Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: sofronieva - 23.09.2016, 23:33:36

Otsikko: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
Kirjoitti: sofronieva - 23.09.2016, 23:33:36
Arvon foorumilaiset. Esitellään nyt meikäläisen S40.

Eli vuoden 2000 mallinen Volvo S40 T4 phase 1.5.

Eli ko Auton ostin uutena 16 vuotta sitten. Väriksi otin hopean harmaan ja varustelistalta ruksin busines- ja sport-paketit. Oli muuten hienoa aikaa, auto oli pakasta vedetty ja mies nuori! ;)

Vuodet kuluivat ja Volleen tuli kilometrejä kovaan tahtiin. Vuonna 2005 kun mitarissa oli noin 190 000 km alkoi alusta olla niin veltossa kunnossa että alle vaihtui kw. Samalla piristin ulkokuorta kirkkailla äärivaloilla. Kun alustapuoli parani kertaheitolla toiseen ulottuvuuteen, alkoi parempi kulkupuoli houkutella. Otin helpon, joskaan en parasta vaihtoehtoa, auto kävi DOC Powerin käsittelyssä ja sai BSR:n putken alusta loppuun ja samaisen firman lastun. Hetken tuntuikin että auto kulki taas suht pirteästi. Kuitenki olo oli että ei tämä oikein riitä ja aloin katselemaan jatkojalostus vaihtoehtoja X40Fin.com foorumin kautta.

Vuodet vierivät taas, sekä mies että auto vanhenivat. Päästiin vuoteen 2010, autossa mittarilukema 290 000 km. Kulkupuoli tuntui jo todella laiskalta ja X40fin-foorumin kautta osasin jo etsiä oikeaa apua autolle. Otin yhteyttä Samppasporttiin ja päädyin että palikoita uusitaan reippaammin. Tehtiin diili Samppasportin kanssa että koko hoito tehdään heidän kautta. Turboksi tuli uusi Mitsun 19T, enemin nokat, cooleri, bensapumppu, suuttimet, S.A.M- kytkin, SPM-kanget yms hilppeet kiinni ja Samppasportin toimesta Karalalle säätöihin.

Pian tekniikan päivityksen jälkeen sai myös KW väistyä alta. Alustasarjaksi vaihtui 320 tkm:ssa D2 alustasarja ja uretaanipuslat eteen ja taakse. Nyt auton alusta on kyllä niin kova ettei sillä mielellään enää sorateillä / nupulakivillä ajele. Mutta tasaisilla tieosuuksilla tai radalla elementissään.

Autohan on ollut koko historiansa todella ongelmaton kulkine. Nyt mittarissa on yli 400 tkm joten "raskaammin viritettynäkin" on sillä jo rullattu +100 tkm. Matkalla on hajonnut mennyt lähinnä kulutusosia ja sitten tietysti puolia, ilmamassamittareita yms kuluviksi osiksi muuttuvia... ;)

Autohan palveli minua ensimmäiset 5-vuotta ympärivuotisena käyttiksenä mutta nyt siis enää kesäkäyttis / harrasteauto. No, eipä nuo minun harrastelut sinänsä kummallisia ole mutta mailin ajoissa olen pari kertaa käynyt ja vrcf:n ratapäivillä ulkoiluttamassa autoa radalla. Lähinnä ajot kuitenkin siis normikäyttöä, kotoa töihin ja lapsia päiväkotiin. Mihin nyt ihmiset autoa käyttävätkään.

Jep, Tässä vielä auto pähkinän kuoressa;

Alusta ja jarrut
-D2 alusta ( korkeus- & jäykkyyssäädettävä )
-uretaanipuslat
-Volvon oma poikkituki
-takavakaaja vaihdettu jäykempään
-Volvon vakio jarrut teräspunosjarruletkuilla

Kori
-kirkkaat sivuhuomiovalot
-Volvon alkuperäiset tummaoptiikka xenonvalot
-phase 2 mallin kirkkaat takavalot
-Volvon XC-maski
-tectyl ruostekäsittely vuonna 2003 ja uusintakäsittely 2008
-maalattu yli alkuperäisellä värillä vuonna 2013
-BTCC tarrasarja 2019
-BTCC tyylinen takasiipi 2019

Vanteet ja renkaat:
-17" OZ Crono HT
-Michelin Pilot Sport 3/4 215/40

Tekniikka:
-Mitsu 19T
-suuttimet boschin vihreät
-Enem nokat
-keulacooleri
-255-Walbro
-S.P.M kanget
-SAM kytkin
-Quaife ATB lukkoperä
-vaihdevälin lyhennin
-JT 3" putkisto 100 CEL katilla

Tällä kokoonpanolla jarrutettiin pari päivää sitten Karalan penkissä 318 hv ja 430 nm johon allekirjoittanut on kyllä enemmän kuin tyytyväinen.

"Hifit ja sälät"
-Kenwood 9230DAB DVD/Navi
-Onepro digiboxi
-Veba mirrorbox
-Alpine 7" näytöt niskatuissa
-SPL vahvistin ( en muista mikä ), 5,25 erillissarja edessä ja 12" subi kontin kylkeen integroituna.

Nykyinen ulkoasu;

(https://i.ibb.co/DtWQ77x/BTCC.jpg) (https://ibb.co/DtWQ77x)

Entinen ulkoasu;

(https://i.ibb.co/sgfkkZk/IMG-20180708-164741.jpg) (https://ibb.co/sgfkkZk)
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4
Kirjoitti: Maxxxed - 24.09.2016, 08:42:02
Siistiä. En oo x40fin puolella ollutkaan ihan perillä tästä. Uudesta asti  :o
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4
Kirjoitti: remes - 24.09.2016, 08:44:00
Se tuli mullekin mieleen että harva pitää nykyään uudesta asti autoa näin pitkään. Asiallinen sleeperi kyllä  :)
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4
Kirjoitti: Ristus - 24.09.2016, 09:28:19
Hatun nosto omistautumiselle ja heitän tähän että jos mä olisin voinut ostaa uuden en itsekkään olisi siitä luopunut (en oo koskaan volvoa vaihtanut :)) )
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4
Kirjoitti: sofronieva - 24.09.2016, 10:54:03
Harvahan näillä jaksaa paria vuotta pidempää ajella ja järkevyyttä voi epäillä mutta pitääkö harrastuksia aina järjellä ajatellakaan? ;)
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4
Kirjoitti: sofronieva - 26.10.2016, 23:49:39
Ja laitetaan pieni päivitys tännekin. S40:n haettu leima puhtain paperein ja kehujen kera. Sen jälkeen ajettu haikein mielin talliin odottomaan ensi kesän ajoja. Tavoite olisi käydä ainakin Hallissa hiomassa mailin tulosta ja tietysti vrcf:n ratapäivillä.

(http://s11.postimg.org/n6vyosiwf/k_sitelty2.jpg) (http://postimg.org/image/n6vyosiwf/)
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4
Kirjoitti: sofronieva - 26.12.2017, 10:38:05
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.


No eipä tässä hetkeen ole kirjoitettu mutta kuitataan ajot yhteen viestiin.

Eli S40:n vuosi oli sangen ongelmaton. Lähinnä kertyi kilometrejä mittariin reilut 10 tkm ilman dramatiikkaa.
Ikävä kyllä kilometrit tulivat ihan normiajossa, en kerinnyt mailin ajoihin parantelemaan parin vuoden takaista tulosta, enkä liioin ratapäiville. Ilmeisesti vanhemmiten vuodesta katoaa päiviä kun entistä useammin tuntuu siltä etteivät edes suunniteltuihin asioihin riitä aika.

Toki vastoinkäyminenkin vuoteen sattui mutta S40 oli siihen syytön. Taloyhtiön pihalla kun naapurin irakilaiset onnistuivat pysäköimään farkku-Golfinsa ilman käsijarrua ja vaihde vapaalla. Seuraus oli tietysti se että Golfin perä törmäsi S40 oikeaan etulokasuojaan. Irakilaiset eivät tästä ottaneet turhaa stressiä ja olivat jo poistumassa paikalta kun valppaat naapurit hälyttivät minut ja poliisit paikalle. Polisiin motivoimanana irakilaiset tekivät vahinkoilmoituksen Ifiin ja pian sieltä tulikin soitto että autoa voi näyttää Biliassa. Bilian arvio korjauskustannuksista oli kova, tasan 2000 euroa. Arvelinkin että nyt alkaa vakuutusyhtiö nikotella tämän hintaluokan auton korjaamisessa ja oikeassa olin. Soitto tuli taas Ifistä ja vakuutusvirkailia ehdotti S40:stä paaliin. Tämähän ei minulle käynyt ja alkoi kädenvääntö korvaussummasta. Puhelun päätin lopulta tyytyväisenä ja uskoin päässeeni voitolle kun auto jäi minulle ja tilille luvattiin 1560 euroa korjausta varten. Avasin netin ja aloin tutkimaan vaihtoehtoa.

Lopulta nettivaraosasta löysin purkuautosta ruosteettoman etulokasuojan jonka kävin noutamassa Espoon kupeesta kehä III:lta huimaan 20 euron hintaan. Uuden kulmavilkun tilasin Slamit.netistä ja tämä jäi kuluineen karvan alle 37 euroon. Maalari ja peltiseppä olikin sitten tuttuni joukoista ja taikoi maalasi etulokasuojan 150 euron hintaan omassa tallissaan. No, kyllä sen sävyeron huomaa mutta voin sen kanssa kyllä elää kun kerrankin jostakin autoon liittyvästä jää vähän voitolle.

Ensi lumien jälkeen katsastin S40:n ja vein sen talliin talvehtimaan ja odottamaan ensi kesän haasteita. Foorumilta löytyi Yesseltä kauan etsimäni Quaifen valmistama rataslukko. Tämä on tarkoitus laittaa ensi keväänä vaihteiston perään ja sitä kautta hakea taas astetta parempaa käytöstä kiihdytyksissä.

Loppuun vielä kuvat vaurioista ja korjauksen lopputuloksesta.
(https://thumb.ibb.co/hc46x6/rytty1.jpg) (https://ibb.co/hc46x6)

(https://thumb.ibb.co/caNFqR/rytty2.jpg) (https://ibb.co/caNFqR)

(https://thumb.ibb.co/ezyzH6/korjattu.jpg) (https://ibb.co/ezyzH6)
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4
Kirjoitti: sofronieva - 29.07.2018, 10:38:19
Hetkeen ei ole tullut mitään kirjoiteltua tähän mutta auto on kuitenkin ollut kovassa ajossa. Talvella tuli tehtyä kaupat Yessen vanhasta Quaifen lukkoperästä ja nyt sopivasti ennen ratapäiviä kävin Connyl:n pajalla asennuksissa. Lukko meni paikoilleen ja voin sanoa että muutti kyllä autoa monta astetta paremmaksi. Auto kiihtyy nyt etuvedoksi todella sivistyneesti ja irtoaa paikaltaankin aika mukavasti.

Ratapäivilläkin tuli pyörähdettyä ja auto toimi radalla mallikkaasti kunnes vesiletkun klemmari antautui ja nesteet karkasivat pihalle. Enemmiltä vahingoilta kuitenkin vältyttiin ja Acken antamilla nesteillä ja parilla nippusiteillä matka jatkui taas. Hauskaahan radalla oli ja toivottavasti pääsee ensi kesänänä myös osallistumaan. Vielä huutaisi jarrupäivitystä niin autolla voisi oikeasti ajaa radalla vähän reippaammin ja pidempään.
Otsikko: Vs: Sofron Volvo S40T4 ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 05.07.2019, 17:54:56
Päivitellään tätäkin ja lisätään talliin toinenkin autoni.

Alkuun S40:n kuulumiset. Ihmeitä ei ole ehtinyt tapahtua parissa vuodessa lähinnä siitä syystä että työt ovat pitäneet miestä ulkomailla. Juhlallisesti auto saavutti kuitenkin viime vuonna 400 tkm rajapyykin ja matkaa on taitettu sangen ongelmattomasti viime ajat.

Ja sitten nopea esittely tästä talviautostani eli XC70 vm 01. Perus 2.4T bensakone johon hommasin pari vuotta sitten eFlexfuel Finlandin etanoliboksin. Juuri sopivasti katsastin ennen kuin Trafi alkoi maksaa sitä 200 euron hyitystä ;D. Matkaa tällä vaunulla on täytetty jotain plus 350 tkm ja auton olen omistanut vuodesta 2012 lähtien.

Joitakin tuunauksiakin on tullut autoon tehtyä. Paljon tulee taitettua matkaa alueella jossa ei valaistusta ole hirviaidoista puhumattakaan joten valoihin halusin päivitystä. Ajovaloiksi vaihtui vm 2002 Volvon hyväkuntoiset bi-xenon valot ja niihin D2R Philips X-treme Vision +150% Xenon-polttimot ja apupitkiin Osramin H7 80W offroad polttimot. Automaattinen korkeudensäätökin autoon asennettiin mutta sitä ei ole vielä saatu toimimaan.
Lisäksi autoon tuli asennettua "karjapuskuri" johon tuli kiinni Lumiselta tilatut 2 x NBB Alpha Xenon-lisävalo LED-parkilla 70w - 4300K sekä 1 x NBB Alpha Xenon-lisävalo LED-parkilla PISTEVALO, 70w - 4300K. Valot toimivat Volvon alkuperäisellä kytkimellä joten ohjaamoon ei sinne "kuulumattomia" katkaisimia tullut.
Karjapuskuri sai kaverikseen vielä kylkiputket kun mielestäni halvalla sain kun samalla kertaa tilasin. No makuasioita mutta omaan silmään sopii tällaiseen autoon. Sopivan rouhea ulkonäkö mielestäni mutta ehkä jonkun toisen mielestä pelkästään mauton. No itsellehän näitä tehdään..

Sisustaan on vaihdettu puolinahkaisten penkkien tilalle musta nahkasisusta. Sähkösäätöiset etupenkitkin löytyisivät mutta ne ovat vuosimallista -07 ja kiinnitys on sen verran erilainen että aika näyttää onko täysin tekemätön paikka vaihtaa ne paikalleen.

Soitinkin vaihtui Bluepowerin tekeleseen. Suurin syy oli että halusin navillisen soittimen bluetoothilla ja vielä sellaisen että se näyttäisi OEM tuotteelta. No Bluepower täyttää kriteerit tässä mielessä. Puhtaasti äänentoistossa se kyllä häviää Volvon alkuperäiselle soittimelle mutta navi on kyllä hyvä ja siinä on kattavat Euroopan kartat.  Toivottavasti vain kestää käytössä, ensimmäinen vaihtui jo kuukauden käytön jälkeen takuuseen. Lisäksi sisustaan on tutun toimesta askarreltu navin näytöstä lisänäyttö joten videot toistuvat vähän mukavemmalta korkeudelta. Valitettavasti Bluepowerin navin näyttö ei tähän kuitenkan peilaudu.

Summasummarum. Mukava ja erinomainen talviauto kaikin puolin mutta mitenkään erityisen halvaksi se ei ole huoltojen puolesta tullut ja tulevaisuuteenkin riittää laitettavaa. Lisäksi täytyy sanoa että visko on kyllä mainettaan parempi ja en ainakaan itse parempaa järjestelmää kaipaa omaan käyttööni. Mitään ajonvakautustakaan ei ole eli jos talvella lapsettaa niin kyllä tälläkin perän saa irti.

(https://i.ibb.co/NrK92qT/IMG-20190120-123049-LI.jpg) (https://ibb.co/NrK92qT)

(https://i.ibb.co/SyHJ0KZ/IMG-20190120-123008.jpg) (https://ibb.co/SyHJ0KZ)

(https://i.ibb.co/61VBdGT/IMG-20180201-112143.jpg) (https://ibb.co/61VBdGT)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 08:36:26
Eli kun autolle tulee omistuksessani ikää pyöreät 20 vuotta täyteen niin onhan sitä mukavaa juhlistaa jollakin tavalla. Aikanaan kun S40:n ostin sitä mainostettiin vuoden 1998 BTCC sarjan mestariautolla. Urheilullinen imago varmasti vaikutti ostopäätökseen. BTCC-kilpuri miellytti myös muutenkin silmää ja olenkin keräillyt aiheeseen liittyviä pienoismalleja, radio-ohjattavia autoja tms krääsää.

Jossain vaiheessa bongasin foorumilla aikanaan aktiivisesti vaikuttaneen Yessen "replican", ja kävi ilmi että Briteissä Creative Vinyl niminen firma tekee teipeistä kilpa-auton kuoseja eri autoihin. Itse tilasin siltä istumalta tarrat mutta lopulta istutin niitä hyllyssä tasan 6 vuotta ennen kuin sain aikaiseksi asennuttaa ne autoon. Samalla autoon vaihtui takasiipi joka on mahdollisimman lähellä alkuperäistä siipeä.

Asennuksen hoiti "luottomieheni" eli Samppasportin Samppa.

Lopputulos näkyy sitten kuvassa. Sleepperihengestä on nyt tältä erää siis luovuttu, ja vaikka siitä paljon pidinkin on lopputulos mielestäni nyt upea.



(https://i.ibb.co/MZCPdgW/BTCC.jpg) (https://ibb.co/MZCPdgW)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Ristus - 09.10.2019, 08:40:46
Moi, profiili kuvasi luopaa hyvää mutta mä en ainaskan nää kuvia, mutta onkohan vaan meijän palomuuri kun estää...
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 08:47:46
Moi, profiili kuvasi luopaa hyvää mutta mä en ainaskan nää kuvia, mutta onkohan vaan meijän palomuuri kun estää...

No nyt en tiedä sekoileeko oma kone vai muiden palomuurit kun taas vanhemmat kuvani eivät näy omalla koneella mutta uudet näkyvät. Linkkasin siis Google kuvista...
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Ristus - 09.10.2019, 08:52:59
mä nään tossa XC70:n talvi kuvat ja S40:n keulasta valo kuvat mutta en muuta, en aloituksesta enkä kahdesta viimeisestä postauksesta... onkohan joku julkisuus asetus niissä google kuvissa vialla.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 08:57:02
mä nään tossa XC70:n talvi kuvat ja S40:n keulasta valo kuvat mutta en muuta, en aloituksesta enkä kahdesta viimeisestä postauksesta... onkohan joku julkisuus asetus niissä google kuvissa vialla.

Hemmetti kun pitää ihmisen olla käsi näiden(kin) koneiden kanssa niin en osaa kyllä tähän hätään ratkaista...Pitää kysellä jossain vaiheessa joltain itseäni viisaammmalta jos kukaan muukaan ei kuvia näe...
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: mhaimi - 09.10.2019, 09:33:50
Ei näy kuvat täälläkään  :( Tää tais olla viimeviikolla samppasportin pihassa kun ohi ajelin? Hieno ja erilainen peli  :)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 10:39:34
Ei näy kuvat täälläkään  :( Tää tais olla viimeviikolla samppasportin pihassa kun ohi ajelin? Hieno ja erilainen peli  :)

Joo kiitoksia, sama auto kyseessä. Täytynee ihmetellä sitten uudestaan kuvia...
(https://i.ibb.co/DtWQ77x/BTCC.jpg) (https://ibb.co/DtWQ77x)

(https://i.ibb.co/P1sQDKw/yr.jpg) (https://ibb.co/P1sQDKw)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Viizkasi - 09.10.2019, 10:47:48
Hieno! Tämä vehje jäänyt kokonaan itellä välistä  ???
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 10:49:20
Hieno! Tämä vehje jäänyt kokonaan itellä välistä  ???

Kiitos! Eli nyt ilmeisesti näkyy edes osa kuvista..?
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Maxxxed - 09.10.2019, 11:44:13
Nuo OZ Crono HT:t istuu todella maukkaasti tuohon  S*
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Ribbe - 09.10.2019, 12:22:33
Nyt näkyy kuvat. Taisi olla joku oikeus juttu noissa Google kuvissa ettei näkynyt.

