Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Kaasuläppäkotelon vialta vaikuttaa jos kyseessä orkkiskotelo..
12
Mitä lähteä tutkimaan kyseisestä volvosta. Ongelmana on että ajossa jurnuttaa esimerkiksi ylämäkeen ajaessa ja tuntuu ettei vain jaksa vetää. Tyhjäkäynnillä välillä alkaa humppaamaan kierroksia ja meinaa sammua. Muutaman kerran löi vikatilaan jolloin todennäköisesti alkoi käymään neljällä pytyllä kun alkoi käymään kun traktori ja kuuli selkeästi että pyttyjä tippui pelistä jonkun ajan kuluttua palasi takaisin kaikille pytyille. Auto on siis manuaali

Vikakoodit luettu ja antaa vikakoodeja:

Ecm-903F throttle position

Ecm-E000 control module communication. Faulty communication

Ecm-912A Communication with engine control module (ECM)

Ecm-510F vehicle speed signal

Ecm-902A communication with throttle unit

Abs-0093 control module communication

Abs-0095 control module communication
13
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe 18.04.2024, 19:06:56 »
Tänään viimein saapui Tarvikemotin tavarat.

Hukkikseen vaihoin tuon 0,4bar jousen niin aikalailla samoissa paineissa aukee kun vanhallakin jousella  ???

Jätin nyt tuon 0,4 jousen ja tuon sorvatun palikan väliin niin paineilmalla kun laskee kalvon alapuolelle, yläpuolen lähtö avoinna niin portti lähtee aukeamaan 0,3-0,4 välillä..

Turbon pakopesälle laittelin tuon hupun, olisin titaanin värisen tilannut kuten pakosarja ja downpipe, mutta oli loppu niin tuli nyt tommonen musta titaanin värisillä reunoilla.

Turvavyötkin laitoin ensimmäistä kertaa ainakin oman omistuksen aikana, yllätyksenä tuli että mm. Motonetin myymät yleismalliset turvavyöt menee heittämällä paikalleen, mukana tulleet pultitkin on samoilla kierteillä kun B-pilareissa, liekkö vöiden kiinnityspultit jollain standardi kierteillä..? Ehkä joskus päivittelen 4-pistevöihin, mutta mennään alkuun ihan normi 3-pisteillä.


14
Myydään Racingosat / Getrag 262
« Uusin viesti kirjoittanut b21et 18.04.2024, 15:38:01 »
Ilman kytkinkoppaa mutta vaihdekeppi on. Toimivana joskus ostettu mutta ei ole minulla ollut käytössä.. H. 300€

Parainen
o4oo 79425ysi
15
Myydään varaosat / Vs: Pyhimys ja Amazon varaosia
« Uusin viesti kirjoittanut Weebi 18.04.2024, 14:06:46 »
Onko vielä mitää jäljellä?
16
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR 18.04.2024, 13:33:06 »
Kylä saa melkei suorilta laittaa ne 65 tksuuttimet. Kylä ne poraankin pystyy mutta ite en ainakaan joskus löytäny järkevään hintaan kun teriä puolen millin välein.

Jos varovasti nostaa kierroksia niin millä kierroksilla ilmenee ongelmia?

Kun noi 11. seosputket on laihan puoleiset niin jos tksuutin on pienen puoleinen niin käy sillain että tyhjäkäyntipiiristä loppuu tavara ennenkun pääpiiri tulee mukaan.

Ja ite en ainakaan saanu 11. putkilla omaani toimiin ilman että olis kyykähtäny sekunniks kun löi lapun lattiaan.


Tää nyt ei tähän asiaan varsinaisesti liity mutta kannattaa laittaa kaasarien ja imusarjan väliin ns.Misabbi levyt ja kiinnitys kumituttiprikkojen ja nyloccien kans niin kaasarir ei värise kun se aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Ja tekis yhtenäisen levyn torvien alle joka yhdistää molemmat kaasarit niin synkka pysyy kohdallansa. Itellä on vielä tuosta levystä tukirauta moottorin korvan pultin alle ja kumityyny viä välissä.

