Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: joel740 - 05.08.2022, 01:13:52

Otsikko: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 05.08.2022, 01:13:52
Mietin tuossa bsr:n lastua 2,4T koneiseen awd s60 volvoon. Kilsoja takana 300tkm.

Kestääkö tuo mukisematta tuon 250hp ja vaikuttaako kulutukseen mitenkään?
Saako näihin edes mitään eco-lastua joka tiputtaisi kulutusta?
Kulutus oman jalan alla on pyörinyt nyt 8,3L/100km. Kun ajo on 80% matkaa. Ja tekis mieli se saada sinne kasin alle ilman auton vaihtoa.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 05.08.2022, 07:24:03
Vanhaan awd systeemiin en antaisi takuuta, kestää tai ei kun ne vakionakin hajoo, boorit?
Moottorit normaalikuntoisina ja huollettuina kestää.

Tuosta tulis tuolla lastulla tavallaan T5 mikä mullakin on ja siinä BSR, ihan kivasti repii mutta on fwd, kuivalla asfaltillakin täytyy ottaa luistonesto pois päältä muuten pyrkii vähän sutiin vielä automaatin kakkosellakin ja valo vilkkuu ja kierrokset seilaa.
Tämä siis vaan kun manuaalipuolella lähtee täysillä, geartronic.
Kyllä se ehkä vähän nipistää kulutuksesta jos malttaa ajella rauhallisesti.
Mutta kun ei malta. :)

Lastu on kyllä hintansa arvoinen, asennus kestää noin 4 minuuttia,asentaessa pitää varmistaa että akussa pysyy jännite.
Asennuksen jälkeen kannattaa odotella n.10 min ennen käynnistystä, voi muuten oikutella.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: Scraab - 05.08.2022, 07:59:25
Saako näihin edes mitään eco-lastua joka tiputtaisi kulutusta?
Kulutus oman jalan alla on pyörinyt nyt 8,3L/100km. Kun ajo on 80% matkaa. Ja tekis mieli se saada sinne kasin alle ilman auton vaihtoa.
Edellisen energiakriisin aikana markkinoitiin lukuisia, kulutusta alentavia ihmelaitteita. Ainoa toimiva taisi olla kaasupolkimen alle sullottu pesusieni.

Vähän sama pätee edelleen, eli oma ajotapa on avainasemassa. En kuitenkaan usko, että bensa-neliveto on koskaan erityisen säästeliäs yhdistelmä. Voisiko kardaanin jättää talliin, sillä saisi litran pois :)
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 05.08.2022, 11:51:13
No oma ajotapa on jo sellainen, että säästää siinä. Tulee seurattua kulutusmittaria, ja säädettyä jalan asentoa sen mukaan aina vain pienempää kulutusta havitellen. Kaupunki ajo rankasee eniten, pääsen puhtaasti matkaajossa 7.2L/100.

Bensa nelikko ei nyt ideaali ole pihistelyyn, mutta hyvä auto meille. Vaimo ajelee diesel farkku nelikolla, ja jos autoja joudutaan vaihtamaan niin ei tule talvellakaan yllätys momenttia kun on edelleen automaatti ja neliveto alla. Ja nelikko on pihatien takia talvella miltein pakollinen.

Palataan aiheeseen eli tämän pitäis kestää nuo tehot kun pitää järjen päässä. Ja itse ohjelmointi menee ilmeisesti helposti sisään ihan hetkessä?

Onko bsr:n lastussa ahtopaineet muuten kuinka korkeat?

Edit: laitoin jo lastun tulemaan
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 05.08.2022, 12:27:38
En tiiä tosta sun moottoriversiosta mutta teevitosessa ne nousi yhteen baariin, vakio jossain 0.7 bar paikkeilla näin vanhassa.
2005-----> taitaa olla vähän enempi?

Sulla vakiopaine pitäis olla noin 0.6 bar niin veikkaan että ohjelmalla nousee ehkä n.0.8-9 bariin.
Ei hyödytä kiusata ahdinta enempää kun on vain muistaakseni 14t ahdin?

Se ohjelmointi.
Varmaan lainaat niiltä sen ppc mokkulan? Sen joutuu maksamaan mutta rahat palautuu tilille kun olet sen palauttanut ja ne on sen tarkistaneet.
Ohjelma lähetetään tilinluonnin jälkeen sun tietokoneelle mistä lataat sen ohjeiden mukaan ppc mokkulaan , piuha tulee mukana.
Sitten autoon obd piuha kiinni(mukana) ja toimit ohjeiden mukaan.
Älä koske mihinkään latauksen aikana, esim. Kaasupoljinta ei saa painaa.
Vanha ohjelma imuroidaan talteen ja uusi menee tilalle. Jos pidät ppc:n, voit halutessas palauttaa alkuperäsen tai päinvastoin.

Helppo yhden napin homma. :) Puhelimessa auttavat hyvin jos kysyttävää, aukioloaikana kannattaa tuo tehdä.

Huh... :P
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 05.08.2022, 15:51:22
Lainaan otin koneen. Tarvii vaihdella edes takas niitä kuitenkaan. Varsin simppeliltä vaikuttaa.
Edelliset softaukset olen tehnyt aina suoraan purkkiin, niin että vienyt koko ecun softaajalle ja sanonut että mikä laitetaan. Volvo puolella en tiedä onko sellaisia velhoja täälläpäin joilla ois tietokoneella softia valmiina. Saabbiin sai softan 50e hintaan kun vain kiikutti boksin sinne.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 07.08.2022, 01:00:12
Tulipa kurkittua auton alle hieman kun lapsen leluja sieltä pois kaivoin. Huomasin että alla saattais olla joku catback putki, koska takavaimennin on aivan samanlainen kuin jt:n ja bsr:n putkissa. Äänet ovat hiljaiset jonka takia en ole asiaa edes huomannut. Nyt rupes himottamaan jo tuo jt:n 3" Dp.

Saishan pakopainetta pienennettyä, mutta onko siitä muuta iloa?
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 07.08.2022, 09:26:26
Taitaa ne pakopaineet nousta ahtimen takia jos on alkuperäiskokoa.
Saahan sitä pipee vaihdella mutta ei siinä muuta saa kuin rahaa palamaan. Etkös lähinnä säästöä hakenut kulutukseen.

Sitten jos tuota vielä lastun lisäksi aletaan virittämään niin alkoi maksamaan ihan tosissaan.
Se kone ei paljoo enempää siedä kuin tuon lastun, ei kestä hardware. :P
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 07.08.2022, 13:44:19
No ahdin se taitaa paineet nostaa. Ajattelin pienessä mielessäni vain hyötysuhteen parantamista ja sitä kautta saatavaa kulutuksen laskua. Ainakin saabissa downpipen vaihto vaikutti hieman ahtimen heräämiseen, jonka huomas väännön lisääntymisenä.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 07.08.2022, 14:03:33
Saappi ei oo ....
Siitä sit vaan ja laskemaan jollain ihmeen kaavalla kauanko kestää maksaa downpipe ehkä paremmalla heräämisellä.
Tee niinkus tykkäät. ELK
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 10.08.2022, 18:22:19
Sain mokkulan postista. Bsr ohjelma koneelle. Mokkulan synkkaus, ja autoon kiinni. Virrat päälle ja mokkula ilmoittaa asentavansa viritystä. Yhtään prosenttia ei ole tullut 40min aikana. Sitten ilmoitti akun tyhjyyttä ja kehoitti laittamaan akun lataukseen. Laturi paikoilleen mutta edelleenkään ei ole mitään tapahtunut. Ei edes ilmoitus poistu mokkulan näytöstä. Ei mene ihan tuosta vaan näköjään.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 10.08.2022, 19:05:19
Mulla oli kans jotain outoo ensin, en muista mistä kiikasti, soita Robertille. :)
Tulee kyllä niin hyviä ohjeita että jopa minä sen lopulta sain tehtyä.

Tais olla lähinnä laittajassa vika mun tapauksessa. :-[
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 11.08.2022, 00:19:59
Menihän se sinne. Käyttäjävirhe periaatteessa. Kun tulee ne prosentit siihen näkyviin oisi vielä pitänyt painaa entteriä että aloittaa työn. Mutta siinäpä ei sitä lue. Akku meni tyhjäksi kun ekat 1,5h vain odottelin että prosentit liikkuis, jos olisin tiennyt että entteriä pitää painaa niin olisi mennyt purkkiin samantien.

Nopea laite tuo on kyllä. Alle 4min meni asennus. Seuraavalla kerralla osaan homman tehdä alusta loppuun 5min ajassa kaikkine syncronointeineen

Edit: Aamulla check engine palaa, mutta tuntuisi toimivan normaalisti. Pitää kattoa koodit ja nollata jos sillä lähtis valo taulusta.

Oli koodi tullut akun loppumisen johdosta. Jännite matala kaasupolkimennasento anturilla. Hävis pois ajamalla.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 12.08.2022, 19:04:34
No huomaako mitään eroa entiseen, ei varmaan? ;)
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: Scraab - 15.08.2022, 09:39:52
Sitten ilmoitti akun tyhjyyttä ja kehoitti laittamaan akun lataukseen. Laturi paikoilleen mutta edelleenkään ei ole mitään tapahtunut.
Minulla oli Saabissa BSR:n softa ja oma PPC. Ohjeena siinä oli kytkeä pois kaikki kuluttajat ja liittää auto ulkopuoliseen laturiin. Itse ohjelmoinnin aikana ei tule myöskään koskea mihinkään sähköä käyttävään, esimerkiksi räplätä ikkunoita tai aukoa ovia. Moottorin tuli myös olla lämmin ohjelmoinnin alkaessa. Mielestäni PPC:n käyttö eteni täysin loogisesti valinta - hyväksyntä askelluksella ja laite ohjaa myös käyttäjää selkeästi.

Voi olla, että Volvolle on eri ohjeistus :). Toki on tullut useaan otteeseen huomattua, ettei käyttöohjeisiin tutustuminen ole volvohenkilöillä varsinainen vahvuus.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 15.08.2022, 13:43:24
Samat ohjeet ne on, tuolla ylempänä koetin niitä muistella.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 23.08.2022, 14:37:34
Saattaa tuo vetästä kovemmin kuin aikaisemmin. Ahdot käy korkeammalla kuin aikaisemmin. Normi ajossa ei vaikutusta suuntaan tai toiseen.
Kulutus on edelleen samoissa lukemissa. Liekkö johtuu ihan siitä että ahtojen nostolla teho saatu, ja mun ajolla ei paljoa ahtoja käytetä. Ja lisääntynyt vääntö ei vaikuta kulutukseen kun ajellaan tasanopeutta

Ei tullut siis mulle mitään vastinetta rahalle ;D
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: volvotdi - 23.08.2022, 17:02:13
Saattaa tuo vetästä kovemmin kuin aikaisemmin. Ahdot käy korkeammalla kuin aikaisemmin. Normi ajossa ei vaikutusta suuntaan tai toiseen.
Kulutus on edelleen samoissa lukemissa. Liekkö johtuu ihan siitä että ahtojen nostolla teho saatu, ja mun ajolla ei paljoa ahtoja käytetä. Ja lisääntynyt vääntö ei vaikuta kulutukseen kun ajellaan tasanopeutta

Ei tullut siis mulle mitään vastinetta rahalle ;D

Olisit tullut mulle niin saisit rahoille vastinetta. Nuo bulkkisoftat vaan on tuollaisia. Vaihteistoon ei kosketa ja juuri pelkällä ahdolla saadaan voimat pihalle  :(
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: Kankaalla - 23.08.2022, 17:16:16
Vanhaan awd systeemiin en antaisi takuuta, kestää tai ei kun ne vakionakin hajoo, boorit?
Moottorit normaalikuntoisina ja huollettuina kestää.

Tuosta tulis tuolla lastulla tavallaan T5 mikä mullakin on ja siinä BSR, ihan kivasti repii mutta on fwd, kuivalla asfaltillakin täytyy ottaa luistonesto pois päältä muuten pyrkii vähän sutiin vielä automaatin kakkosellakin ja valo vilkkuu ja kierrokset seilaa.
Tämä siis vaan kun manuaalipuolella lähtee täysillä, geartronic.
Kyllä se ehkä vähän nipistää kulutuksesta jos malttaa ajella rauhallisesti.
Mutta kun ei malta. :)

Lastu on kyllä hintansa arvoinen, asennus kestää noin 4 minuuttia,asentaessa pitää varmistaa että akussa pysyy jännite.
Asennuksen jälkeen kannattaa odotella n.10 min ennen käynnistystä, voi muuten oikutella.

Kyllä kai tuo nelikko kestää jos ei aja sillä niinkuin jollakin evomitsulla tai subarulla xD
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 23.08.2022, 21:00:41
Olisit tullut mulle niin saisit rahoille vastinetta. Nuo bulkkisoftat vaan on tuollaisia. Vaihteistoon ei kosketa ja juuri pelkällä ahdolla saadaan voimat pihalle  :(
Milläs sinä ne voimat saat pihalle? Kyllähän "bulkkisoftassakin" otetaan vaihteisto huomioon vaikka sen ohjaukseen ei kajottaisikaan. Harva kai kajoaa.
Kerro ny kun minä en tiiä.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: volvotdi - 23.08.2022, 22:03:24
Milläs sinä ne voimat saat pihalle? Kyllähän "bulkkisoftassakin" otetaan vaihteisto huomioon vaikka sen ohjaukseen ei kajottaisikaan. Harva kai kajoaa.
Kerro ny kun minä en tiiä.

No bulkkisofta ei todellakaan ota huomioon vaihteistoa vaan voima otetaan ahtopainetta nostamalla ja vaihteisto toimii siinä sivussa mukana sen mitä ymmärtää. BSR tai Rica ei ole tässä yhtään sen ihmeellisempiä.

Ahtopainetta pitää toki nostaa jos meinaa vääntöä ja huipputehoa saada, mutta siellä on paljon muitakin asioita mitä pitää muuttaa jos meinaa saada tasapainoisen kokonaisuuden eli kulutuksen laskua, mutta myös voimaa tarvittaessa. Vaihteisto pitää saada vaihtamaan aikaisemmin isommalle ja tälle kierrosluvulle pitää saada lisää työntövoimaa vaikka turbo ei sitä vielä tuottaisi. Pienet asiat sieltä ja täältä tekee yhdessä ison vaikutuksen, se vaiva vaan pitää nähdä.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: Kankaalla - 23.08.2022, 22:10:21
Milläs sinä ne voimat saat pihalle? Kyllähän "bulkkisoftassakin" otetaan vaihteisto huomioon vaikka sen ohjaukseen ei kajottaisikaan. Harva kai kajoaa.
Kerro ny kun minä en tiiä.

Minun ymmärrys ainaki on tämänlainen:
(lähteitä en jaksa alkaa googlailemaan ja linkkaamaan läpi, joten jokaisen omassa harkinnassa miten nämä infot ottaa)

Jos sulla on ensimmäisen generaation b5254t/b5244t, joista 2.5 on matalapaineturbo suuremmalla puristuksella ja 2.4 korkeapaineturbo (vain XC-mallissa?) Matalemmilla puristuksilla.

Maksimi tehonkesto kevyellä kaasujalalla 300-320 hp auton kunnosta riippuen ja 260-280 hp painavalla kaasujalalla.

Jos awd, heikoin lenkki on kulmavaihde, jonka saa komiasti rikki antamalla kytkinpommia asfaltilla yms rääkkäämällä.

Koneesta porsii ensin veivit, jotka tappaa vääntö. Yleinen nyrkkisääntö on olla antamatta yli 0.7 baria ahtoja, kun kierroksia alle 3500. Tilalle voi toki kytkinrempan yhteydessä vaihtaa b5254t4 veivit ja N-lohkon tilalle RN-lohkon, niin rupeaa kestämään jo pikkasen vääntöä. En myöskään lähtisi ahtamaan yli kiloa, koska sillä saa vaan koneen nakuttamaan puristusten noustessa liian korkeaksi e98:lla, e85:lla voi vielä jonni verran nostaa, mutta siinä meneekin jo pienoismalli 13g vaihtoon, suuttimet, cooleri, yms. tilalle marteliuksella 16t tai 19t downpipeineen 1000 euron luokkaa ihan jees, muut hilppeet mukaan, nii hupsista keikkaa saipa nopeasti +5000 euroa palamaan.

E98 ecr= 12.5
E85 ecr= 14
Esim. Mk1 b5254t
(Puristussuhde = 9.0:1
Vakioahdot = 0.4 bar
Vakio ECR = 10.67
0.55 bar =n. 11.19 ECR
0.7 bar =n. 11.7 ECR
0.85 bar = n. 12.2 ECR
0.9 bar = n. 12.4 ECR
1 bar = n. 12.7 ECR (borderline unsafe/unsafe without tuning)

ECR=effective compression ratio)

Kaikki laskurit toki löytyy netistä, jos vaan osaa hakee. Halpaahan tää ei oo, mut pirun kivaa :)
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 24.08.2022, 08:22:54
Bulkkisofta tarkoittaa siis että se on tiettyyn moottoriin tehty. Nämä kalliimmat tehdään autokohtaisesti penkissä hieromalla ja kokeilemalla, aikaa voi mennä tunteja.
Moottoreissahan on aina eroja, jos ei vieltä tehtaalta tullessa niin kilometrien mukana tuomia kyllä.

Menee ohi aiheen kun oma autoni on fwd T5. Siinä kait vakiona 16T
Itselläni ei noilla vaihtokohdilla niin ole väliä kun ajan käytännössä aina geartronicin manuaalipuolella, ei se muuten pysy halutulla alueella.
Muttamutta, ei kai siihen vaihteiston omaan ohjaukseen tehdä muutoksia, käytetään vain vaihteistoa moottorin ominaisuuksilla mahdollisimman tehokkaasti.???

Tyydyn bulkkisoftaan kun ei tuollaiseen vanhaan kotteroon kannata rahaa kaataa kun ei mitään muutoksia koneeseen ole tehty, jos hajoaa niin hommataan taas joku. Olishan sen jo pitänyt levitä kun on ohjelmoitu ja puolen miljoonan raja lähestyy. ELK
Ehkä kestää kun olen yli-innokas öljyjen vaihtaja, 6-8 tuhannen välein.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: Ribbe - 24.08.2022, 09:34:41
Minun ymmärrys ainaki on tämänlainen:
(lähteitä en jaksa alkaa googlailemaan ja linkkaamaan läpi, joten jokaisen omassa harkinnassa miten nämä infot ottaa)

Jos sulla on ensimmäisen generaation b5254t/b5244t, joista 2.5 on matalapaineturbo suuremmalla puristuksella ja 2.4 korkeapaineturbo (vain XC-mallissa?) Matalemmilla puristuksilla.

Maksimi tehonkesto kevyellä kaasujalalla 300-320 hp auton kunnosta riippuen ja 260-280 hp painavalla kaasujalalla.

Jos awd, heikoin lenkki on kulmavaihde, jonka saa komiasti rikki antamalla kytkinpommia asfaltilla yms rääkkäämällä.

Koneesta porsii ensin veivit, jotka tappaa vääntö. Yleinen nyrkkisääntö on olla antamatta yli 0.7 baria ahtoja, kun kierroksia alle 3500. Tilalle voi toki kytkinrempan yhteydessä vaihtaa b5254t4 veivit ja N-lohkon tilalle RN-lohkon, niin rupeaa kestämään jo pikkasen vääntöä. En myöskään lähtisi ahtamaan yli kiloa, koska sillä saa vaan koneen nakuttamaan puristusten noustessa liian korkeaksi e98:lla, e85:lla voi vielä jonni verran nostaa, mutta siinä meneekin jo pienoismalli 13g vaihtoon, suuttimet, cooleri, yms. tilalle marteliuksella 16t tai 19t downpipeineen 1000 euron luokkaa ihan jees, muut hilppeet mukaan, nii hupsista keikkaa saipa nopeasti +5000 euroa palamaan.

E98 ecr= 12.5
E85 ecr= 14
Esim. Mk1 b5254t
(Puristussuhde = 9.0:1
Vakioahdot = 0.4 bar
Vakio ECR = 10.67
0.55 bar =n. 11.19 ECR
0.7 bar =n. 11.7 ECR
0.85 bar = n. 12.2 ECR
0.9 bar = n. 12.4 ECR
1 bar = n. 12.7 ECR (borderline unsafe/unsafe without tuning)

ECR=effective compression ratio)

Kaikki laskurit toki löytyy netistä, jos vaan osaa hakee. Halpaahan tää ei oo, mut pirun kivaa :)
Taisi olla nuo ekat 2.4T ja 2.5T mallit olla aina 2.4 litraisia matalapaine malleja. Taisi olla 2003-2004 kieppeillä kun tuli 2.5T joka oli oikeasti 2.5 litrainen, siinä vakio tehot nousi 210 heppaan.

Näissä myös vaikuttaa se moottorin kunto. Uutena moottori voinut kestää enemmän kuin 300tkm ajettuna. Tutulla oli aikoinaan uuden karhea mk1 V70 2.4T moottorilla. Siihen vaihdettiin 19T ahdin ja softa. Penkissä mitattiin +300hp eikä siitä kone porsinut vaikka auto sai radallakin sikaa.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: Kankaalla - 24.08.2022, 10:17:35
Taisi olla nuo ekat 2.4T ja 2.5T mallit olla aina 2.4 litraisia matalapaine malleja. Taisi olla 2003-2004 kieppeillä kun tuli 2.5T joka oli oikeasti 2.5 litrainen, siinä vakio tehot nousi 210 heppaan.

Näissä myös vaikuttaa se moottorin kunto. Uutena moottori voinut kestää enemmän kuin 300tkm ajettuna. Tutulla oli aikoinaan uuden karhea mk1 V70 2.4T moottorilla. Siihen vaihdettiin 19T ahdin ja softa. Penkissä mitattiin +300hp eikä siitä kone porsinut vaikka auto sai radallakin sikaa.

Helkkarin hyvä lisäys 8)
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: TomppaT4 - 24.08.2022, 11:53:38
Bulkkisofta tarkoittaa siis että se on tiettyyn moottoriin tehty.
Bulkkisofta tarkoittaa sitä, että ohjelma on tehty yhden-muutaman softatun auton perusteella joka voidaan laittaa jokaiseen vastaavaan autoon niin että toimii, oli autolla ajettu 5000 tai 500000 kilsaa. Myytävässä ohjelmassa on jätetty parametrit turvallisten rajojen sisään mutta sitä markkinoidaan kovimmilla lukemilla mitä ohjelmaa kehitettäessä saatu irti. Näissä "voiman tunne" on usein saatu vetämällä keskialueen ahdot tappiin ja antamalla nakuanturin hoitaa loput. Tämä mahdollistaa esim PPC:n kaltaiset kotiviritykset.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 24.08.2022, 16:45:06
Bulkkisofta tarkoittaa sitä, että ohjelma on tehty yhden-muutaman softatun auton perusteella joka voidaan laittaa jokaiseen vastaavaan autoon niin että toimii, oli autolla ajettu 5000 tai 500000 kilsaa. Myytävässä ohjelmassa on jätetty parametrit turvallisten rajojen sisään mutta sitä markkinoidaan kovimmilla lukemilla mitä ohjelmaa kehitettäessä saatu irti. Näissä "voiman tunne" on usein saatu vetämällä keskialueen ahdot tappiin ja antamalla nakuanturin hoitaa loput. Tämä mahdollistaa esim PPC:n kaltaiset kotiviritykset.
Ai nytkö ne nakuanturit tekee jotain, tuolla epäilit mua ja yritit hölmöttää. :D
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130661.15
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: joel740 - 24.08.2022, 22:39:45
Ainahan penkissä säädetty ohjelma on parempi, siitä ei pääse mihinkään.
Ja kun näitä autoja ostaa eikä tiedä niiden historiaa, saati omistajat kerro mitään myydessä autoa. Niin mistä sitä tietää onko tuossa ollut jonkun tekemä softa jo valmiiksi.

Samapa tuo. Kulutus ei ainakaan noussut.
Otsikko: Vs: S60 2.4T awd lastu
Kirjoitti: laatikkovika - 24.08.2022, 23:02:22
Kyllä, mutta bulkkikin voi olla vähintään yhtä hyvä kuin penkissä säädetty.
Niitä säätäjiä on niin moneen junaan ja osa jää vielä asemalle.

Joku oikeen seppä kun tekee hienon... ohjelman millä revitään kaikki irti ja suuttimet huutaa hoosiannaa niin ollaan jo lähellä harmageddonia.

Jos kulutus ei noussut ja tarvittaessa on vähän tehoreserviä niin kai se on hyvä.