Helkkarin hieno tarra sarja autossa. Ja nuo vanteet  S*
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 12:59:07
Nuo OZ Crono HT:t istuu todella maukkaasti tuohon  S*

Kiitos kehuista! On kyllä hyvät vanteet omaankin silmään S40:n alle.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 13:00:14
Nyt näkyy kuvat. Taisi olla joku oikeus juttu noissa Google kuvissa ettei näkynyt.

Helkkarin hieno tarra sarja autossa. Ja nuo vanteet  S*

Kiitos kehuista! Kyllä se omaakin silmää miellyttää. Ei valitettavasti vain ole järin laadukas sarja niin nähtäväksi jää kauanko pysyy hyvänä. Toivottavasti nyt jonkun vuoden kuitenkin.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Viizkasi - 09.10.2019, 13:32:01
Kiitos kehuista! Kyllä se omaakin silmää miellyttää. Ei valitettavasti vain ole järin laadukas sarja niin nähtäväksi jää kauanko pysyy hyvänä. Toivottavasti nyt jonkun vuoden kuitenkin.

Mistä tilasit? Creative Vinylsillä näkyis ainakin olevan myynnissä. Omaan pätkää vähän ajattelin sieltä tilata nuo BTCC tarrat  ;D
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 13:50:44
Mistä tilasit? Creative Vinylsillä näkyis ainakin olevan myynnissä. Omaan pätkää vähän ajattelin sieltä tilata nuo BTCC tarrat  ;D

Joo sieltä tilasin suoraan. Sitten jotain tarroja kuten ikkunoiden Rydellit tuli löydettyä Ebayn ihmeellisestä maailmasta.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Viizkasi - 09.10.2019, 13:57:11
Joo sieltä tilasin suoraan. Sitten jotain tarroja kuten ikkunoiden Rydellit tuli löydettyä Ebayn ihmeellisestä maailmasta.

Jees, näin vähän arvelin. Eikös ne luvanneet teippien kestoksi kuitenkin 7-10 vuotta. Toki ainahan ei nuo paikkaansa pidä  :D
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 09.10.2019, 14:02:13
Jees, näin vähän arvelin. Eikös ne luvanneet teippien kestoksi kuitenkin 7-10 vuotta. Toki ainahan ei nuo paikkaansa pidä  :D

Voi olla vähän optimistinen lupaus mutta toivotaan että pitää paikkansa!  ;D

Laatu näkyy myös siinä että sarjassa ei oikein ollut riittävästi teippiä mukana eli osin joutui soveltamaan. Teipeissä ei myöskään ole ilmakanavia eli ei mitään helpoimpia asennettavia. Mutta eipä noita muutkaan tee (?) joten valinnan vapautta ei pahemmin ole jos tuollaisen haluaa. Ja kyllä se kuitenkin hyvältä näyttää.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Tumppi T - 13.10.2019, 10:03:05
Komee S40 hienolla historialla  :)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 13.10.2019, 10:36:17
Komee S40 hienolla historialla  :)

Tack, kai tässä vähän hullu pitää olla että jaksaa tämmöistä pitää vuosikymmeniä.. :D
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Amarillo - 16.10.2019, 17:44:02
Löytyhän tän projekti topikki täältä, niinkuin clubin tarroista autossa vähän arvelinkin. Pirun komia peli on kyllä livenä ihan noin läheltä nähtynä. Siis sähän kävit tänään meillä töissä pyöräyttämässä uudet etukumit tähän, niin siinä samalla myös muutama sana teippauksista vaihdettiin
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 16.10.2019, 18:24:23
Löytyhän tän projekti topikki täältä, niinkuin clubin tarroista autossa vähän arvelinkin. Pirun komia peli on kyllä livenä ihan noin läheltä nähtynä. Siis sähän kävit tänään meillä töissä pyöräyttämässä uudet etukumit tähän, niin siinä samalla myös muutama sana teippauksista vaihdettiin

Täytyy sanoa että mukava oli liikkeessäänne asioida, palvelu oli viimeisen päälle! Varmuudella käytän jatkossakin ja muillekin uskaltaa paikkaanne suositella! Ja toki on mukava törmätä aina foorumilaisiin myös. Ei muuta kuin laitat Audistasi vaikka pientä esittelyä tänne myös!  ;)

Joo budjettitason ratkaisu oli vaihtaa vain eteen renkaat, mutta katsotaan jos ensi vuonna myös taakse löytävät uudet Pilot Sport 4:t. No välillä pitää tienatakin että voi taas tehdä hankintoja...
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: Amarillo - 16.10.2019, 20:47:40
Täytyy sanoa että mukava oli liikkeessäänne asioida, palvelu oli viimeisen päälle! Varmuudella käytän jatkossakin ja muillekin uskaltaa paikkaanne suositella! Ja toki on mukava törmätä aina foorumilaisiin myös. Ei muuta kuin laitat Audistasi vaikka pientä esittelyä tänne myös!  ;)

Joo budjettitason ratkaisu oli vaihtaa vain eteen renkaat, mutta katsotaan jos ensi vuonna myös taakse löytävät uudet Pilot Sport 4:t. No välillä pitää tienatakin että voi taas tehdä hankintoja...
Meni henkilöt sekaisin. Se musta audi on kollegan auto, itse siis kyselin sulta niitä teippausten hintoja siinä  :)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 17.10.2019, 00:48:53
Meni henkilöt sekaisin. Se musta audi on kollegan auto, itse siis kyselin sulta niitä teippausten hintoja siinä  :)

 ;D No sitten! Hyvä palvelu oli kuitenkin kyseessä koko henkilökunnan osalta!
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 18.12.2019, 09:08:48
Päivitetetään nyt sen verran kuulumisia että S40 leimattiin puhtain paperein ja XC70 taas vakavin varoituksin ja mutinoin. Mutta läpi siis kumpikin. S40 on talvehtinut jo hetken kuvan pressutallissaan ja odottelee aikoja parempia eli suolattomia teitä. Ensi vuonna toivottavasti saan auton jarrut päivitettyä eli eteen D2:n isommat levyt ja jo elämää nähneet jarruputket uusiksi sekä mahdollisesti takalevyt ja palat vaihtoon OEM osilla.

XC:llä on tullut taitettua reilusti matkaa. Lisävalot ovat kyllä osoittaneet arvonsa kun yhdelläkin 130 km taipaleella valoihin osui kolmessa eri kohdassa peuroja. On ne vaan mukavampi havaita jo reilun matkan päästä kuin juuri konepellin edestä.
(https://i.ibb.co/6PCjJHK/foorumille.jpg) (https://ibb.co/6PCjJHK)

(https://i.ibb.co/6FzHVQm/foorumille2.jpg) (https://ibb.co/6FzHVQm)

(https://i.ibb.co/S7s12HM/foorumille3.jpg) (https://ibb.co/S7s12HM)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: säkkijänis - 10.01.2020, 21:50:17
Ai että tuo S40 on kyllä kermanen laite. Tuli pikkupoikana jonkun verran ajettua tuolla TOCA2 pelissä pleikka ykkösellä. Se oli vaan pleikkarilla vähän enemmän sahalaitanen ja kulmikkaampi.

Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 11.01.2020, 08:04:00
Ai että tuo S40 on kyllä kermanen laite. Tuli pikkupoikana jonkun verran ajettua tuolla TOCA2 pelissä pleikka ykkösellä. Se oli vaan pleikkarilla vähän enemmän sahalaitanen ja kulmikkaampi.

Kiitos, kyllä se omaakin silmää miellyttää! Ja kovasti tässä odottelee kevättä että saisi taas ajoon. Toca2 oli myös itsellä kovassa "ajossa", tosin vain pc:llä. Mutta eipä tainneet grafiikat ihan olla vielä nykypäivän tasolla, vaikka ihan hienolta näyttikin, ainakin silloin.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 07.02.2020, 09:28:22
Ja kalusto päivittyy "uudella" Volvolla. Vasta 17-vuotias eli vm 2003 V70 D5 AWD automaatti jolla matkaa takana +350 tkm. Auto tuli kuin varkain hankittua kun luottomekaanikko sellaista minulle tarjosi. Ajattelin että halvempaa se on kait kuitenkin dieselillä arkiajot ajella. Tässä vielä turvana se että tiedän että auto on sangen kattavasti huollettu, takana esim useampi vaihteistoöljyn vaihto sekä nelivedon ennakoivaa huoltoa. Lisäksi jos auto temppuilee, niin saan hoidetta asiaa "kaveritakuussa".

Aikalailla perusvarusteinen laite, plussana nyt siisti nahkasisusta kuljettajan sähköpenkein, takana kyynärnojissa kaljatelineet ja kontissa vielä lisäpenkit kersoille. Valitettavasti näitä penkkejä ei otteessa ole kirjattuna. Talvikäyttöä mukavoittamassa vielä toimiva Ardic ja lohkolämppäri sisäpistokkein. Asialliset renkaat peltivanteilla ja kesärenkaat 17" aluvanteilla tulivat myös mukaan. No kesäksi olen haaveillut lähinnä Pegasuksista ja voi olla että saan kaupat vielä kasaan 18" Pegasus replicoista. Sitten saisi mukana tulleista 17" talvivanteet.

XC70 jää nyt sitten perheen vara-autoksi ja rouvan kauppakassiksi.

Nyt hankittuna alkuun lisävaloksi Vpartsin pieni ledbar;

https://vparts.se/fi/v70/volvo-v70-2000-2007/teknik-tillbehor/extraljus/led-ramp-till-volvo-s60-v70-00-med-monteringssats-lightsome.html

Josko se jotain auttaisi. Alhaalla se on ja ei varmaan muutenkaan markkinoiden laadukkain valo. Mutta edullinen hinta ja siisti asennuspaikka ratkaisi valinnan. Ja jos ei valo riitä, niin sitten laitetaan XC:n tapaan 3 x NBB keulalle ( toki ilman karjarautaa ) niin sitten ainakin latu aukeaa.

Lisäksi kesäksi hommasin vielä siistit kangasmatot kun kerran halvalla löysin.

Pari kuvaa oheen;

