Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 ikuisuusprojekti

  • 18 Vastauksia
  • 6877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jehvetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
740 ikuisuusprojekti
« : 10.06.2015, 13:23:02 »
Tuli tossa jokusen aikaa sitte ostettua oma ensimmäinen auto ja merkin oli pakko olla volvo ja takatuuppari tottakai niin tuli päädyttyä 740 malliin. Noh. Tällänen tuli sitten haettua... Pirun metka vehje ei siinä mitään kaikkea pientä laittoa tottakai oli(akku,laturi,tulpat,ahtoletkuja,jne..) mut muuten toimi ku junan vessa kunnes kansipahvi loppujen lopuksi antautui ja alavesiletkuun tuli kaunis 15cm pituinen halkeama... Noh siinä vaiheessa oli aika selvää että kansiremontti odottaa ja niinhän siinä sitten kävi. Ohessa kuva kun kansi on irti. Mutta tosiaan puoltoista baria ahtoja teki hyvin tehtävänsä kun kannesta tuli käyttökelvoton..nokkapukit taipuneet ja venttiili istukat liikahteneet pikkasen joten uusi kansi täytyi metsästää ja löytyikin, pitäis vaan käydä paikallisessa koneistamossa mittauttamassa onko vedelly mihinkään suuntaan.. Ja tää "topiccihan" ok ihan vaan huvin vuoks vaikkei ketään kiinnostaiskaan mut tuleepahan nyt tehtyä silti.  Ensi kertaan siis




Poissa jehvetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #1 : 23.06.2015, 04:19:03 »
Noniin, tänään tuli sitten tilattua kl-racingilta kannenpultit. Näinkö ovat kestävät vai ei? Kellään kokemusta kyseisen firman omista pulteista? Noh sellaset on kuitenkii ruotsista tulossa kun arpin pultit on niin pirun kalliit...
Viime viikolla sain myös vihdoin aikaiseksi viedä kannen koneistamolle ja siellä sovittiin että puhistellaan venttiilit, hiotaan seetit ja myös vöhän lastua pois kun tiivistepinnassa outoja jälkiä... Yläpään tiivistesatsi pitäis tilata mut niitäkään ei tunnu löytyvän kun ruotsinmaalta, paitsi suomesta janicolracing nimiseltä firmalta. Nekin tosin victor reinzin tiivisteet, kuulemma jokkiskäytössä kovasana tuo merkki. En aitten tiiä että onko hyvä vai pitäskö suosiolla tilata profeel merkkinen pahvi mikä olis sit vähäsen kalliimpi kun reinzin oma. Vai tietääkö joku mistä saa ihan kunnon metallitiivisteitä hyvään hintaan? Mutta palataan kirjottelemaan kun osat saapuu kotiin.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #2 : 23.06.2015, 16:20:59 »
Ihan perus yläpään setin saa fixus-ketjun myymälästä tilaamalla. Tais olla Victor Reinz, alapään sarja oli elring, voi olla toisinkin päin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription


Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #4 : 23.06.2015, 20:56:21 »
Motonetistä kannattaa olla tarkkana ja kysyä mitä niillä on hyllyssä, mulla on nyt motonetin vuotava venttiilikopan tiiviste :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #5 : 23.06.2015, 22:38:15 »
Mitä nyt ainakin äkkiseltään katsoin niin, fiksusketjun myymälöistä saa elring merkkisenä ylä- ja alapään tiivistesarjoja. Irto tavarana sitten reinz merkkistä. Elring on mielestäni ihan hyvä valmistaja ollut, itselläni sitä merkkiä muut paitsi kansipahvi.

Poissa jehvetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #6 : 25.06.2015, 04:00:16 »
Pitääkin sit vissiin tsekkailla noi fixus-ketjut, kovin on vaan varovaista kun ei heti jaksais olla taas vaihtamassa pahvia...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #7 : 25.06.2015, 12:36:42 »
Pitääkin sit vissiin tsekkailla noi fixus-ketjut, kovin on vaan varovaista kun ei heti jaksais olla taas vaihtamassa pahvia...
NYt mää sanon sen mitä miettiny täs tovin. Jos tuo on joku ET/FT tekniikka vakio ahtimella yms romuilla. Nii varmasti tuut vielä vaihtamaan monta pahvia/konetta 1.5bar ahdoilla  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jehvetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #8 : 25.06.2015, 13:56:17 »
NYt mää sanon sen mitä miettiny täs tovin. Jos tuo on joku ET/FT tekniikka vakio ahtimella yms romuilla. Nii varmasti tuut vielä vaihtamaan monta pahvia/konetta 1.5bar ahdoilla  ::)

Joo tää kone ei oo vakioromuilla, sentakia pelattu isoilla paineilla

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #9 : 25.06.2015, 14:06:28 »
Joo tää kone ei oo vakioromuilla, sentakia pelattu isoilla paineilla
No sitten  :hello:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #10 : 25.06.2015, 18:27:30 »
Kuvassa on silti ahdin joka ei ole millään muotoa edes lähellä toiminta-aluettaan 1.5bar ahtopaineella.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jehvetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #11 : 26.06.2015, 02:43:07 »
Kuvassa on silti ahdin joka ei ole millään muotoa edes lähellä toiminta-aluettaan 1.5bar ahtopaineella.
Uus ahdin ja välijäähy tulossa hetisamointein kun lompakko sen sallii...
 Ja en tiiä kyllä kaverin volvo pelas kanssa samoilla paineilla samalla ahtimella, eihän se kyllä vedä v*ttu mihinkään enää ylempänä, sentakia tarvis uuden puhaltimen kylkeen mut menee kyllä myöhempään ennenku lompakko sen sallii...
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 02:45:33 kirjoittanut jehvetti »

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #12 : 26.06.2015, 03:51:54 »
Muuten näyttäs hyvältä, mutta mitäs sun moottorille on tehty kun kestää vakio ahtimella ja pakosarjalla ahtaa 1,5bar??!  :o
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #13 : 26.06.2015, 11:24:09 »
Ei varmasti vedä kun pakopaine on korkeampi kun ahtopaine. Kannattaa ainakin asentaa pakopainemittari jos aijot tuon kokoluokan ahtimilla noin koviin ahtoihin tähtäillä.

Poissa jehvetti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 740 ikuisuusprojekti
« Vastaus #14 : 26.06.2015, 13:42:36 »
Ei varmasti vedä kun pakopaine on korkeampi kun ahtopaine. Kannattaa ainakin asentaa pakopainemittari jos aijot tuon kokoluokan ahtimilla noin koviin ahtoihin tähtäillä.
Tota puoltatoista tosiaan näyttää perus autogaugen paskamittari että todellisuudessa ahdot varmaan hätäseen 1bar. Mut tosiaan tuntuu vetävän kyl tollakii ahtimella tietyllä alueella ihan pirteesti. Edellisen omistajan virityksiähän noi on, ostin tän jatkojalostusta varten kun vaikutti niin potentiaaliselta, mut pakko sanoa et toi konehuone ja varsinkii johtosarjat jne. Näyttää ihan kamalalta  ELK mut joo aihe pääs taas vähän karkaamaa, eipä noi ag:n mittarit mitään kaikkein luotettavimpia ole.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo