Kulkukoira  Proturbo

740 b200e+t RE85

  • 20 Vastauksia
  • 9052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
740 b200e+t RE85
« : 26.01.2013, 12:59:28 »
Eli kuten otsikosta näkee aihiona on mahtava 1988 vuosimallin 740 b200e+m47 tekniikalla, josta olisi tarkoitus seuraavan kolmen kuukauden aikana saada vähän edes voimaa irti seuraavalla reseptillä:

-B200E alakerta 13mm kangilla, puristussuhde pysyy kympissä
-530 kansi siistittynä ja v-nokalla
-moottorinohjauksena ms1v2.2 mega protopartsin johtosarjalla ja perus hallijakajalla
-630cc dekat sähkoruiskun imusarjalla
-vakio k-jetin bensapumppu
-lc1 laajakaista (död!  :'() korvaavaa etsitään...
-nissan 45v4 ahdin, muistaakseni 49/47 siivillä ja 8 pesällä
-halkopakosarja ainakin aluksi
-600x300x76 cooleri
-turbon kytkin 228mm

Eli ei mikään erikoinen paketti, mutta tehotavoitteena on 250-270hv.

Kommentteja saa esittää.
Kuvia tulee kun kerkeän käydä tallilla.

« Viimeksi muokattu: 13.10.2013, 22:59:08 kirjoittanut samupyh »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #1 : 16.02.2013, 22:40:33 »
Kuvia tulee kun kerkeän käydä tallilla.
Olet todistettavasti käynyt tallilla ja silti ei ole kuvia? ::)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #2 : 16.02.2013, 23:19:46 »
Olet todistettavasti käynyt tallilla ja silti ei ole kuvia? ::)

Totta,
Jäänyt vähän kuvien laitto :D ehkä sitten kuten erään rakentajan sanoin räikän suunta vaihtuu...


Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #3 : 17.02.2013, 00:55:26 »




Oon kuullu juttua että Suomen öbaut kovimpien harrasteautojen tyyssijassa rakentuu muuan budjetti-drifteri kovaa vauhtia! Pään kokonen turbo ja pirkanmaan parhaiten hengittävä 530 kansi odottavat asennusta sliipperi-voleksiin. Tietääpä turbokin sitten että mitä varten on olemassa...

Ugh!  ;)

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #4 : 17.02.2013, 00:58:18 »

Ninjuu ja solahti sinne kennojakin keulalle koesovitukseen! Ei o tilasta pulaa ku tosiauton kone on pitkittäin...

http://www.youtube.com/watch?v=pKECNBfjjDY Hurjimmat kävi myös jääradalla ottaan vähän tuntumaa perän liukkauteen näin etukäteen, jahka kohta on totiset kilpurit ajossa!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #5 : 17.02.2013, 01:19:08 »
Tuolla tuntuu valmistuvan useampia turbo laitoksia  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #6 : 29.03.2013, 12:28:52 »

Kevättä odotellessa! Pääväylät on jo päivisin kuivia, eli kohta saadaan vastaus kysymykseen "Will it drift?!"


Patti noussee kohta keulalle, jahka vaan viriosat löytää lohkon sisältä sopivan paikkansa. Pyöriviä osia on kuulemma jopa koneistettu porakoneella  ELK


Lopulta ahtoputkien tarkat kurvitkin löysi lopullisen muotonsa. Pikkuisen pitää vielä lyhentää, mutta muoto on hyvä!

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #7 : 29.03.2013, 12:52:48 »
Itse tekijäkin näköjään päässy kuvaan  ;D

Tosiaan tällähetkellä kone on kasauksen alla ja vasta johtosarja+coolerin asennus tehtynä... Tarkoituksena olisi saada vapuksi ajoon mutta saas nähä

Vanteet tulee vaihtumaan luultavasti valkosiin Azevin A:hin koossa 16x7.5 et5, muuten ulkoasu jää noin karuksi :)

Ahtimen öljynkierto pitäisi kanssa suunnitella ja kerkesinkin jo hommata haaroituksen öljynpaineanturille nippoineen, mutta ongelmaksi tuli kuumaa öljyä kestävän klemmariasenteisen letkun löytäminen.

