KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704056 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
En kyllä ihan ymmärrä miten saa säädettyä kun katselin tuota AWDn takatuentaa. Ne pultithan menevät monien puslien läpi, niiden reikiäkö suurentaa?

Ja paljonko noilla saa sitä camberia säädettyä?
Mulla ei ole mitään hajua onko awd:ssa jotain eroa, mutta tuossa kuvatus:



Eli tuo lähempänä kameraa oleva tukivarsi muuttuu IPD:n versioon. Tuossahan on alkuperäisenä epäkeskokanta pultissa jolla auraus säädetään. Paksumpaan alatukivarteen (johon iskarin alapää ja jousi tulee kiinni) kairataan sisäpään reikään leveyttä jolloin epäkeskopultilla päästään säätämään camberia. Duke oli säätänyt omastaan camberit muistaakseni jonnekin 0,5 asteen nurkille.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Eikö camberiin tarvii muuta kuin pultit mutuineen? Joutuuko poraamaan tms.??
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Mulla ei ole mitään hajua onko awd:ssa jotain eroa, mutta tuossa kuvatus:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli tuo lähempänä kameraa oleva tukivarsi muuttuu IPD:n versioon. Tuossahan on alkuperäisenä epäkeskokanta pultissa jolla auraus säädetään. Paksumpaan alatukivarteen (johon iskarin alapää ja jousi tulee kiinni) kairataan sisäpään reikään leveyttä jolloin epäkeskopultilla päästään säätämään camberia. Duke oli säätänyt omastaan camberit muistaakseni jonnekin 0,5 asteen nurkille.

Joo aurauksen säädön ymmärrän kyllä. Siinähän se pultin kanta ottaa kiinni tukivarren reunaan ja sitä kääntämällä muuttaa tukivarren kiinnityskohtaa. Mutta vaikka olisi samanlaiset pultit noissa paksummissa varsissa niin eihän niissä ole sellaista reunaa jota vasten voisi pulttia kääntää. Eihän siis pelkkä reiän suurentaminen auta vai onko tarkoituksena jättää säätökohta pelkästään pultin kiristyksen varaan  vai onko tarkoitus tehdä tukivarteen joku reunus/kaulus mihin epäkeskokanta nojaa?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Taitaa olla sen verran erilaiset nuo FWDn ja AWDn kun kuvaa katselen ettei AWDssä onnistu samalla tavalla. AWDssä on tuo iso poikittainen varsi jotain alumiinivalua tms ja varressa on pusla kiinni. FWDssä onkin peltiä tms ja ei ole pusla varressa.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Noniin tulihan nääkii viimisellä. Asennustyökalu tehty, seuraavaks vaa asentelemaa!




Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Tuliko nämä tuolta Hollannista?

Laita kuvia kun saat asennettua. Täytyy varmaan itsekkin tilata...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Juu hollannista tuli. Pitää laittaa  sit ku kerkeen asentaa nuo!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Mites olikos kellään oman BC-racingin sarjan kanssa sellaista että takapää on löysä?

Tarkoitan että jos etupäähän vertaa niin käsin painaen takapää joustaa paljon enemmän kuin etupää vaikka etupää on säädetty iskareista melkein löysimmälle. Ja ajotuntumakin on sellainen pomputtava ja mielestäni tuntuu siltä että juuri takapää pomputtaa.

Auttaisiko tähän jäykemmät takajouset? Nythän ne saisi vielä ilmaiseksi vaihdettua Mamasanilla. Mitkäköhän oli AWDn vakiosarjan jousijäykkyydet, lukeekohan ne paketissa mukana tulleissa papereissa?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Mamasanille laitoin viestiä ja he vastasivatkin jo. Eli AWDn sarjassa on 12kg jouset ja muita jousia ei ole saatavana. Täytyy pelata sitten iskarin pituudella että tulee enemmän esijännitystä jouseen ja sitä kautta jäykkyyttä lisää.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Mamasanille laitoin viestiä ja he vastasivatkin jo. Eli AWDn sarjassa on 12kg jouset ja muita jousia ei ole saatavana. Täytyy pelata sitten iskarin pituudella että tulee enemmän esijännitystä jouseen ja sitä kautta jäykkyyttä lisää.
Sama homma etuvetoisen sarjassa. Mulle piti tulla joka nurkkaan jäykemmät jouset mutta vain eteen ne sai. Taaksehan ei jousikuppiin kyllä paksumpi mahdukkaan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Mitäs eroa on bc racing säädettävillä alustoilla jos vertaa s60 ja v70 alustoja? Mamasanin sivuilta jos oikein katsoin niin s60 takajouset olisi pidemmät kuin v70 mallissa? Mietinnässä olisi alustan osto ja yksi sarja löytys kaverilta s60 malliin niin mietin onko toi käypänen v70 malliin.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Sedaneihin näyttäis tosiaan tarjoavan 190mm pitkää 10kg jousta kun taas farkkuihin 200mm pitkää 12kg. Itselläkin on kasikympissä takana alkunperin V70 tilatut tolpat enkä minä niissä mitään erikoista ole huomannut. Viisaammat osannee kertoa onko noin pienillä eroilla käytännön merkitystä?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Itellä kans perä paljo löysempi ku keula!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Puslat asennettu! Camberista tuli aika hyvä jos vertaa lähtökohtaan :) Oli aika työmaa saada vanhat puslat pois. Ei lähteny tuolla työkalulla pois, minkä olin tehny[emoji2] Uudet puslat meni nätisti sillä työkalulla :)



Tässä lähtökohta



Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 11.08.2016, 16:57:06 kirjoittanut v_240x »

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
No parani kyllä kummasti. Sitten vaan kulmien säätöön.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

 

Proturbo  Autodiagnoosi