(https://lh3.googleusercontent.com/55bFRMORrHhRvrK678dxd2o413bMjmDhNmdsQVXwT6ffW5BbLg8uVIr3-3iHVk_2TTLtGI_tAcR_rq3XO2VLIfIDyKMxpbCebsJTzqSlCJvLW-xU_sPqcDFMwOpuZ2gx-aYXli3cPvB1hx9fIfKM9aReHyr7HP7K0c4T3ivCrGZXbBsK3GaX32vec2Y49QdHG4ATWl0Bt00Lw0in8lJ0JuQhzgnxHKSoXdWB_MkvfPsRFMiyb19Hc2mEf5KptoigmbHk6qgiEA6pwrhWatSHiAGCBIrHGUdl0HNqodQxaElEdVtVCqkSoPLKR6Qi_C93HNSWXqerbC5TXvAntTb92FjVC35X6oyNc7Ep0AeGOlH2KDjRyvfBqPh8yf8EAxj72k7I2Yxk2jAtL7H2L9tH3NKEuhPwkS0aZ4boobjscm8406MbA5Oo99xinJXlFj4nuDXi_cZ5x3Qq8dvkWdEujWJbuy9AXhbJHAVsDz68BQvea6Pgl2US5RsYdN7bIhMbyUbI2FHqUxV6_pJWIcJNgplF5UpdzaQwubTMOnftD8FVvNJ3jazkx-zD4d0EYVK7T91VRnWwnBFIIZE-fIwh0fX5fGdmZR63pu3rsZvYOYiDM0NGFa-yiScq4G_jP6AJ-SxM7XA-t52UFHWGr75eivMos9SIDoX5MpI-QFgKS8F8t_f8Gxc8LrKh=w1163-h654-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/k2xz34hXoBEZZyhfH-PkTT8Y7ZcKsvimZXcFTuf1RDkY9t3-zY5ce_km2Kl13IHTl2lsKgZ0aKJwQblUEgMqiJiPTCfkbJakno-55dF-WfL3rz1aT3737QTmDNQXFu9mauD73j6egEv6yZyTBgPC9pz9RDoY8LU4W2Gw3ndff66Adu0iua0jOVZSqt_JDbZt7FJXaGzTVD-RKMBtiiGNCXH6CY1jbQYUWezN1Xb4jYjgoWBhoBR35mkmMvaWs4yBVlyQB32VdUv9ye_CqaaNQvtProRw6hQhiugqzLxWL55OEKb55s4TgE1d6JqGnQ70TCgA_ouFomdIfZuaVocDBoeLX_gN3IdnK_R3XuqWLz0jAWEjs0p4tHc_-tjYRYOH3yvN2m5MK38QXAX5hesobAh0Q6fF652zWZE-uA9FNIvYJYjz9e8RSrCBbLHXoeemWeUcbxvnvNOXz4DBFOVpo97eF14s8p_ZHG2lbwNCUjnpFLsmgM-6n2_FK3Xziu_9xg6C9nYsM4CLa7Vy_p9tXfeY6miTQzOWtSqRAUOYxgdGB73S18mkDjaX9R3XCwJHOkHWZtWAxQeemx0h5a2p7EdF5ai7qSV1ewxy_9NxvRIVquT3PXI5MGLBnh3OCWUUiWmcm01RiMQvl0Ch-rbaH0Y_CObEM5xdvdinlj-OfsH_wlIH-7ZRlJDY=w1163-h654-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/knK2G4BzZg4qhREQY4VdNc3ogqSOYw-BpXBs8eghOp_Z40Hp4ypjAsWVtkcrQyW8wN0HYMLbD9bebIIPoe6sThL0V2CF9mibcx_i5adHT2ozy_CPTukawsaBcVqETk_UoCj3I6W7l0TN-IPjFvN5DXRoGDt91ILuNIY_0voZtjsbmHqizP-mvQGU6tQCu7ROcf7-uiPMSAf8rI3U6FMSJFaXGTgUAdTsV5NeIpTYIlRco4KdZgF4KOchMT5pyUManKicKmGFshSU378vG9XyBwuapd8BSWfaIynt58ds6oWv41wAOBs57_F9kVKJMN2rtKTDDyqmaErPd8p4DoIpYItWc9OAcCbZ_B0ZExV2tR6ONJsxkgH6E2s43_7TrAzmYAM9DCzVgR99gmuujyAXwGptaH-tFkVMR_1QEXsx4K3U-6w7ZshYVKhNZKzbTjigtkcjwY1Csfz0BnXm3tYsIAl1JDN8Z349aiwD_3wxk9iQHPQfEqU9T6fv5kGrkEOrLEaPJvfPexn7cXVV1zsOqeu4t0t5NoemsExhM-gtPZSTRrKOdAKhJFp3RAQpHhdb4a-uT55SlgVeZQddC7XJ0IlYdUEmSrbps9Jz5swSQJyUIkGlHDGqkKeRs1MokkxSy4JHAbvhWrnC1vdZCGJ29Z1I5ufbywJdDttFTJYqZcvAvRRFrLp3vRqy=w1163-h654-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/nS5NmWHr7dMfZW0EOdLzM8dJHOO0qI_sFChuj8T2VbYmSEbZtidEYNN4AKsh8FbhhTpGPjRnyeWT7w1xl15BpFLsCZ58NqUdaXCOLXZJjbiZ8VhhU9RjAqXjqUcJCKcB66yW6NEO9KB-J8UH1YWARnhNiGRVjvp5INK-G-dHVF_wuUCw5jATAB_v3otVQLmQpHn3MfVvQaVcxxUHSjW9W89olDc_VTDhf6fl6hWRmHdjhN-YrP91wJ1UC6uQ2t8ZJSyQHL79pb9i-c5PksGgMrxjLClyD-pzazYmjHbTp0DtB9Y1T6l0LO7-qTHURoxPE_BA6p0acOt7JGPG6XypfKV-j2IozqeF3VK9dsTCYJNhhGmR4eeX_ttRj_RM3zyyrH3f_s0ea9u4SXgg6edX65luCdylGfFExD7r44KnIMAkoE4Y1RwYnAj8YEc1mEdynlnU8aDbVjzZgVOww7YLQFU16ncbbTFsG22g2mw573z4L9cjbGsNBQQmxfOS4gt3Y7fdchbbvYdiNZEeaRZh8Z57H3f5_5BwpudR-dJUVJdVi0Z5CEtmhWw5zNx-T4EZwwjAoFGwF71GkgVfKyVRVUb9lt4QQIgDkUq2T0Np4Sbh6FtiTuydTiRafpDtgsC3kZNrbQ9ojTJNoeShhN0z3e6M5G0lJg5BSanC3Qbutaq-kEoSZ4NNjayB=w1163-h654-no)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 29.03.2020, 15:22:12
Päivitellään tätäkin topiccia kun aikaa on.

XC70 kävi huollossa ja siellä hoidettiin rästiin jääneitä juttuja. Jakopään remppa täydellisenä plus moniurahihna vaihtoon. Takkuileva ilmastointi korjaantui magneettikytkimen vaihdolla ja samalla kylmäaineet menivät vaihtoon. Ja jottei lasku olisi jäänyt olisi jäänyt turhan pieneksi niin samalla vaihtui uusi Exiden akku ja pakoputken loppuosa.

V70:sta korjattiin "takuuseen" CEM ja omaan piikkiin vaihtui antautunut Haldexin pumppu. Tässä on muuten Gen3 pumppu vaikka jossain ketjussa oltiinkin sitä mieltä että se tulisi vasta paljon myöhäisemppiin malleihin. No eipä siinä, rahalla selvittiin tästäkin. Kesärenkaat vaihdoin myös alle. Vanteet on mallia nimetön ja renkaat on jotkin Kiinan kumit. Pintaa asiallisesti mutta kovat ja äänekkäät renkaat. No, ulkonäkö parani näinkin ja asiat menevät niin kuin toivon niin saan jossain kohtaa alle Pegasuksen replicat niin niissä olisi sitten vähän asiallisemmat renkaat.






(https://lh3.googleusercontent.com/Z2to0COPftnRt9farieUXAhvxAxWo_4ByPPrCNgt-IHdCSoTnSVFmHjFI_Z478Wef2o6C0PD6phEgNjiFagHzbkAv9NG3yB-9WWt2VE1imdfGSJ3VNIvgoMwtTG7OK6r8PQ1St4xwNwMNvBeV6wowTqyzhJXPNxWzEBjk2KlbFhxyiHuOmi4O-BRyvSxiZtUV-QnJQsSoDPV7NmuIgO9pi3yOucKIoAdaxHNs1b3vyXsvc5efHzS4rUIXZO94xOgJBJ46dzufArpPPKgwAbISiZ1hv-PTMWeOiSfyNg_68Ioxr4Pp5AqsDTnKUW_2PX9rxJB64vCy8sJwRkrXM2HJeX732-BRSQXKegkwV9gnBkid2QVn6-n4h8ySKszQJBEIpKp_bGWlwWxcAoRyvJMjE1rnGSY-4p-ERzEw-t0YM0AN3jn-tK67L3NAtjQYLJfHBz9qNtvskRF-SAZOn_gVAWx3kGR09LacAAEGysPW7EXCyn2iEIUh0jLM7UMx7tmlju51pWHalbDovlEx2s4cwVItr8GDzLMgxTU1UUt5UlX4Gf49d_qtLd4nWvu2hm3syDcAWRGeMeyuwumKpMBASsMdp-MPWsuW2Nsvl212d6GNo9BZAH1w8xNwkApFpDrqRbFkdgu_qPJfuyahnEAV1d8vbPCAYmaFoy6B-SyCj22c1fiHtRR_Cq-DzXI2zI=w897-h654-no)


S40:n otin ajoon. Hain auton talvisäilytyksestä ja tarkoitus oli ajaa se kotipihalle. No homma meni lopulta yhden pysäytyksen taktiikalla. Lämmöt nousivat noin 30 kilometrin jälkeen kattoon ja auto tien sivuun. Ensimmäinen veikkaus oli juuttunut termostaatti ja se vaihdettiinkin tienpäällä. Tämä ei kuitenkaan tuonut muutosta vallitsevaan tilanteeseen ja soittoa Samppasporttiin. Samppa auttoi tälläkin kertaa ja kohta matka jatkuikin Viton kyydissä. No lopullinen tuomio asiassa oli vikaantunut lämpötila-anturi. Auto jäi kuitenkin Samppasporttiin kun samalla hoidetaan tähänkin jakopään remppa. Samalla vaihtuvat kaikki vesiletkut DO88:n silikoniletkuihin. Myös jarruja huolletaan vaihtamalla Brembon palat joka nurkkaan. Uskaltaa sitten taas kesän ajella.


