Ateho  Elekma

240 '87 B200E

  • 277 Vastauksia
  • 81057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #90 : 23.02.2015, 17:30:44 »
Vihreä on mun mielestä moottoritilan valon johto.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #91 : 23.02.2015, 20:27:01 »
Sinnehän se näyttää kuuluvan.

Onkohan minkäänlaista selitystä, että ilmamäärämittarin lautasen yläpuolelta/kumitötterön saumoista valuu öljyä? Muutakuin että se on särki? Ei sitä lentämällä tule, mutta huomaa että on kastunut.

Niin ja starttisuuttimelle tulee bensaa ja se antaa sitä eteenpäin, enää on käynnistyminen kadoksissa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #92 : 23.02.2015, 21:01:15 »
Öljyä vai karstaista bensaa?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #93 : 23.02.2015, 21:07:44 »
Öljyä vai karstaista bensaa?
Aika juoksevan näköstä, ettei oo samanlaista kuin öljy, että epäilisin kyllä olevan bensa-öljyseosta melkopitkälti, en kyllä sen ihmeemmin haistellut/kokeillut, mutta samannäköistä kuin tässä:


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #94 : 23.02.2015, 21:59:43 »
Bensaahan tuo. Mistähän se sinne pääsee?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #95 : 23.02.2015, 22:04:04 »
Sen mieki haluaisin tietää :idiot2: Pitää tuosta kyllä jokatapauksessa vetästä imusarja pois paikaltaan, niin tutkii sitten tarkemmin tai kokeilee toisella sitä, mikä on siitä vanhasta koneesta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #96 : 24.02.2015, 21:32:50 »
Silmät kii ja sinnepäin. Emäntä tuossa vähän vihjaili, että oisin käyttänyt volvoon enemmän aikaa kuin täällä kotona ollut, tai jotain V:>
Pitää alkaa etsimään jakajalle sitä oikeaa hammasta, silmät ummessa valitsin toisen kerran sen paikalleen, ja alkoi jo vähän putkesta kuulua elämää, mut siihen se jäikin.

Niin ja tulpat oli bensaset, ja muillekkin suuttimille tuli bensaa, joten jonkinlaista edistymistä havaittavissa.. ::)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #97 : 26.02.2015, 22:21:49 »
Kaapeleilla virtaa toisesta autosta, ja nyt alkoi jo tapahtumaan, vois sanoa että karvaa vaille että ois käynnistynyt, kun ampu imupuolelle ja imusarjan päällä letkun päästä lähti pultti kuin raketti :2funny: Vaihdan huomenna sen toisen imusarjan tuohon, missä samalla paikalla on kuusiokolopäinen pultti, kun en tiedä mihin seiskassa moisesta kohtaa lähtee alipaineletku.
Se kumilulla siinä lautasen yläpuolella on melko kinkkinen saada kunnolla paikalleen, mut jos sen nyt huomenna putsais ja sitten imusarjan ollessa irti löis kunnolla kiinni uusilla klemmareilla, noi nykyset on vähän rimpulat alkuperäset. ::)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #98 : 01.03.2015, 09:17:52 »
Lupaa, lupaa ja sit sylkäsee niinsanotusti imupuolelle. Parhaiten just lupaa kun kääntää kolmosen ja nelosen piuhat.
Otin imusarjan irti, et vedän nuo johtoniput sieltä oikeista paikoistaan, ja laitan tuon toisen imusarjan päälle mikä oli vanhassa koneessa, kun uudessa koneessa on yksi letkulähtö liikaa, kun vanhassa se on peitetty pienellä kuusiokoloruuvilla joka ei irtoo.


Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #99 : 01.03.2015, 10:31:10 »
Varmista se tulpanjohtojen oikea järjestys (1-3-4-2). Jakomerkit kohdalleen niin pyöriän pitää olla kohti ykköstä (1). Näyttää kuvasta siltä että virranjakaja olisi väärillä hampailla
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #100 : 01.03.2015, 12:52:29 »
Virranjakaja on käännelty tuossa vinksinvonksin pois eestä pyörittelemällä ku pulttia siellä ei oo nyt.

Joo, oikea järjestys on tiedossa mutta tuossa järjestyksessä se antaa edes elonmerkkejä.

Mites sen oikean hampaan löytää helpoiten, kävi mielessä että oisin apuakselin käyttänyt irti ja asentanut uudelleen, mutta alkoi vähän laiskottaa eilen ::)

Niin ja en jaksanut yöllä käydä jumppaamaan imusarjaakaan takas..
« Viimeksi muokattu: 01.03.2015, 12:54:45 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #101 : 01.03.2015, 13:06:18 »
Jakaja pois, Kampuralta ja nokalta merkit kohalle, jakajas on merkki mihin pyörijän pitää osottaa, kääntää siitä vähä yli ja tiputtaa jakajan reikäänsä nii pyörijä kääntyy paikalleen ku siel o vinohampaiset rattaat. Merkin kohalle ykkösen johto. Auto käyntiin ja lampulla ennakon tarkistus.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2015, 13:08:12 kirjoittanut Joni- »
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #102 : 01.03.2015, 16:52:16 »
Ja ne syttypiuhat oikeeseen järjestykseen!Ajoitukset kun on kohillaan ja kipinätä lyö ja bensaa tulee niin kone käy laakista,ja jos ei niin joku edellä mainituista on pielessä,ei se syttyjärjestyksen sekasin laittaminen ainakaan asiaa auta,väärin ei oo oikein :nohnohTeet niinkuin edellinen kirjoittaja kirjoitti niin koneet käy,siinä apuakselin pyörässäkin on muistaakseni merkki joka kannattaa olla myös kohdallaan jotta jakajalla piisaa säätövara ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #103 : 04.03.2015, 22:35:14 »
Kertoo siitä että jakaja voisi olla niin pielessä että on lähempänä oikeaa väärällä järjestyksellä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2469
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 '87 B200E
« Vastaus #104 : 08.03.2015, 22:38:11 »
Meinasin jo toivoni menettää et tää kone ei oo käyntikuntonen, kun purkaamolta sitä ei kokeiltu ku linjat oli tyhjinä. No nyt se sitten lähti käyntiin! Nyt vois sanoo, et on voittajafiilis.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2015, 09:47:52 kirjoittanut Teemu- »

 

Carcom Oy  Ateho