Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

244 -84 "Saffron R-Sport" (B234T+Getrag 260/6) Koneen kasausta..

  • 220 Vastauksia
  • 137768 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #180 : 16.06.2014, 00:03:25 »
Onko siihen mitään helppoa ratkaisua? Pitääkö vaan jättää kaasuläppää enemmän raolleen tyhjäkäynnillä?

Sillä tavalla se mulla oli. Eikös tämä ole se Volverelta tullut ruiskusetti?

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #181 : 16.06.2014, 00:27:50 »
Sillä tavalla se mulla oli. Eikös tämä ole se Volverelta tullut ruiskusetti?

Se sama setti.  :)
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #182 : 01.07.2014, 23:57:11 »
Vielä on muutama homma tekemättä ennenkuin Volvoa pääsee kunnolla ulkoiluttamaan..
Hukkaportin "pakoputki" oli vielä tekemättä, siitä tuli tälläinen suoraan ulos hönkivä malli.
Tuossa vielä keskeneräisenä:



Tässä paikallaan:



Pesullakin on käyty



Yhden kerroksen ehdin jo vahatakkin Autoglymin punaisella. Myös polarikset pääsi vihdoin varastosta hyötykäyttöön! Renkaiksi ostin halvat kiinalaisten Minervat kokoa 215/45R17. Ne on just soppelin kokoiset 240:een. Sentin leveämmät mahtuis ehkä vielä pyörimään, mutta ne pullottais karun näköisesti. Korkeampi profiili vois mahtua myös, mutta näyttäis traktorilta. Eli nyt on hyvät. ::) :D



Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #183 : 02.07.2014, 00:17:44 »
Kaunis. S*

Poissa Borderline

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #184 : 13.08.2014, 22:31:05 »
Masa, volvohan seisoi tänään parkissa rivarisi pihassa.
Liikkuu vissiin jo omin voimin, vai kuinka ?
Siistiltä näytti auto parkissa  :)
Volvot: PV 444 -54, Amazon -61, 244 GL -81, 244 GL -85 , 745 TIC -89, 940GLT -91, V70 -98, S80 -08, XC90 -10
+ Buick Special 2dHT -57, Ford Mustang HT 64 1/2 , Ford Mustang GT -94
https://www.garaget.org/Buick57

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #185 : 14.08.2014, 10:11:48 »
IMO näihin ei yleensä istu korisarjat mitenkään. Näyttää kantikkaassa autossa typerälle, melkein missä vaan kasikytluvun autossa. Tähän kuitenkin polariksien ja jenkkikeulan kanssa sopii yllättävän hyvin. Vielä kun vähän ulommas ottais vanteita, niin ei hukkuis kaariin ja leveiden helmojen alle.



Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #186 : 19.08.2014, 20:34:08 »
Masa, volvohan seisoi tänään parkissa rivarisi pihassa.
Liikkuu vissiin jo omin voimin, vai kuinka ?
Siistiltä näytti auto parkissa  :)

Joo ajamalla toin, mutta siihen se on sitten jäänyt odottamaan penkitystä ja muutoskatsastusta. Piti tuoda jo auto pois kimppatallista josta loppuu vuokrasopimus kohta. Eilen tuli postissa Volvo Auton "turbolupa" ja penkitysaikaa alan varailemaan kun vaan töistä joutaa...
Kyllähän tuo liikahtikin ihan kivasti niin kauan että yksi ahtoletku irtosi. Siinä oli klemmarista kiristysvara loppunut ja se oli siihen unohtunut, uus klemmari pitää vielä hommata ennen penkitystä. :)

IMO näihin ei yleensä istu korisarjat mitenkään. Näyttää kantikkaassa autossa typerälle, melkein missä vaan kasikytluvun autossa. Tähän kuitenkin polariksien ja jenkkikeulan kanssa sopii yllättävän hyvin. Vielä kun vähän ulommas ottais vanteita, niin ei hukkuis kaariin ja leveiden helmojen alle.

Kiitos! Joo kivasti sopii korisarja paikalleen ja onhan se Volvon omaa designia. Taakse pitää joskus laittaa spacerit ja tilaakin olis sen verran että sais samalle kohdalle etuvanteiden kanssa..
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #187 : 24.08.2014, 15:26:38 »
Tänään koitti vihdoin se päivä kun Volvoon oli penkkiaika varattu, sinne siis... Ja menipä nappiin!!! :buck2: :buck2: :buck2:
Menomatkalla piti vähän kokeilla kulkua, kiihtyi kyllä mutta sitten alkoi puskea harmaata savua pakoputkesta oikeen tien täydeltä. Konehuoneessa oli melkonen öljysotku, oli öljytikku hypännyt pois paikaltaan ja öljyä joka paikassa. Auto käy vielä eikä kolise, mutta vetoja ei ole niinkuin pitäisi. Niinpä se jäi serkkupojan pihalle odottamaan toimenpiteitä...
Oisko tuosta menny kansipahvi? Se päästi harmaata savua jo heti ekalla koeajolla ja huohottaa melkoisesti. Jospa se teräspahvi ei ollutkaan niin uudelleenkäytettävä kuin mainostettiin. Vai onko isompi remppa? :'(
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #188 : 24.08.2014, 15:29:14 »
Huohotushan syntyy ainoastaan männän ohipuhalluksesta, jotenka kyllä siellä on ilmeisesti käynyt mäntäpistiäinen tervehtimässä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6) "SE KÄY!!!"
« Vastaus #189 : 24.08.2014, 15:35:16 »
Huohotushan syntyy ainoastaan männän ohipuhalluksesta, jotenka kyllä siellä on ilmeisesti käynyt mäntäpistiäinen tervehtimässä...

Niinpä tietenki, ois vaan pitänyt laittaa se ohjelmoitava ruisku/sytkä kerralla eikä lähteä kokeileen LH-jettiä ollenkaan. Tyhmästä päästä kärsii koko auto. No seuraavaksi semmonen, mutta katotaan nyt ensin mitä se on syöny...
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #190 : 24.08.2014, 22:06:08 »
Olikos sulla tuo pelkkä jakajan kansi vaihdettu, vai pitikö olla jo madallettu jakaja?
Mielenkiinnosta kyselen, kun itsellekin tulossa 16v ja jakaja lohkoon. Tosin koneen kasaa "vähän" ammattitaitoisempi henkilö.


Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #191 : 24.08.2014, 23:29:51 »
Olikos sulla tuo pelkkä jakajan kansi vaihdettu, vai pitikö olla jo madallettu jakaja?
Mielenkiinnosta kyselen, kun itsellekin tulossa 16v ja jakaja lohkoon. Tosin koneen kasaa "vähän" ammattitaitoisempi henkilö.


Joo pitää olla madallettu. Näin jälkiviisaana en ois laittanu jakajaa ollenkaan vaan suorasytkän. Vaikka jakajan saakin mahtumaan tuonne, tulee tulpanjohtojen kanssa ahdasta kun ne vastaa laturin/tehostimen telineeseen.
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #192 : 02.10.2014, 20:20:31 »
Nyt on potilasta tutkittu, ja pahimmalta eli hajonneilta männiltä vältyttiin...  :)
Jäähdytysnesteen joukossa oli öljyä, siitä oli jo pääteltävissä että kannentiiviste olisi korkannut. Siispä kannen irrotukseen:





Männät on ehjät ja tuskin männänrenkaitakaan on rikki, kun sylintereissä ei ole mitään ylimääräisiä jälkiä. Cometicin terästiivisteessä ei silmämääräisesti ole mitään isompaa vauriota, mutta jotenkin väsyneen näköinen se on. Senhän pitäisi olla uudelleenkäytettävä jopa 10 kertaa ja nyt se oli kolmannen kerran käytössä. Tosin kaksi edellistä kertaa oli edellisessä moottorissa, joten kenties syynä oli se että se oli jo "muotoutunut" edelliseen kanteen sopivaksi? :P Joka tapauksessa öljyt ja jäähdytysnesteet on päässeet sekoittumaan. Kova huohotus johtunee siitä että sylinteristä on päässyt painetta kannentiivisteen kautta öljykanavaan.

Tälle vuodelle en enää yritä saada Volvoa liikenteeseen, kohta täällä pohjoisessa tulee talvi. ELK Talven aikana laitan kannen nippuun uusilla tiivisteillä ja terästiivisteen korvaan jollakin laadukkaalla massatiivisteellä. Tarkoitus olisi myös parantaa huohotusta, orggiksen tilalle tulee jonkinlainen lisäsäiliösysteemi.
LH-jet ei oikein vakuuttanut toimivuudellaan, sen tilalle tulee se mikä olisi pitänyt alunperinkin tulla, eli Megasquirt ja suorasytkä... :)

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #193 : 02.10.2014, 21:01:20 »
Onko mahdollista, että ajelin tän perässä viikko takaperin perjantaina? VT9:lta käännyit Kiikkaan päin ja jatkoit siitä Kiikosiin päin?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 244 -84 "Saffron R-Sport" (B234FT+Getrag 260/6)
« Vastaus #194 : 02.10.2014, 21:13:39 »
Meillä joskus oli samoja ongelmia cometicin tiivisteen kanssa että käytettynä meni vellit sekaisin.
Laitettiin vaan öljy ja nestekanavien kohdalle tasotiivistettä joka tiivisteen kerroksen väliin ja nesteet on pysyneet oikeilla paikoillaan.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Carcom Oy  Ateho