Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 '87 B200E

  • 277 Vastauksia
  • 81075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #75 : 18.01.2015, 08:56:09 »
Onneks on kuvia vanhasta koneesta, miten se majaili pellin alla, ja näkee samalla noita liittimiä mikä meni minnekkin. ::) Pari liitintä toisinpäin ja pitäis sujua vähän helpommin.

Mulla on tosin tuossa nykysessä imusarjassa jonkinlainen sähkösysteemi kaasuvivuston tykö, ja kaks lattaliittimen paikkaa siinä, näinköhän se vaikuttaa toimivuuteen millään tapaa? Helpoin tietty varmaa ois, et iskisin sen aiemman imusarjan paikalleen.

Virranjakajanpyörijä pitää käydä vaihtamassa, vääränkokonen, jostain syystä myyty 700-sarjan pyörijä..

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #76 : 21.01.2015, 12:35:09 »
Kyllä se pyörii kone, kun avainta kääntää. Ei vaan lähe käyntiin, pitää hakee uus virranjakajankansi ainankin näillä näkymin. ??? Mistä muuten johtuu se jakohihnan siirtyminen pois hihnapyöriltä? Startatessa se nimittäin liikahti pyörältä poispäin.

Bensalinjoissa pieni hienosäätö vielä jos ne sitten pitäisi kunnolla. ::)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #77 : 21.01.2015, 12:38:49 »
Kyllä se pyörii kone, kun avainta kääntää. Ei vaan lähe käyntiin, pitää hakee uus virranjakajankansi ainankin näillä näkymin. ??? Mistä muuten johtuu se jakohihnan siirtyminen pois hihnapyöriltä? Startatessa se nimittäin liikahti pyörältä poispäin.

Bensalinjoissa pieni hienosäätö vielä jos ne sitten pitäisi kunnolla. ::)
onko se kiristin suorassa,kyllähän se hihna sieltä linjassa ettii mutta pitäis kyllä jäädä paikalleen kun on paikkansa löytänyt.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #78 : 24.01.2015, 10:52:57 »
Pari kertaa kun starttasi, niin ei hihna enää siirtynyt poispäin pyöriltään, ja pysyy paikallaan. Nyt se sitten poksautti alipaineletkun siitä venttiilikopan vierestä pois paikaltaan ja pieni öljykatku tuli halliin :2funny: Virranjakajaan katsoessa kopassa pienet naarmut ja se nasta poikki, joten uudet pitää käydä ostamassa, otan samalla sen normipyörijän, tuo missä on kierrosrajotin joutaa hyllyyn. ::)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #79 : 14.02.2015, 09:48:30 »
Mystinen on auton sielunelämä. Kipinä tulee, bensaa menee linjassa (suuttimilta en kattonut, et tuleeko) ja kone pyörii. Joko se vika on siinä, et jako on pielessä, bensansaanti loppuu suuttimille (vaihdoin tulpat ja vanhat tulpat ei ainankaan näyttäneet märille).


Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #80 : 15.02.2015, 21:18:16 »
Tulpat oli kuivat kuin aavikko, ja suuttimilta ei tullut mitään kun starttasi (ainankaan nelosen suuttimelta), kaiken järjen mukaan pitäisi tulla? :idiot2: Tässä hommassa ei taida vaan olla järkeä enää :D Bensaa menee tankilta ja koneelta virtaa paluuletkua pitkin takaspäin kyllä ???

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #81 : 16.02.2015, 01:08:17 »
Eikö näis ollu joku starttisuutin, tuleeko sieltä mitää startates tai jos tarjoo suoraa sähköä? Jos ei nii koita tarjota loraus bensaa suoraa imusarjaan ja pistä käyntiin.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #82 : 16.02.2015, 07:22:08 »
Muistanko oikein että k-jet suutin aukeaa vasta kun polttoaineen paine ylittää 3,5 bar?  Jos siellä ei ole painetta vaikka bensaa liikkuu?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #83 : 16.02.2015, 09:15:27 »
Google tarjoilee hakusanalle vastauksia, ehkä enemmän SAAB-painotteisia, mutta samannäköseltä näyttää :juhau:
Pitää lueskellä, onhan tuolla FAQ-osiossa jotain muistaakseni K-jetistä, ja sitten miettiä mitä nyt yrittää. :idiot2:

E: Lueskelin Autotieto.netin sivuilta K Jet -osioo.
Lainaus
Suuttimet avautuvat niille tulevan polttonesteen paineen vaikutuksesta.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2015, 09:24:12 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #84 : 16.02.2015, 11:10:54 »
Tarkistappa että bensaa tulee paineella ruiskulle saakka,painettahan on n.5bar luokkaa niin pitäis huomata ;)
-V60 D3-14

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #85 : 16.02.2015, 11:19:26 »
Tarkistappa että bensaa tulee paineella ruiskulle saakka,painettahan on n.5bar luokkaa niin pitäis huomata ;)
Kerran korkkasi tuon bensaletkun pois paikaltaan, niin kyl sieltä aikamoisella paineella bensat tuli pihalle konehuoneeseen ja hallin seinään asti... :2funny: Pitää mittailla ja tutkia enemmän, iltavuoroviikko vaan tulee taas niin eipä tuu paljoa harrastettua. :buck2:

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #86 : 16.02.2015, 11:34:49 »
On siellä sitten se 5bar :D.. onko k-jetissä mitää sammutus solenoidia?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #87 : 16.02.2015, 11:47:47 »
Tuntui olevan kyllä paineet kohillaan.. :D Pitäis olla ajotuksienkin nyt aika kohillaan, kun käynnistäessä koneen ääni muuttui jo lupailevaksi.
Eihän niillä suuttimien järjestyksellä ole mitään väliä, vai onko? Laittelin siten, miten ne kävi parhaiten menemään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #88 : 16.02.2015, 13:12:39 »
Suuttimet voit laitella mitenvaan, kunhan yltävät. Siinä on erillinen starttisuutin, jonka tarvii toimia että se kunnolla hörähtää tulille. Kannen takapäässä katkaisija, joka maadottaa sen suuttimen, plussan se ottaa startilta.

Voit kokeilla bensantuloa ottamalla määräjakajalle menevän imuputken poies ja alakautta esim rautalangalla hyvin kevyesti nostatat sitä ilmamäärämittarin lautasta, pitäs kyllä heti antaa tavaraa suuttimista jos on ehjä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #89 : 22.02.2015, 22:13:54 »
Starttisuutin vaihdettu, vieläkään en havainnu ite että suuttimille tulis bensaa. Pitää imusarja irrottaa, ja vetää piuhat oikeaa reittiä pitkin paikoilleen.

TVS:lle ja tulijyrälle kiitokset neuvoista -H-

Jatketaan kysymyksellä, että mikä piuha tämä on, kuskinpuolella.



Ja oikein jos paikallistin, menee tuonne.. Kuvat vähän huonoja kun en jaksa kameraa kantaa mukana.


Suuttimen vaihdon jälkeen starttausääni muuttui ja  putkessa alkoi kuulua elämää, suuttimelle (startti) tuli bensaa kun sen vaihdoin, eli ei kai se vika siellä sitten enää voi olla.. ja yksittäinen lattaliitin löytyi vielä huohottimen vierestä melkein, mikähän se lie.. ???

E: Lisäys tuohon johtoon, et siihen tulee virta.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2015, 14:44:05 kirjoittanut Teemu- »

 

Futurez  Kulkukoira