Elekma  Autoracing

240 "R-Sport" Strömppäturbosta ruiskuturboksi *megan asennusta*

  • 28 Vastauksia
  • 14329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #15 : 05.08.2011, 22:40:12 »
Et kyllä säästä mitään jos alat tuota lasia varjelemaan, se huomautus tarkottaa nykyään sitä, että sulla on kuukausi aikaa vaihtaa se, vaikkei uusintanäyttöä tulekaan. Jotenka revi suosiolla irti, korjaa listan altakin ruosteet ja hoida tuo kori kuntoon kun sitä noinpaljon olet muutenkin purkanut.

Minkäslainen homma toi lasin vaihto on kun en ole ikinä sitä tehnyt vai kannattaako vaihattaa?  :-[ Ja paljonkos uusi tiiviste ja lasi maksaa nykyaikana...?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #16 : 06.08.2011, 00:57:41 »
Minkäslainen homma toi lasin vaihto on kun en ole ikinä sitä tehnyt vai kannattaako vaihattaa?  :-[ Ja paljonkos uusi tiiviste ja lasi maksaa nykyaikana...?
Pirun terävällä mattopuukolla veistää irti, ja sitten onkin kova hiominen ja putsaaminen tiedossa. Uusi lasi(sävy-sellainen) maksaa hiukan toistasataa, tiivistettä 240:ssä ei ole(liimalasi) ja lista kannattaa joko tallettaa vanha tai tilata -91/uudemman ns kasettilasi, jossa lista mukana. Saa liimattua itsekin kun muistaa käyttää alasvalumista estäviä toppareita siellä alareunoissa ja liimaa huolella hyvälle pinnalle. Yhden 760 lasin tehneenä kannattaa varautua, että voi tarvita puristimilla avittamista liimautuakseen joka nurkasta, siinä oli yks kulma mikä ei tahtonu pysyä kii ni laitettiin puristin avittamaan...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Eluk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #17 : 06.08.2011, 15:11:23 »
Ite olen ottanut liimalasin useista autoista posi sähköbasson kielellä. Runttaa vaan liimamassasta läpi esim meisselin avulla, ja sitten se kieli siitä läpi. Toinen ukko sisäpuolelle ja toinen ulos. Ja sitten sahaamaan. helppoa ja nopeaa.
Liimaksi kantsii ostaa siltä lasinmyyjältä sopivaa liimaa. Saatat saada myös primeriä mukaan, millä pyyhkäiset ennen liimamassan levitystä.

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #18 : 06.08.2011, 15:28:40 »
MIG-langalla onnistuu myös irrotus. Pariin sierraan olen tuulilasit vaihtanut näin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #19 : 07.08.2011, 10:03:59 »
pari vuotta sitten oli keskisuomessa tuulilasi pikkasen vajaa 200€ vaihdettuna (escottiin kylläkin), mut ei ne pikkupajat siitä lasin vaihdosta paljon ota ja onnistuu varmasti ja saat työlle takuun... puskaradiosta kuulet sen pajan mihin kannattaa viedä siellä teillä päin ;)
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #20 : 07.08.2011, 22:44:42 »
jos tuo lasi on butyylilla kiinni niin kuin noissa yleensä lähtee lasi irti kun sisäpuolelta jaloilla vaan painaa tasaisesti.
kojelaudan puhaltimen suuttimet kannattaa teipata umpeen ettei sinne pääse mahdollisia lasin siruja.
Ja konepellille vaikka vanha matto suojaksi.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #21 : 15.08.2011, 21:37:05 »
Auto alkaa pikkuhiljaa olemaan maalattu ja kasailu on aloitettu...  :) Tietenkin pieniä ongelmia on tullut vastaan kuten imusarjan tiiviste petti ja heitti vedet pihalle koneesta (motonet-laatua). Ja yksi mikä ihmetyttää on ylimääräinen liitin apparin puolen ajovalon umpion takana, no tuskin kovin tärkeä kun kaikki oleellinen tuntuu toimivan  ;D Kuvia autosta tulee huomenna jahka saan kameratilanteen kuntoon.

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #22 : 25.08.2011, 13:30:26 »
Kuvia laitappa...
Volvo S60 T5 -2004

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #23 : 28.10.2011, 19:28:37 »
"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "

Noh, nyt on taas vähän edenny projekti... ollut aika hiljaiseloa kun koulu alkoi tampereella ja tallille on 150km, mutta aloin tänään vaihtaa autoon kansipahvia. Samalla ehkä nokka vaihtuu Y -> ?-nokaksi.

Kuvatuksia:


Pieni moka kävi tossa irroituksessa kun en tajunnut miten nuo jakopäänmuovit lähtee irti eli nokka-akselin pyörä jäi kiinni... Sehän kuuluisi irroittaa kai ennen hihnan irroitusta. Tuohon kohtaan jäi homma ennenkuin piti lähteä hakemaan käyttikseen uusia talvirenkaita ja takasintullessani olikin jo pimeää :(



Väriä saa kommentoida, omaan silmään toi sopii :) vielä kun sais tekniikan kuntoon niin sais volvon ajoon talveksi.

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #24 : 29.10.2011, 12:58:04 »
Nyt on kansi irroitettu ja kansipahvi oli ehjä  ??? Samalla tarkastin että onko imusarjan tiiviste pettäny ja se oli ehjä... Kannen vesikanavissa oli kermaa joten onko tuosta sitten kansi halki, ei kyllä ollut mitään näkyvää halkeamaa.

Kellään hyviä ideoita mistä toi vois vuotaa palotilaan nestettä, lämpimänä hirveä savutus ja kylmänä ei niinkään.  :-\

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #25 : 10.12.2011, 14:58:05 »
Taas on hieman motivaatiota löytynyt ja päätin myydä r-sporttilaisen kamat pois. Jos jollain on tarvetta niin privaa tai 050-3500520.  8)

Tilalle on tulossa näillänäkymin b230fk/et imusarja vakiosuuttimilla ja moottorinohjaukseksi mega. Kertokaapas viisaammat mitäs tuo mega vaatisi lyhykäisyydessään jos sillä haluaa ohjata pelkkää bensapuolta? Ideana olisi käyttää mahdollisimman pitkälle vakio-antureita, mutta TPS joutuu ottamaan 850 ja imuilman lämpötila-anturi cossusierrasta? Tarviiko se erillisen triggerin jos käyttää kierroslukutietoa kuten allaolevassa kuvassa?






Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turboströmppa 240 "R-Sport"
« Vastaus #26 : 10.12.2011, 22:09:18 »
Tarviiko se erillisen triggerin jos käyttää kierroslukutietoa kuten allaolevassa kuvassa?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jos pelkkää bensansyöttöä haluat ohjata niin juurikin kuten kuvassa niin puolalta vaan "kierroslukutieto" megalle.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Nyt on hieman osia haalittu kasaan ja johtosarjan teko aloitettu. Tilasin valmiiksikasatun megan kun itselläni ei tuo kolvi pysy niin hyvin kädessä  ;)

B230ET täydellisestä imusarjasta on kanssa käyty kauppoja joten siitä saisi suoraan suuttimet ja bensanpaineensäätimen yms. Enää puuttuu toinen koneen lämpötilananturi, tps ja imuilman lämpötila-anturi sekä bensapumppu. Imuilman lämpötila-anturiksi ajattelin cossusierran anturia motonetistä, vaikka jotkut väittää ettei se reagoi tarpeeksi nopeasti?

Bensapumppu on vielä auki, paluu löytyy jo joten sitä ei onneksi tarvi alkaa rakentamaan. Välisäiliö konehuoneeseen on ollut mielessä mutta nyt jo on imusarjan puolella aika ahdasta....  :-\

Kokeneemmat valaiskoot jos menee ihan mettään?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Cossusierran imuilmanlämpöanturi on juurikin nopeasti reagoiva ja hyvä tohon projektiin.
Osta samalla joku GM:n vedenlämpöanturi, niin ei tarvi kikkailla mitään. Itsellä on jostain ooppelista se.. en vaan muista motonetin numeroo nyt.

 

Kulkukoira  Proturbo