(https://lh3.googleusercontent.com/oKfhQ4HASn89heoK5GyIqgIGJSQcQamFcwamlzvIsASXXoiZ-tqUMxA-E3QYWJxYrjaxL5iSUYPjFCKgiQ1CloCgXWacClip8n_d52kHbjCuSu6QvnJSi8UGTjEb5Rcj6IEiq_Xl_JMcnnof9pCg6RX1nKpmAjFBx_6rzyr4GC2O0IddyJxfypszTUddJZ_wuwccHJ0gcUgrO-_hEEEZiRzGYbQHp4ZLPHon-Wrk1ZW_wwh3lLPCUxu6GWNCOAX5_0z5H8sisRhIaLiphGOFIZMBAeamu28IMM6KAjwo6H1OqMtV0ZCVZJeh0QlfSojodcjx1as4lsO6UzewZTx391TYZM2HMy3jxK2bvOxZ13z4eYXelx7Op-BY1vgWHbMME0P6zr9rE36CsyPUbdkCZb9e_Nm-GTo7Si0w2mm4Ur8vASVPl4H9dBwi7B1SNB88f294UzcEDwMUf0r8RKmnfcddVzz245P4cicBUAO3xHz4HqpgHWyQq2jaWnJVCQ3A1CU7UWu9cAvIrfmTgL-ijZ9RrB2b1jA-hlnmk2bn_Xl1Sw7XhzeYKIJMBo87EJsbEKDlrsHSkoStId7O216GHdh-Gmx6-VyV_Gsg4llaUrA5wIkUUclQ83xhSeOpC1HzWBfGz8uRkMbhiu0_U3muXWm8d5YLtG9IhsokmUSmVi7VD4-yusBqap0IY_YmW8c=w1207-h654-no)

(https://i.ibb.co/S5ZQhjD/S40-trailerilla.jpg) (https://ibb.co/S5ZQhjD)





(https://i.ibb.co/WxPnBZm/V70-D5-AWD.jpg) (https://ibb.co/WxPnBZm)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
Kirjoitti: Maxxxed - 29.03.2020, 19:40:52
Nyt ei kuvat toimi, ainakaan mobiilissa
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 29.03.2020, 19:51:40
Nyt ei kuvat toimi, ainakaan mobiilissa

Jaahas...taas haasteita Google kuvien kanssa...

En kyllä osaa sanoa mikä asetus minulla on pielessä mutta nyt kuvat laitettu "suoraan" eli pitäisi näkyä.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 23.04.2020, 16:50:41
Ja aika taas päivitellä tätäkin.

Eli S40 kävi sai osakseen perinpohjaisen huollon. Vaihtui öljyt, suodatin, jakopää vesipumppuineen, rikkinäinen vetarin kumi uuteen ja Brembon palat joka nurkkaan.

Samaan syssyyn vaihdettiin aiemmin tilaamani DO88 vesiletkut paikoilleen. Ylävesiletkua ei tosin voinut vaihtaa kun tässä on paikallaan vaparin syylari, eli se pitää vielä tulevaisuudessa vaihtaa erikseen. Samalla vaihtui muovinen ahtoputki alumiiniseen.

Myös valoja kohennettiin hieman. Eli tässä on Volvon alkuperäiset xenon-umpiot joten lähivaloissa on 35 watin xenon polttimot ja pitkissä tässä on ollut Philipsin +130% H7 halogeenit. Nämä polttimot ovat olleet erittäin hyvät mutta koska pitkissä valoissa voisi aina olla enemmän tehoa niin nyt paikoilleen meni Lumisen xenon sarja 70 watin ballasteilla ja relesarjalla.

V70:n osalta suoritettiin kaverin kanssa vaihtokaupat. Minä sain lopultakin haltuuni 18" Pegasukset, tosin replikoina ja runsaasti kanttareina nähneenä. Renkaatkin huomattavasti paremmat vaikka kiinalaiset edelleen. No, vanteet saa kyllä kunnostettua sitten jonain kauniina päivänä. Ulkonäkö ja ajettavuus koheni jo näinkin.

Laitetaan nyt loppuun kuvia ja samalla testataan toimivatko Googlen kuvat nyt;