Niin ja itellä oli samanlailla synkkavipua jatkettu aluks mutta vahvistin sitä viä alapuolelta kun tollain se on aika pletku,tai omani ainakin anto myöten silmin nähden.

Niin ja itellä ainakin ajomukavuus parani 100x kun muutin kaasun vivusta vaijerimalliseks. Vivulla oli semmonen jäykkä kohta jonka jälkeen poljin keveni ja oli kylä melkosta kengurumenoo kun kaasu oli lähinnä mallia päällä tai pois.  :D
Joo, tilailin teräsarjan jossa teriä 0,05mm välein 8)
Ja meikäläisellä on nuo 10 putket ei 11, jotka ilmoitin alunperin. Ilmeisesti putket menee noissa emulsion vehkeissä 8,10,11 joista 8 on rikkain.
Tarkotus joo olis tehä täs lähipäivinä tuki kaasareiden välille. Ja itselläkin ehkä hitusen sellanen fiilis että toi synkkä vipu on antamut vähän periksi tosta kaasun painelusta :) pitänee sitäkin vähän vahvistella.
Pitänee päivitellä lisää kun saan porailtua 65 nuo suuttimet. Siitähän se säätely sitten alkaa kun saa auton jokseenkin ajokuntoiseksi.
Ajojalka jo vipattaa nii vimmatusti niin pitää toivoa ettei kestä koko kesää noiden kanssa paini :D
17
Myydään renkaat ja vanteet / M: S/V90 19" r-design mallin vanteet
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe 18.04.2024, 13:11:14 »
Myydään kuvan kaltaiset uudet Volvon 19" vanteet

Vanteiden tiedot löytyy täältä https://accessories.volvocars.com/fi-fi/S90(17-)/Accessories/Document/VCC-516041/
Vanteet pitäisi olla uudet ja ajamattomat jos Wetteriä on uskominen. Tuli auton mukana ja sanoivat että ovat laittaneet uudet kun autossa ei ollut kuin yhdet vanteet. Itsellä ei ole näille käyttöä.
Nämä löytyvät Oulusta ja onnistuu tarvittaessa lähetys.
Hinta voisi olla 800€
Kyselyt joko yv:llä taikka puhelinnumerosta 0408491473
18
Offtopic / Vs: 3D tulostaminen
« Uusin viesti kirjoittanut foxterrier 18.04.2024, 12:41:21 »
Joop, uusin hankinta rautapuolella: Sunlu FilaDryer S2. Alkaa palikat olla sen näkösiä kun cad-kuvissakin. Kuivalla filamentilla tulee nättiä pintaa ja mittatarkkaa muotoa. Voin suositella  O0 ...ajoo, puolasta viidelläkympillä rahteineen, suomikaupasta kahdeksanymppiä plus postit  :idiot2:
19
Jos liittimen irroitus ei tee mitään niin maf todennäköisesti silloin mykkä. Vilkaisen jossain kohtaa nuo mittaus arvot / ohjeet koneelta sulle. Eli akkujännite pitää olla 1 ja 4 napojen välillä, keskimmäiset on signaali liittimet.




Mittasin suuri, niin 1 ja 4 napojen välille ei tule jännitettä. MAF- sulakkeelle tulee jännite. Onkohan vika johtosarjassa?
20
Parkkitutkaan liittyen, autosta pitää ottaa Vidalla koodit ulos niin tietää tasan tarkkaan mikä siellä on vikana.

Mulla aikoinaan alkoi V50:ssä ryppyilemään peruutustutka. Viaksi ilmeni yksi neljästä sensorista. Täällä foorumilla mulle sanottiin että "Muista ottaa akun kenkä irti ennenkun alat sensoria vaihtamaan, muuten hajoaa peruutustukan aivolaatikko". Tein ohjeen mukaan ja peruutustutka toimi heittämällä tuon jälkeen. Eli summa summaarum: kun etututkiin on johtosarja uusittu, onko auto ollut virrattomana vai ei, villi veikkaus että ei ja johtosarjan vaihdossa on vain aiheutettu suurempaa vahinkoa.

Mutta tosiaan, vika selviää kun saat auton Vidaan kiinni.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron