Samppasport  Futurez

245 GL -92 B230TSC(remmiturbo), den här bilen är såld

  • 67 Vastauksia
  • 35458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo)
« Vastaus #60 : 18.12.2016, 16:36:35 »
Minkäs merkkinen toi ahtomittari on, asiallisen näkönen tollanen perinteisen näkönen mittari, ei mitään smoke tingeltangeleita

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo)
« Vastaus #61 : 18.12.2016, 17:52:02 »
Tulen ehdottamaan Lankulle Suomen Valkoisen Ruusun Suurristin mitalia.
On tämä sen arvoista toimintaa.
Hah :uglystupid2:

Minkäs merkkinen toi ahtomittari on, asiallisen näkönen tollanen perinteisen näkönen mittari, ei mitään smoke tingeltangeleita
Autometer Sport-Comp. Kiekkamittari on samaa sarjaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo)
« Vastaus #62 : 23.12.2016, 18:20:44 »
Penkitysyritys suoritettu. Vähän jäi vajaaksi, tosin ei teho-oletuksen suhteen.
Ensimmäisen vedon penkittäjä ajoi kolmosella testimielessä. Vaikka inertiaa on jonkin verran, oli vastus luonnollisesti kevyempi kuin kadulla. Turbo ei "jaksanut" ahtaa niin paljoa, että olisi avannut remmin ohitusläppää ja remmi siis pyöri koko ajan mukana. Paine noin 1,5bar, lukemat pyörältä 408Nm @ 5512rpm ja 325hv @5904rpm. Käppyrät ns. perinteisen malliset.

Toinen veto nelosella ja nyt sai paineen nousemaan jo lähempänä oikeaa, vaikka vieläkin jäätiin siitä miten kadulla käyttäytyy. Myös remmin ohitusläppä toimi kuten kuuluu. Vääntöhuippu 1,5bar yhteispaineella 482Nm @ 3895rpm, jonka jälkeen ohitusläppä aukesi ja paine tippui vähän alemmas kuin oletin eli noin 1,2bar:iin. Noin 420Nm 4500rpm kohdalla. Väännössä on kuoppa, mutta teho on sillä kohtaa hyvin vaakasuorassa. Siitä sitten turbon heräillessä takaisin 1,5-1,6bar lukemiin teho ehti nousta 343hv @ 5272rpm ja ~465Nm, kunnes kampiakselin hammaspyörä sutaisi tyhjää   :-[ Väitän kiristäneeni kunnolla, mutta ei kait sitten tai jotain ollut välissä. Kävin hakemassa tutulta hammaspyörän hyllystä ja laitoin kamppeet nippuun. Onneksi kiilahihapyörä ei ehtinyt syömään itseään pilalle akselinpäähän. Jos käyttää vaikka hatusta vedettynä kertoimena 11% tehohäviötä, niin koneesta olisi silloin noin 380hv. Ei kait tuo kovin huono ole melkein vakiolla halkosarjalla :D Vaikka varmasti tukottaakin jo pahasti.

Jos nyt jotain jäi käteen, niin remmin aiheuttama tehonhukka on yli kilon paineella noin 20-30hv pyörätehosta katsottuna. Ja ylöspäin mentäessä hävikki oletettavasti vain kasvaa. Nelosen vedossa on yli 450Nm on 3700-4100rpm ja 4700rpm eteenpäin.

Tällä kertaa mittaus JRH-Motorsilla vähän matkan päässä Dynomecin ohjelmalla. Jarru on, mutta se ei ole vielä tehonmittauksessa käytettävissä. Tulossa jarrua tukeva uusin ohjelma lähiaikoina. Jonkinlaisia penkkilappuja ja -videoita laitan vasta kunhan on saatu onnistumaan kunnolla. Jos sieltä sais jotain muuta rikki? Tai ainakin lisää tehoa. Seuraavaa yritystä toivottavasti maanantaina.

Katotaan josko joulun jälkeen onnistuis viimeinkin myös Savon Autotunella käynti.

Ja vielä kertauksena, vakiokamaahan tässä on: Pakosarja, imusarja, kaasuläppä, bensakisko, bensalinjat ja -pumput, V-nokka vakioajoituksella...
« Viimeksi muokattu: 23.12.2016, 19:12:36 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo)
« Vastaus #63 : 23.12.2016, 18:41:03 »
Makiaa, voipi vain ihailla. :hg:
Tuommoisen tekniikan rakentelu kun ei ole täysin yksioikoista saada toimimaan käytännössä.

