Ateho  Elekma

-96 850 TDI tehot kadoksissa, missä vika?!

  • 5 Vastauksia
  • 3317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa frost

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
-96 850 TDI tehot kadoksissa, missä vika?!
« : 02.10.2013, 19:18:14 »
Moi

Viikko sitten kesken ajon huomasin että 850 tdi ottaa kierroksia varsin laiskasti eikä moottori enää vedä kuten pitää. Tuntuu aivan siltä kuin käsijarru olisi päällä kokoajan. Kylmänä savuttaa runsaasti valkoista savua jos painaa kaasua, tyhjäkäynnillä ok. Lämmettyään ei enää savuta, mutta ei ole kyllä vetojakaan.

Irroitin ilmamassamittarin liittimen ja koeajoin => ei vaikuttanut mitään. Hankin purkuosana "uuden" immun ja vaihdoin sen => ei mitään vaikutusta.

Seuraavaksi epäilin että immun päällä oleva ahtopainetta ohjaava solenoidiventtiili temppuilee. Irroitin venttiilin liittimen ja koeajoin => ei mitään vaikutusta. Seuraavaksi irroitin hukkaportin kellolle menevän letkun ja koeajoin => ei vaikutusta.

Voiko tuo olla jossain vikatilassa vaikkapa rikkoutuneen immun takia? Vai mikä sitä vaivaa?!

Käyntiin sen lähtee kylmänä ja kuumana kuten pitää.




Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: -96 850 TDI tehot kadoksissa, missä vika?!
« Vastaus #1 : 02.10.2013, 19:31:37 »
antaako vikakoodeja?

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: -96 850 TDI tehot kadoksissa, missä vika?!
« Vastaus #2 : 03.10.2013, 00:52:05 »

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: -96 850 TDI tehot kadoksissa, missä vika?!
« Vastaus #3 : 03.10.2013, 10:47:13 »
Ahtopaineanturin letkun liitäntä tukossa imusarjan oikeassa päässä?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: -96 850 TDI tehot kadoksissa, missä vika?!
« Vastaus #4 : 03.10.2013, 13:39:54 »
Onko 850:ssä mahdollisuus samaan vaivaan kuin uudemmissa, eli se huohottimen lämmitysvastuksen kärähtäminen ja saman sulakkeen takana hukkaportin ohjaus??

Olis meinaan oireet aika hyvin siihen sopivat, ei kierrä kunnolla ja kulkupuoli heikkoa. Meillä ei sytyttänyt vikavaloakaan.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: -96 850 TDI tehot kadoksissa, missä vika?!
« Vastaus #5 : 03.10.2013, 14:37:46 »
Onko 850:ssä mahdollisuus samaan vaivaan kuin uudemmissa, eli se huohottimen lämmitysvastuksen kärähtäminen ja saman sulakkeen takana hukkaportin ohjaus??

Olis meinaan oireet aika hyvin siihen sopivat, ei kierrä kunnolla ja kulkupuoli heikkoa. Meillä ei sytyttänyt vikavaloakaan.
On mahdollista. Mulla käynyt noin.
Mutta saman sulakkeen takana on ahtopaineen ja egr:n ohjaus ainakin 15.8 järjestelmässä. Ja mulla sytty vikavalokin mutta niinhän se syttyykin tuossa jos egr ei toimi. 15.7 en tiedä.
Keltaisella nuolella merkitty liitin irti ja kokeilee. Ei ala välttämättä heti vetään jos ei nollaa koodeja.

Ja osahan itsessään on tuossa putkessa missä on tuo letkun pätkä.. Saa Volvolta, hintaa jotain n.130€.

 

Kulkukoira  Proturbo