nyt on alkanu askarrutamaan mieltä näiden kylmien päivien aikana kun volvon puhaltimen moottori puhaltaa aika heikon oloisesti ilmaa täydellä teholla ja olen huomannut kun 0 asennosta kääntää suoraan 4 asentoon puhaltimen niin auton tyhjäkäynti kierrokset laskevat lähes 500 rpm mittarin mukaan, joten haukkaa aikalailla sähköä pyörimään lähtiessään, välillä puhallin puhaltaa hyvin mutta suurimman osan ajasta puhaltimen teho vastaa 2 asentoa 4 asennolla, ääni kyllä muutuu kovemmaksi mutta puhallus teho ei juurikaan. voisiko puhaltimen mootorin laakerointi olla niin kuiva että se ei oikeen jaksa pyöriä täydellä teholla. ikävää kun ikkunat ei tahdo pysyä auki ajon aikana kunnolla.
pystyykö mootorin laakereihin laittamaan jotain rasvan tynkää jotta laakerit luistais paremmin. tällähetkellä ei olisi oikein varaa uusia puhaltimen moottoria, liitännät olen katsonut että ei ole hapettumia ja virtaa tulee kyllä moottorille.
niin ja mistä yleensä johtuu mootorin lämpömittarin viat näissä volvoissa, mittari ei meinaan näytä mitään eikä myöskään bensiinimittari pelaa kunnolla, sen vika saataa kyllä olla huonossa kosketuksessa.
E: mahtaako joissakin volvoissa olla saman lainen puhaltimen moottori kuin 740 mutta pyörii vain eripäin. eilen käytin puhatimen irti ja huomasin että puhaltimen "ropelliin" oli merkattu pyörimis suunta, no käänsin johdot toisin päin eli kytkin ne uudelleen väri värii ja puhalitimen moottori alkoi pelata nomaalisti mutta ei puhaltanut autoon sisälle ilmaan lainkaan, ilman kulkusuunta kääntyi autosta ulospäin joten käänsin johdot takasin toistepäin, eli puhaltimen ropelliin merkatu pyörimis suunan mukaan puahllin pyörii väärään suuntaan ja ei pyöri todellakaan täydellä nopeudella ja pitää melkosen raksutuksen mutta puhaltaa autoon sisälle päin ilmaa heikosti. juuri ja juuri pysyy tuulilasi autossa auki ajon aikana ja etuovien ikunoiden pelien kohdalta pysyy auki.