Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 Megasquirt all N/A "Myynnissä"

  • 99 Vastauksia
  • 43092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #30 : 06.10.2011, 13:19:18 »
Olisi, eli et ole katsonut mun projekti-topicista aikoja? :)
Oppia ikä kaikki - eli nyt katsoin.
Summa summarum 1:50 alitukseen on potentiaalia ~200hv tehoilla, alustan säätöjen sattuessa suht. kohdilleen ja kuskin hoitaessa osansa.



Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #31 : 24.11.2011, 14:21:47 »
Ollut hiljais eloa nyt jo tovin tään projektin kanssa. Koulukiireet ja reissut pitäneet mielen muualla joten ei ole paljoa tullut autoon koskettua. Tänään sitten pitkästä aikaa jotain sai aikaiseksi. Käynnistys on ollut ongelma siitä lähtien kun tämän auton liikenteeseen otti ja pääsyy siinä että ei ole vain jaksanut hioa asetuksia kohdalleen :idiot2: Nyt sitten koitin hakea oikeita arvoja ja kyllä siinä hieman tuli onnistuttuakin. Käynnistysennakon puotin 13 asteesta 6:teen ja Cranking PWM 75 %, nämä siis kun kone on lämpimänä. Vielä pitäisi hieman säätää, mutta nyt se sentään lähtee käyntiin ilman että kaasua joutuu polkeen.

Kalibroin samalla ilmanlämpö- ja lambda-anturin. Ilmanlämpö oli jo pitkään näyttänyt päin prinkkalaa, mutta vasta nyt sain se korjattua. Lambda on vielä hieman vinossa, koska muistin voltti/AFR lukemat väärin, mutta huomenna olisi tarkoitus se korjata, jotta saa lambda ohjauksen käyttöön. Joutokäyntikin on nyt oikein nättiä, tosin jos laki sallisi mieluiten käyttäisin sitä hieman korkeammilla kierroksilla, mutta minkäs teet. Jonkinlainen joutokäyntiluisti/moottori sinne pitäisi kyllä järjestää jotta kylmällä tuo käynnistys olisi helpompaa. Ehkä jonain päivänä.

Hieman rukkailin kaasuläpän arvoja sekä joutokäynti ja over run cut arvoja jotta sain sen nykimisen mikä tuli pienillä kaasuläpän aukeamilla. Alkais nuo peruasetukset olemaan kohdillaan, niin sitten kun joululomalla tuon ahdetun padan remppaa ja vaihtaa paikalleen, niin luulisi säädön olevan sen jälkeen suht helppoa.

Laatikkoakin pitäisi tässä rempata, mutta en tiedä onko kiinnostusta. Ei siellä kuin stefa vuoda takaa, mutta kuitenkin. Liekkö sillloin kun sen koneen vaihtaa niin vaihtais tuon stefankin.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt *Cranking ja AE kysymys?*
« Vastaus #32 : 02.12.2011, 09:12:28 »
Eilen sain talvitassut vaihdettua alle. Ei kyllä hirveästi huvittanut niitä alle vaihtaa, mutta laki on laki ::) Voimaa tuli ainakin lisää aivan mahdottomasti :D Pitoja ei ole lainkaan tuolla "erittäin" lumisessa maisemassa. Siinä samalla kun sisätiloissa oli niin säätelin kiihdytysrikastuksia ja cranking pulse:ja. Siinä jonkun puol tuntia hinkkasin niitä arvoja ees taas mutta ei siitä valmista tullut.

AE en saanut siten etteikö joutokäynniltä lähtiessä olisi pientä yskimistä kun kaasua käyttää. Vaikka kuinka suuria arvoja laitto niin tuntui ettei mitään vaikutusta ollut. Sitten reilummin kaasua antaessa tilanne oli parempi. Siis kysymys kuuluukin olisiko kellään antaa arvoja tuohon AE:hen? Tiedän että samoja arvoja en voi käyttää mutta jotain suuntaa antavaa tietoa olisi kiva saada jotta voisi verrata.

Toinen ongelma sitten olikin tuo cranking pulse. Mitä olen käsittänyt että MS2:ssa tuo cranking pulse on % -arvo bensakartan joutokäynti arvosta. Nyt se arvo on 41 ja ms ~2.2. Käynnistys vaiheessa vaikka kuinka pieneksi sen prosentti arvon laitan niin se pyörii siellä 4,1-4,4 ms kohdilla. Nyt arvo taisi olla 55 % ja jos se menisi niin kuin olen ymmärtänyt niin silloin cranking pulse pitäisi olla 1,1 ms. Onko jollain tietoa miten tuo nyt oikein pelaa? On niin rasittava koittaa sahata tuota käyntiin lämpimänä, kun bensa vain haisee mutta mitään ei tapahtu :-\

Sitten jotain hyvääkin. Sain AFR kalibroinnin vihdoin tehtyä ja nyt megakin saa oikeata tietoa. Nyt on myös Tunerstudiosta käytössä täysversio. Siitä löytyy nyt tämä VE live analysis ja täytyy myöntää on se aika näppärä. Kunhan AFR -kartta on kohdillaan, niin kone säätää automaattisesti karttaa sen mukaan ajossa. Itse ei tarvitse muuta tehdä kuin ajella ja kone hoitaa säätämisen aktiivisesti. Samalla kun otin tuon lambda -ohjauksen käyttöön, niin kummasti tasoittui ajo. Jotain pientä nykimistä tuli seurauksena mutta en vielä tiedä mistä se johtuu.

