Proturbo  Autodiagnoosi

240 '87 B200E

  • 277 Vastauksia
  • 81049 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #165 : 14.10.2015, 23:15:18 »
Eihän me julkistesti täällä ehdotella ja/tai kannusteta laittomuuksiin menemistä, eihän?  :)
Ei ei. Voihan autoon tulla vika jo konttorille ajaessa  ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E | "Uutta" osaa
« Vastaus #166 : 15.10.2015, 01:14:48 »
Huomenna mittarille, sen jälkeen katsotaan lähteekö tää jäälle vai leimalle. Vedän tänään vielä uudet virtajohdot bp-säätimelle ja luistille, jos se pelastais tän. ::) Nyt on kuitenkin vaihdettu säätämätön määränjakaja, ja pienien ajojen ja käyttöjen jälkeen ei ole likaantunut sisältä toisinkuin edellinen, ja tulppien väri on muuttunut pikimustasta vaalemmaksi. :)
Meinasitko vetää uudet virtajohdot katkaisijan kautta vai uudet alkuperäisestä paikasta?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E | "Uutta" osaa
« Vastaus #167 : 15.10.2015, 07:01:50 »
Meinasitko vetää uudet virtajohdot katkaisijan kautta vai uudet alkuperäisestä paikasta?
Nyt tulee ilman katkaisijaa sulakkeen kautta. Ainankin virtaa sinne tulee, ja toivottavasti toimii.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #168 : 15.10.2015, 16:24:53 »
Onko totuuden hetki tullut jo? :nälkä:

Vai meneekö jäälle? :D

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #169 : 15.10.2015, 17:04:31 »
Mielenvikasta, ei ymmärrä. Nyt on päästöt saatu koneesta ulos, ja käytetty katsastuksessa.







Ei taida ihan vielä ainankaan lähteä jäälle. ::)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #170 : 15.10.2015, 18:18:01 »
Mielenvikasta, ei ymmärrä. Nyt on päästöt saatu koneesta ulos, ja käytetty katsastuksessa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eio todellista  :2funny: :2funny:

Nuo nyt on vähä inhimillisempiä laittaa kuntoon  ::)  ;)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #171 : 15.10.2015, 18:20:30 »
Nuo on vieläpä helpoimmat periaatteessa, kun tarttee ostaa jarruletku vaan. Jarruvalot kyllä aamulla vielä toimi, siellä on varmasti maattovika kun inssi sano että sammuu kaikki valot perästä ku jarrutti kun yhessä sitä kateltiin. Eli sama homma kuin farkussa oli katsastuksessa.

Hitsaamaan itseasiassa rupeen ihan ilolla nyt taas, kun vähän kerenny venähtää viimekerrasta, ja on nyt nuo viralliset autopukit ihan. :D

Lievästi sanottuna sydän tykytti kun ooteltiin että päästölaite laski viivelähdöllä mittaamaan. ::) Ja tykytti viime yönä, tuli vähän huonosti nukuttua. Yhen rojun takia. ;D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #172 : 15.10.2015, 18:29:20 »
Nuo on vieläpä helpoimmat periaatteessa, kun tarttee ostaa jarruletku vaan. Jarruvalot kyllä aamulla vielä toimi, siellä on varmasti maattovika kun inssi sano että sammuu kaikki valot perästä ku jarrutti kun yhessä sitä kateltiin. Eli sama homma kuin farkussa oli katsastuksessa.

Hitsaamaan itseasiassa rupeen ihan ilolla nyt taas, kun vähän kerenny venähtää viimekerrasta, ja on nyt nuo viralliset autopukit ihan. :D

Lievästi sanottuna sydän tykytti kun ooteltiin että päästölaite laski viivelähdöllä mittaamaan. ::) Ja tykytti viime yönä, tuli vähän huonosti nukuttua. Yhen rojun takia. ;D

Nyt voi olla vähän helpompi alottaa remppaus, kun tietää että vaikein juttu on kunnossa   O0

Pakko myöntää, että itseäkin vähän jännitti nuo päästöt, lähinnä siltä kantilta että toivottavasti en myynyt paskaa  :D

