RallyBaron  Samppasport

244 -77 2.3 16v holsetilla. Pakosarjahommia

  • 124 Vastauksia
  • 51145 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
« Vastaus #105 : 14.11.2017, 15:07:34 »
motivaatio on ruvennut löytyyn taas pikkuhiljaa  ;D 

lohko on nyt rakennettavana asiansa osaavalla.. en halua/uskalla itte yrittää ja tyriä. ;D

lohko betonoidaan ja lohkonpintaa lasketaan sopivasti että saa puristussuhteen nouseen 10 tietämille.
kiertokangen laakereiksi tulee acl ja runkolaakereiksi glycon.  kansipahviksi tulee vakio reintzin pahvi.

vanha hx35 tuli kesällä jo myytyä pois ja  nyt tilalle löyty sopivasti hx40 superi 16 pesällä.

vaihteistopäivitystäkin tulee koska toi m90 luovuttaa kuitenkin jossain kohtaa niin fiksumpi se on nyt nakata hyllyyn kun on vielä ehjä ja tilalle on näillänäkymin gs6-53dz bemarilta tulossa. kestää sitten ainakin varmasti ilman että saa joka vaihteen vaihtoa jännittää..
 
jatketaan tästä kun taas tapahtuu.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
« Vastaus #106 : 14.11.2017, 15:25:31 »
Mistä hommaat/hommasit kiertokangen laakerit? Mun tartteis kanssa hommata.

Mä ajattelin räjäyttää M90:n, jos nyt joskus saan moottorin tehtyä loppuun... *taavih->
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
« Vastaus #107 : 14.11.2017, 15:29:45 »
Mistä hommaat/hommasit kiertokangen laakerit? Mun tartteis kanssa hommata.

Mä ajattelin räjäyttää M90:n, jos nyt joskus saan moottorin tehtyä loppuun... *taavih->
oliskohan ollut lahdenautovaraosa mistä ne tuli  :idiot2: ei muista enään  ;D

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 b230T+m90. moottori päivitystä
« Vastaus #108 : 14.12.2017, 21:23:17 »
Laatikoksi tuli gs6-37dz ettei tarvi tunnelia muuttaa ja toi kyllä kestää (pitäs ainakin.. ;D ) sen mitä tarviikin. kytkimeks tuli sre-765 ja nelilapanen sintteri.

http://aijaa.com/7UC9Dr

boostille kiitokset!

jatketaan taas..
« Viimeksi muokattu: 14.12.2017, 21:24:50 kirjoittanut Anatec`h »

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 b230T+gs6-37dz. tekniikka päivitystä
« Vastaus #109 : 07.04.2018, 22:18:11 »
niinjuu tääkin kottura on olemassa. Moottori tuli noudettua ja se on jo nipussa sekä nokalla.
laatikkoa sovitin perään niin vähän joutu moskalla tekeen lisää tilaa.   pakosarjaa muokkasin niin että hukkis tulee nyt pakosarjan takapuolelle ja hukkiksen putken saa dp kiinni eikä tarvi tota rääkyvää scriimeriä enään  ;D imusarja aihio löytyi josta pitää koittaa jalostaa käypänen.






sitten tuli tammikuussa toi käyttis päivitettyä. löyty tommonen -08 mk3 v70 D5 awd summum business varustelulla sekä fourC alustalla ja oon kyllä tykännyt. moottorin johtosarjaa joutui pajottaan mutta se taitaa olla näissä ekoissa tyyppivikana että hankautuu puhki.. muuten on pelannut hyvin. lootaan ja haldexiin pitää öljyt vaihdella tässä vielä lähi tulevaisuudessa.

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3 8v turbo & -08 v70 D5 awd
« Vastaus #110 : 02.10.2018, 12:07:10 »
Täällä hiljais elo jatkuu.
 Kesällä pienen kytkinkopan rälläköinnin jälkeen sopi laatikko paikalleen. Muokkasin volvon omasta laatikon tuesta käypäsen raudan. Kardaani lyhennettiin tutun kanssa ihan perinteisellä kulmarauta taktiikalla ja sehän sattu suoraan meinaan ei ainakaan 100 vauhdissa jyristä vielä. On muuten hiukan napakampi toi bemarin laatikko ku toi vanha puulaatikko (m90)

Moottorin sain käyntiin pikku ihmettelyitten jälkeen kun oli puolan maajohto irti  ;D tuntui toimivan hyvin ja hain siirtokilvet.
Sillä reissulla ecu teki tempun ja käynnistäessä pumppaa pytyt bensaa täys.
 Pitää selvitellä että mikä meihin oikeen iski..


Talvella imusarja ja polttoaine romut käsittelyyn niin pääsee penkkiin
« Viimeksi muokattu: 02.10.2018, 12:17:38 kirjoittanut Anatec`h »

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3 8v turbo
« Vastaus #111 : 15.09.2020, 17:19:38 »
Pari kuvaa todisteeksi että tämäkin on vielä olemassa. Kirjottelen myöhemmin lisää mutta tosiaan kansi päivitystä luvassa  ;)

Viimeisin kuva 8v kannella.






« Viimeksi muokattu: 15.09.2020, 21:23:00 kirjoittanut Anatec`h »

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
« Vastaus #112 : 15.09.2020, 21:07:37 »
nonni, viime päivityksestä hiukan vierähtäny..

