Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Kahvikuppi61 - 30.05.2022, 21:20:44
-
Nyt kaipaisin neuvoja, että mitenkä pakosarjan mutterit saa auki katkomatta pinnapultteja, tai pyöristämättä kantoja? Pinnapultit sais jäähä kanteen. Crc, wd40, lämpöä?
Nimimerkillä katkasin tänään garretista kaksi pinnapulttia ja tuon takakannen kuusiokolopultin. En kaipais samaa kohtaloa pakosarjan pinnapulteille.
(https://i.ibb.co/7kJ59DW/IMG-20220530-103139.jpg) (https://ibb.co/7kJ59DW)
-
Nyt kaipaisin neuvoja, että mitenkä pakosarjan mutterit saa auki katkomatta pinnapultteja, tai pyöristämättä kantoja? Pinnapultit sais jäähä kanteen. Crc, wd40, lämpöä?
Nimimerkillä katkasin tänään garretista kaksi pinnapulttia ja tuon takakannen kuusiokolopultin. En kaipais samaa kohtaloa pakosarjan pinnapulteille.
(https://i.ibb.co/7kJ59DW/IMG-20220530-103139.jpg) (https://ibb.co/7kJ59DW)
Joskus 240:iin vaihtelin pakosarjan tiivarit tyylillä kone kuumaks ajamalla ja rost off icee muttereille.. Sillon ainanki lähti. Viimesin vaihto meni eri aineilla 1 pultin katkasuks
-
Tarpeeks lämpöä, pyssy kii siihen ja pärrrr. Lähtee jos on lähteäkseen.
-
Ne tiivisteet pakoaukkoihin pystyy kans pikavaihtaan kun löysää sarjaa vähän ja leikkaa tiivisteen pultinaukot sivultapäin auki ja työtää tiivisteen sivusta paikoilleen.
Hyvin toimii ja tuo pultinreikien leikkaaminen ei vaikuta tiivistymiseen.
Turbossa kun on niitä öljylinjoja ja vesikiertoo ja sarjan tuki lohkoon niin ei tarvii niitä kaikkia irrotella
Vaparihan on ihan pala kakkua. :)
Pultit saa ehkä pysyyn ehjinä jos katkasee mutterin.
Ite oon pannu sarjaan ja downpipeen kuparimutterit, ei oo ollu mitään ongelmia. Samoin pakoputkeen liitoslaippaan, eipähän tarvii manata auton alla kun niitä aukoo.
(https://i.ibb.co/4j7mJtT/7013194.jpg) (https://ibb.co/4j7mJtT)
-
ei katkennut kuin vain yksi pakosarjan pinnapultti ja senkin sai irti hitsaamalla mutterin siihen kiinni.