Täytyy kyllä myöntää että oppimistarkoitukseen tää mega on kyllä aivan loistava! Kyllä on moottoreista ja erityisesti moottorinohjauksesta ja siihen liittyvistä asioista oppinut aivan mahdottomasti. Kaikki kun joutuu itse värkkäileen ja pohtimaan niin väkisinkin jotain jää päähän ;D

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt *Cranking pulse ja AE kysymys??*
« Vastaus #33 : 04.12.2011, 14:16:52 »
Ei ole vielä tullut selkoa tuohon cranking ja AE kysymykseen, mutta sen sijaan aloin tuota sytkäkarttaa vilkuileen. Tässä kun on tuota kirjallisuutta tullut luettua ja katsellut samalla tuota alkuperäistä EZK:n karttaa niin olen tullut siihen tulokseen että minulla mahtaa olla liikaa ennakkoa tuossa kartassa. Polttoainetta täytyy suihkuttaa niin paljon että seos pysyy hyvänä ja nakutusta ei esiinny. Tämän päättelin siitä kuinka heikko tuo polttoainetalous tuossa nyt on.

Nyt kun täyskaasulla tuo ennakko huitelee 38o paikkeilla,verrattuna alkuperäiseen 33o se on aika paljon. Samalla cruise alueella ennakkoa on reipas 40o joka ei nyt vielä mikään mahoton ole, mutta ajattelin nyt kokeilla alkuperäisen kaltaista karttaa. Täyskaasulla on n. 2o enemmän ennakkoa, mutta cruisella on suurin piirtein sama kuin alkuperäisessä. Jos ensi viikolla pääsisi kokeileen miten se toimii. Mahtaa vaan pers tuntumalla olla vaikea määrittä se että onko saatu lisää tehoa tai onko mitään muuta parannusta saatu aikaiseksi.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt *Päästölappu haettu*
« Vastaus #34 : 09.12.2011, 13:30:19 »
Tänään kävin päästölapun taiteilemassa vollelle. Eihän se ihan menny niinkuin elokuvissa. Kyllä siinä tovin sai säädellä jotta sai puhtaan lapun. Lambda ohjaus piti ottaa kokonaan pois kun ei se tehnyt muuta kuin sekotti seokset. Ennakoitten kanssa piti leikki aika paljon. Loppuen lopuksi ongelmaksi ilmaantui lambda-arvo, jota ei tahtonut saada pysymään siinä 1 tuntumassa millään. Hauska oli että laajakaista näytti seokseksi ~13,5 ja vasta silloin sai putken päästä ~1 lambda-arvon. Noh ens kerralla on sitten vähän viisaampi, niin ei mene varmaankaan niin kauaa.

Noihin aikasemmin esitettyihin kysymyksiinkin on vastaukset löytynyt. Tuo cranking pulse arvo otetaan req_fuel arvosta eikä kartasta kuten aikasemmin väärin ilmoitin. Nyt alkaa nuo cranking prosentit olemaan aika lähellä oikeaa. Tuon AE:kin sain kuosiin kun vaihdoin suuttimien ohjaus asetuksen ja sen jälkeen vain lyhensin rikastus aikoja. Nyt on myös seokset matka-ajossa saatu paremmaksi. Ties vaikka tuo polttoainetaloudellisuus paranisi nytten ::)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt *Vian hakua*
« Vastaus #35 : 23.12.2011, 11:24:49 »
Pitkästä aikaa päästy fk:ta katteleen ja tutkiin missä vika yleettömään huohotukseen. Otin kannen ja ahdin paketin irti, sitten nostin alakerran moottoripukkiin. Siinä alakertaa vilkuilin enkä sylintereistä löytänyt mitään huomauttamista. Käänsin sitten katseeni turboon ja sieltähän löytyi pieni yllätys. Kunnon vana kuivunutta öljyä oli pakopesän kyljessä :o Otin sitten rungon irti ja sieltähän paljastui lisää öljyä. Siivet oli kuitenkin kuivat molemmilla puolilla, samoin pesät. Äkkiseltään vein sen johtopäätöksen että pakopuolelta on akselin tiivisteet entiset. En nyt tiedä oisko se sitten uuden turbon osto vai saisko tuosta vielä peliä ???