2019 käytin autoa penkissä mutta ei päästy ajaan kun peruskarttoja koska ahtopaineet karkaili huonosti sijotetun portin takia.. noh se kesä meni semmosenaan koska toimi kuitenkin suht hyvin kunhan ei mitään älyttömiä vetoja vetänyt.

tälle kesää päivitin pakopesän 14->16 sekä hukkaportti tuli suoraan pakopesään kiinni. mutta säätöön asti en saanut aikaiseksi  ;D ja polttoaineromut sekä imusarja edelleen samat vanhat.. vastapaine ohjauksen sain vihdoin toimiin hyvin vihdoin rajapaineventtiilillä, vaikutti muuten melko rajusti heräämiseen.

Taka-akselia siirsin 19mm  eteenpäin että mahtuu noi uudet vanteet pyörimään kunnolla ja on pyörä oikeessa kohtaa koteloa.   vanteet on siis jr6 17"  8 ja 10 leveenä. takapäähän odottaa asennusta bc jouset säätöholkkien kanssa.

sitten tuli se ahaa elämys kun tuntu moottori toimivan liian hyvin että pitäähän se nyt purkaa.. :idiot2: eli kansi ym pois. (531 meni kaupankin jo)
hain viikonloppuna b234f 16v kannen joka tulee vanhan 531 tilalle.  16v kannessa on tehtynä 3kulma seetit ja kevyesti kanavia porttailtu. vaparin nokilla tarkotus mennä, ilmeisesti ne riittää aika pitkälle. Kl-racingista tilasin plenumisarjan ja pakosarja on tarkoitus itte koittaa tehdä. hyllyssä jo hetken ollut fuelabin pumppu ja paineen säädin pääsee nyt myös käyttöön ja vihdoin aineeksi vaihtuu etanoli.

mutta koitan päivitellä kuvien kanssa kun tallissa tapahtuu..


Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
« Vastaus #113 : 16.09.2020, 09:16:00 »
Tuliko k-jet imarista koskaan mitään? Hitsailitko vanhat reiät vaan takatukivarsista umpeen? Nimimerkillä muutaman sata askelta perässä :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
« Vastaus #114 : 16.09.2020, 10:22:40 »
Tuliko k-jet imarista koskaan mitään? Hitsailitko vanhat reiät vaan takatukivarsista umpeen? Nimimerkillä muutaman sata askelta perässä :D
ei tullut vaan myin sen muistaakseni jollekin täällä foorumilla  ::) ja vanhat reiät jäi tukivarsiin, porasin vaan uudet.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2020, 10:27:26 kirjoittanut Anatec`h »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
« Vastaus #115 : 16.09.2020, 17:31:19 »
Mä tulen opiskelemaan pakosarjan valmistamista omaani ajatellen... :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3 Turbo 8v goes 16v
« Vastaus #116 : 23.10.2020, 10:52:21 »
Venttiilinkolojen tekoa varten hitsasin yhteen venttiilin sirkkelin kova pala teriä 4kpl. Sillä sai ihmeenkin hyvin tehtyä kolot.

Kl-racingin paketti saapui josta kiitokset JuHaU!

 imusarja 80mm kaasuläpällä.
Nokka-akselit klr t2
Nokka pyörät.
Kannen pultit.
Yläpään tiiviste setti.
Elring kansipahvi.
Pentan jakopään kiristin


Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3 16v +holset
« Vastaus #117 : 22.12.2020, 23:59:56 »
Kolot tosiaan sain tehtyä ja sitten kasailinkin kannen takasin nippuun sekä kohdistin imusarjan vielä. Venttiili jousien alle tuli shimmilevyt jolla sai jousipaineen inan nouseen.
Pahvin suihkin Kupari liimalla ja pulttasin Kannen kiinni.


Johtosarjaa joutui hieman jatkamaan muutaman johdon osalta ja kanteen vaihdoin lämpö-anturit vanhasta kannesta sekä laitoin lämppärinkennon lähdön kannen takapäähän.

Imusarjan ja venakopan maalasin vht ryppy maalilla mustaksi. Venakoppa meni *ituiks joten sen saa vetää uusiks  :idiot2:

Imusarjan pohjaan sai tarvittavat lähdöt mm. Hukkiksen, dumpin ym. Sekä imulämpö anturin.  Pakosarjan laippa putkilähdöillä sekä kollektori löytyi täältä vrcf.

Ei paljoa ole tapahtunut mutta yritän saada tän lähipäivinä tulille   ::)





« Viimeksi muokattu: 23.12.2020, 00:06:38 kirjoittanut Anatec`h »

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
« Vastaus #118 : 23.12.2020, 08:21:59 »
Jaa, täällähän rakennellaan oikeita moottoreitakin näemmä vielä foorumilla  O0.

Tyhmä kysymys eikö vakiot vaparinnokat ollut riittävät vai miksi KL-Racingin virinokat? Nostoahan noissa vakioissa vakioissa vaparinnokissa on enemmän mutta aukioloa näemmä hieman vähemmän.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Anatec`h

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -77 2.3 16v holsetilla
« Vastaus #119 : 23.12.2020, 09:03:05 »
Jaa, täällähän rakennellaan oikeita moottoreitakin näemmä vielä foorumilla  O0.

Tyhmä kysymys eikö vakiot vaparinnokat ollut riittävät vai miksi KL-Racingin virinokat? Nostoahan noissa vakioissa vakioissa vaparinnokissa on enemmän mutta aukioloa näemmä hieman vähemmän.
joo vielä jaksaa näiden museomoottorien kanssa värkätä  :D

Olis varmaan piisannut Joo mutta nokat laitoin lähinnä vaan testimielessä koska oli niin edulliset. Vaparin nokat on hyllyssä niin saa nekin vaihdettua jossei noilla jostain syystä tule hyvä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo