka vaiheesta.
kuten varmaan oot lukenu mun prokkiksesta jätä korrekin purkka hyllyyn ja osta sitä plastik paddinkia.

Oon joskus kauheessa kännissä ottanu tankin irti, tosin sekin volvo oli katollaan  :2funny:
Ja lankomiehen kanssa kun tutkailtiin sitä tossa keväämmällä niin uhos että se voi tinata siihen uutta putkee, putkirunkkari kun on :)
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #21 : 07.01.2012, 23:09:46 »
Tänään tuli laitettua ne listat ja maski takasin paikoilleen. En oikein tiedä kumpi on parempi kun ilman niitä kumisuojia on aika iso toi listan ja umpion väli.

vs


Sitten tuin motonettiä ostamalla sieltä sähkötarvikkeita ja aloin väsäämään valojen releistystä ja samalla olis lisävalot tosiaan tulossa. Ainoo este tällä hetkellä on ettei löytyny motonetistä 2.5mm2 piuhaa. Lankomieheltä sain sen verran että tänään sai jotain tehtyä. Kaikki liitokset tietenkin tinan ja kutistesukan kanssa poislukien akulta sulakerasialle kun ei olis sukkaa saanu tinauksen jälkeen. Kuvat kertokoon loput.

Sieltä löysi releet ja sulakerasia paikkansa. Reikä rasian kiinnitykselle oli jo, ei raaskinu porata uutta  ::)







Saas nähdä miten meikäläisen patentit toimii. 16mm2 piuhaa siinä on kuitenkin, että kaippa se tarpeeks sähköö siirtää sulakerasialle saakka.



Noiden lisäks jokunen herätepiuha 1.5mm2 johdostakin tuli tehtyä.
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #22 : 08.01.2012, 20:51:03 »
Tänään löyty nurkista mustaa piuhaa sen verran, että sai releistyksen tehtyä toiselle puolelle loppuun. Orkkispiuhoilla lukemat polttimolta 10.93, uusilla piuhoilla 11.74 akun jännitteen ollessa 11.83. Eli jännitehäviö tippu 0.9:stä 0.09:n.

Mutta sit aloin taas ihmetteleen mikä käynnissä on vikana. Taas jälleen ties monennenko kerran koitin sitä säätää, mutta aina heittää vikakoodit päälle. Sit koitin nyppiä yks kerrallaan tulpan naruja irti, ja kakkospytyn kohdalla ei käynti muuttunut   ??? Puolalta saakka kaikki alle kuukauden vanhaa  :idiot2: Pitää tuo nyt sit selvittää ja sit ruveta taas miettimään sitä tyhjäkäyntiä. Otin (huonon) kuvan kakkosen tulpasta, jos viisaammat siitä saa jotain selvää



Kärki(edit: eli kärjellä tarkoitamme siis maaelektrodia, oli pakko tarkistaa oikea termi  ;D) ei oo noin valkonen, tuli salama ssaatana ja sit loppukin jo akku   ;D
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 02:22:10 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #23 : 08.01.2012, 23:21:47 »
eihän tuo nyt niin pahan näköinen ole, koititko tueeko kipinää tulpanjohdosta?
tulpanjohdon hattua kuorii, kuin esinahkaa ja pitää vanttuut kädessä johki korin mutterin pielessä ja kaveri pyöräyttää konetta.
jos lyä, niin tulpassa vika.

mietein tuossa et voit mitata jännitehäviön myös laittamalla DC asennossa yleismittarin pluspiuhan akun plusnapaan ja miinuspiuhan valojen plusnapaan, tällöin se näyttää suoraan jännitehäviön.

ja btw 11.83 on aivan liian heikko akun jännite. 12,1 on ok, 12,5 on terve täyteenladattu vesiakku 12,9 on terve täyteenladattu AGM akku.

