RallyBaron  Samppasport

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TjjR

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #195 : 28.04.2013, 16:08:21 »
kivat lukemat! :) onkos moottorinohjaukseen tulossa päivitystä? :)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #196 : 28.04.2013, 16:11:36 »
kivat lukemat! :) onkos moottorinohjaukseen tulossa päivitystä? :)

Todennäköisesti laitan ensi talvena Megasquirtin. Se on ainakin varmaa, että Motronicista on päästävä eroon.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #197 : 22.05.2013, 11:43:08 »
Ahvenistolla tuli muutama kierros ajettua viime lauantaina. Tekniikka pelas ihan hyvin, vielä kun olis kanttia ajaa vähän kovempaa, ei tarttis aina hakea kakkosta silmään nopeissa mutkissa. Jarrut hävisivät aika nopeasti, täytyy tässä suunnitella mitä niiden päivittämiseen keksii.

Muutama käyttäjän o_j ottama kuva








2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #198 : 22.05.2013, 14:58:34 »
Jarrunesteiden vaihto jo auttaa paljon, muistan kun pari vuotta sitten botnialla hävisi kesämiitissä jarrut tuosta omasta deeku seiskasta jo 5 kierroksen jälkeen  :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #199 : 22.05.2013, 18:32:47 »
Jarrunesteiden vaihto jo auttaa paljon, muistan kun pari vuotta sitten botnialla hävisi kesämiitissä jarrut tuosta omasta deeku seiskasta jo 5 kierroksen jälkeen  :2funny:

Joo, nesteet täytyy vaihdella ja uritetut levyt sekä EBC:n palat samaan palaan. :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #200 : 24.05.2013, 00:15:17 »
Tuli tänään töistä tilattua S/V70:n 302mm Brembon levyt (kun edullisesti saa). Satulat ajattelin hakea Biltemasta (64€ kpl), mistä noita 302mm satulankannakkeita saa edullisimmin (Volvon osanumero 8602456 tai 8251319)? EBC:n Redstuffit tai Yellowstuffit paloiksi. DP3880C ja DP4880R lienee oikeat tuotenumerot?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #201 : 20.06.2013, 12:38:18 »
Tuli tänään töistä tilattua S/V70:n 302mm Brembon levyt (kun edullisesti saa). Satulat ajattelin hakea Biltemasta (64€ kpl), mistä noita 302mm satulankannakkeita saa edullisimmin (Volvon osanumero 8602456 tai 8251319)? EBC:n Redstuffit tai Yellowstuffit paloiksi. DP3880C ja DP4880R lienee oikeat tuotenumerot?

Ipdusa kimppatilauksena mulle ainkin tulossa  :)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #202 : 20.06.2013, 16:42:36 »
Ipdusa kimppatilauksena mulle ainkin tulossa  :)

Joo sieltä näkyy saavan. Täytyy olla hereillä kun seuraava kimppatilaus on ajankohtainen.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #204 : 20.06.2013, 16:58:16 »
Scandixilta tilasin omani!  :)
http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-calipers/carrier-brake-caliper-302-mm/1029834/

Tuolta tilatessa tulee vaan 35,70 panttimaksua per kannake? Biliassa maksaa muistaakseni 37€ kannake ja 35€ tulee panttimaksua.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Penkitetty 258hv/325nm
« Vastaus #205 : 30.06.2013, 18:58:55 »
Levyt tuli tuossa jo aikaisemmin kotiutettua, eivät tosin olleet Brembot mutta eiköhän nuokin kelpaa. Pääasia että ovat suorat. Satulat pitäisi tulla ensi viikolla, tosin ovat 280mm kannakeraudoilla, mutta mukana tulee levytkin joten laitan paketin kasaan noilla pienemmillä ja vaihtelen isommat tilalle kun saan isommat kannakeraudat käsiini. Hukkaportin kellon kiinnitystäkin korjailin ja nyt antaa 1bar ahtoa jo 3000rpm paikkeilla. Alkaa menohaluja olemaan sen verran mitä penkkilappukin lupailee. Öljyt pitäisi vaihdella ensi viikonloppuna ja jarruhommiakin ainakin aloitella. Jos/kun saan jarrut pelaamaan, niin eiköhän tätä Botnialle lähdetä kiusaamaan. Toinen Recaroistakin on paikattuna, jos sitäkin viikonloppuna ehtisi sovittaa paikalleen. Loppuun pari kuvaa pestystä autosta:




2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Jarrupäivityksen suunnittelua
« Vastaus #206 : 12.11.2013, 18:22:38 »
Pitkään aikaan ei ole mitään tullut päiviteltyä, mutta auto tosiaan pelasi lähes ongelmitta koko kesän. Jarrupäivitys jäi vähän vaiheeseen, pitkittyneen kimppatilauksen johdosta. Edessä on tällä hetkellä 850R:n jarrut, eli 280mm levyt ja satulat. Isommat levyt on jo pitkään olleet hankittuna, ja satulankannakkeetkin pitäisi lähiviikkoina saapua. Paloiksi laitetaan EBC:n yellow- tai redstuffit rahatilanteen salliessa.

Recarot asentelin paikalleen ennen kesämiittiä, tosin radalla ei tullut ajettua kuin "possujunassa". Tekniikka pelasi hyvin, tosin pientä öljyvuotoa on moottorissa havaittavissa ja M46 alkaa tahmeudellaan ärsyttämään siihen malliin, että se päässee eläkkeelle talvella. Ohjaustehostin vuotaa kuin seula, joten asialle täytyy talven aikana jotain tehdä.

Viime sunnuntaina otin auton pois liikennekäytöstä ja katsotaan mitä talven aikana saa autolle tehtyä.

Laitetaan loppuun muutama kuva (nykyinen ja mahdollisesti tuleva talviauto esiintyvät myös kuvissa).






2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Talvilevolle
« Vastaus #207 : 12.11.2013, 18:31:19 »
tää seiska on hieno  S*
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Talvilevolle
« Vastaus #208 : 13.01.2014, 17:14:17 »
tää seiska on hieno  S*

Kiitos  -H-

Pieniä osahankintoja tuli suoritettua, B230ET alakerta ja M90L2 laatikko keppeineen + kardaani odottelevat auton perässä talliin pääsyä. D24+M90 yhdistelmästä sopinee kytkinlevy pottapyörän kaveriksi yllämainittuun yhdistelmään?

Mitä eroa on vaparin ja turbon männänrenkailla? Motonet näyttää tarjoavan vain vaparin renkaita B230:iin.

Ajatuksena on kunnostaa alakerta kesään mennessä ja keväällä heti lumien sulettua käydä tämänhetkisellä kokoonpanolla leimalla ja kesällä vaihtaa uudet osat pellin alle. G80 lukko odottelee myös tallilla, se tai joku muu lukko laitetaan alle samalla kertaa isomman alakerran kanssa.

Pari kuvaa

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Talvilevolle
« Vastaus #209 : 13.01.2014, 18:25:22 »
Mitä eroa on vaparin ja turbon männänrenkailla? Motonet näyttää tarjoavan vain vaparin renkaita B230:iin.

En tiedä mitä eroa on, mutta ainakin b23 on hankala/mahdoton saada turbon (ET) renkaita. Vaparin renkailla oli itsellä ja ilmeisesti on moni muukin menestykseekkäästi niitä käyttänyt
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Elekma  Autoracing