KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704002 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Sachsilta ei enää saa advantage iskareita, kuulemma lopetettu valmistus. Näin sano maahantuojalla ku varaosaliikkeestä kävin kyseleen.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa cmro85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Omaan V70N ostin aikoinaan Advantaget ja Eibach 30mm  jouset.    Alkuun tuntui mukavalta, mutta kyllästyi siihen pomppimiseen aika nopeasti.
Autosta tulee kyyteiltään kova ja töyssyissä tuntuu nousevan ilmaan.

Iskarit vaihtuikin Bilstein B6 Sporteihin ja auton käytös muuttui ajettavaksi heti kerrasta.  Nyt ei ole pintakova vaan kyyti on tasaista myös kuoppateillä.
Ei pompi enää..

Esim.  B12 sarja maksaa noin 700e saksassa.    Näissä nykyään Eibach jouset.   Vanhemmissa H&R.   

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Advantaget ei oo häävit iskari omaan makuunt;liian pehmeät. Kahdet sarjat ollu 60 ja 70 sarjalaisissa eikä oikein vakuuttanu. Hr ja eibach jousilla.
V70 D5 AWD

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Mulla ei oo advantagesta pahaa sanottavaa. Enemmän tykkään ku konin fsd:stä. Nyt on kylläki takana trw:n iskarit ja tuntuu paremmilta ku advantaget..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Onko xc70 alustassa muuta eroa kuin jouset ja iskarit normi v70 verrattuna? Onko nelivedoissa erilaiset jouset ja iskarit kuin etuvetoisissa? 
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Överi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Terve!

Katsastusvirka-asiahenkilö ei hyväksynyt Volvomme nivomaattien vaimennuseroa (vas. 18 % oik. 41%), joten nyt on edessä joko molempien nivojen hankinta tai sitten alustasarja kokonaisuudessaan. BC-Racing sarjaa olen tuossa mittaillut silmilläni ja euroajatuksella, jos hankkisi tällaisen sarjan. Kuitenkin periaatteessa samalla euromäärällä saisi koko alusta setin.
Foorumilta olen saanut käsityksen että tuo BC-racing sisältänee takapäähän sellaiset kikkareet että menevät nuiden nivojen yläpään tilalle?!

Mitenkäs sitten BC-racingin kanssa esim. vaunun veto? onko kukaan harrastanut ko. toimenpidettä, kuitenkaan tämä sarja tuskin on tehty sellaista toimenpidettä silmällä pitäen. Lähinnä se että, millä tavalla tuo setti jaksaa pitää takapään ryhdissään.

Takajousi konversio normi-iskareille on myös se yksi vaihtoehto ja joillakin on myös myynnissä ko. toimenpiteeseen jouset yläpäineen (ei tarvitsisi uutena ostaa kuin iskarit <- suuri säästö), mutta taasen nuo yläpuolella esitetyt vaihtoehdot ovat uusia ja siten myös jonkinlaisen takuun omaavia... joskin tietenkin hinta pompsahtaa kivasti. Tarviiko muuten tässä konversiossa vaihtaa takavakaaja? (Vakaajia 3 eri sorttia, liekkö siis vain paksuuseroja?)

Volvo on V70 2001 T5  ml. 236tkm
Parempi olla volkkari perheessä siltä varalta jos kuitenkin volvo menee rikki ;)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Nivoilla varustetussa on vakiona hieman paksumpi vakaaja kuin normi iskareilla toimitetussa. Tuohan on tosin vaan positiivinen asia ja ei tarvitse vaihtaa.

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
En nyt jaksanu ruveta lukemaan kaikkia 95 sivua ja haullakaan ei äkkiseltään löytynyt niin teenpä kysymyksen : Onko kukaan alustasarjan asennuksen yhteydessä vaihtanut koiranluita lyhyempiin ja onko ollut suurta vaikutusta ajossa ? Ja toinen kysymys : onko Koni FSD pehmeämpi kuin Bilstein ? Itselläni on alla Performance 2 alusta ja Bilstein tuntuu hitusen turhan kovalta koloisemmalla tiellä..

Poissa Nippon50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
sellasta ajattelin kysellä että onko kellään kokemusta juurikin ärrään tarkotetuista eibachin pro-kit vietereistä? valmistajan sivulta löytyy sarja myös ihan v70r malliin. osanumerolla:E10-84-003-05-22
näyttäs olevan tuv-laputkin. Ipd:ois varmaan muuten jees mutta eivät ole tuv lapuilla varustettuja.eikä jaksais kikkailla leimalla paperien kanssa. =)
ois aika sopiva tontitus tuo -30mm ovatkohan kuinka paljon jäykemmät kuin orkkis vieterit.omat tuntus olevan hiukka jo lössähtäneet. =) vissiin muutkin ovat haikailleet juurikin ärrääb tuv-lapullisia vietereitä!?
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Nyt olis hommattu uusi Bc:n iskari eteen kun vanhasta hajos jäykkyydensäätö...

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Laiton just kans uudet iskarit bcracingin alustaan ku toinen löi mehut pihalle 200tkm ja 3v jälkeen.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Paikalla Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
Kellään tietoa Volvon omien Sport jousien hinnoista (-20mm). V70: een.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Kellään tietoa Volvon omien Sport jousien hinnoista (-20mm). V70: een.
Onkos ne muuten Eibach:n tekeleet vielä?

donnari

  • Vieras
Jos kyseessä tuo kuvan mallisarja niin Eibach:in jousiahan ne

hevepe

  • Vieras
Uskon kyllä vakaasti, että kyseessä ei ole nivomat, mutta varmistetaan nyt vielä (loistava kuvaa takaiskarista.) Tarkotus siis laittaa tilalle madallusjouset kun pitää ainakin eteen vaihtaa iskarit niin siis samalla vaihtaa eteen ja taakse jouset.

« Viimeksi muokattu: 03.05.2015, 20:59:35 kirjoittanut hevepe »

 

Ateho  Elekma