Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 '87 B200E

  • 277 Vastauksia
  • 81057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #240 : 06.01.2016, 20:01:39 »
Onko sytytysjärjestys oikea?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 20:05:12 kirjoittanut Panssarivaunu »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #241 : 06.01.2016, 20:03:21 »
eli 1-3-4-2 ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #242 : 06.01.2016, 20:05:42 »
Juu.Ainakaan itseäni tuo ei helpota jos ei kannessa tiedä paikkoja  :D

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #243 : 06.01.2016, 20:08:56 »
Tuskinpa nuo johdot on itse vaihtaneet paikkoja. Järjestys on oikea, ja jakajan kannesta ei noita tulpanjohtoja ole edes irroitettu. Liekkö vaikka niissä vikaa kun on tarvikejohdot. ::)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #244 : 06.01.2016, 20:26:39 »
Juu.Ainakaan itseäni tuo ei helpota jos ei kannessa tiedä paikkoja  :D
jos tietää missä on ykkönen ja mihinsuuntaan kone pyörii niin sitten on ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #245 : 06.01.2016, 20:53:14 »
Tuskinpa nuo johdot on itse vaihtaneet paikkoja. Järjestys on oikea, ja jakajan kannesta ei noita tulpanjohtoja ole edes irroitettu. Liekkö vaikka niissä vikaa kun on tarvikejohdot. ::)
Mulla oli volvossa (b200k) eurocablen tarvikejohdot vähän aikaa. Johdot oli uudet ja 3 pytty ei sytyttänyt koskaan ja johdot ilmeisesti myös poltti myös pyörijän kylkeen reijän :D oli vissiin vastus arvo väärä tai sitten ne oli oikosulussa. :D  Sen jälkeen aattelin, että loppuu se pelleily ja ostin tarvikkeena alkuperäiset bougicord johdot :D

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #246 : 06.01.2016, 21:15:39 »
Jännä juttu. Kampuran merkki on kohdallaan, apuakselin myös. Nokka taas osottaa klo 12 melkein. :o Voiko olla pompannu jako noinvaan, ei se missään vaiheessa kyllä oo ampunu tai täräyttäny niin kovaa. :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 21:42:38 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #247 : 06.01.2016, 23:59:45 »
Jännä juttu. Kampuran merkki on kohdallaan, apuakselin myös. Nokka taas osottaa klo 12 melkein. :o Voiko olla pompannu jako noinvaan, ei se missään vaiheessa kyllä oo ampunu tai täräyttäny niin kovaa. :idiot2:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Olisiko kiristin pettänyt tai jotain.? Ainakin näyttää olevan 2 hammasta pielessä nokka. Miten paljon olet ajanut remmin vaihdon jälkeen, kun jossain ohjeessa (ei kaikissa) en nyt muista oliko jopa korjausoppaassa, että remmi pitäisi jälki kiristää olikohan 1000km jälkeen. Muistaakseni taisi olla niin, että jakokopasta kumitulppa pois ja kiristimen mutteria löysätään ja annetaan jousen painaa kiristintä ja sitten mutteri kiristetään takaisin.

E: muistitko pyöritellä konetta kampiakselista jakohihnan vaihdon jälkeen, että hihnasta löysät pois ja merkit varmasti kohdallaan ?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016, 00:02:01 kirjoittanut Dmies »

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #248 : 07.01.2016, 00:34:07 »
Tripissä 180km plus kaikki tyhjäkäynnit hallissa, ettei oo tullu  hirveästi. Ja on se ihan asianmukaisesti laitettukkin, mut jännä juttu, näyttää jopa sisäkantilta vähän omituisen kuluneeltakin tuo hihna, ilmeisesti hangannut noihin alaosanmuoveihin. Laiska kun olin, niin en tuohon ylös laittanut edes koppaa paikalleen.

Tosin katsotaan nyt lähteekö se henkiin tuolla jakopään fiksaamisella - toivonmukaan.