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 Megasquirt *Vian hakua*
« Vastaus #36 : 23.12.2011, 12:42:27 »
Jos muuten on kunnossa niin ebaysta remppasarjaa vaan?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt *Vian hakua*
« Vastaus #37 : 23.12.2011, 20:53:29 »
Jos muuten on kunnossa niin ebaysta remppasarjaa vaan?
Tieten jos tuohon löytyy remppasarjaa niin voishan sitä kokeilla. Lukenut vaan noita remppaus juttuja niin ei ole oikein pitkäikäsiä nuo korjaukset. Ei mee montakaan tuhatta niin sitten alkaa taas savuttaan. Mistäköhän tuohon löytyis korjausohjeet ???

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #38 : 15.01.2012, 16:26:04 »
Nyt on joulunpyhistä selvitty ja palauduttu arkeen, niin oli aika vähän värkkäillä tuon fk:n parissa. Tutkailin siinä kantta jos siitä löytyisi jotain huomautettavaa, mutta ainut mitä löytyi niin pientä syöpymää 3. sylinterin tulpan vieressä. En pitänyt sitä mitenkään huolestuttavana. Puhistelin sitten tiivistepinnan ja teippasin reiät umpeen ja nostin kannen sivuun odottamaan asennusta.

Aloin siinä sitten niitä ahtimia katseleen ja päätin että otan tuon T03 ja puran sen ja kokeilen sen korjaamista näin aluksi. Jos sen kanssa opettelis tuota korjaamista. Käyn huomenissa kysymässä saako täältä päin tuohon korjaussarjaa, samalla tiedustelen onko tuohon Schwitzeriin kans moista. Tänään purin jo T03:sta mutta purku pysähtyi siihen että turbiinipuoli ei lähtenyt rungosta irti ::) Puoli tuntia hakkasin sitä puupalikalla mutta ei mitään vaikutusta. Laitoin sitten WD:t liuottamaan ja jos kokeilis sitten huomenna uudestaan.

Megan karttaa on tullut twiikkailtua taas lisää ja nyt on saatu tuota seosta selvästi laihemmalle kaupunki räppäilyssä ja maantiellä tasakaasulla ajellessa. Vieläkin on varaa vähän puottaa ja tietyissä kohdissa tasoittaa arvojen välisiä eroja kun tahtoo tuo AFR-arvo vaihdella turhan paljon. Huomenna kuiten käyttää auto katsastuksessa niin on sitten on taas leimaa vuodeksi :)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #39 : 16.01.2012, 15:51:42 »
Hip heijaa leima haettu onnistuneesti. Selvittiin vain 2 korjauskehotuksella. Toinen tuli toimimattomista sivuvilkuista ja toinen siitä että penkin etäisyydensäätö puuttuu :o Katsastusmies väitti että kuppipenkissä täytyy olla etäisyyden säätö, sillä syyllä että muittenkin täytyy päästä sillä autolla ajamaan. Sanoin sille suoraan että höpö höpö mikään laki vaadi että penkissä täytyy olla etäisyydensäätö. Pyysin siinä sitten näyttää pykälää jossa näin sanotaan ja kaveri totesi siihen vain että ei löytänyt moista ;D Aikasemmin kun katsastin niin sanottiin että ei laki velvoita penkissä olemaan etäisyydensäätöä. Kaiken maailman toudua sitä :idiot2:

Noh vilkuista huomautus tulikin aiheesta. Molemma olivat pimeänä ja arvelin vian ensin johtuvan siitä että polttimot palaneet. Yllätyksekseni huomasin että molemmat polttimot ehjät ja vasen puoli alkoi toimimaan yht'äkkiä. Oikea sitten ei ja mittasin siinä sitten millaista jännitettä sinne tulee. Eipä sinne tullut kuin 0,1 V. Nyt täytyy sitten aloittaa oikein ittumainen urakka ja etsiä mihin se jännite sieltä katoaa. Voipi olla auto kerkää siirtyä seisontaan ennen kuin saan sen korjatuksi.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #40 : 16.01.2012, 18:00:45 »
Ettei vaan rele v*ttuilisi?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #41 : 16.01.2012, 18:27:41 »
Ettei vaan rele v*ttuilisi?
Saattaahan se ollakkin. Ottais irti ja purkais, ties vaikka tinaukset olis vähän repeilleet.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #42 : 16.01.2012, 18:58:06 »
Täytyy käydä tässä lähipäivinä selvittämässä tuo istuin asia. Laista kun ei löydy pykälää joka määrittää että istuimen täytyy liikkua eteen- ja taaksepäin. Eihän tuollaisesta voi laittaa mitään korjauskehotusta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #43 : 16.01.2012, 19:01:34 »
Nopeesti yritin kattoa mut ei silmään osunut että mitäs tässä on tehoja?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #44 : 17.01.2012, 09:16:50 »
Nopeesti yritin kattoa mut ei silmään osunut että mitäs tässä on tehoja?
No eipä sitä missään luekaan, niin vaikea se on löytää :) Koskaan en ole penkissä käynyt mutta kyllä siellä aika varmasti samat kuin vakiossakin. Eli ~130hp, ei paljoa ;D

 

Samppasport  Futurez