Futurez  Kulkukoira

740 jytky

  • 183 Vastauksia
  • 58374 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #45 : 11.02.2011, 21:31:32 »
Tosiharrastelija laittaa vp.n rengaskoneeseen ja poistaa merkin vastapäätä tavaraa.

Aito harrastaja huomioi että kampura pyörii 3-4 kertaa kovempaa kuin rengas. Kampuran painotus oltava 4 kertaa tarkempi kuin renkaan.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #46 : 14.02.2011, 22:06:12 »
Viikonlupun saldoa.

Tankille tehtiin loput modaukset ja kiinnitys takalootaan



Tuossa tankki on tankkausasennossa:D ( ei tankkausasento on että vääntää tuon tötsän sivuu ja lyö luukun kiinni:P )

Siitä sitten vedettiin monenmonta metriä letkua ja päädyttiin kerääjä säiliöön ja sille tehtiin myös kiinnitys.



Siitäpä sitten malpassille pletkua



Tämän jälkee toinen miäs katos sähköjohtojen helvettiin ja toinen alko tehdä värinän vaimennuskumia kaasareille



Sitten lorttoja vähän fiilistelemään.





Vähän jonkinnäköistä gaugeekin:P

Sitten ahdinta vähän tuli mallailtua kohilleen. Tuohon se nyt suunnilleen tulee:P vähän karvalakki malli ja täysin keskeneräinen, mutta pakko oli ottaa kuva:P  Ja kuten huomaa niin koneeseen on pompannu kaikki apulaitteet viikonlopunaikana.. Kahvia kului myös jokunen kuppi ihan näin irrallisena huomautuksena:D





Siinä vähän konehuoneen yleisilmettä. Tuohon pitää hommata jotain lämmön eristäjää pakosarjan ja ahtimen välii..
MSNS

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #47 : 14.02.2011, 22:13:06 »
Ei saakeli täällähän on raju meininki!  ;D Gogogo vaan! Ihan liikenteeseenkö tämä tulee?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #48 : 14.02.2011, 22:15:04 »
Siitä ideasta on luovuttu tämän korin kannalta:DD jos tekniikka toimii niin sitten kun on rahaa niin pikku svitsi johonkin vähä parempaa:D
MSNS

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4111
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #49 : 15.02.2011, 09:39:47 »
Kuinka tuo ahtimen välitys on toteutettu että saat sen pyörimään tarpeeksi kovaa ?
Miksei tankki voinut olla vakio paikalla?

On sen luokan kyhäys kyllä että ei voi kun mielenkiinnolla seurata miten käy  :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #50 : 15.02.2011, 11:47:07 »
Kuinka tuo ahtimen välitys on toteutettu että saat sen pyörimään tarpeeksi kovaa ?


Tätä itsekin mietin just, kun muistan erääseen bemmiin samaan tyyliin rakennetun mekaanisen ahtimen niin vaihteistosta tuli aika suuri paketti kun siihen piti sovittaa kolmet nopeutta nostavat välitykset peräkkäin. Tuo näyttää ihan inhimillisen kokoiselta paketilta mutta kyseessähän onkin  :juhau: -osaaminen.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #51 : 15.02.2011, 12:24:57 »
Minuakin kiinostaisi tuo ahtimen välitys. Turbot kuitenkin tuppaavat pyörimään melko rajulla nopeudella ja tässä taitaa olla vain yksi kiinteä välitys?

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #52 : 15.02.2011, 12:55:07 »
Lainaus
Miksei tankki voinut olla vakio paikalla?

Tää oli alunalkaen b200k eli ei ollu sähköpumppua joten upotettiin tonne tankkiin meille siirtopumppu. samalla jouduttiin poistaa se loiskelevy ja kaikkea muuta roipetta ja kiinnikkeet oli niin ruosteessa pohjassa että tuohon oli paljon näppärämpi laittaa..

