Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: jepeliux - 30.10.2023, 00:04:11

Otsikko: T5 vanhan ja uuden lohkon erot
Kirjoitti: jepeliux - 30.10.2023, 00:04:11
Elikkä, moottori upgrade projekti menossa ja vanhan lohkon suuren kulumisen vuoksi hommasin täältä uuden R -97vm lohkon. Kysymys kuuluu, että mitä eroja on, R lohko tyypin ja vanhan välillä?. Kone on alkujaan B5234FT -94.
Tarkoituksena on siis rakentaa vanhoista palikoista uuteen lohkoon kone, siis alakerta ja yläkerta.. . Myyjä muisteli, että jakopään kiristin ja moottori kannake on hieman erillaisia.
mitä kaikkea pitää siis muokata, löytyskö tietoa?
Otsikko: Vs: T5 vanhan ja uuden lohkon erot
Kirjoitti: Lankku - 30.10.2023, 11:15:49
Muutoksia tulee vasta vm.-99(eli -98 puolella)kun moottori päivittyy.
Otsikko: Vs: T5 vanhan ja uuden lohkon erot
Kirjoitti: jepeliux - 31.10.2023, 00:11:47
joo siis nyt kun tarkistin niin on juurikin tuosta uudemmasta koneesta, eli -00 mallista on lohko
Otsikko: Vs: T5 vanhan ja uuden lohkon erot
Kirjoitti: jepeliux - 31.10.2023, 00:15:59
eli mitä muutoksia jakopäähän tehtävä?
Otsikko: Vs: T5 vanhan ja uuden lohkon erot
Kirjoitti: janne81 - 31.10.2023, 05:14:18
Kiristin on jo -00 mekaaninen. Ostat -00 auton tiedoilla jakopääsarjan niin saat oikeat osat.
Otsikko: Vs: T5 vanhan ja uuden lohkon erot
Kirjoitti: Lankku - 31.10.2023, 10:38:23
Uudempaan koneeseen tarvitsee 99-00 ykköskorisen moottorin etummaisen tukikumin jalan. Jos on menossa 850 tai x70I koriin.
Otsikko: Vs: T5 vanhan ja uuden lohkon erot
Kirjoitti: jepeliux - 02.11.2023, 22:33:57
kiitos tiedoista