Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: volles60 - 26.03.2022, 13:44:16
-
Moi,
Onko tietoa kuka tekee ohjelmia Volvo S60 T8 polestar vm. 2020?
Koittanut eri ohjelmointi firmojen sivuilta katsella mutta mikään ei suoraan listan mukaan tarjoa softaa ks.autoon tai mahdollisesti on vasta tekeillä.
-
Taitaa ongelmaksi tulla no vakiona eturenkaiden pito kun kaikki noin 320 heppaa menee eturenkaista tiehen.
-
Kestääkö tuo kahen litran mylly edes paljo enempää? :)
Ohan siinä litrateho jo melkein 170 hp kun on polestar niin siinähän on 10kW ja 30 Nm vakiota enempi.
Loppuu muut rojut koneesta kesken jos alkaa pelkkää ohjelmaa vielä rukkaan.
-
Moi,
Onko tietoa kuka tekee ohjelmia Volvo S60 T8 polestar vm. 2020?
Koittanut eri ohjelmointi firmojen sivuilta katsella mutta mikään ei suoraan listan mukaan tarjoa softaa ks.autoon tai mahdollisesti on vasta tekeillä.
ecua ei pysty vielä kukaan ohjelmoimaan, ilmeisen vaikea salaus. ei sun auta ku ootella.
-
Kestääkö tuo kahen litran mylly edes paljo enempää? :)
Ohan siinä litrateho jo melkein 170 hp kun on polestar niin siinähän on 10kW ja 30 Nm vakiota enempi.
Loppuu muut rojut koneesta kesken jos alkaa pelkkää ohjelmaa vielä rukkaan.
Eiköhän se moottori kestä. Ennen hiukkassuodattimia tuosta moottorista otettiin 20hv enemmän T8 malleissa. Ja vanhassa polestar mallissa tuosta moottorista otettiin 380hv muistaakseni.
-
Polestar on kyllä mallista riippumatta melko kesy rahastusviritys.
Tässäkin tuo vain 10 kW lisää, sama kun ajelis kylmässä ilmastossa, eihän tuota edes huomaa.
BSR etsii ruotsissa kans koekappaletta vapaaehtoiselta että pääsis tekemään ja testaamaan.
Semmonen pulju että luulis jonkinasteista osaamista löytyvän, 30 vuotta.
BSR on rikkonut vakioautojen nopeusmaailmanennätyksen, kehittänyt maailman ensimmäisen etanolikäyttöisen WRC ralliauton sekä tehnyt ensimmäisenä maailmassa muutossarjan dieselkäyttöisestä etanolikäyttöiseksi.
-
Joo, ei paljoa tuolla Polestarin softalla iloa ole. Chiptuningin kautta lupailivat +20hp ja +80nm lisää. Eli sitten olisi siellä 425hp/750nm hujakoilla.
Mahdollisuus myös ajaa dynossa ennen ja jälkeen softauksen joten sais ihan vertailu kelpoista dataa.
-
Joo, ei paljoa tuolla Polestarin softalla iloa ole. Chiptuningin kautta lupailivat +20hp ja +80nm lisää. Eli sitten olisi siellä 425hp/750nm hujakoilla.
Mahdollisuus myös ajaa dynossa ennen ja jälkeen softauksen joten sais ihan vertailu kelpoista dataa.
Onko tuo +20 normi T8 vai Polestar mallin tehojen päälle?
-
Chiptuningin kautta lupailivat +20hp ja +80nm lisää.
Jos kyseessä on chip-tuning.fi sivuston firma, optimointi on sivujen mukaan vasta "Tulossa" 2019- malleihin.
Edes näillä sivuilla usein esiintyvä, maailman parhaita ja monipuolisimpia ohjelmointeja tekeväkään ei ole onnistunut murtamaan suojausta -tuskin siis kukaan taidoiltaan vähäisempikään yritys siihen hetkeen pystyy ;).
-
Uskoisin että kyllä ne hurrit kohta sen vääntää tai sitten sanoo että noukänduu. :o
Hyvin on kyllä koneen sisäkalut mitoitettu jos kerta kestää melken mitä vaan.
Vai kestääkö?
-
Edes näillä sivuilla usein esiintyvä, maailman parhaita ja monipuolisimpia ohjelmointeja tekeväkään ei ole onnistunut murtamaan suojausta -tuskin siis kukaan taidoiltaan vähäisempikään yritys siihen hetkeen pystyy ;).
Ei me tuunaajat mitään murreta vaan laitevalmistajat. Me tuunaajat tuunataan sitä sisältöä ainoastaan ja muut tehtävät tekee laite ;)
-
Onko tuo +20 normi T8 vai Polestar mallin tehojen päälle?
Polestarin tehojen päälle. Sivuilla tosiaan lukee että softa tulossa mutta olin sinne suoraan yhteydessä niin onnistuu kyllä.
-
Dyno ennen ja jälkeen että on tosi homma.
Mitähän ne velottaa tommosesta, meinaan mitä sen hevosen hinnaksi tulee?
Vai onko semmonen että osta sie veli hyvä hevoinen, kun suuhun kattoo niin maantie näkkyy!
Tuota tehonlisää ei ehkä huomaa mutta tuo väännönlisäyksen kyllä.
-
Dyno ennen ja jälkeen että on tosi homma.
Mitähän ne velottaa tommosesta, meinaan mitä sen hevosen hinnaksi tulee?
Vai onko semmonen että osta sie veli hyvä hevoinen, kun suuhun kattoo niin maantie näkkyy!
Tuota tehonlisää ei ehkä huomaa mutta tuo väännönlisäyksen kyllä.
Reipas 900€ tais olla dyno ennen softausta ja softa sisään ja sitten ajetaan vielä rullilla.
Vääntölisä ihan ok. Auton omassa on kuitenkin joku 2060kg.
-
On tuo uudempiin vehkeisiin näköjään ihanan kallista touhua :o
-
On tuo uudempiin vehkeisiin näköjään ihanan kallista touhua :o
Menepäs ottaan pelkkä penkitys, ei sekään ihan halpa ole. Tuossa tulee kaks kertaa se mutta varmaan yhdellä sitomisella...
-
Menepäs ottaan pelkkä penkitys, ei sekään ihan halpa ole. Tuossa tulee kaks kertaa se mutta varmaan yhdellä sitomisella...
Viimeksi kun mulla on tuo allekirjoituksen toinen auto softattu niin 4,5h penkkiaika + softanhierontaa useilla vedoilla teki yhteensä noin 650€. Piti ecu aina ottaa vedon jälkeen irti, läppärillä pöydållä sitä softaa muutella, kiinni ja testiveto jne.
On noissa rulla- sekä roto-penkissäkin aikojen saatossa tullut muutaman kerran käytyä.
Se millä softien toimivuus todella itsellä mitataan on seisovan mailin loppunopeus.
-
Polestarin tehojen päälle. Sivuilla tosiaan lukee että softa tulossa mutta olin sinne suoraan yhteydessä niin onnistuu kyllä.
onko varmasti kyse siis nimenomaan ecun ohjelmoinnista, eikä mistään ns. huijausboxi virityksestä tyyliin racechip ym.?
-
Niin siis onhan tuo reilu 900€ tosi kallis penkkivetoineen. Itse pyydän vastaavasta 630€. Toki jos on ainoa ketä noita tällä hetkellä pystyy tekemään niin on hyvä hetki pyytää. Rakennellut laitokset sitten onkin asia erikseen kun saattaa olla, että päivä ei riitä penkissä huudattamiseen.
-
Polestarin tehojen päälle. Sivuilla tosiaan lukee että softa tulossa mutta olin sinne suoraan yhteydessä niin onnistuu kyllä.
Mielenkiintoista! "Pikkupajat", kuten BSR ja Rica eivät vielä myy näihin optimointia.
-
Mielenkiintoista! "Pikkupajat", kuten BSR ja Rica eivät vielä myy näihin optimointia.
Ne testaa ja varmistaa kaiken moneen kertaan ettei tuu kalliiks.
Onhan tuo chip- tuning melko hintava paikka, tehonmittaus alkaen 200€. :o
-
Onko kokemuksia T6 twin engine version ohjelmoinnista.
Moottori lienee fyysisesti sama kuin T8.
-
Onko kokemuksia T6 twin engine version ohjelmoinnista.
Moottori lienee fyysisesti sama kuin T8.
Ei taida olla kenelläkään softaa uudempiin Volvoihin. Sen verta hyvä suojaus vm19 eteenpäin.
-
Nyt näyttäisi olevan Heicolla saatavilla ohjelma myön näihin uudempiin Volvoihin. Esim omaan V60 T8 (mallivuodet 2022-2025) tarjolla +45hv / +56Nm vaivaiseen 3800€ hintaan
-
Nyt näyttäisi olevan Heicolla saatavilla ohjelma myön näihin uudempiin Volvoihin. Esim omaan V60 T8 (mallivuodet 2022-2025) tarjolla +45hv / +56Nm vaivaiseen 3800€ hintaan
Oliskohan huijausboksi? Niitä heillä ollut aikaisemmin joihinkin malleihin.
-
Mielenkiintoista, tämän mukaan Quantumilla olisi jo softa tuohon. +26hp/+60Nm.
Tosin löytyy vain S60-mallin alta, mutta ei V60-mallista. Kellään lisää tietoa tai kokemusta tästä?
(https://i.ibb.co/nw36dtb/Whats-App-Image-2023-11-22-at-13-03-21.jpg) (https://ibb.co/nw36dtb)
-
En tiedä mutta aika vaisu on. En viittis ees tuon takia kiikuttaa ja maksaa mitään.