Ateho  Elekma

740 jytky

  • 183 Vastauksia
  • 57996 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #30 : 09.02.2011, 14:24:30 »
Kampuran/vauhtipyörän/kytkinpaketin tasapainoitus maksaa 50-100€, riippuu vähän mistä päin suomenniemeä kysyy. Siihen jos lisää vielä ahtimen vetopyörän niin eipä varmaan enää vaikuta hintaan juurikaan. Toki tässä vaiheessa projektia vaatisi koko paketin purkamisen, joten aikaa ja työtähän siinä menee.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #31 : 09.02.2011, 15:54:19 »
Tosiharrastelija laittaa vp.n rengaskoneeseen ja poistaa merkin vastapäätä tavaraa.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #32 : 09.02.2011, 19:16:20 »
mistä ihmeestä noi halvalla saa. Maksoi moottoripajalla 140€ kun oikein tinkas tuo että suurentivat tuosta ahtimen voima rattaasta vähän reikää ja sovittivat sinne ton vapaakytkimenä toimivan laakerin. Koululla tänään kyselin mutta ei oo turun boijilla tasapainotus konesta. renkaantasapainotus kones kyl olis:D
MSNS

kowalski

  • Vieras
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #33 : 09.02.2011, 19:52:23 »
mistä ihmeestä noi halvalla saa. Maksoi moottoripajalla 140€ kun oikein tinkas tuo että suurentivat tuosta ahtimen voima rattaasta vähän reikää ja sovittivat sinne ton vapaakytkimenä toimivan laakerin. Koululla tänään kyselin mutta ei oo turun boijilla tasapainotus konesta. renkaantasapainotus kones kyl olis:D

Eikös tekullakin ole sorvit ja jyrsimet missä nuokin hommat olis voinu tehdä?

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #34 : 09.02.2011, 23:37:03 »
eikö tuon asetelman kasassapysyminen hirvitä muutenki jonkuverran, saatikka sen tasapaino. miten lienee kestää pulteilla kasattu asetelma käytössä?
LH&ostrich

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #35 : 09.02.2011, 23:46:39 »
Tosiharrastelija laittaa vp.n rengaskoneeseen ja poistaa merkin vastapäätä tavaraa.
Äijjä jyrää toimintaa, mutta todistetusti tollaset ideat joskus toimii, kuten mun "kytkindynamometri", jolla mitattiin kestääkö kytkin mitenpaljon vääntöä, eli VP+kytkin kiinni ruuvipenkkiin ja momenttiavaimella vääntämään kunnes luistaa, ja sit luetaan newttonit. :D

Mutta tosissaan, pojat tasapainottakaa tuo paketti ny jotenkin, ennekun paljoa tyhjäkäyntiä pidemmäs kaasuttelette, muuten saatta olla että saatte uuden moottorin ja auton lisäksi ettiä myös kuskille ja apparille uudet jalat. :-\
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #36 : 10.02.2011, 07:45:17 »
mistä ihmeestä noi halvalla saa. Maksoi moottoripajalla 140€ kun oikein tinkas tuo että suurentivat tuosta ahtimen voima rattaasta vähän reikää ja sovittivat sinne ton vapaakytkimenä toimivan laakerin. Koululla tänään kyselin mutta ei oo turun boijilla tasapainotus konesta. renkaantasapainotus kones kyl olis:D

Pääkaupunkiseudulla useampikin paja tekee puntituksia, soita ja kysäise päivän hinta. Kampura+ limppu on maksanut näissä alle 100€
- Ko-Met Oy http://www.ko-met.fi/
- GT- Motors Oy http://www.gtmotor.fi/
- R-Koneistus http://www.ihalines.fi/r/
- Tammer Diesel http://www.tammerdiesel.fi/index.html
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #37 : 10.02.2011, 09:41:08 »
Hyviä argumentteja kyllä. Mutta taidetaan laittaa ensin käymää ja mietitään sitten:D.. turha muutenkaan tasapainottaa vielä kun tuossa asetelmassa on paljon epavarmuustekijöitä: kestääkö, pitääkö ja kuinka hyvin palauttaa... Harmittaa sitten jos ei pelaa ja siihen on meny se 100€.. Samaan hintaan olis saanu sintterin ja turbon asetelman..
eli ensin varmistetaan ennenkö heitetään kaivoon rahaa :P


