Proturbo  Autodiagnoosi

145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)

  • 23 Vastauksia
  • 9596 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #16 : 22.12.2016, 08:08:42 »
Oisko Toyotan Tacomassa vuosimalleissa 2005-2015 oleva 2WD aski joka on R155 tyypiltään kestävä? Googlettakaa.
Voi olla, mutta saatavuus Suomessa on huono, aski lienee kalliihko ja siihen pitää hitsata sopiva kytkinkoppa. 1+1+1= Se ei ole oikein kustannustehokas aski, koska BMW ZF on halvempi ja kestävä.

Mikäs se tämä olisi?
https://archives.media.gm.com/us/powertrain/en/product_services/2010/gmna/Photo%20Library/Transmissions/Manuals/2010%20Aisin%20M6-AY6%20MV5%20TFL%20LoR.jpg

Kiva arvuutteluleikki. Onko toi joku V6 Cadillacin aski? Bolt-on Opelin ja Saabin koneen jatkoksi, mutta saatavuus Suomessa on olematon. Joskus vuosia sitten noita sai jenkeistä uutena ~500e hintaan. Tosin sen päälle sitten rahdit ja verot, niin hinta ponnistaa jo jonkinmoisiin lukemiin. Joku tovi takaperin tommosta tuli puolivitsillä etsittyä, mutta ei osunut haaviin.
!

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #17 : 22.12.2016, 08:22:55 »
Voi olla, mutta saatavuus Suomessa on huono, aski lienee kalliihko ja siihen pitää hitsata sopiva kytkinkoppa. 1+1+1= Se ei ole oikein kustannustehokas aski, koska BMW ZF on halvempi ja kestävä.

Kiva arvuutteluleikki. Onko toi joku V6 Cadillacin aski? Bolt-on Opelin ja Saabin koneen jatkoksi, mutta saatavuus Suomessa on olematon. Joskus vuosia sitten noita sai jenkeistä uutena ~500e hintaan. Tosin sen päälle sitten rahdit ja verot, niin hinta ponnistaa jo jonkinmoisiin lukemiin. Joku tovi takaperin tommosta tuli puolivitsillä etsittyä, mutta ei osunut haaviin.

Niin tarkoitat ZF:n askeilla niitä vanhoja pronssikauden 5-vaihteisia 310 ja 320 askeja. Parhaan kuusivaihteisen saa bensa BMW 135i, 335i ja oliko 535i mallistakin.
860 euroa maksoi kaikkineen eli rahteineen päivineen bensa BMW:n ZF 6-lovinen aski Saksasta toimitettuna kotiovelle keppitelineineen päivineen. Laatikko toimitettiin vieläpä lauantaina perille. Joo ei ollut Suomen Posti asialla. Koska olivat haravoimassa, lumitöissä tai lähihoitajien töitä tekemässä.
31 tkm ajettu aski BMW 135i Bemarista vuodelta 2007. Aika ok hinta mielestäni.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 09:32:59 kirjoittanut Eikka »

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #18 : 22.12.2016, 08:38:59 »
Niin tarkoitat ZF:n askeilla niitä vanhoja pronssikauden 5-vaihteisia 310 ja 320 askeja. Parhaan kuusivaihteisen saa bensa BMW 135i, 335i ja oliko 535i mallistakin.
Jep ja myös pienempiä gs6-37dz 6v askeja. Pidemmällä peräruuvilla saa kompensoitua tiuhaa ykkösen välitystä, jos se häiritsee.
Parhaita askeja on varmasti maailma täynnä, mutta usein harrastusbudjetin puitteissa on tehtävä kompromisseja.
!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #19 : 22.12.2016, 08:53:03 »
Pyörää joo voi yrittää keksiä uudelleen mutta kustannustehokkain ja paras vaihteisto on ZF 5. tai 6. lovinen.

Manuaalilaatikoiden kehitys sarjatuotantoautoissa on melko varmasti aika lailla pysähtynyt, kun nykyisin kaikki haluaa uuteen autoon automaatin, eli uusien todella hyvien vaihteistojen löytäminen on hankalaa.

Koko historian ajan kun on tehty tehokkaampia sarjatuotanto autoja BMW on aina osannut ottaa rivistä parhaan vaihteistomallin.

Ja lopuksi noita on niin paljon käytössä että kaikki sovituksiin liittyvät asiat on jo täysin selvää, kytkimet, keppisysteemit, kardaanit yms. oheis jutut.   

Ja Eikka se BMW:n oma keppisysteemi on melko huono.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 08:56:21 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #20 : 22.12.2016, 09:05:41 »
   
Ja Eikka se BMW:n oma keppisysteemi on melko huono.


Mikäs siinä niin huonoa on?
Bensakoneesta laatikko tietysti koska diesel laatikoissa ykkönen on liian lyhyt.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #21 : 22.12.2016, 10:11:37 »
Pääsääntöisesti jo 100tkm ajetuissa laatikoissa kaikki vivuston kumi / muovihelat on väljiä ja vaihteiston tuntuma menee todella huonoksi/kumimaiseksi/joustavaksi.

Itse vaihdoin omaan käyttöautoon BMW kepiakselin tilalle Volvon systeemit niin tuntuma parani aivan älyttömästi.

Eipä sen bensakoneen ykkönen kovin pitkä ole... Siitä en itse ainakaan halua maksaa extraa. Kun perää tehtäessä välityksen saa kohdilleen. Esim. Varttimailia ajatellen 3.7 perävälitys (26 tuumaa korkea rengas) ja liikkeelle lähtö 2. vaihteella osuu juuri nappiin.
Lisäksi liikkeelle lähtö kaupunkiliikenteessä on hyvin miellyttävää kun on lyhkänen 1. vaihde. 
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 10:15:34 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #22 : 23.12.2016, 21:44:46 »

Lisäksi liikkeelle lähtö kaupunkiliikenteessä on hyvin miellyttävää kun on lyhkänen 1. vaihde.
 

No ei kai sen ykkösvaihteen tarvii sentään olla mikään ryömintävaihde normaalikäytössä? ;-D

Paikalla JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 145 -71 navettalöytö (Saabvolovo)
« Vastaus #23 : 23.12.2016, 22:25:45 »
Laatikkovääntö toisen projektipäiväkirjassa päättyy tähän.

 

Autoracing  KL-varaosat