Vinkkejä otetaan vastaan mikä letku voisi kestää kuumaa öljyä?



Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #8 : 29.03.2013, 13:02:04 »
Mä hain taannoin ihan vaa hiflexistä jotai sopivaa letkua. Eihä sen tarvi kestää ku joku sata astetta ni eipä sen kummosta tarvi olla.
!

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #9 : 29.03.2013, 23:11:51 »
Pannu sai päälleen hupun. Tupu ja Lupu etsii veljeään :D



Ja koko koneen kestävyys ei todellakaan ole hiuskarvan varassa, vaan hitsilangan varassa ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #10 : 30.03.2013, 13:00:16 »
Vinkkejä otetaan vastaan mikä letku voisi kestää kuumaa öljyä?
käyt teettämässä siihen letkun niin kestää auton loppuiän :).

Ja koko koneen kestävyys ei todellakaan ole hiuskarvan varassa, vaan hitsilangan varassa ;)

:2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #11 : 30.03.2013, 18:39:11 »
Itse tekijäkin näköjään päässy kuvaan  ;D


Ahtimen öljynkierto pitäisi kanssa suunnitella ja kerkesinkin jo hommata haaroituksen öljynpaineanturille nippoineen, mutta ongelmaksi tuli kuumaa öljyä kestävän klemmariasenteisen letkun löytäminen.

Vinkkejä otetaan vastaan mikä letku voisi kestää kuumaa öljyä?




Itse teetin hi-flexillä tollasen ratkasun :)



Teräspunottua jokunen kymmenen senttiä, toisessa päässä prässätty jenka liitos ja toisessa päädyssä banjon lenkki :) maksoi about 10e  ;)

Öljynpaluuna itsellä toimii 20mm halkasijalla oleva silikoni letku joka on klemmarilla ahtimessa ja toinen pää öljy pohjassa klemmarilla. Kestänyt hyvin kunhan ei ota pakosarjaan kiinni  V:>
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #12 : 30.03.2013, 22:11:26 »
Itse teetin hi-flexillä tollasen ratkasun :)

Teräspunottua jokunen kymmenen senttiä, toisessa päässä prässätty jenka liitos ja toisessa päädyssä banjon lenkki :) maksoi about 10e  ;)


Täytyypä käydä paikanpäällä kyselemässä, puhelimessa antoivat hinta-arvion hiflexillä n.40-50 alv.0 joten se kuulosti turhan tyyriiltä ratkaisulta...

Mutta eiköhän siihen joku ratkaisu löydy, ainakin sastamalasta saa edukkaasti teetätettyä varmasti, mutta on vähän typerää lähteä sinneasti hakemaan yhtä letkua :D


Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #13 : 31.03.2013, 10:32:58 »
Täytyypä käydä paikanpäällä kyselemässä, puhelimessa antoivat hinta-arvion hiflexillä n.40-50 alv.0 joten se kuulosti turhan tyyriiltä ratkaisulta...

Mutta eiköhän siihen joku ratkaisu löydy, ainakin sastamalasta saa edukkaasti teetätettyä varmasti, mutta on vähän typerää lähteä sinneasti hakemaan yhtä letkua :D
30e tuntumaan asiakkaan hinta, oli tuollainen miuzon vastaava letkupätkä hiflexiltä joskus, tosin siinä oli ihan kunnon hydrauliikkaletkua ja noita liitinnippeleitä ainakin tuplamäärä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e+t RE85
« Vastaus #14 : 29.09.2013, 21:11:36 »
Vähän vierähtänyt aikaa siitä kun viimeksi päivittänyt tännekin. Erilaiset vastoinkäymiset projektin kanssa on syönyt motivaatiota koko kesän.
Suurimmat ongelmat on onneksi jo takana, mutta vielä tahtoo noi sähköpuolen hommat ahdistaa. Laajakaista muunmuassa pimeni totaalisesti. Positiivista on se että megan kanssa ei suurempia ongelmia ole ollut ja auto on jo käynytkin.

Mutta tässä pari kuvaa:

Konehuone valmiina


Yleiskuva, vanteina Azevin A:t

 

Futurez  Kulkukoira