Laskin kyllä joskus tuossa vanhan foorumin puolella että pultit kyllä kestää normaalivoiman ja leikkausvoiman rasituksen. Eli jos tämä hirveä hökötys kokeilu ei toimi--> hommataan varmaankin uusi asetelma. ... Mitäs asetelmaa muuten porukka käyttää nois TIC projekteissa?
MSNS

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #38 : 10.02.2011, 10:29:31 »
Hyviä argumentteja kyllä. Mutta taidetaan laittaa ensin käymää ja mietitään sitten:D.. turha muutenkaan tasapainottaa vielä kun tuossa asetelmassa on paljon epavarmuustekijöitä: kestääkö, pitääkö ja kuinka hyvin palauttaa... Harmittaa sitten jos ei pelaa ja siihen on meny se 100€.. Samaan hintaan olis saanu sintterin ja turbon asetelman..
eli ensin varmistetaan ennenkö heitetään kaivoon rahaa :P


Laskin kyllä joskus tuossa vanhan foorumin puolella että pultit kyllä kestää normaalivoiman ja leikkausvoiman rasituksen. Eli jos tämä hirveä hökötys kokeilu ei toimi--> hommataan varmaankin uusi asetelma. ... Mitäs asetelmaa muuten porukka käyttää nois TIC projekteissa?
Neuvot on annettu, kasaan vaan ja katotaan miten pelittää  :)

E: niin turbon vakio taitaa riitää jonnekin 200++ hv ja SRE:tä sen jälkeen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #39 : 10.02.2011, 12:03:21 »
voipi ne pultit tieten laskujen mukaan kestää, vaan miten niiden käyttäytyminen lämmetessä? venyykö, sen jälkeen ei kestäkkään oikeen paljoa jos pääsee tulemaan välystä...
LH&ostrich

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #40 : 10.02.2011, 12:18:50 »
Lainaus
Neuvot on annettu, kasaan vaan ja katotaan miten pelittää  :)

Jep näinpä.

voipi ne pultit tieten laskujen mukaan kestää, vaan miten niiden käyttäytyminen lämmetessä? venyykö, sen jälkeen ei kestäkkään oikeen paljoa jos pääsee tulemaan välystä...

Juuri tälläästen takia ei viitti rahaa vielä uhrata..
MSNS

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #41 : 10.02.2011, 12:24:59 »
Mutta taidetaan laittaa ensin käymää ja mietitään sitten:D..

Kuuluisia viimeisiä sanoja.

turha muutenkaan tasapainottaa vielä kun tuossa asetelmassa on paljon epavarmuustekijöitä: kestääkö, pitääkö ja kuinka hyvin palauttaa... Harmittaa sitten jos ei pelaa ja siihen on meny se 100€.. Samaan hintaan olis saanu sintterin ja turbon asetelman..

Niin no jos samaan rahaan saa tehdastekoisen joka varmasti toimii tai sitten oman keksinnön joka ehkä räjähtää niin kannattaa toki kokeilla omaa patenttia ilman tasapainotusta  ::)

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #42 : 10.02.2011, 12:46:50 »
Niin siis asetelma nykyisellä (ilman tasapainotust) on tehty jollain 75 sentillä:DD
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #43 : 11.02.2011, 21:24:00 »
Noh monesta varoituksen sanasta huolimatta sielä se nyt on. eilen tosiaa sinne humpsautettiin.



Jos mielenkiinto nyt jollain katos niin arvailkaa ja tarkkailkaa edes sitä että koska ne jalat lähtee:D
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #44 : 11.02.2011, 21:29:52 »
Niin ja tänään varmistin että saadaan käyttää koulun konepajaa. Eli nyt jos hiihtolomalla (8vk) keräilis ainekset kasaan niin vois ton dumpin sorvailla. Vähän vielä suunnitelmis kahta vaihtoehtoa eli joko männäntiivisteet tulee olemaan suzuki pv männänrenkaat, joista olis helppo tehdä tai sitten POM muoviseoksesta joista tulis tiiviimmät ja kestävämmät mutta pitäs itte sorvata ja ei tiedä riitääkö taito.
MSNS

 

Futurez  Kulkukoira