Proturbo  Autodiagnoosi

B200F koneesta kysymystä

  • 26 Vastauksia
  • 10336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #15 : 08.02.2011, 23:20:36 »
No tuota mistäs tämä mööpeli sitten huohottaa,jos molemmat pillit tulpataan.?
Ei kun imusarjan päästä tulppaat, huohottimen päästä ei lähdekään kuin yksi letku mikä haarautuu sitten kahdeksi, jotka menevät imusarjaan. Imusarjaan tulpat ja huohottimelta letku sinne sun säiliöön. Got it?  :)




8 ja 9 minne menevätkään, tulppaa ne nipat. Jätät siis pelkän tuon numeron 6 ja jatkat siitä letkulla säiliöön
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kosunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #16 : 09.02.2011, 09:24:23 »
Noniin nyt alko lyyti kirjottamaan:) Mulla menee tuo nro9 huohottimen letkuna säiliöön.Eli heivataan mäkeen tuo liekkilukko systeemi,mitä turbovehkeessä ei pitäsi ollakkaan. Jotenki alkaa tuntumaan että nyt vois alkaa huohotus toimimaan kunnolla tässä mun pirssissä,kun nyt näyttäs että on tirskunu öljyä tuon huohtinlaatikon välistä ja startti on ihan öljynen.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #17 : 09.02.2011, 09:36:50 »
muka turbo vehkeissä ole tuota pömpeliä? Tarkoitin että laita sinne pulloon suoraan tuosta pömpelistä eli numero 6 tavalla. Siten saat toisen letkun ja sihdin pois. 
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kosunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #18 : 09.02.2011, 09:43:09 »
No onhan se huohotinlaatikko turbovehkeissäkin,mut puhuin nyt liekkilukosta. Kaikki on tuolla vanhoilla foorumeilla ollu sitä mieltä että se sihti sieltä liekkilukosta poijes turbovehkeissä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #19 : 09.02.2011, 13:40:45 »
Sihti pois turbo tai vapari tai ainakin hyvä puhdistus tottakai, tarkoitin että korvaisit tuon koko letkun mikä pöntöltä lähtee omalla letkulla.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kosunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #20 : 09.02.2011, 15:42:16 »
Näinpä ajattelin tehdä ja jos vielä tuon huohotin pömpelin putsais kunnolla :). Jospa ne mehut alkas sitten kestämään siellä missä pitää.

Poissa kosunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #21 : 28.02.2011, 21:02:47 »
Nyt toimii huohotus hommat ja toinen turbokin tuli vaihettua ku entinen oli nii väljä että laski öljyä läpi. Hyvin tuntuu pelittävän kun vw golf vr6 vaan jää toiseks :)  hyvin tuntuu olevan menoja.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #22 : 01.03.2011, 11:37:24 »
Nyt toimii huohotus hommat ja toinen turbokin tuli vaihettua ku entinen oli nii väljä että laski öljyä läpi. Hyvin tuntuu pelittävän kun vw golf vr6 vaan jää toiseks :)  hyvin tuntuu olevan menoja.
Hyvä hyvä, pönpelin putsauksella ilmeisesti liukeni? Ai että kun turbosian kyytiin pääsisi jääradalle ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kosunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #23 : 01.03.2011, 12:59:01 »
Sen putsauksella ja liekkilukosta sihti poies :) Yllättävää miten hyvä auto on ajaa,etupäähän laitettiin vielä jousien väliin sellaset kumit,vielä jos kehtais takapäähän laittaa toiset lehdet nii ei kiikkuisi ihan niin paljon. lähtee jopa nelosella vielä vääntämään.Hyvältä tuntuu hätistellä golffia ja 325 sprintti bemaria ;) Ensi kesänä olis tarkotus ettiä tollanen samanlainen sianpää varaosia ajatellen ja moottorin laittaisi viimesen päälle.

Poissa kosunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #24 : 20.03.2011, 22:00:20 »
Huolettomia ratapäiviä ollu nyt remonttien suhteen,mutta ainahan sitä jotain pientä,niin myös tälläkertaa. Mietityttää tuo öljyvuoto tuolta startin puolelta,siinäänsä ei ajoon vaikuta mutta ikävää kun tiputtaa jäälle sitä jonkun verran.Vuotokohtaa on todella hankala paikantaa mutta koneen kyljet on kuivat,ainoastaan öljypohja on märkä väärältä puolelta :) ja myös etupalkki koneen alla. Vasta vaihdoin uuden öljypohjan tiivisteen ja pultit tänään tarkistin että jos olis ollu löysällä muttei ollu. Ei kai siinä muuta,kun kovaa ajoa ja heittää aina pahvi alle kun tulee parkkiin:) ihmetyttää kun öljyä koneesta ei häviä. Täytyy tuossa myös vaihtaa viikolla sianpäähän uudet jarrupalat kun toisella puolella on rauta rautaa vasten. Sitten sellainen juttu oli tässä joku aika sitten kun ihmeteltiin mistä tulee kumin käryä,no vikaan sen kummemin huomiota kiinnittämättä ajeltiin vaan ja nyt lauantaina sit puhkes piikkirenkas eestä niin siitähän se käry oli tullu kun kumin reuna oli ottanu jousilautaseen kiinni.Oli vähän isompi ura syöpyny renkaaseen,renkaathan tässä on 16 tuuman piikkirenkaat ja levityspalat vanteen välissä ettei ota kumi jousilautaseen kiinni. Taitaa olla laakeri löysällä tai sitten niin kulunu että rengas on päässy kääntymään ja hankaamaan. Eipä tuo uus laakeri niin kallis ole että vaihtaa senkin. Jännä kun renkaasta ottaa kiinni nii ei siinä isoa klappia tunnu mutteipä se napa tarvi paljon löysällä olla.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #25 : 20.03.2011, 22:02:51 »
Tarkistas öljytikun juuri ja kannen takapään tulppa
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kosunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F koneesta kysymystä
« Vastaus #26 : 20.03.2011, 22:13:15 »
Täytyypäs tsiigailla, mut kannen takapää ei ainakaan ole märkä. Taitaa tuo ilmavirta levittää öljyn aika tehokkaasti. Jännä kun startti oli kans kostea muttei se öjy tule ainakaan siitä huohtinkotelon välistä nyt kun tiivistin sen ihan kunnolla,se on kuiva.

 

Carcom Oy  Ateho