Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 '87 B200E

  • 277 Vastauksia
  • 81058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #225 : 29.12.2015, 13:50:10 »
Taitaa olla kipinässä vika, kun sitä katseltiin kaverin kanssa toissapäivänä, näyttää onnettoman heikolta. Toisella puolallakin kokeiltiin, eikä se ihmeemmin parantunut, kaveri sanoi siis niin, itse en sitä nähnyt kun starttailin.

Onko tuo sytkämoduuli kui herkkä hajoomaan? ???

Ja google on tullut kyllä tutuksi, on haettu aiheeseen liittyen vaikka ja mitä. :D
Kyllähän sytkämoduli voi mennä herkästi rikki tai oikeastaan se herkästi palaa jos lämmön siirtyminen on huono. Lämmönsiirron takia sytytysmodulin ja sen metallipalikan väliin pitää laittaa sitä pii-tahnaa. Ilman sitä voi modulilla olla melko kuumat oltavat.  :buck2: Tosin en ole kuullut, että volvosta älyttömästi olis noita sytytysmoduuleita mennyt. Jonku topicin löysin missä mainittiin, että hall-anturi olisi tyypillisin vikakohde b200e:ssä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22949.0

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #226 : 29.12.2015, 14:43:04 »
Ootko kokeillu kipinää suoraan puolalta? Pitäisi räpsyä ihan kunnolla.

Uskoinkin että google tuttu   :D
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #227 : 29.12.2015, 16:43:55 »
Täytyy mennä tänään ihmettelmään ja tutkimaan. Nykyään on onneksi helppoa kun internet kulkee taskussa aina mukana. :D

Pitäis melkein käydä ostamassa tuota tahnaa. On mulla siellä toinenkin puola ja kolmadkin puola löytyy puhelinsoiton päästä, että voi useampaakin kokeilla illalla. :D

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #228 : 29.12.2015, 20:42:43 »
Yksinäinen käynti, pari testiä ja pois. Nyt ei vuoda enää pumpulta liitos, mutta parin käynnistyskerran jälkeen vähän lupaili ja tuntuis siltä, kuin kipinä tulis vähän jäljessä. Tulpatkin oli bensan tuoksuiset, joten sinnekin bensa menee.

Puolaa en kerennytkään kokeilemaan sen erikoisemmin. Haiskahtaa oudolle.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #229 : 01.01.2016, 19:44:20 »
Syntymäpäivän kunniaksi ilta hallilla tän kimpussa. Lopputulos ei ymmärrä.

Kahdella puolalla kokeiltu, kipinä tulee ja koittaa myös käynnistyä mutta vasta sitten kun lopettaa starttauksen. Virranjakajan sisälle katsottuna ei mitään irtonaista, ja bensaa saa (tulpat bensaset).

Olettaakseni vihreä rele bensapumpulla, ja toisen rele tulipellissä hätävilkkureleen yläpuolella myös bensapumpulle. Onko toinen siis pääpumpun ja toinen tankkilaitteen? Google kertoi kummankin olevan bensapumpun releitä. :idiot2:

Mistähän sitä seuraavaksi alkais tutkimaan? Tulpat voisi tietty uusia myös, virranjakajankoppa, pyörijä ja johdot uusia.

Niin ja ignition modulena etukulmasta löytyi Lucasin boksi. Näinköhän keltään läheltä (tai miksei kaukaakin) moista löytyis?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #230 : 01.01.2016, 21:28:55 »
Lähteekö hinaamalla tai työntämällä käyntiin? Voisko olla virtalukon pohjassa vika jos oikein ymmärsin että koittaa käynnistyä kun lopettaa avaimen kääntämisen? Ootko kokeillu startata starttimoottorin päästä tunkemalla ruuvimeisselin solenoidin johdon ja akulta tulevaan kaapelin väliin?
« Viimeksi muokattu: 01.01.2016, 21:31:21 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #231 : 01.01.2016, 21:29:33 »
Tuleehan kipinä oikeean aikaan? Ettei jako pompannut? K jetissähän on perinteinen letku imusarjan alla joka saattaa irrota ja aiheuttaa ongelmia.

Ja k jetissä on vain se vihreä rele joka ohjaa kumpaakin pumppua (ainakin mulla)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #232 : 01.01.2016, 21:36:55 »
Tuleehan kipinä oikeean aikaan? Ettei jako pompannut? K jetissähän on perinteinen letku imusarjan alla joka saattaa irrota ja aiheuttaa ongelmia.

Ja k jetissä on vain se vihreä rele joka ohjaa kumpaakin pumppua (ainakin mulla)
Noi letkut on kyllä tullut tutuksi ja ne on omalla paikallaan. :D Sitä minäkin mietin, että jako ois pompannut, mutta ainankin jaon katsoin ja oli oikein. Tietty apuakselilta voinut hihna pompata pari hammasta ehkä sivuun, sitä mietin hetken aikaa. Täytyy melkein se tarkistaa seuraavaksi.

