Kulkukoira  Proturbo

740 jytky

  • 183 Vastauksia
  • 57991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #15 : 09.01.2011, 21:34:49 »
Tämän päivän saldoa:

Päivä alko vähän hitsailun merkeissä kun tärpin kasaan ahtimelle kehdon.



Homma kuitenkin jäi kesken kun alettiin tekemään pensapumpun upotusta tankkiin niin laitan kuvia sitten kun kehto on valmis.

Sen "ärsyttävän kalikan" poisto oli hyvinkin ärsyttävää:D porakoneella "sahattiin" sitä sieltä täältä ja vähän saksia ja pihtejä sinne sun tänne. Se persules aina tykkäs luiskahtaa kädestä. Ankkuroitiin se lopulta rautalangalla ja pihdeillä:P..





Lopultakin :E



Tuosta sitten lähdettiin työstämään pumpun upotinta. Ohutlevy työstöä ruuvipenkillä vasaralla ja rälläkällä, ei kovin kaunista jälkeä mutta ajaa asian. Pelti on alkuperäs osaa:D varaosa volvon takalousteria. Massaa joutu hetken hinkata rälläkän metalliharjalla...




Tuollainen hökötys :idiot2:. Ei saa nauraa:DDD .. vähän joutu vääntelemään, ei oo saumaakaan hitsiä. Huom pultit tuola ihan alhaalla ettei pumpun pää mene ihan pohjaan kiinni.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #16 : 09.01.2011, 21:56:55 »
Kaikki kuvat vaihdettu Kuvat.fi.. jos tästä edespäi toimis.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #17 : 16.01.2011, 21:10:14 »
Upo uusi kiinalainen saapui! 450x300x76 ja 3" lähdöillä:P



tälläinen.

Käytiin torstaina vähän pällistelemässä konehuonetta ja mallailemas ahdinta ja kuuleria paikoille.
Kuuleri on mitä täydellisin siihen keulalle^^ mutta vähän enemmän päänvaivaa aiheutti tuo ahdin kun on niin melekoisen kokoinen ja pitkä vieläpä. Ahdin ottaa paikkansa pakosarjan puolelta samoilta paikeilta kun turbo olisi mutta tietenkin pakosarjasta enemmän keulaan päin, kiinnitys kokonaan lohkoon koska muuten hihna ei toimisi kun kone heiluu.

Seuraava projekti auton kanssa on saada se siirrettyä lähemmäs turun keskustaa parempaan halliin, johon siunaantu tilaisuus:P
MSNS

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #18 : 17.01.2011, 09:28:15 »
jaksaisitko laittaa kuvaa mihin/millai ootte suunnitellu ton coolerin,siihen syylärin kaveriks vai?Oon itte miettiny mihin laittais,mutta nythän mulla on oiva tilaisuus kopioida teitä ja tilata samoilla mitoilla itselle cooleri  :hello:  :P kävi mielessä myös sellanen vesikiertonen välijäähdytin,ois aika kompaktin kokonen ja erillainen.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011, 09:31:50 kirjoittanut Zero »
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #19 : 17.01.2011, 10:29:00 »
Sellaine vesi kuulerihan oli ykkönen, pieni ja sillee vaikka tosin volvon keulalla on aikas paljon tilaa:D.. se tulee siihen syylärin kaveriksi. syylärin etupuolelle tieteskin... Siihen syylärin kiskon viereen suunnilleen samanlainen kiinnitys kuulerille ja sitten jokin laippa kiinnitys syyläristä kuuleriin ettei ne hakkaa toisiaan.. ahtoputkistolle joutuu näppäämään palan pois korista että se pääsee tulemaan kuurerille siitä akkukotelon puolelta ja sama lähdölle ilmanputsarin puolella. Kuvaa ei valitettavasti oo nyt antaa:/ ja oon huono selittämään:DD
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #20 : 01.02.2011, 22:17:31 »
Vähän mietinnän alla tehdä tälläinen itse suunniteltu dumppi. Pääsee itse sorvaamaan joten selviää pelkillä materiaali kuluilla:P
Mukava kokeilla kerrankin mallinnusta johonkin konkreettiseen, joka oikeasti valmistetaan.



MSNS

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #21 : 02.02.2011, 17:15:58 »
Mikähän idea tuossa loiskelevyjen/ammeen poistossa oli? Kait sinne tulee uudet loiskelevyt ettei pumppu höräse tyhjää kanttaillessa?

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #22 : 02.02.2011, 18:57:54 »
oli pakko poistaa se kun muuten  olis vaan heilunu irrallaan  se loiskelevy kun jouduttiin vähän modailemaan. tuota loisketta vastaan on toi kerääjäsäiliö eli tankkiin tulee vain siirto pumppu joka siirtää pienempään askiin löpöä ( näkyy kuvissa ) jossa on sitten painepumppu. tankki laitetaan vielä sellaiseen asentoo että kaarteissa ja kiihdytyksessä pysyy hyvin löpö pumpulla, ainoistaan jarrutuksessa loikuu pois pumpulta.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #23 : 08.02.2011, 21:45:42 »
Noniin volvo saatiin siirrettyä viimeviikolla uuteen halliin. On muuten mukava nyt rakennella ko on siistiä lämmintä ja on pelit ja rensselit:P Ei edes yhtään nakertanut kun huomattiin että kytkinasetelma ei mahdu pyörimään kytkinkopassa.

Tänään sitten mentiinkin hallille ja aivan ensimmäisenä kokeiltiinkin että irrottaako tuo rakenneltu kytkin ollenkaan. Vähän jänskätti mutta tarpeeksi kun vaijeria kiristi niin kyllähän se irrotti! Sitten vaan kones napattiin kädenkäänteessä ulos ja tarkastelemaan.



Pakosarja ja toi ratas oli ottanu vähän voiman väriä kun siirron aikana suolavettä oli mukavasti roiskunu raktorin pyöristä.
Noh koko jakopää purkuun ja rattaat putsailtiin ja maalattiin.



Siinä vähän kytkinkoppaa. Ei hirveästi ollut ottanut mutta tarpeeksi kuitenkin.

Noh mutta ratkaisuna tähän ystävämme rälläkkä+hiomalaikka.



Pikku heftit laitoin vielä mutterien päihin lopuksi.

Tuossa vielä kuva Zerolle kun kyselit siitä cuulerin paikasta jonkun aikaa sitten..

MSNS

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #24 : 08.02.2011, 23:27:30 »
Ei taida olla ihan nöpön nuukaa tuon asetelman ja vp:n tasapainojen kanssa.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #25 : 09.02.2011, 07:58:04 »
Ei taida olla ihan nöpön nuukaa tuon asetelman ja vp:n tasapainojen kanssa.

Samaapa mietin. Saattaapi alkaa ravistelemaan kovemmilla kierroksilla. Nyt kun paketti on lattialla, niin ei olisi iso homma käyttää puntituksessa ? Eipähän tarvitse kirota sitten ekalla koeajolla kun ravistaa.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #26 : 09.02.2011, 13:40:01 »
Juu toki tullut pari ajatusta tuhlattua tuolle tasapainolle. Mutta kun tuo ahtimen voimanotto on tehty myös itse niin sieläkään ei varmaan tasan tarkalleen ole nuo tasapainot kohdilla.  Eli tuo pitäisi tasapainottaa yhdessä: kampura, ahtimen voimaotto ja vauhtipyörä+asetelma, tuon kun tekee nyt niin auto ei taas rakennu moneen moneen kuukauteen rahanpulan vuoksi:/  samaten kun tämä on opiskelijoiden kehitysprojekti niin tuo kones laitetaan ensin käymään ja sen jälkeen tarkoitus purkaa ja alkaa kehittämään. Toki moni nyt ajattelee että tyhmää ja ajantuhlausta.......
MSNS

kowalski

  • Vieras
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #27 : 09.02.2011, 13:53:25 »
kones laitetaan ensin käymään ja sen jälkeen tarkoitus purkaa ja alkaa kehittämään. Toki moni nyt ajattelee että tyhmää ja ajantuhlausta.......

Sama meininki mullakin on. Tuo asetelma vaan saattaa lähteä aika kovaa pisin seiniä jossain 6000rpm.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #28 : 09.02.2011, 13:55:38 »
Komeeta muoviämpäri! :pomo:

Täähän on kiinnostavinta Volvo-rintamalla heti kasikoneisen kiskon jälkeen. O0
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #29 : 09.02.2011, 14:06:54 »
Toivottavasti lentää vasta sitten tuon 6000rpm jälkeen:D koska ahtimen laakerit ei tuota 6000 enempää kierroksia kestä tuolla välityssuhteella.. Pitää nyt vähän tässä ajan kuluessa tunnustella mistä sais hienosti super halvalla tai ilmaiseksi tasapainotuksen;P maaailma voi muuttua. ELK
MSNS

 

Proturbo  Autodiagnoosi