Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 d24 "Naidee"

  • 20 Vastauksia
  • 12193 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24 "Naidee"
« Vastaus #15 : 24.03.2015, 17:47:04 »
Melko ripeällä tahilla on nyt niputettu kasaan päin

Männänrengas sarjan sai kuitenkin yhteen mäntään tilattua kohtuu hintaa viikon toimitus ajalla. Vaihdoin vain keskimäisen renkaan uuteen ja loput jäi hyllyyn joutilaaksi. Sain laitettua viimesenkin männän paikoileen ja vieläpä kaikki männänrenkaat ehyenä :pomo:. Öljypumpun laittelin imuputkineen ja öljypohjan nakkasin paikoileen uusilla tiivisteillä. Lohkosta ja kannesta vielä siistin tasopintaa vähän hiomalla vaikka tasohionta oli koneistamolla tehty. Männänylitys tuli heittokellolla mitattua kannentiivisteen paksuuden valitsemiseen ja ykk kohta saatiin tarkasti. Kuitenkin tuli laitettua paksuin 1.6mm vaikka olisi ohuin kannentiiviste mahtunut olemaan. Puristuksia olisi saanu 0.5 bar enenmpi äkkiä laskettuna ohuemmalla tiivisteellä. Kestääpähän painetta enempi ja ei ota mäntä liian kuumana kanteen ::). Kannesta ja imusarjasta vielä imukanavia vähän pyöristelin ja nokka-akselin stefat laittelin. Kannen nostin paikoileen ja ohjeitten mukaan kiristelin uusilla pultteilla. Tuo imusarjan tulolaippa pitää jossain vaiheessa tehä parempi. Kaikkea muuta pientä löysi paikkansa lohkon kyljestä.


Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24 "Naidee"
« Vastaus #16 : 06.04.2015, 17:45:56 »
Melkolailla alkaa olla nipussa. Vielähän tuossa on kuitenkin laittoa. Jakohihnaksi tuli gatesi. Jospa se olisi tavallista parempi hihna ainakin hinnan puolesta ::). Vauhtipyörän nakkasin paikoileen ja meistin ajoitusmerkit. Vaihdelaatikkoa tuli samalla vähän soviteltua paikoileen. Kytkinakselille ei saanut sopimaan oikein mitään silmälaakeria suoraan niin joutuu sitä vielä sorvaamaan. Samalla huomasin että kykinakselin laakeri oli aika sökönä ja takastefa ihan mutkilla. Eli laatikon joutuu vielä purkamaan jotta saapi akselin sorvattavaksi ja laakerin vaihdettua..



Tuommonen öljysuodatinjalka hässäkän sovittelin paikoileen kun ei deekun omaa jalkaa ollut missä olisi ollut öljynlauhduttimelle lähdöt. Hyllystä sattui löytymään omat tarpeet
Tässähän on sekaisin biltemaa ja bmw:tä. Pienillä muutoksilla sai aika hyvin sopimaan. Näppärästi sai turbolle ja antureille lähdöt.


Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24 "Naidee"
« Vastaus #17 : 16.04.2015, 19:45:40 »
Ei kait siinä. Laatikon käytin auki ja sorvuutin kytkinakselia jotta silmälaakeri saatiin sopimaan, samalla vaihoin kytkinakselille laakerin, eteen/taakse stefat ja siirtajäakselin tiivisteen. Pientä päänvaivaa aiheutti miten saisi painettua tuon kytkinakselin laakerista irti. Hirvitti kyllä vääntää ulosvetäjää joka oli kolmen 6 millin kierretangon varassa  :D, Lähti kuitenkin paikkoja särkemättä. Kytkinakseli lähti irti ilman että tarvitsi koko laatikkoa purkaa, vähän painoi ulosvetäjällä pääakselia takaapäin niin mahtui kääntymään pois paikoiltaan. Oisihan siellä syncrorenkaat olleet vaihdon tarpeessa mutta en raskinut niitä ruveta sen kummemmin vaihtelemaan. Saapi ajaa sitten kuin vanhalla sisulla, välikaasulla vaihteet silmään :buck2:


Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24 "Naidee"
« Vastaus #18 : 01.05.2015, 16:59:53 »
Konehan oisi nytten kasassa ja keulillekin se jo kerkesi :) Laatikkokin passasi paikoileen. Vaihetelin myös tuon siirtäjäakselin tiivisteen laatikoon vielä. Kykinpuolelle tuli uusi kykinlevy painelaakeri mutta asetelma mallia käytetty koska oli ehyt ja myös tasapainotettukin tälle koneelle. Pumpun hihnan laittelin paikoileen ja säädin ennakoksi 0,90. Pumpun tekiän mukaan pitäisi toimia ihan vakio ennakoillakin. Pyörihän tuo moottori kun räikällä vähän kokeilin ja vaihteetkin löytyi. Koria kävin herättelemässä talviunilta. Pieniä pintaruoste hommia alustassa tiedossa ja massausta ainakin. Koneen kun laitoin paikoileen niin sitten hoksasin että laatikko asettuu kallelleen. Hitsattu tuo laippa lohkon suuntasesti eika ajateltu että moottori tulee kallelleen :-\. No uskoisin että pitäisi silti toimia. Keppitelineen joutuu vielä tekemään. Pakosarjan tuossa kanssa röpöstin jonninlaisen. Oli henkilökohtaiset taiteilian lahjat lujilla  ;D. Luultavasti parempi kuin alkuperäinen. Vielä vähän keskeneräinen.



« Viimeksi muokattu: 01.05.2015, 17:05:01 kirjoittanut SoSSe92 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24 "Naidee"
« Vastaus #19 : 01.05.2015, 18:08:07 »
Alkuperäinen pakosarja kairattuna on näissä yleensä paras ja riittää siihen mitä näistä irti saa.

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 d24 "Naidee"
« Vastaus #20 : 06.06.2015, 10:22:45 »
No joo käynissähin oisi nyt käytetty. ei kait siinä hyvihän tuo tuntuisi rallatelevan. Aika Hyvin tuntuu öljynpaineet nousevan ja aika herkkä lähtemään käyntiin 8). Pakosarja tuli vielä peiteltyä lämpönauhalla. Aika hyvin sai istumaan turbon kanssa tuonne konehuoneeseen. Joutuu varmaan jotain lämpösuojaa tuohon konepellin ja pakopesän väliin laittaa kun aika lähelle tulee toisiaan. Jäähdyttimetkin saatu soviteltua paikoileen, aika tiukka paketti tulikin. Öljynjäähdytin kokoa reilu koska sattui löytymään joutilaana semmoinen, pitävyydestä ei sitten kyllä ole tietoa  ::). Ahtoputket koitan sovittaa tulemaan maskin takaa siistimmin kun ennen oli moottorin ja jäähdyttimen välistä. Lisäantureille oli sähkötkin valmiina kun olivat jo silloin edelisellä kokoon panolla. Pientä siistimistä jossain vaiheessa vielä vaatii.

Kardaaniakin oisi soviteltu paikoileen. Melkein m47 kardaani käypi paikoileen suoraan mutta joutuu vähän boorin päästä lyhentämään kumpaakin pätkää ja tukilaakerin paikka vähän siirtämään. Vaihdelaatikossa oli valmiiksi jo volvon kardaanille tehty laippa. Bmw keppitelineen sain jotenkin vääneltyä sopimaan, tuntuuhan nuo kaikki vaihteet löytyvän. Kytkimelle piti tehdä uusi nestelinja. työpaikalta sain lainaan rässin millä sai paineltua jarruputkeen päitä. Aika jäykän oloinen kytkin tuntuisi olevan.  Tuolta voipi katella savut: http://vid40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/DSCN7523_cut_cut_zpsi1vmcv8w.mp4



 

Autodiagnoosi  Carcom Oy