Poissa Hakke

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #249 : 07.01.2016, 14:11:14 »
Miulla oli joskus aikanaan vanhan Audi 100:n K-jetissä vastaavat oireet, eli lupaili vähän, välillä kävi vaivaisesti hetken ja sitten taas ei. Kun laittoi virrat päälle, esipaineistuksessa kuuli melko selvästi, että bensapumppu hyytyi. Vaihdoin pumpun, sama vika. Loppujenlopuksi syyksi paljastui tukos paluulinjassa. Työnsin paluulinjaan paineilmaa, sen jälkeen paluuputki takaisin kiinni ja laakista tulille. Onko siis mahdollista, että bensan paluu olisi tukossa?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #250 : 07.01.2016, 19:48:13 »
Jaaha. Jako laitettu kohdalleen muttei starttaa vieläkään, suuttimet ainankin näyttäis ykkösellä ja kakkosella fuskaavan kun pölläyttää sieltä juuresta, mut edelleenkin ns jälkikäyntiä tekee starttauksen lopussa. :idiot2:

Muistilistan tynkä itselle:
- Uudet tulpat
- Kolme eri pyörijää, kaksi puolaa
- Yksi suutin vuotaa bensaa

Käynnistyksen lopettaessa lähtee käymään ja sekunnin-kaksi käy ja sitten pölläyttää jostain raosta sinisen pilven, imusarjan alla ja lisäilmaluistilla letkut paikallaan.



Voiko vika olla siinä sytkäkivessä, mikä on kuskinetukulmassa, vaikka kipinä toimii? (Tuskin)


Jos tuohon ostaa uuden tilalle niin toimiiko esim Motonetin versio tuossa? Boschin boksin löysin hetkeksi ja sen kanssa vaan naksahti eikä edes lähtenyt konetta pyörittämään. ???
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016, 21:57:35 kirjoittanut Teemu- »

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #251 : 07.01.2016, 21:58:57 »
Onko tulpat märät vai millaset? Bensan painetta et mahtanu kattoa? Pakkohan meijän on kjetti käyntiin saada :idiot2:

Mitä maksaa motonetin malli? Oiskai mullakin 1 hyllyssä tommonen jos varma olet että tarvit  :)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #252 : 07.01.2016, 22:01:22 »
Onko tulpat märät vai millaset? Bensan painetta et mahtanu kattoa? Pakkohan meijän on kjetti käyntiin saada :idiot2:

Mitä maksaa motonetin malli? Oiskai mullakin 1 hyllyssä tommonen jos varma olet että tarvit  :)
Olikohan kakskymppiä uus.

Bensanpaineisiin mulla ei oo mittausvälinettä, tosin sen varmaan pystyis arvioimaan myös jopa kun avaa tulolinjan. :D Tulpat on märät, kuivattu myös ja putsattu. Joka pytylle tulee kuitenkin bensaa.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #253 : 07.01.2016, 22:07:23 »
Ompa outoa todellakin.

Niin sulla ei ollu paluu tukossa? Tosin kun kipinä tulee niin outoa että olisi tuo pääte rikki. Omaan järkeen kävisi ennemmin vika määräjakajassa tai muualla bensan syötössä. Tosin jos paine on liian pieni, niin saattaa "heikoin" suutin vaikka aueta, mutta muut ei. Itsellä meni suutin vaihtoon kun ei käynyt kuin kolmella. En uskonut että kjetin suuttimet voi hajota  :D
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #254 : 07.01.2016, 22:24:06 »
Paluulinjassa on konehuoneessa kirkas läpinäkyvä letku ja siellä ainankin bensa virtaa tankkiin päin, tosin työnsin paineilmaa sinne linjaanvarmuudenvaralle, humina kuului tankin päältä siitä nipasta joka on letkujen vieressä.

Ei kyllä yhtään kiinnostaisi purkaa sitä määränjakajaa pois sieltä, mutta pakkohan se taitaa olla että saa sen tarkastettua. Suuttimiakin pitää varmaan jostain etsiskellä taas. :idiot2:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo