Carcom Oy  Ateho

244 -77 2.3 16v holsetilla. Pakosarjahommia

  • 124 Vastauksia
  • 51245 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
244 -77 2.3 16v holsetilla. Pakosarjahommia
« : 22.06.2015, 20:24:09 »
Moron!

oon huono näitä kirjotteleen mutta toivotaan että se ei häiritse.. ainakaan liikaa.. ;D

viimevuoden elokuussa syttyi hehkulamppu ja eikun nettiauto auki. Sattu silmiin tällänen pappavolvo joka rupeskin houkuttaan niin että se piti hankkia pikku vaihtokaupoilla. Auto ei ollu leimassa ostohetkellä joten pari päivää sillä tuli ajeltua puuha kilvillä vähän koittaen samalla että kuinka ylipäätään toimii. Tässä siis ostohetkellä.


Leimalla jännittämässä.. Saikin vaihtaa taakse ylätukivarisen puslat ja eteen pallonivelet sekä raidentangon päät. Näillä mentiin loppuvuosi.

talvella sitten oli visiona että toi 1030 lukoton akseli saa siirtyä sivuun ja tilalle vaihtaa 1031 eatonin true track murikalla ja 3.54 välityksellä. Samalla meinasin että nyt kerta kun akseli on irti olis helpompi vaihtaa uretaaniset puslat joten ne tuli vaihdettua eteen ja taakse.  Ulkonäköä tuli samalla parannettua ainakin omaan silmään mieleisemmäksi uusilla Kilvillä ja  vilkunlaseilla+samalla eteen tuli laitettua kokonaan kirkkaat. etupuskurin alle lippa ettei näytä ihan niin raktorilta..  :)

vanteet meinas olla melkonen kysymysmerkki kun ei tuntunut oikeella jaolla omaan silmään nättejä löytymään millään. Lopulta tuli hommattua modificarsilta kangasalta japan racing jr 10. 17 tuumasena. eteen 8" ja taakse 9" leveet


moottori on täysin samassa kuosissa kun ostohetkellä ja se sisältää seuraavaa.

B230 hoonattu ja taso plaanattu sekä laakeroitu,että rengastettu.kampiakseli ja vauhtipyörä painotettu. 531 kansi kanavat portattu. 46/38 rosteri venttiilein se myös läpi käyty eli seetit ajettu ja ohjurit laitettu. 285 asteinen volvon omaan akseliin hiottu nokka. Volvon evokannen tuplajouset ja säädettävä nokkapyörä.
Tuubisarja ja uusi hx35 holset 12pesällä kera uuden 60mm hukkaportin. Uudet 683cc suuttimet.
600x300x76 cooleri uusi.öljynlaudutin uusi, iso griffinin alumiinisyyläri myös uusi. Samoten uusi turvatankki ja pumppu sekä polttoaine linjat. 3tuuman tig hitsattu hst putkisto 3,5 alasputkella.

vaihdelaatikko on m90 vaihvistetulla kolmosen syncrolla. vauhtipyörä on blingfactorylta ja kytkin sre 618 asetelmalla ja sintterilevyllä.

penkissä tuli kävästyä 4.6.  parolassa w Dynossa mielenkiinnosta että mitä se sitten lykkää.
huippu teho oli 331hv/6313rpm ja vääntö 436nm/ 4759rpm   1bar paineella.

tässä nyt äkkiseltään tärkeimmät. Kuva vielä nykyilmeestä. täytyy napata lisää kuvia kun ei ollut enempää tähän hätään.





« Viimeksi muokattu: 13.04.2021, 07:45:20 kirjoittanut Anatec`h »

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: pappavolvo 244 -77 2.3T
« Vastaus #1 : 01.07.2015, 22:58:20 »
ei ole kummajaisia tapahtunut. muutakun pikku rötäämis ongelmaa oli paineella. jakajan kansi ja tulpanjohdot oli todella hapettuneet. eipä ollut iso vika onneks..
Nyt vanhus odottelee tallissa vahattuna ahveniston miittiä. Konehuonekkin tuli oikeen jynssättyä.  :pomo:



Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #2 : 03.07.2015, 14:51:22 »
Nuo vanteet sopii hyvin tuon madalluksen kanssa. Täyttää pyöränkaaret juuri sopivasti.

Nappisilmä kommandopuskureilla.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #3 : 06.07.2015, 23:16:54 »
Tätä kuolattu Ahvenistolla, konehuone etenkin kyllä uskomattoman siisti, täydellinen paketti! Onko mikä perävälitys?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #4 : 07.07.2015, 07:11:06 »
Minkä merkkinen tuo hukkaportti on? Joku ulkoinen hukkaportti tartteis itsellekkin hommata tulevaan moottoriin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #5 : 07.07.2015, 17:59:35 »
Kiitoksia kovasti :) välitys on 3.54

hukkis on tuolta kallelta ostettu.
  http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?cPath=25_49&products_id=1336050697

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #6 : 08.07.2015, 10:35:59 »
hukkis on tuolta kallelta ostettu.
  http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?cPath=25_49&products_id=1336050697

Kiitos. -H-

Ei vaikuta pahan hintaiselta. Toimii ilmeisesti luotettavasti?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #7 : 08.07.2015, 17:45:53 »
Kiitos. -H-

Ei vaikuta pahan hintaiselta. Toimii ilmeisesti luotettavasti?
3 autossa tässä kaveripiirissä on tollanen portti. Hyvin rokkaa jokasessa! Suosittelen ;)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #8 : 09.07.2015, 11:44:20 »
3 autossa tässä kaveripiirissä on tollanen portti. Hyvin rokkaa jokasessa! Suosittelen ;)

Hyvä tietää. -H-
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: pappavolvo 244 -77 2.3T
« Vastaus #9 : 10.07.2015, 22:20:52 »
ei ole kummajaisia tapahtunut. muutakun pikku rötäämis ongelmaa oli paineella. jakajan kansi ja tulpanjohdot oli todella hapettuneet. eipä ollut iso vika onneks..
Nyt vanhus odottelee tallissa vahattuna ahveniston miittiä. Konehuonekkin tuli oikeen jynssättyä.  :pomo:



se jakajan kansi ja pyörijä ol jotain hylättyjä romuja jo kun ne siihen laitoin sillo et tulille saa sen kikottimen..

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: pappavolvo 244 -77 2.3T
« Vastaus #10 : 12.07.2015, 22:26:13 »
se jakajan kansi ja pyörijä ol jotain hylättyjä romuja jo kun ne siihen laitoin sillo et tulille saa sen kikottimen..
katos täällä olikin tuttuja  :hello: mutta joo sille ne kieltämättä näytti..  ;D 

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #11 : 13.07.2015, 22:21:23 »
Onko muuten tulppia ollu tarvis vaihtaa?

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #12 : 14.07.2015, 04:47:03 »
Kerran ne oon vaihtanu. Just ennen penkkiin menoa kun vaihtelin uudet rasvat moottoriin.

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #13 : 14.07.2015, 18:26:13 »
Mitenkäs se vaihtomoottori homma?

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: turbo nappisilmä. 244 -77
« Vastaus #14 : 09.08.2015, 01:54:53 »
Linnacruisingissa tuli poikettua.  mm. burnis alueella..  ;D siellä laitteet pysy nipussa onneks mutta cruising letkassa porsi jotakin voimansiirrosta. köröttelemällä pääs takas pajaan enkä jaksanu kömpiä  alle vielä perehtyyn..

0.40 eteenpäin sattunu volvo videolle.
https://www.youtube.com/watch?v=Me6Mh-d7_-g


 

 

Ateho  Elekma