Carcom Oy  Ateho

B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen

  • 27 Vastauksia
  • 11490 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #15 : 05.01.2012, 18:50:36 »
Eiks se o enemmin nii et jos on tulos kisakäyttöön,
ni motonetist uskaltaa ostaa ku vaihtuu kuiteski osat sen verta tiheeseen,
ja sit jos meinaa luotettavaa käyttöautoilua, nii kiertää motonetin kaukaa..  ;D
Kyllä se motonetti kannattaa kiertää aina kaukaa, koska laatu osia saa oikeista varaosa putkista samaan hintaan, kuin motonetistä p*****. ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #16 : 09.01.2012, 17:14:58 »
Tänään tuli haettua kansi koneistamolta;



Ja kansi on nyt 144.69 mm paksu. Eli pikainen laskutoimitus: alkuperäinen paksuus 146.19 mm ELI 146.19 mm - 144.69 mm = 1.5 mm
Kannesta siis otettiin sen verran pois. Koneistajana toimi PP-autokoneistus Lappeenrannassa. Aijuu, tuli sellainenkin juttu mieleen, että tää kansi taitaa olla nimenomaan pienillä vesikanavoilla, itse en ainakaan nää tuossa mitään riskiä kannen vaurioitumiselle?

Samalla kun vein kannen sinne tuli tilattua uudet männänrenkaat, niin sai ne sitten tänään matkaan kantta hakiessa, ja matkalla kotiin päin uudet vaimenninkumit venttiilikupin ja venttiilin väliin paikallisesta Auto-Killasta;



Kuvissa näkyvä vesipumppusarja tuli haettua em. liikkestä jo viime viikolla. Männänrenkaat on Federal-Mogul yhtiön tuotemerkkiä Goetze, OEM- laatuahan ne lupailee. Ja laadukkaan oloiset renkaat, koneistamossa sanoivat että ei ole ollut ongelmia näiden kanssa.

Saa nähdä milloin kerkeää kasaussuuntaisiin hommiin, mutta vielä olisi edessä lohkon maalaus, on vaan tää talvi kehnoa aikaa jopa 2-komponentti maaleilla maalailemiseen.  :'(

Mutta pikkuhiljaa alkaa olla tavarat tiivisteitä lukuun ottamatta hankittu, stefat pitäisi kerjetä tässä joku päivä hakemaan. Mallit ottaa mukaan niin saa mitä menee hakemaan.

Huominen meneekin taas töissä, että ei ehi ees Volvon kimppuu.. ::) (eikö...)
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #17 : 09.01.2012, 18:00:42 »
Mitenkäs paljon kustansi kannen höyläys PP:llä?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #18 : 09.01.2012, 19:01:04 »
Mitenkäs paljon kustansi kannen höyläys PP:llä?

Tuolta nettisivuilta löydät puhelinnumeron mistä voit asiaa tiedustella. Kannattaa soittaa.

Itse ei ole tapana mainostaa hintoja, ne kun on monella liikkeellä hyvin tapauskohtaisia, pahoittelen.  ???
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #19 : 09.01.2012, 19:05:46 »
 ???
Volvo ilmoittaa kannen paksuudeksi 146,1mm.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #20 : 09.01.2012, 22:21:29 »
Tuolta nettisivuilta löydät puhelinnumeron mistä voit asiaa tiedustella. Kannattaa soittaa.

Itse ei ole tapana mainostaa hintoja, ne kun on monella liikkeellä hyvin tapauskohtaisia, pahoittelen.  ???

Eipä sillä niin väliä, ihan vaan mielenkiinnosta kysäsin. Tossa toi paikallinen seppä tekee aina lyhyellä varotuksella ja edukkaasti.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 23:00:18 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #21 : 09.01.2012, 23:11:27 »
Eipä sillä niin väliä, ihan vaan mielenkiinnosta kysäsin. Tossa toi paikallinen seppä tekee aina lyhyellä varotuksella ja edukkaasti.

No sen verran voin sanoa että edukasta se oli tuollakin, ja joustavaa, ois voinu kuulemma toimittaa sinne vaikka loppiaisena. Ja männänrenkaitten hakureissulla hain sitten kannen sieltä tosiaan.

Itse olen aikaisemmin käyttänyt mm. veneen kannen (40HP kerosiini Suzuki) Lemillä isän tutun tutun luona höyläämässä kun sillä on siellä kaarihalli jossa pelit ja vehkeet. Olihan se edullisempaa vielä kun tuolla. Olihan tuo vajaa 750cc kakspyttysen ulkolaitamoottorin kansiki aika paljon pienempi. Siitä otettiin tuo sama 1.5mm.. Toki siltä ei saa kuittia.

Mutta nyt kun kerran tilasin nuo männänrenkaatkin sieltä niin en nähnyt että muutama euron "säästö" maksaisi vaivaa.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #22 : 10.01.2012, 15:53:11 »
.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012, 20:51:10 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #23 : 01.02.2012, 15:08:27 »
No tässä nyt tämän homman osalta ollut hiljaista, pääasiassa vain osien hankkimista. Eipä siitä enää tarviis hakee ku stefat jotka neki on jo tilattu, hmm, termostaatti ja sen kotelon tiiviste.

Osat pääasiassa nyt hommattu paikallisesta Volvo liikkeestä, siinä määrin mitä oon nähnyt taloudellisesti järkeväksi.

