Samppasport  Futurez

144 -67 TIC -Isältä pojalle-

  • 78 Vastauksia
  • 37477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #15 : 16.11.2013, 16:35:01 »
Juurikin näin! Laitat vielä sen pumpun yläreunan niin, että on dekkitason kanssa tasan. Sitten se pumppu vaikka momenttiavaimella kiinni ja kumitiiviste päälle. Ei taida edes liimaa kaivata. Sitten vain kansi paikoilleen.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #16 : 16.11.2013, 17:01:57 »
En tiedä oliko sattumaa, mutta entisestä 945:sta korkkas kansipahvi vesipumpun kulmasta kohtuu nopeesti rempan jälkeen kun olin kasannut tuossa järjestyksessä.
Eli ensin vesipumppu tasalle, tiivisteet väliin ja kansi kiinni.
Olisko jotenkin jäänyt kantamaan liikaa vesipumppua vasten?..

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #17 : 16.11.2013, 18:30:44 »
Ite on tullu laitettua kansi ennen vesipumppua eikä oo kyl pumpun tiivistekkää vuotanu.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #18 : 16.11.2013, 19:31:28 »
Joku mennyt pieleen, ota huomioon että kansipahvi nostaa hieman sitä. Eli tilaa jää muistaakseni noin 1.2mm pumpun ja kannen väliin. Eikä se kumilörpäke hirveästi varmasti tuollaisen malmikasan pulttaamisessa paljon merkkaa ;D Taisi volvon ohje olla tässä järjestyksessä mitä sanoin.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #19 : 16.11.2013, 19:33:26 »
Mietitään taas vähän. Jos vaikka viet auton korjaamolle vesipumpun vaihtoon, niin ottavatko kannen irti sitä varten? Tuskin.

Pumppua voi säätää kun asentaa sitä. Itse kun vaihdoin pumpun niin taisin laittaa jonkun vanhan vasaran laturin ja pumpun väliin, ja sitten nostaa vaan pumpun tarpeeks ylös ja mutterit ja pultit kiinni. Apupoika ei ole pahitteeksi.

Tottakai se pahvi korkkaa jos pumppu on liian ylhäällä. Sillonhan kansi jää etuosasta liian ylös.
V70 TDI

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #20 : 16.11.2013, 19:56:26 »
Kuka on sanonut, että se pitää LIIAN ylös jättää? No useampi kone on kasattu niin, että pumppu ensin ja ikinä ei ole ongelmia ollut. Aika jännä juttu :o 2bar ahtopaineillakin männät räjähti ennen reinzin kansipahvia. Jos jätettäisiin vääntö tähän. Ja antaa topicin jatkua asiassa.

Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #21 : 16.11.2013, 21:02:26 »
Nooh, näillä ohjeilla ei ainakaa voi iha mettää mennä :D

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #22 : 16.11.2013, 21:17:19 »
Tämän 144:n vanha kone piti laittaa Amazoniin, mutta siihen tuleekin toinen kone turbolla.Ehkä kone tulee Duettiin  :)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #23 : 16.11.2013, 22:44:17 »
Tämän 144:n vanha kone piti laittaa Amazoniin, mutta siihen tuleekin toinen kone turbolla.Ehkä kone tulee Duettiin  :)

Ajattelinki että tuskin siihe mosaa sitä Garrettia alat vääntämään, sen verran puristuksia sillä kannella meinaan ;D

Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #24 : 27.11.2013, 18:13:51 »
Jahhas, tänään tuli sitten kannen hilut tilailtua :) Piti alkujaan osien tulla jenkeistä mut eipä alkanu kuulua niin tilattiin sitten muualta :D Alla taas joitain kuvia mitä on tullu hääräiltyä...

Siinäpä se kuuluisa vesipumppu paikoillaan, eikä ollu ees kiero :D (+ vauhtipyörä taustalla)


Ahdin avattu ja hiukan tiskailtu


Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #25 : 02.12.2013, 17:18:32 »
Nokka asiaa :) Löytyi tuommoinen A-nenä lojumasta tyhjänpanttina. Onkohan tuosta tässä kokoonpanossa mitään hyötyä kun tuohon vakio T vertaa...




Jakajan ura tuosta nyt puuttuu mutta tietääkseni MS ei sitä tarvitsekaan :D

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #26 : 02.12.2013, 19:55:17 »
On kyllä komia!  :pomo:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #27 : 02.12.2013, 20:03:35 »
hyi hirviä että on puhtaita osia ;D

Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #28 : 10.12.2013, 18:08:59 »
Tänään tuli kantta plaanailtua :)


Sinne menee...

Ja iha hyvähä siitä tuli vaikka itse sanonki ;D


Poissa Bonantza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: 144 -67 TIC -Isältä pojalle-
« Vastaus #29 : 23.12.2013, 22:14:21 »
Pukki kävikin tänä vuonna ajoissa ;)


Ja vielä näin ennen joulua saatiin seetit koneistettua:




 

Proturbo  Autodiagnoosi