Mulla se vihreä naksahtaa kun kääntää virrat päälle. Ja menee sinne rattiakselin tykö. Kyllä mie sinne releen sisälle katsoin muttei mitään epäilyttävää näkyny.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #233 : 02.01.2016, 10:34:59 »
Ääni virtalukon pohjalle, täsmälleen samat oireet ollut itsellä joskus vuosia sitten.  :)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #234 : 02.01.2016, 11:07:41 »
Täytyypä ottaa tutkinnan alle se. Jos uusia pitää, niin taitaa olla sininen tiski se paikka mistä saa? Googlettelun jälkeen en oo löytänyt muitakuin purkaamoita mitkä myy.

Lähteekö hinaamalla tai työntämällä käyntiin? Voisko olla virtalukon pohjassa vika jos oikein ymmärsin että koittaa käynnistyä kun lopettaa avaimen kääntämisen? Ootko kokeillu startata starttimoottorin päästä tunkemalla ruuvimeisselin solenoidin johdon ja akulta tulevaan kaapelin väliin?
Tää viesti jäikin lukematta aiemmin, ja ei ole hinattu tai työnnetty käyntiin. Eikä oo kokeiltu suoraan startilta käynnistää.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #235 : 02.01.2016, 14:16:11 »
Onko se kipuna kunnollinen?,eli siis sininen tai valkia ja ohut ja terävä.Kellertävä ei oo enää hyvä saatikka sit punertava.Mutta mutta,vetäsepä puolalle hyppyjohto suoraan akulta ja kokeile sitten mitä sanoo niin selkii onko vika siinä virtalukonpohjassa.Mites pyörijä?saattaa joskus ruveta lyömään läpi akseliin vaikka ehyeltä näyttäisikin ja vastusarvo ois kunnossakin ja irtotulpalla kipunoisikin,niinkin on mulle joskus käynyt,sammu suoraan vedosta kerran putkessa paukahtaen ja ei enää luvannakkaan käyntiin.meinasi vähän etsityttää kun ensin katoin kipinän irtotulpalla puolanjohdosta ja sieltähän tuli ihan hyvä kipuna,mutta eipä sitten lyönnytkään paineenalaisiin kynttilöihin vaan vaan löikin läpi jakajan akselaan,vastusarvo oli kunnossa ja mitään silminhavaittavaa vikaa ei pyörijässä näkynyt ;)
Niin ja jätä se oma syöttövirta siihen puolan + kiinni kanssa kun kokeilet tuolla hyppypiuhalla niin syöttää sitä kautta virtaa myös sinne virtalukolle ja sitä kautta tarvittaviin osoitteisiin ;)K-jettissähän siitä startilta ei ole starttausajan apuvirta syöttöä puolalle niinkuin monesti on kun siinä se syöttövirtanavan virta menee startatessa lämpö-aika kytkimen kautta ryyppysuuttimelle eikä puolalle eli voi käyttäytyä juurikin noin jos v-lukon pohja on sökö ;)
« Viimeksi muokattu: 02.01.2016, 14:37:36 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #236 : 03.01.2016, 19:18:54 »
Puolalta tulee sinertävä hyvännäkönen kipinä hyvällä tahdilla kun starttaa. Laitoin akulta hyppyjohdon puolan plussaan eikä muutoksia.

Löysin yhden uuden tulpan hyllystä, ja sen kanssa rupes heräämään jo pätskimällä. Eli huomenna ostamaan uudet tulpat, yhdet tää jo kasteli pilalle aiemmin eikä antaneet kipinää sen jälkeen.

Jospa tämä heräis seuraavaksi henkiin, farkunherätin äsken henkiin akkulaturin kanssa kun varta sanoi irti yhteistyösopimuksen.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 19:34:32 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #237 : 05.01.2016, 19:11:03 »
Uusillakin tulpilla tekee samaa eli pätskii vaan. ??? Uudet tulpat, kaks eri puolaa ja kolmella pyörijällä. Hyppyjohdolla akulta puolan plussaan tai ilman, sama lopputulos. :idiot2:

Hyviä ideoita? Mulla ne alkaa loppumaan.

Edit: nyt se työntää määränjakajalta bensaa tuosta putkesta mihin toi ilmanputsarinletku tulee. :idiot2:

Edit2: Jos tankkipumppu ei toimi, niin vaikuttaiskohan se tähän ongelmaan? Tosin kattelin sinne luukun alle kontista, niin aika ruosteisen näköistä, epäilen ettei ehjänä lähde mikään irti.. :-\
« Viimeksi muokattu: 05.01.2016, 20:22:19 kirjoittanut Teemu- »

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #238 : 06.01.2016, 17:02:26 »
Ootko kattonu että sytyttää oikeaan aikaan? Tankkipumpun testaa vaikka akulla. Mulla ainaki kuulee kun surraa. Jos tankki täynnä niin sen pitäs kuulema lähtee käytiin toimii tai ei
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #239 : 06.01.2016, 17:05:40 »
kyllä se toimii ilman esipumppuakin,pääpumppu joutuu vaan kovemmalla ja saattaa alkaa ääntämään.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Elekma  Autoracing