lisäks kurkkaa sinne jakajan kanteen, jos pyöriä jäänyt asennusvaiheessa aavistuksen ylös ja jakajan kansi jää kenolleen jolloin silloin tällöin pyöriä ei anna kakkospytylle kipinää. itte tänään pyöriää asentaessa oli hieman onkelmia saada se pohjiin asti, mutta ruuvimeisseli ja pikkuvasaralla kun naputteli ruuvarin kumivarteen sai naputeltua pyöriän paikoilleen että jakajan kansi istui nätisti.

siis ruuvimeisseli poikittain ja pyöriän päällä ennenkuin joku keksii et oon koittanut taltta&vasara -menetelmällä hakata pyöriää.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #24 : 09.01.2012, 00:40:16 »
Satavarma, ettei oo imuvuotoa kakkospytyllä?
Jäitä housuun!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #25 : 09.01.2012, 00:57:28 »
Tai kakkosen suuttimen liittimestä sielut karannu liittimen sisälle?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #26 : 09.01.2012, 01:38:26 »
Satavarma, ettei oo imuvuotoa kakkospytyllä?

Imuvuoto on olemassa, mahdollisesti kakkospytyllä. Tarkistamme asian. Pitänee samalla vaihtaa nokkaremmi jos kannen käyttää irti kun ei sen iästä tietoa ole.
Tai kakkosen suuttimen liittimestä sielut karannu liittimen sisälle?

Tämäkin mahdollista. Asiaan perehtyminen jatkuu ensi viikolla. :)


Kiitoksia ideoista mistä lähteä etsimään  :hello:
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #27 : 09.01.2012, 02:20:38 »
eihän tuo nyt niin pahan näköinen ole, koititko tueeko kipinää tulpanjohdosta?
tulpanjohdon hattua kuorii, kuin esinahkaa ja pitää vanttuut kädessä johki korin mutterin pielessä ja kaveri pyöräyttää konetta.
jos lyä, niin tulpassa vika.

Kun ei kumpikaan noista ole vissiin ainakaan kokonaan rikki, kun kerran näyttää siltä että edes joskus lyö kipinää, ja kierroksilla ainakin kuulostaa että lähtee mukaan.
Mutta eipä ole paha tarkistaa tuokaan

Lainaus
ja btw 11.83 on aivan liian heikko akun jännite. 12,1 on ok, 12,5 on terve täyteenladattu vesiakku 12,9 on terve täyteenladattu AGM akku.

Asialla on mahdollisesti jotain yhteyttä eilis-illasta saakka palaneella hanskalokeron valolla  ::)

Lainaus
lisäks kurkkaa sinne jakajan kanteen, jos pyöriä jäänyt asennusvaiheessa aavistuksen ylös ja jakajan kansi jää kenolleen jolloin silloin tällöin pyöriä ei anna kakkospytylle kipinää. itte tänään pyöriää asentaessa oli hieman onkelmia saada se pohjiin asti, mutta ruuvimeisseli ja pikkuvasaralla kun naputteli ruuvarin kumivarteen sai naputeltua pyöriän paikoilleen että jakajan kansi istui nätisti.

siis ruuvimeisseli poikittain ja pyöriän päällä ennenkuin joku keksii et oon koittanut taltta&vasara -menetelmällä hakata pyöriää.

Lisätään pyörijän tarkistaminen things to do-listaan :)
No kun halvalla sai.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #28 : 09.01.2012, 04:56:10 »
seurantaan menee tämäkin, juuri sopivaa pikku fiksailua, itsellä 940, mutta samaan kastiin sekin menee ja kuulostat jopa ikä luokaltasi samalta kun minä. :hello:
volvoja - onhan noita.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 245 DL -89
« Vastaus #29 : 09.01.2012, 06:27:03 »
Kun ei kumpikaan noista ole vissiin ainakaan kokonaan rikki, kun kerran näyttää siltä että edes joskus lyö kipinää, ja kierroksilla ainakin kuulostaa että lähtee mukaan.
Imuvuoto. Tekee just tuota että lähtee kierroksilla mukaan. Onneks F-koneen imusarjassa ei ole vesikiertoa niin on pikkusen mukavampi vaihtaa se tiiviste.
Jäitä housuun!

 

Carcom Oy  Ateho