Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: 745insports - 11.08.2013, 21:59:27
-
Eli tuli ostettua projektiautoksi otsikon mukainen Volvo P210 pakettiauto. Auto on alkuperäinen paketti auto, josta kuitenkin löytyy paikat viidelle, joskin autosta puuttuu takapenkin istuinosa.
Auto haettiin Lemiltä, jossa se oli myyjän mukaan seisonut yli kolme vuosikymmentä käyttämättömänä, ja mennyt myyntiin omistajan kuoltua 2007. Auto ei kuitenkaan ollut mennyt kaupaksi, ja bongasin autosta tehdyn ilmoituksen keltaisesta pörssistä.
Näiden kuvien innoittamana ja niiden päähän pinttymisen jälkeen lähdettiin autoa hakemaan.
(http://bit.ly/13e0KX4) (http://bit.ly/17j3dwl) (http://bit.ly/13Sn5b3) (http://bit.ly/11YR8fU)
Auto oli ensisilmäisyllä hurja, mutta lähemmän tarkastelun jälkeen osa puutteita oli vähän ja kovaa peltiä paljon. Edesmennyt omistaja on pellittänyt uudestan korin alalaidan molemmilta puolilta oven takalaidasta aivan perään ja vararengaskotelonkin oli tehnyt uudestaan. Pelti maalaamaton ja pintaruosteessa, mutta kuitenkin kovaa.
Helmat, sekä etulokasuojat ja etujalkatilat vaativat hitsaamista ja uutta peltiä reilusti, etulokasuojat tehdään todennäköisesti uudestaan lasikuidusta vanhoja lokasuojia avuksi käyttäen.
Moottoriksi olisi tähän tulossa vinokone pystyyn asetettuna, oma tekoisella imusarjalla joka mahtuu orig. lämmityslaitteen kanssa paikalleen, vielä ei ole päätetty tuleeko ruisku vai kaasari, todennäisesti kaasutin. Vaihdelaatikoksi jää paikallaan nyt jo oleva M40, koska kuitenkaan ei olla tehopeliä rakentamassa, ja kesäautossa laatikko on varmasti aivan pätevä.
Aikataulusta sen verran, että auton olisi tarkoitus valmistua viimeistään 2015 kesäksi, jolloinka auto saisi arvoisensa 50 -vuotis syntymäpäivä lahjan.
Loppuun vielä kuvia autosta kotipihalla paremmassa valossa jos hieman putsattuna, sisustaa purettuna ja etulokasuojat irroitettuna.
(http://bit.ly/18oNZa8) (http://bit.ly/16KE5Au) (http://bit.ly/1cH4Km7) (http://bit.ly/18oOcKE)
(http://bit.ly/18oOnFT) (http://bit.ly/17IFJQa) (http://bit.ly/1cZaKFj) (http://bit.ly/19nkhXH)
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin, illalla jatkuu sepostustukset!
-
Kuvat lisätty! Saa antaa vinkkiä vinokoneen sovittamisesta pystyyn tuonne konetilaan!
-
Ompa komee aihio ja ihme, että van malli viidelle rekisteröitynä.. :o
Ruiskuahan et voi edes asentaa vinokoneen kanssa tähän vaan 66kw B19A on ainoo vinokone mikä saa olla pellin alla..
-
Pah, pikku laitolla ajoon :)
Onko koneen ihan pakko olla vinokone?, itse en edes harkitsisi tämmöiseen muuta kuin jos pitää ihan älyttömästi virittää ja saahaan tappikoneestakin ihan kivasti jos haluaa.
Laita kuitenkin se kone joka itseä mielyttää ja auto kuntoon, sehän on tärkeintä.
-
Muistahan sitten että tehot otetaan b18a:n mukaan kun muutoskatsastat vinokoneelle.. ::) Nimittäin tehokkain kone mitä näissä ollut.. ::) Luultavasti levyjarrut joudut vaihtamaan eteen tuohon vinokoneen takia.. En ole aivan varma, mutta muistelen että jopa B20:n kun muutoskatsastaa niin joutuisi levyt laittamaan ??? Mutta onnea vaan projektiin.. :)
E: Muistahan että tuossa autossa on erillinen runko, jos hitsattavaa paljon alustassa niin ehkä kannattaisi ottaa kori rungon päältä.. ::)
-
Muistahan sitten että tehot otetaan b18a:n mukaan kun muutoskatsastat vinokoneelle.. ::) Nimittäin tehokkain kone mitä näissä ollut.. ::) Luultavasti levyjarrut joudut vaihtamaan eteen tuohon vinokoneen takia.. En ole aivan varma, mutta muistelen että jopa B20:n kun muutoskatsastaa niin joutuisi levyt laittamaan ??? Mutta onnea vaan projektiin.. :)
E: Muistahan että tuossa autossa on erillinen runko, jos hitsattavaa paljon alustassa niin ehkä kannattaisi ottaa kori rungon päältä.. ::)
Eihän duettiin ole edes ikinä saanut levyjarruja niin miten siihen sellaset joutus laittaan?
-
Eihän duettiin ole edes ikinä saanut levyjarruja niin miten siihen sellaset joutus laittaan?
Eihän niihin olekkaan.. Muistelen vaan että olis joskus monta vuotta sitte ollu puhetta että tarvis vähintää Amazonin levyt laittaa jos laittaa b20:n tai tuplakaasarit.. En sitte ole varma onko siinä perää ???
-
Kyllä koppa ollaan nostamassa pois rungon päältä, kunhan ensin varmistutaan siitä että kori kestää pohjaltaan nostamisen.
-
flippikeula ostettu alustavasti tätä projektia varten, tämän viikon aikana noudetaan jos aikataulut natsaa.
Säästyy lokasuojien peltihommilta, ja saattaa viedä valmistumis aikatauluakin eteenpäin...
Vinkkejä saranoiden rakentamiseen flippivarten saa antaa!
-
En nyt millään pahalla kysy, mutta mitä te näette näissä? Omaan silmään tää näyttää vähän sämpylän ja avaruusaluksen sekotukselta, mut hyvähän se on että joku näitäkin vielä pelastaa. O0
-
Konttorilla kannattaa käydä heti ensitöikseen kysymässä flippikeulan asennukseen ohjeita.
Lähinnä ensimmäiseksi tulee mieleen, että onkon mahdollista ja mitä vahvistuksia tarvitsee tehdä..
-
Konttorilla oli sitä mieltä että ei ole kantavia osia mikään noista mitä otetaan pois, eli ei pitäisi leimalla olla ongelmia. jos tulee nii sit raiskann flipista pelkät lokasuojat ja sisälokarit käyttöön.
-
Eiköhän tuon flippikeulan saa laittaa kunhan jättää orkkis sisäpuolen peltiset lokarit keulalle ??? Putkirunkoa ei vissiin enää saa keulaan tehä..
En nyt millään pahalla kysy, mutta mitä te näette näissä? Omaan silmään tää näyttää vähän sämpylän ja avaruusaluksen sekotukselta, mut hyvähän se on että joku näitäkin vielä pelastaa. O0
Enemmän näissä asennetta on kun uudemmissa volvoissa jota tulee joka kadunkulmassa vastaan.. ::)
-
Enemmän näissä asennetta on kun uudemmissa volvoissa jota tulee joka kadunkulmassa vastaan.. ::)
Komppaan täysin Zebeä.
Olen tänä kesänä olosuhteiden pakosta ollut 3kk ratin takaa pois ja käyttis v40 nostaa tauonkin jälkeen ajellessa fiiliksiä yhtä paljon, kuin vaikka käsin tiskaaminen.
Kehonsiirtoväline joka taatusti ei ole liikenteessä 40v ikäisenä.
Sen sijaan harrasteauton ensikilometrejä keväällä olen aina odottanut, kuin kuuta nousevaa ja fiilis on aika katossa :sundaydriver:.
Btw amazonilla tai PV:llä liikkuessa on tullut väki tarinoimaan -H- ihan auton tiimoilta joka ei noiden käyttisten osalta toteudu.
-
Zebe puhuu asiaa!
Olikohan jossain V8 lehdessä flippikeulanen PV niin siinä oli vaan laitettu runkoon joku vahvike ja saranat siihen. Ihan tanko vaan tais olla. En tiä onko käytännöt muuttunu että mitä saa tehdä ja mitä ei.
Oon tälläsestä haaveillu kans mutta tuppaa oleen aika vähissä nykyään, tai sitten kauhee hintalappu.
-
Itsellä piti olla jotain kuvia tuosta vinokoneen laitosta Duettiin, mutta en löydä niitä mistään. Oli aika iisi juttu. Oli kans muutama vuos takaperin Vinokone pystyyn menossa Duettiin, mutta sattu tulemaan peruskorjattu B20 niin halvalla vastaan, että vaihdoin sen vielä sinne.
-
Itsellä piti olla jotain kuvia tuosta vinokoneen laitosta Duettiin, mutta en löydä niitä mistään. Oli aika iisi juttu. Oli kans muutama vuos takaperin Vinokone pystyyn menossa Duettiin, mutta sattu tulemaan peruskorjattu B20 niin halvalla vastaan, että vaihdoin sen vielä sinne.
Ei varmasti ole mikään ihme juttu. Vaihdelaatikkotunnelia joutuu varmaan isontaan hieman.
Itsellä tällänen (http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/Duett%20-66/IMG_1594_zps5314113a.jpg) nokalla..
-
Ei välttämättä joudu kardaanitunnelia muokkaamaan jos laatikoksi jää nykyinen m40.. ::)
-
Ei tartte muuttaa tunnelia. Itsellä oli m40 paikallaan autossa ja siihen nostin koneen, pulttasin laatikkoon kiinni ja tein koneen korvat. Oli aika iisui juttu. Ja oli vielä huomattavasti helpompi, kun oli keula purettu kuten tässä nyt. :)
-
Ei tartte muuttaa tunnelia. Itsellä oli m40 paikallaan autossa ja siihen nostin koneen, pulttasin laatikkoon kiinni ja tein koneen korvat. Oli aika iisui juttu. Ja oli vielä huomattavasti helpompi, kun oli keula purettu kuten tässä nyt. :)
Oorait.
En ollu tietonen, että m40 menee järkevästi vinokoneen perään, mutta aina oppii jotain uutta.
-
täytyy vissii laittaa seurantaan :) hyvä että näitä pelastetaan