Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Etu- ja nelivetoiset => Aiheen aloitti: SepiS60 - 16.12.2020, 09:41:18

Otsikko: Ford Focus ST moottori
Kirjoitti: SepiS60 - 16.12.2020, 09:41:18
Mikähän mahtaa olla suurin ero B5254T2 verrattuna Focus ST mallissa (S40 2,5 T5 ???) käytettyyn B5254T5 moottoriin ? 210hp vs 225hp
Kun mulle koetettiin tyrkyttää konevikaista ST Focusta ... alkupään Focukset 2,3 ja uudemmat 2,5 koneella....
Netin syövereistä sai kaivettua että eroina olisi 2mm ohuempi sylinteriputki, ruiskutussuuttimet ja imusarja sekä virranjakaja vai ymmärsinkö väärin ?
Onko ohuemmat sylinteriputket juttu kuvittelemani 2,3 2,4 vs 2,5 litraisten ero ? RN-sarjan moottori siis kyseessä.
Puristussuhde fordissa on 9,0 ja ahtopaine 0,65bar mikä mielestäni vastaa S60/V70 T5 matalapaine turbomoottoria.
Mahtaako nuo sylinterikannet olla vaihtokelpoisia ? eli jos tuohon focuseen leipoisi 2,4T eli B5244T3.
Jopa jos tuo lohko on sama niin tuo B5234T3 voisi olla vielä paksummilla sylinteriputkilla ja kärsisi enemmän painetta. :-\
B5254T4 eli vaikka R60 löytyy 300hp vaikka fordin ei väitetä kestävän tuota...
Otsikko: Vs: Ford Focus ST moottori
Kirjoitti: Leo - 22.12.2020, 00:08:06
B5244T4 ja B5244T5 on myös 81 mm porauksella. Ensimmäinen taitaa olla täällä päin harvinaisempi. Jälkimmäinen on facelift S60/V70 T5 kone.