Mitä mieltä olet eri tehonmittaus paikoista? Onko yksi ylitse muiden tai negatiivisia kokemuksia mistään paikasta?

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo)
« Vastaus #64 : 23.12.2016, 19:24:04 »
Saishan tuon turbon ja remmin yhteistoiminnan saumattomammaksikin muuttamalla putkitusta, mutta näin saa ainakin mun mielestä enemmän eloa alakierroksille. Saa joku muu sitten vaihtaa esim. pakosarjan parempaan jos haluaa pienemmällä ahtopaineella saman tehon ::)

Ei ole kovin montaa eri penkkipaikkaa tullut käytettyä, joten ei voi oikein kommentoida laajemmin. Ja helpompi vertailla lukemia autojen kesken kun ei ole penkki tekemässä eroja. JRH-Motors ja Savon autotune ovat olleet ainakin omalla kohdalla ihan asiallisia ja sopivalla veloituksella kaiken lisäksi. Nyt käydyn penkkipaikan pitäjän kanssa on tullut asioitua ennenkin. Aiemmin käytössä oli vain hieman erilainen penkki toisessa paikassa ja siellä eivät mielellään ajaneet yli 200km/h. Sen takia esim. englantilaista ei siellä tullut käytettyä koskaan. Nykyisessä penkissä taitaa pitää maksiminopeutta 220-230 paikkeilla, joten englantilaisella ei ole asiaa sinnekään. Näitä penkityksiä voi pitää ns. kontrollikäyntinä, jotta näkee millainen ero on Savon Autotunen penkkiin.

Savon Autotunen tavoitettavuus on nykyisellään vähän heikkoa, koska pitäjä on aivan toisaalla töissä ja käy silloin tällöin viikonloppuisin paikkakunnalla. Eikä toki silloin ole läheskään aina mahdollisuutta penkitykseen. Ainakin englantilaisen kohdalla penkkitulokset ovat olleet aivan linjassa esim. mailin ja varttimailin tuloksiin. Penkissä on säädettävä sähköjarru, jonka pitäisi muistaakseni riittää 1400-1500Nm asti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo)
« Vastaus #65 : 25.12.2016, 23:04:57 »
Tulipa mieleen, että remmiturbon kampuranpultti on ollu viimeks auki sillon kun Juzin kanssa vaihdettiin alakerta. Itehän sen silloin kiristin kyllä, mutta oisko käytön myötä värinä ja alumiininen hihnapyörä yhdessä aiheuttaneet löystymistä(?). Tai sitten pulttikoneessa ei silloin ollut tarpeeksi voimaa. Varsinkin lämpimänä piti samantyyppistä ääntä kuin vesipumppu ois rikki. Ajattelin, että se tulee remmistä koska loppui kun otin hihnan pois. Ja ääni voimistui selvästi nyt viimeaikoina. Eipä tullut vain tarkastettua pulttia :buck2:

No, se siitä. Penkkiaikaa on soviteltu tarkemmin ja sitä on tiedossa lähiaikoina.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo)
« Vastaus #66 : 04.01.2017, 05:05:15 »
Melko samat tehot kun mulla oli aikoinaan ysissä samankokoisella ahtimella, huipputehokin suunnilleen samoilla kierroksilla. Mulla ei tosin ollu vakio pakosarjaa eikä bensapumppua, ja kävi viinalla. Mut muuten vakioromuilla ja D nokka vakioajotuksella. 339hv/427nm aw71 läpi pyöriltä 1,6bar ahdoilla, varmaan hiukan enemmän voimansiirtohäviöö tuossa automaatissa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 GL -92 B230TSC(remmiturbo), den här bilen är såld
« Vastaus #67 : 17.01.2017, 20:23:01 »
Jo tässä vaiheessa voidaan hyvin suurella todennäköisyydellä todeta, että tällä ei tule talvimiittiin lähdettyä. Omistajuus vaihtui noin 2h sitten. Tiedä sitten millaista kohtelua saa uudella omistajalla :sundaydriver:

Ensimmäisen ja viimeisen kerran molemmat valkeat samaan aikaan tankilla:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Futurez  Kulkukoira