Kannen tuossa yksi ilta pistin kasaan ja läppäys ainakin tuntui onnistuvan, ei mennyt tenttu palotilasta kanavan puolelle. Kansi kasattiin nyt Ford Mondeon venttiilijousilla, mitoiltaan vastaavat kuin volvon omat, hieman pidemmät ja jäykemmät.

Männät tuli myös heitettyä paikoilleen sylintereihin uusie kiertokangen liukujen ja männänrenkaiden kanssa. Näillä taas mennään. Ei oo ainakaa väljempi ku nykynen B200F.

Tarkoitus olisi kasailla konetta hiljalleen, nää armottomat pakkaset vaan ei ole kovin suosiollisia kelejä kasailla konetta tuolla kylmässä työkaluvarastossa... Se on sitä motorsporttia!

Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin, vaihtelemaan Volvoon laturin hihnaa ja  sitten siinä samalla imusarjan tiivisteen... tee-se-itse-miehen viimeiset sanat. :hello:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #24 : 10.04.2012, 22:18:47 »
No joo, pitkästä aikaa tännekkin jottain kirjottelen, mutta tänään tulikin laitettua konetta kasaus suuntaan, männät löysi tiensä takaisin koneeseen ja kansi sijoittui koneen päälle tiukasti, ja vesipumppu asettui kannen ja lohkon kylkeen nätisti. Öljypumppukin eksyi omalle paikalleen.

Tää kone etenee hitaasti mutta varmasti, oikeastaan kaikki osat jo hankittuna. Joitain tiivisteitä pitää ostaa vielä, sekä pari kannua öljyä.

Tänään kävin Volvolta tilaamassa uuden Öljylukon, ei pauku stefoja vanhan p*skasen öljylukon takia niiku edellisessä koneessa on käynyt... Hintaakin vaan naurettavat 49,-€…

Joku päivä pitäisi tuo D-nokka pölliä tosta käyttiksistä tähän ja laittaa käyttikseen D:n tilalle Y, josko se olisi kuitenkin parempi kuin M… Katsoo nyt mikä päivä kerkeää ja milloin auto joutaa seisomaan sen aikaa.

Talli aikaa koneen vaihdolle onkin jo hommattu, parin päivän varotusajalla saa tallin viikonlopuksi nostureineen päivineen lainaan… :hello:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #25 : 19.04.2012, 00:34:40 »
Tälleen offtopiccina huomasin kuvasta et samanmerkkiset männänrenkaat saa sieltä paska motonetista, kun sulla tossa kuvassakin on..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #26 : 19.04.2012, 06:12:22 »
No itselläni ei ole kyllä ollut mitään huonoa kokemusta motonetistä, aina kun on vaan katsonut osan ennen ostamista ja todennut työnjäljen ja materiaalit, hyvin on toimineet. Kun vaan sielläkin ei osta sitä halvinta, niin normikäytössä ns. kulutusosat kestää varmasti just niin kauan ku on tarkotuskin.

Jotkin osat ostin suoraan Volvo liikkeestä, koska esim. vesipumppu on paljon parempaa laatua. Ja tietty, joitain osia ei edes saa motonetistä tai muuten tarvikkeena, silloin alkuperäisosa on ainoa optio.

Männänrenkaat sain huomattavan paljon edullisempaan hintaan tuolta PP-Autokoneistuksesta kuin mitä renkaat maksaa motonetissä, tai oikeastaan missään muuallakaan.

Motonetissä on yks tosi huono puoli kyllä. Siellä ei voi tinkiä. (:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F Kunnostus ja siirtymä 745:seen
« Vastaus #27 : 29.04.2012, 19:40:26 »
No, nyt on tää projekti kohdannut loppunsa ainakin tältä osin, vanha moottori nostettu pois eilen ja samoilla vauhdeilla nostettu uusi takaisin. Muutama kuva hommaa selvittämään.







Kuvien oton jälkeen sitten laiteltu eilisen päivän nimissä kaikki muutkin hilppeet ja uusi syyläri paikalleen. Nyt rokkaa. Sisäänajoa 500 km ja sitten uuet öljyt ja suodatin...

Eikä tääkään remontti ihan vaivatta onnistunu, matkaan tuli kolme ongelmaa:

Ongelma 1: Vetolevyn ajoitus. Miten helvetissä siihen unohtaa aina laittaa ne merkit. No, onneks löyty kaverilta varmaa tietoo ja apu tähän ongelmaan.

Ongelma 2: Suuttimen yläpään O-rengas, meni rikki, uusi piti hakea kotoa 25 kilometrin päästä... Noh, saipahan nyt senkin. Aikaa meni 45 min.

Ongelma 3: moottorin lämpöanturi. Vikakoodit antoi siitä. Todennäköisesti sitten Lh 2.2 on erillainen moottorin lämpötilaanturi kuin Lh 2.4:ssä. No, tää ratkes anturin vaihdolla vanhasta koneesta, ja irrotettii imusarja että mahtuu. Sit ku sen sai vaihdettu niin kävi lämpimänäkin.

Näihin tunnelmiin. Toivotaan että toimii, tyhjäkäyntiä vielä välillä hakee, mutta sit kyl tasottuu.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

 

KL-varaosat  Race.fi