Tuleeko kiesi päivittäiseen ajoon vai ihan silloin tällöin kruisailuun?  ::)
« Viimeksi muokattu: 15.10.2015, 18:31:00 kirjoittanut razori »

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #173 : 15.10.2015, 18:32:49 »
Talviautoks ainanki, jos perse sen kestää. :2funny: Kipeyty paikat nimittäin tuolla parinkymmenen kilsan lenkillä tänään. :idiot2:

Olihan tuolle vähän muitakin ideoita jossainvaiheessa. Niin, talmutkin oottaa asennusta ja ne näköjään pääsee asentamaan sitte tähän paikalleen myös. Kannen aattelin käyttää jossainvaiheessa irti, et saa pakosarjalle uudet pultit kun nykyset ei lähde pois ku katkasemalla. ::) V:>

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #174 : 15.10.2015, 18:45:11 »
Kannen aattelin käyttää jossainvaiheessa irti, et saa pakosarjalle uudet pultit kun nykyset ei lähde pois ku katkasemalla. ::) V:>

Samallahan sitä vaikka kanavia siistii  V:>

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #175 : 16.10.2015, 19:22:47 »
Nuo on vieläpä helpoimmat periaatteessa, kun tarttee ostaa jarruletku vaan.
Itellä kävi omassa 240 niin, että aloin uusimaan jarruletkuja niin lopulta uusin kaikki keulan jarruputketkin, kun jarruputken liitin letkuun on jotain messinkiä niin oli ajansaatossa vähän juminut kiinni ja ei auttanut vaikka liittimiä nätisti lämmitti.  :(  Noh tietääpähän nyt, että on keulan jarrut kunnossa :)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #176 : 16.10.2015, 23:02:06 »
Joo-o, hitsaustalkoot alotettu. Ei mulla muuta.
Helman sisäpuolelta takapyöränkaaren kupeesta missä on tunkin nostokohta. Etusormen mentävä reikä suunnilleen ja väli on tiukka kuin teinityttö. ;D

Joo, en ihmettelis tässäkään tapauksessa, ettei aukee liitos kunnolla, vaan menee putketkin poikki siinä samassa. :idiot2: Helpoimmalla pääsis ku työntäis tän jäälle ja unohtaa tämmöset. ;D

E: Ainiin, korjasinha mie jarruvalotki.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2015, 23:07:36 kirjoittanut Teemu- »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #177 : 16.10.2015, 23:41:20 »
Helpoimmalla pääsis ku työntäis tän jäälle ja unohtaa tämmöset. ;D

Et nyt kerpele sentään sitä tässä vaiheessa työnnä jäälle  :knuppel2:

Kiltisti kuntoon vaan -volvoilu on kivaa

 :idiot2:

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #178 : 17.10.2015, 12:12:21 »
Joo, en ihmettelis tässäkään tapauksessa, ettei aukee liitos kunnolla, vaan menee putketkin poikki siinä samassa. :idiot2: Helpoimmalla pääsis ku työntäis tän jäälle ja unohtaa tämmöset. ;D

E: Ainiin, korjasinha mie jarruvalotki.
Mulla ei mennyt eka putket poikki vaan eka meni putken liittimestä kantit pyöreäksi ja sitten, kun pihdeillä otti kiinni niin se mureni pikkuhiljaa pieniksi palasiksi. Lopulta oli sitten oikeastaan satulan sisällä pelkkä kierreosa ja nysä liittimestä ulkopuolella ja piti katkaista putki. Parin liitoksen kanssa taistelin ja sen jälkeen leikkasin suosiolla aina sivuleikkureilla poikki putket ja räikällä ja hylsällä irroittelin liittimet satulasta. :D

Mikä oli vikana takavaloissa ?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E | Totuuden hetki koittaa
« Vastaus #179 : 17.10.2015, 12:16:43 »
Puhdistin maadotuspaikat, pyörittelin sulaketta paikallaan ja polttimoita kääntelin vielä paikoissaan, että saa varmasti kontaktia.

Kävin nyt aamulla tilaamassa jarruletkun, yhdeksän euroa ja uskoisin sen olevan oikea.

Edit: Nyt ois hitsailut hitsailtu. Vielä se jarruletku S*
« Viimeksi muokattu: 17.10.2015, 22:46:18 kirjoittanut Teemu- »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy