Proturbo  Autodiagnoosi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Oiskos jollain laittaa kuvaa mk1 S60 Eibach pro-kitillä ennen ja jälkeen? Pelkään ettei toi 30mm näy missään mun autossa vaikka on takapäästä todella korkea. Noi jousethan kun laittaa niin ei tarvitse iskareihin koskea jostain olin lukevinani?

Näitä olen katsellut:

http://www.tuningkauppa.com/Volvo-S60-Eibach-Pro-Kit-madallusjousisarja

Kiitos!
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Ittellä ei paljoa tippunu b12 pro kitillä.. Keula ehkä 1,5cm ja perse 2cm keulasta näpättii puoli kiekkaa jousista poiski
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa cmro85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Hieman halvemmalla nuo eibach:it saa saksanmaalta.    Itse olen tuilannut H&R ja Eibachit tuolta.   
http://www.ebay.de/itm/Eibach-Pro-Kit-Federn-VOLVO-S60-/262065158804?hash=item3d044cfa94:g:knoAAOSw0HVWBS6r

Tuo Eibach ei ole heti oikeassa korkeudessa vaan laskeutuu ajanmittaan.   Eli ei kannata heti niitä rälläköidä lyhyemmäksi... 

Mittasin oman v70II jossa B12 alusta neljättä vuotta.   Renkaat talvi 205/50-17.
Edessä maasta mitattuna kaaren reunaan 61cm ja takana 63,5cm.   
Jouset tässä nuo Eibach:it.

« Viimeksi muokattu: 07.12.2015, 06:56:26 kirjoittanut cmro85 »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Ota mitat pyörän navasta niin ei rengastuksella ole merkitystä. Kertoo paljon enemmän muillekin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Hieman halvemmalla nuo eibach:it saa saksanmaalta.    Itse olen tuilannut H&R ja Eibachit tuolta.   
http://www.ebay.de/itm/Eibach-Pro-Kit-Federn-VOLVO-S60-/262065158804?hash=item3d044cfa94:g:knoAAOSw0HVWBS6r

Tuo Eibach ei ole heti oikeassa korkeudessa vaan laskeutuu ajanmittaan.   Eli ei kannata heti niitä rälläköidä lyhyemmäksi... 

Mittasin oman v70II jossa B12 alusta neljättä vuotta.   Renkaat talvi 205/50-17.
Edessä maasta mitattuna kaaren reunaan 61cm ja takana 63,5cm.   
Jouset tässä nuo Eibach:it.

Kaks vuotta ollu nyt alla ja keula on viä taivaissa perseesee nähde..
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa Ipi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Ittellä ei paljoa tippunu b12 pro kitillä.. Keula ehkä 1,5cm ja perse 2cm keulasta näpättii puoli kiekkaa jousista poiski

Paljon se puoli kiekkaa jousesta tiputtaa ?

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Edestä kannattaa mieluummin täysi kierros poistaa jos siihen rupeaa, niin saa jousen ylä ja alapäät samoihin kohtiin kuin pätkimättömällä jousella joustintuessa. Rapiat 20mm putoaa tuolla tavalla heti ja ajanmittaan vielä lisää. Tosin samalla katoaa viimeinenkin progressiivisuus ja pintapehmeys vieteristä.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 17:17:28 kirjoittanut ile2 »

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Front+Lower+Wishbone+Front+Bush/518.html

Käykö nämä suoraan vakion puslan tilalle, koska tuossa lukee että replaces only original oil filled bushes? Että uskaltaako tilata nui vain ja se ei käykhää?
Kyseessä siis alatukivarren etupusla.

Loma alkaa huomenna ja alustan(eibach B12 pro kit)  8) vaihto joulun jälkeen niin vaihdan nuo jäykempii/ainaki uusiin pusliin, ku näytti niin löysiltä viime katastuksessa.

Edit: modificars:sta ajattelin tilata
Volvo V70 -04 2.4

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Mun käsityksen mukaan käy juuri alkuperäisen tukivarren puslaksi, ainakin itsellä näin. Ilmeisesti tarvikevarsista löytyy tuota toisen mallista tappia.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Mun käsityksen mukaan käy juuri alkuperäisen tukivarren puslaksi, ainakin itsellä näin. Ilmeisesti tarvikevarsista löytyy tuota toisen mallista tappia.

Kiitti nopeasta vastauksesta. Laitanpa tilaukseen ja jos ei käy niin kerron täällä  :)
Volvo V70 -04 2.4

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Myös alkuperäisistä löytyy sitä wanhaa lyhyttä puslaa, jossa ei ole tuota öljyä sisässä eikä sopivaa tappia.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Mun käsityksen mukaan käy juuri alkuperäisen tukivarren puslaksi, ainakin itsellä näin. Ilmeisesti tarvikevarsista löytyy tuota toisen mallista tappia.
Täysin väärin..
Kävin läpi useamman s60 v70 xc70 oem puslan vuosilta 00-05 ja ostin motonetistä tarvikepuslat siinä toivossa, että jossain olisi ollut nuo shaped bar mallit vaan eipä löytynyt mistään. Sorvautin niitä sitten ison laatikollisen.. Jokunen voisi olla ylimääräisenäkin.

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Täysin väärin..
Kävin läpi useamman s60 v70 xc70 oem puslan vuosilta 00-05 ja ostin motonetistä tarvikepuslat siinä toivossa, että jossain olisi ollut nuo shaped bar mallit vaan eipä löytynyt mistään. Sorvautin niitä sitten ison laatikollisen.. Jokunen voisi olla ylimääräisenäkin.

Parinviikon päästä jos ne sais kätöseen niin pitänee ottaa sinuun yhteyttä jos ei sovi :D
Volvo V70 -04 2.4

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Täysin väärin..
Kävin läpi useamman s60 v70 xc70 oem puslan vuosilta 00-05 ja ostin motonetistä tarvikepuslat siinä toivossa, että jossain olisi ollut nuo shaped bar mallit vaan eipä löytynyt mistään. Sorvautin niitä sitten ison laatikollisen.. Jokunen voisi olla ylimääräisenäkin.
Ok, mulla istui Powerflexit hyvin paikoilleen? Oletan että olivat alkuperäiset tukivarret ja puslat kun vaihdon aikaan autolla oli ajettu n. 180tkm. Nyt odottaa uudet samanlaiset asennusta, sittenhän tuon näkee.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
TAAS korkkasi edestä toisesta  etuiskarin ylätuesta/jousilautasesta vulkanointi. ???  Ei tiedä enään itkeä vaiko nauraa, onkohan kolmas kerta  25tkm/2,5 vuoden sisään. Onko muilla ollut Bilstein B12 iskarien kanssa samaa ongelmaa?
« Viimeksi muokattu: 27.12.2015, 04:26:46 kirjoittanut ile2 »

 

Samppasport  Futurez