Ja ahtimesta. tuossa on räjäytyskuva sisuskaluista (linkki). eli sielä on sisällä 1:4 välitys.

https://picasaweb.google.com/JSSKangas/SuperCharger#5262238042367813970

Kampuralta ahtimen ensiöakselille on välitys 1:5 ja kun kone pyörii 6000rpm on ensiöakselilla tällöin 30000rpm ja siitä kompressorin siivellä sitten 120000prm joka on keraamisilla laakereilla mitkä tähän tulee maksimi pyörimisnopeus.
MSNS

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #53 : 15.02.2011, 13:15:24 »
Mielenkiinnolla odotan miten tämä tulee pelaamaan. Koska auton pitäisi olla ns. "kunnossa"?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8995
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #54 : 15.02.2011, 14:38:19 »
Tehdasvalmisteisissa keskipakoremmiahtimissa on nähty luokkaa 1:10 planeettavälityksiä. Kompakti paketti ja riittää luokkkaa 1:2 välitys remmissä niin koneen 6 krpm tekee 120 krpm ahtimen siivessä.

Tässäkin vehkeessä saa kyllä rasva kyytiä tuossa viimeisessä välityksessä kun ahdin pyörii useita kymmeniä tuhansia rpm. Näinkö oikein että öljynkiertonipat tulossa välityskoteloon? Saattaisi käydä aika lämpösenä jos ei ahtimen voitelua jäähdyttäisi.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #55 : 15.02.2011, 15:13:30 »
juu ahtimen voitelu otetaan koneen öljynkierrosta niin se samalla jäähdyttää koneistoa.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #56 : 15.02.2011, 15:14:43 »
Vehkeen pitäis olla ajokunnossa/käyntikunnossa foorumin ratapäivillä potnialla:PP (heinäkuus)
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #57 : 20.02.2011, 10:51:12 »
Jälleen tapahtuu.

Eilen oltiin hallilla ja siinä aloin miettimään että minkäslainen vivusto pitäis kaasareille kyhätä. Sattumoisin oli kaasuvaijeri ja sen toi kiekko:D miksikä sitä nyt sanoisi. jääny paikoilleen. siinä oli mukavasti palautin jousi ja aattelin että miksei. hirveästi ei tarvinnut modata.



Täysin vanhoja osia käyttäen:P



Kiinnitys on hyvin hyvin härkin näköinen mutta ajaa asiansa. ei ollut oikein muuta materiaalia mistä olis noi tehny.

Sitten välijäähylle kiinnikkeet.



Syyläriä joutui siirtämään noin sen oman paksuuden verran koneeseen päin ja sille tuli oma kiinnityksensä. Samaten välijäähdytin kiinnitetään vielä yläpuolelta mutta ei ollut tarpeeksi sopivan kokoista rautaa eilen.

Myös vähän viimeistelyä ahtimenkiinnikkeille.



hienoa siitä ei saa kyllä tekemälläkään mutta kutsutaan sitä nyt prototyypiksi:DD tehdään pian sitten parempi.
Nyt puuttuu enää hihnankiristin tuosta hässäkästä. Hihna joka tuossa nyt on on vinokoneen jakopäähihna ja se on vähän lyhykäinen, pitäs saada jostain saman hampainen mutta pitempi hihna. onko 16v kannen jakopäähihna paljoa pitenpi??
Nuo 6mm pultit tuossa on asennon säätöä varten.

Vielä vähän yleisilmettä.



MSNS

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #58 : 20.02.2011, 14:55:47 »
Nyt on kyllä semmosta patenttia tulossa että entistä mielenkiintosemmaks menee  ;D

Tuohon kuulerin kiinnitykseen niin tuleeko tuo niinkuin nuita rautoja vasten suoraan? Jos niin laita sinne väliin jotain huopaa ettei tärinässä hankaile.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #59 : 20.02.2011, 17:59:35 »
noh onneksi kaasarin vivusto nyt ei oo mikään kriittinen.. se kun hajoaa niin kone ei hajoa mukana^^

vastau tohon kiinnitykseen.



se on tuollalailla. eli ei ole kiinni raudassa.
MSNS

 

Proturbo  Autodiagnoosi