Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46) Talvilevolle
« Vastaus #210 : 13.01.2014, 19:13:49 »
En tiedä mitä eroa on, mutta ainakin b23 on hankala/mahdoton saada turbon (ET) renkaita. Vaparin renkailla oli itsellä ja ilmeisesti on moni muukin menestykseekkäästi niitä käyttänyt

Täytyy käydä AD:llä kysymässä saako sieltä ja siniseltäkin voisi tietysti kysäistä. Jos ei saa, niin kasataan vaparin renkailla.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90) Talvilevolle
« Vastaus #211 : 13.01.2014, 19:17:19 »
On kyllä siisti 7 kantti.

T: Kaverisi ex-naapuri Kannelmäestä :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90) Talvilevolle
« Vastaus #212 : 13.01.2014, 19:20:02 »
On kyllä siisti 7 kantti.

T: Kaverisi ex-naapuri Kannelmäestä :)

Kiitoksia. Taidetaan Konalassa olla vierekkäisissä firmoissa töissä, muutaman kerran oon nähnyt samanlaisen 940 kun sulla lähtevän Fixuksen pihasta  :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90) Talvilevolle
« Vastaus #213 : 13.01.2014, 20:19:51 »
Kiitoksia. Taidetaan Konalassa olla vierekkäisissä firmoissa töissä, muutaman kerran oon nähnyt samanlaisen 940 kun sulla lähtevän Fixuksen pihasta  :hello:

Siellähän mä olen töissä...  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90) Talvilevolle
« Vastaus #214 : 02.04.2014, 23:53:18 »
B230ET koneeseen on hommattuna runko- ja kklaakerit, männänrenkaat, kaikki tiivisteet ja 13mm veivit. Lohkon käytän vielä todennäköisesti hoonattavana, jos kesämiittiin mennessä saisi isolohkon pudotettua keulalle.

Edestä poistin toiset jarruputken ja tulppasin lähdöt. Vedin vielä uudet putket eteen, kun jäljelle jäänet olivat aika rujossa kunnossa. Kunhan talous antaa myöden tilaan EBC:n palat ja vaihdan isommat levyt eteen.

Välijäähdyttimen päälle väsäilin pellistä suojan, käänsin kompurakoteloa niin, että ahtoputki lähtee suoraan ylöspäin ja muokkasin ahtoputkistoa fiksummaksi. Välijäähdyttimen maalaan todennäköisesti vielä mustaksi. Puuhapiuhoja täytyy vielä vähän siistiä, niin alkaa konehuone olemaan sellaisessa kunnossa, että kehtaa konepeltiä avata muuallakin kuin tallissa. IMM:lle pitää vielä kehitellä jonkunlainen teline.

Yhen viikonlopun vielä vaatisi, niin alkaa auto olemaan leimakunnossa ja valmiina kesän ajoihin.

Ainiin add-on etukulmapalat ja takahelma tuli hankittua, vielä kun ehtis maalata ja sovittamaan paikalleen jossain vaiheessa. Geminien keskikuppejakin sain hankittua pari lisää.

Pistetään loppuun pari kuvaa keskeneräisestä konehuoneesta:




Ja jarruista


Tallikin alkaa olemaan suht täynnä romua talven jälkeen

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90) Talvilevolle
« Vastaus #215 : 11.01.2016, 00:00:22 »
Kohta pari vuotta aikaa viime päivityksestä. Kesä 2014 tuli ajeltua vanhalla tekniikalla, jonka jälkeen auto on seissyt suht koskemattomana. Perän vaihdoin viime talvena parempikuntoiseen ja samalla asentui räikkälukko sekä puslia vaihtelin uusiin, osa uretaanisiin ja osa kumipuslia. Nyt viikonloppuna nykäisin mitsun ja vakiopakosarjan pois, tilalle sovittelin jonkun itsetekemää pakosarjaa ja Holsettia. Pientä modausta pakosarja vielä kaipaa, mutta suht kivuttomasti sopii paikalleen.



B230 moottori pitäisi kasailla ja 531 kansikin tuli aikoinaan tähän hommattua, kai sillekin jotain taikoja pitäisi teettää. Nokaksi valita hyllystä joku kirjainyhdistelmä, tai hommata suoraan joku rajumpi. Moottorinohjaus on vielä kysymysmerkki, joko jumpataan LH paikalleen, tai sitten hankitaan/harkitaan megaa. Josko parin vuoden sisään saisi auton taas liikkeelle, tuppaa tuo käyttis vaan viihtymään liikaakin tallissa.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Elekma  Autoracing