KL-varaosat  Race.fi

740 käyttis goes turbo

  • 30 Vastauksia
  • 10658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #15 : 14.10.2016, 22:34:50 »
Dumppi?

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #16 : 15.10.2016, 11:40:47 »

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #17 : 15.10.2016, 15:25:59 »
Nyt löyty toinenkin vika. Ajossa öljyntäyttökorkki lensi johonki ja konehuone täynnä öljyä >:( Mikähän perkele moisen paineen saanut tuonne

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #18 : 15.10.2016, 19:39:44 »
ei löydy moisia autosta

Onko bypassia? Jos ei niin tekee tuota että sammuu ja samaa tekee myös dumpilla. Bypass ainoa toimiva vaihtoehto jos imm vakio paikalla ahtimen imupuolella. Tosta öljykorkista ei tule muuta mieleen kun ettei ole tarpeeksi tiukka ja päässyt löystymään auki tai ollut huonosti paikoillaan.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #19 : 15.10.2016, 23:11:36 »
Onko bypassia? Jos ei niin tekee tuota että sammuu ja samaa tekee myös dumpilla. Bypass ainoa toimiva vaihtoehto jos imm vakio paikalla ahtimen imupuolella. Tosta öljykorkista ei tule muuta mieleen kun ettei ole tarpeeksi tiukka ja päässyt löystymään auki tai ollut huonosti paikoillaan.
Joo pitää tutkia tuota by passjuttua. Löyty irtonainen letku tuolta imusarjan alta joka olisi pitäny olla kiinni siinä huohottimen letkussa. Voipi olla että aiheuttanut kyseiset viat.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #20 : 16.10.2016, 00:51:03 »
Meneekö huohotin letku imusarjaan? Silloinhan ahdin lykkää paineen myös alakertaan.
Sen pitää mennä imuputkeen ennen turboa. Ja mietin että se aiheuttaa myös sammumisen, jos siellä kampikammiossa on 1 bar ahdettuna ilmaa joka sitten kaasuläpän sulkeutuessa pääsee takaisin imusarjaan. Ja letkun irrottua se on iso imuilmavuoto.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016, 01:05:33 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #21 : 17.10.2016, 14:15:06 »
Meneekö huohotin letku imusarjaan? Silloinhan ahdin lykkää paineen myös alakertaan.
Sen pitää mennä imuputkeen ennen turboa. Ja mietin että se aiheuttaa myös sammumisen, jos siellä kampikammiossa on 1 bar ahdettuna ilmaa joka sitten kaasuläpän sulkeutuessa pääsee takaisin imusarjaan. Ja letkun irrottua se on iso imuilmavuoto.
Eli huohotus toimisi ja ahdot ei pääse kampikammioon jos laitan sen paksumman huohotos letkun päähän semmoisen filtterin ja tukin kaasuläpän edestä reiän johon letku vaparissa tulisi. Tällöin kaasuläpän sulkeutuessa ahdot eivät menisi letkua pitkin alakertaan?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #22 : 17.10.2016, 14:47:10 »
No... Paremmin kuin nyt.
Jos laittaisit sen alkuperäis tyylisesti letkulla turbon imuputkeen, saisit sinne pienen alipaineen ahdoilla ja toimisi loistavasti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #23 : 17.10.2016, 15:09:57 »
No... Paremmin kuin nyt.
Jos laittaisit sen alkuperäis tyylisesti letkulla turbon imuputkeen, saisit sinne pienen alipaineen ahdoilla ja toimisi loistavasti.
jeps ehkä viisainta toteuttaa niin  :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #24 : 17.10.2016, 15:32:18 »

Kuvassa näkyy kannen yli menevä letku.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #25 : 17.10.2016, 16:25:16 »
Jeps pitää väkertää letkulle paikka tuonne imupuolelle

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #26 : 21.10.2016, 20:48:02 »
Nyt on huohotus laitettu kuntoon eikä kerää enää painetta alakertaan  ;D

Sama vika on edelleen.. eli auto sammuu kun antaa kaasua ja painaa kytkimen pohjaan. Tai vaihdevapaalla käyttää jossain 3000 kohdalla. 
Alkaa usko loppumaan  :P

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #27 : 21.10.2016, 22:44:37 »
Niin olikos sulla sitä bypassia?

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sanntero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #28 : 21.10.2016, 23:42:55 »
Ei ole

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 käyttis goes turbo
« Vastaus #29 : 21.10.2016, 23:48:42 »
Vika on siis tiedossa, jotenka ei korjaaminenkaan luulisi vaikeaa olevan?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing