Autoracing  KL-varaosat

V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?

  • 7 Vastauksia
  • 3143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« : 24.09.2013, 20:48:53 »
Eli kuten otsikossa lukee, niin käykö man. V70 -01, 2.5 Glt koneeseen, 850:sen man. vaihdelaatikko suoraan paikalleen?
Päällisin puolin näyttäisi aikas samanlaiselta ja eikös molemmissa ole M56 laatikko?
Vaparissa taisi olla H ja turbollisessa L tai toisinpäin ja eiköhän nuokin mene ristiin?
Kertokaas viisaammat kuinka asia on...
Kaverilla on laatikko menossa V70:stä ja pitäisi keksiä suht halvalla toinen tilalle, niin siksi ajattelin kasipätkän lootaa  ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« Vastaus #1 : 26.09.2013, 10:02:44 »
Kasipätkässä on kytkimelle ulkoinen työsylinteri, V70:ssä on sisäinen.

Ainakin osassa V70 laatikoista on korvakko ulkoiselle sylinterille vaikka sylinteri onkin sisällä, eli laatikon kuoret voisi olla molemmissa samat...?
Voihan siihen tietysti laittaa ulkoisen sylinterin kun vähän muokkaa letkuja...
Kannattaa katsella, että onko siinä kasipätkän laatikossa mahdollisuuksia laittaa se sisäinen sylkky, pitää olla sisässä kiinnnityspisteet ja kuoressa läpivienti putkelle.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« Vastaus #2 : 26.09.2013, 21:02:43 »
Kasipätkässä on kytkimelle ulkoinen työsylinteri, V70:ssä on sisäinen.

Ainakin osassa V70 laatikoista on korvakko ulkoiselle sylinterille vaikka sylinteri onkin sisällä, eli laatikon kuoret voisi olla molemmissa samat...?
Voihan siihen tietysti laittaa ulkoisen sylinterin kun vähän muokkaa letkuja...
Kannattaa katsella, että onko siinä kasipätkän laatikossa mahdollisuuksia laittaa se sisäinen sylkky, pitää olla sisässä kiinnnityspisteet ja kuoressa läpivienti putkelle.


Joo, no tuo sylinterin muutos kyllä varmaan onnistuu, mutta meinaan että käviskö muuten laatikon kiinnityksen pulttijako ja kytkimen boorit jne...?
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« Vastaus #3 : 26.09.2013, 22:26:49 »
Ainakin mun käsityksen mukaan kaikissa tinakoneissa on sama kaaveli. Korjatkoon joku jos olen väärässä...

Itse taannoin laitoin kasipätkän kytkinlevyn ja kasipätkän vauhtipyörän edelliseen V70:iin ja hyvin sopivat...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« Vastaus #4 : 27.09.2013, 09:01:59 »
Ainakin mun käsityksen mukaan kaikissa tinakoneissa on sama kaaveli. Korjatkoon joku jos olen väärässä...

Itse taannoin laitoin kasipätkän kytkinlevyn ja kasipätkän vauhtipyörän edelliseen V70:iin ja hyvin sopivat...

Että pitäisi sopia tuohon "uudempaan" koneeseen palikat...joo-o, täytyy ruveta metsästämään laatikkoa jostain...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« Vastaus #5 : 29.09.2013, 21:19:36 »
Kytkinasetelma on eri sisäisessä ja ulkoisessa kytkinsylkässä. Sisäisen sylkän kierteet puuttuvat laatikosta, jossa ollut alunperin ulkoinen sylinteri. Valussa tasaiset kohdat, johon reijät voi porata. Letkut menevät ihan bolt on, jos alatte vaihtelemaan. Itse olen muutaman laatikon nähnyt sisäisellä sylinterillä ja niissä on ainakin ulkopuolella paikka sille ulkoiselle sylinterille. Käpälä menee samasta kolosta kuin uudemman mallin letku-
V70N D5244T2

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« Vastaus #6 : 29.09.2013, 21:57:58 »
Kytkinasetelma on eri sisäisessä ja ulkoisessa kytkinsylkässä. Sisäisen sylkän kierteet puuttuvat laatikosta, jossa ollut alunperin ulkoinen sylinteri. Valussa tasaiset kohdat, johon reijät voi porata. Letkut menevät ihan bolt on, jos alatte vaihtelemaan. Itse olen muutaman laatikon nähnyt sisäisellä sylinterillä ja niissä on ainakin ulkopuolella paikka sille ulkoiselle sylinterille. Käpälä menee samasta kolosta kuin uudemman mallin letku-

Ok. Eli lupaavasti näyttäisi, että kasipätkän loota kävisi tilalle, kun laittaa ulkoisella sylinterillä....
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: V70 -01:seen, 850:sen man.vaihdelaatikko?
« Vastaus #7 : 03.10.2013, 23:24:39 »
No, homman selvitys päättyi siihen, että hain ehjän ja oikeanlaisen laatikon siihen V70:seen.
Kiitokset vastauksista joka tapauksessa  ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

 

Autoracing  KL-varaosat