Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 jytky

  • 183 Vastauksia
  • 58716 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #60 : 20.02.2011, 18:24:32 »
Ja ainoat työkalut, mitä tähän rojektiin tarvitset: vasara.  ;D

On kyllä pirun siisti rojekti! Heti vähintään HD-laatusta videoo kun pyörii! Tsemiä  ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #61 : 20.02.2011, 18:36:41 »
Hoho:DD kiitoksia:P
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #62 : 01.03.2011, 19:58:17 »
Tänään kävin koulun jälkii nakolan romurauta mestassa:P haahuilin ja pengoin kasoja tunnin ja lopulta kun olin luovuttanu niin otti silmään justiin sopiva alumiinipötkö. Ostin sen sitten dumppia varten. saas nähä riittääkö taidot.

Sähköjä myös on vähä rakentunu viikonlopun aikana..
MSNS

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #63 : 01.03.2011, 21:23:26 »
Nyt puuttuu enää hihnankiristin tuosta hässäkästä. Hihna joka tuossa nyt on on vinokoneen jakopäähihna ja se on vähän lyhykäinen, pitäs saada jostain saman hampainen mutta pitempi hihna. onko 16v kannen jakopäähihna paljoa pitenpi??
Nuo 6mm pultit tuossa on asennon säätöä varten.

16 tappisen hihna ei käy, siinä on eri profiili hampaissa ja remmi on saman mittainen kuin 8 tappisessa. ContiTechin sivuilta kun katselin niin Toyota Cressidan 2.2 dieselin remmi olisi neljä hammasta pidempi ja 6,4 mm leveämpi. Muita sopivia en äkkiseltään löytänyt. Tuolta voit yrittää itsekin katsoa:http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/kfz-ersatz/docs/produkte_programm_uv.pdf#page=16 jos sattuisi silmiisi sopivampi remmi. Profiililtaan vinokoneen hammaspyörille sopii LA ja LAR, ja hyvin todennäköisesti LAN remmit.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #64 : 01.03.2011, 22:00:18 »
5 hammasta pitemmän remmin löysin LA profiililla. en vaa mistään saanu selville minkä vehkeen se on..
MSNS

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #65 : 01.03.2011, 22:11:02 »
5 hammasta pitemmän remmin löysin LA profiililla. en vaa mistään saanu selville minkä vehkeen se on..

Laitapa tuonne hakuun sen hihnan numero (CT...) niin selviää minkä vehkeen on: http://www.aamkatalog.ctapps.de/aam_katalog.pl?action=reversesearch&lang=en&stype=0
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #66 : 01.03.2011, 22:41:37 »
jaahas. nii toi b200k hammashihna on 123 hammasta. ja toi CT651 olis 144 hammasta. joten 21 hammasta pitee:P monessa vanhassa fiiatissa on. motonetistä löytys..
MSNS

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #67 : 03.03.2011, 17:51:50 »
Kuis hihnaa pitää pidempää saada? en jaksa lukea sivuja taaksepäin, josta se luultavasti selviäisikin  ;) ootte aikamoisia reikäraudan suurkuluttajia, ko kaikki on kiinni reikäraudalla  ;D
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #68 : 03.03.2011, 19:25:11 »
Sitä löyty jostain nurkista pyörimäs niin hyötykäyttöön:DD  niin katos hihnaa ahdinta pyörittämään. toi volvon oman saa justiin pyöräytettyä paikalleen, mutta jos ostas pitemmän ja laittas kiristäjän niin voi olla paree systeemi.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #69 : 08.03.2011, 20:01:57 »
Tänään kävin tekemässä välijäähdyttimen yläkiinnikkeen. kameraa vaan ei sattunut mukaan:/ tämä ei kuitenkaa rakentunut reikäpellistä:DD

Samalla tuli purettua ja putsattua kaasuttimet. Kasasin ja pulttasin imusarjaan kiinni kera värinänvaimennus kumien ja nestemäisen tiivisteen. Pari "erikois mutteria" joutui tekemään kun mutterit eivät mahtuneet alapuolelle kun imuputket lähti niin jyrkästi alaspäin.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #70 : 08.03.2011, 22:07:16 »
Tälläinen pitäisi yrittää valmistaa. luultavasti tämän tai ensiviikon aikana mitenkä koululta kerkeää. Toki tässä melkein koko tiimi on lähdössä parin viikonpäästä espanjaan suunnittelemaan zero emission vehiclejä:DD aika tekopyhää kun tälläistä tässä rakennellaan:E

MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #71 : 11.03.2011, 20:33:11 »
Nyt on sitten päräästy käyntiin kauan hehkutettu dumpin sorvaus. Ensimmäistä prototyyppiä olis nyt puolivalmiina;P



Huom jälki on sen näköistä jotta harjoitellaan vasta:P rungosta ja sen "sylinteristä" tuli kyllä erittäin toimiva, mutta männänrenkaitten urat eivät ole ihan täydelliset..

ja nyt ennenkö alatte kyseenalaistaa niin katsokaa nyt tuosta edellisessä kommentissa olevaa piirrustusta että mikä sielä nyt tiivistää ja mitä^^



siin vielä.

Tänään pari muuta tiimiläistä oli myös tekemässä sähköjä ja viimeistelemässä kuulerin yläkiinnikkeen. Nyt siitä sitten kuvaakin.



ja

MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #72 : 12.03.2011, 19:02:57 »
Kukaan ei ilmeisesti halunnut kommentoida dumppia:DD

Tänään otettu koneesta ensimmäiset savut. tosin ahtamattomana kun ahtoputkisto ja painekotelo uupuu^^ kovasti paukkus.
MSNS

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #73 : 12.03.2011, 19:09:25 »
Kukaan ei ilmeisesti halunnut kommentoida dumppia:DD

Onkohan seinämät varmasti tarpeeksi paksut  :sundaydriver:

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #74 : 12.03.2011, 19:09:49 »
Kukaan ei ilmeisesti halunnut kommentoida dumppia:DD
Mitäs tossa. Ihan toimivalta näyttää. Tommosia oon väkästänyt pariin ft:n ja hyvin on pelittänyt, kun on säätänyt läpän vähän enemmän auki...
Ei tuu sitä vedosta sammumista.

Ja mitä seinämäpaksuuteen tulee, kannattanee vahvistaa tuplasti tulevaisuutta ajatellen. :D

edit. jaahas, tuli vähän vastaavaa... :P
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, 19:12:45 kirjoittanut hevonen »

 

Kulkukoira  Proturbo