(https://lh3.googleusercontent.com/Iwgcx3mA7s1R4z7ydUK6j415cg1Kr0lO8wHd9hVyHaQAWmYYy3Mou208I1D9Ge_PlH0Euz-Kse5r-UYOrkNxtlr9oAMeELe014qaSYz8CUEKCqfjUP0V6OGALW14XHYA5AFUhUtIrQSnyOnuaXwkM0h2ZrNay-atRkts-dlxjSoTYJgSHCWuKDBVZvQIWZ4EElRMtmwaeVOrtzLKNpKKONllss9VAgXY0z0oa1Mcnguiw2VijFwo2VFomHL4C_AymVMqQFx6DXakZ_qSIPeKBE3B--9_Pt-Zn-Nkq-xRQVBHMwqHTVUTCByDCoN03mpgAj-iuPB60hzHKX8hWO1_8PWODHmtmjMgQcLtvvBZ0wrNI2tf8wUfc01_ZdAWFb9CZBv9jYluvcxBR5YtKsWRNgNp8ZuxCNuPSByALe7tC-0fbP9LnwJ3PqdKsWJRznztGGH6Z5HwY7bG3zU71l1zLbLJHiKp1noI3-5eay-Ed0VOjnCXHAUseZ1B5PET_QdZaPhGDT4XNGcux21I8yD4RlgBS8KfJqbLD3Y_Kkq_pSb_ntNwhI-wp-oYc1IQpOC5WY6qz2H6wA4pvwp5jt0OFvqOEFtZDhhVCWg55oYbY_azGPMiBu6UwhA6_xCWk9naUlCMmjkOoVxwVP1a2IN-PEW-0QRCA5ae_ioBeTfcGC5-gHkshSmB4F-PhXlYA2GU1talRyQJm-6Bfgkj4jLNxo73EzEpy0G2tI6SderMkio4z45PPCYL0AI=w1366-h615-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/CkMpuOMBA3IPK8E6LPNcqX1uWvUiunP4_WjS7LrLYASykSUnUfM0NRtHQ2LV2nM39IdHanmgK4hGKuJBv_GZDu1C0vS_UM-jxXBmp2b3R6yDawZWV3onGxf5C3kmkPwIygV0iQeMnxie9iY75x6yjo1wap9pRZAljUMnzXbjd3ny2Y6TTQVsi0rEB0LrHPx-kMEoyRxAhBe19U4WIhzDAPBNZD64iFF9sRXTfgmfyKfLsrtVbcFuREyO_CzETgYnnTnn1gT58w8KqDtCa1TaUbnjMojXU83-bsryE1S_z1zz3IB2WNc8oFkt8TGVordXEAjzGH-tpGUxF1OY9vlWo-vFZGflln5JVXj_YIFhfdV19Nf-nyb0G6tMTHI6WF-kxjFSoHk9sCQqhVYlvu9pC-QPD9vP0t3XeEXiaJJEOaKzFJqkOogy8025vXEWLcFR7gfOorZICxaPQBcQcAipNR2Wr1tF9Ch73t_273rpahxz75OyJICySEa3v9sWCm7qf45EyQLiPc9U52LYXFoJc1tAPvXu7Kn0_NLdynbnSYLbKXf-HFe3v6J0k-BWy4AkVBbCwotzB_1t0lmr3vsI2NkDZP0-jbGxrXMH1uS7O8f6PyCb9TYM_VatOTfRav_6LY8Cd00I5FkpJa6Sk4T2_jdKi9PepaPXwnqGcQLpT5QuT7XIVC4yaLFofKQ_0zGeTky9y7yRWjYqo9IyjOLlvgw0AUMXQZ7UkKXGAUzeqjnFHscCrhOkQ7o=w1366-h614-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/6E53zKIHnb9QHuCwas94J42qcBBZq1rfatrLuILwvoJD4PNgyx63Ub6waIUYyrJPUqUgG1Svj09e7Et9mNu6Q3nA8nzrENhc9mx7Iv4NozFJw3lxItEjFLcltVcYgb_JA9EYDA2-SAuAaQpE12xaVt9KxN0p_J2AtlQHM_764XDb2iLKo39AezJ8vwbfYmA9lZhkwuBMhEstL3K6UwXnze3NwyO2dgAk6pgqUy4nLdNiSY5ZrUlvVJlNuOfxBTQd5BTB7ud3ucC4xmZ4vWrFAWqGgVSGrcPWQ8DCvRKRlv0fL1WEjsxjr-dMCsc4-tl40xBQ6MQLRO75kHAqaWN4jtgpgu20TFexmlBT7eS13v0LJQAKjf8gZ6qQauGQTypZYKm047c5KUybvOe0g9Xq5Wxyi0qQDwVnHtDkSDXVz-j1JhNDye0UOQCPQRR9lrWT6DZ8a0z-nPJK_R3yCAgCC9OW1CcbM18S41Bn9nyKhgsO9kpFKuWAXL-ae4Dg7DrZJbe4tUdwJNk4P28J-2jmDU2w_TA9ODr55zfn2c5fcYYq2rt0RDOAsqAw6DiOcYkXXw4cRFS21BYHSJKm1pXA5LygJxlocQK4l6mJEkheJEgYgra0dKLPpMF0y6ajnN8L107kxL8jAlyRVDkGqJkN3lJQ6BdkMhU162Qr9jILzdAcxCB2AboQQ-BBsyIUQc_c4uQpb18eprYyoCToH0LTA1AxItFpSDC9SHV-LRtbLxdJvjHR0sELKwA=w876-h657-no)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70
Kirjoitti: sofronieva - 03.01.2021, 17:23:36
Päivitellään tätäkin vaikka ihmeitä ei ole tapahtunut.

S40:n lepää nyt ansaitusti tallissa. Loppu kesästä alkoi kärsimään ahto-ongelmasta ja loppujen lopuksi syylliseksi paljastui vikaantunut ilmamassamittari, rikkinäinen puola sekä tulpanjohdot. Nyt käy ja kukkuu taas hienosti ja vetoja on sen mitä kuuluukin. Mutta nyt siis seisoo taas tutusti talven tallissa.

V70 D5 AWD jätti juuri ennen joulua ensimmäisen ( ja toivottavasti viimeisen ) kerran tielle mutta Samppasportin Samppa toimi pelastajana ja pian matka jatkui Viton kyydillä eteenpäin. Vika korjattiin päivässä ja syylliseksi paljastui laturi. Nyt kun lopulta talvi tuli tänne eteläänkin on nautiskelut auton talviajo-ominaisuuksista. Hyvät renkaat ( uudet Hankook Rs Spiket ) sekä toimiva neliveto tekee kyllä ajamisesta juhlaa lumella.

Sitten ne kuvat;

(https://lh3.googleusercontent.com/Rsjkkf80f5HAuqpTaMc-OiCThEbU3LZXtublMI-vGpSgeVDHm8a8JCZweApVj0l_hnkQIhymoxyU8X-P8gBq2ZzyAVt7o3HPEVszJFfP0kUv6_iNvRu_6BVHxiVV7NUZhgqRCNP5dCZeXuDNk0GuRlLA-18G6HeZMraaPbT-ouCQ18D1Z20eTtI2iUheGURQk9AWUF16jMfHzHpVhIn_6HSHkTATlSpltTZtITR9j5C9KI_esK1JsKUsM_o4uHy02AXX2gntp8shVimywFoPRdNTC2PkwR1rGv7boxA4lDfbXqCbO6llmdsTaDOatzNum5JMldwBbG0nCodJh070QTIL0pVRQCje1VNnGLg40135KWnU9npoMzFN1YzJM6SPckYyTozjMtQ05rJZozcVhpHIEUog6Kykws6HNb8Juyyx4K0Qbq4uc9Q7U8edPdoqDXbbHldDl91brVDOyO3mWiCxfHJdZanJ1TNQ6AKahKmubs7u8LA71JOphqQM-o_fNFuIAX2kzBGpWAB71S0q6mpZqRoOhAxIclvfOJ4KjIxgJ75Od6GCzVkTnjsKfFckvngKOkNVR94nseO0a0kpiSwmtdXNwBIJk-yoQaQnNkJPVVfueuV6BKLyPNMDwF15ZFaim0kG-Gs7PcVoiHAZJs0kBtcoYbMNKDK9wR4g-3EvhOO9tWZggjaeGSsp_28=w872-h654-no?authuser=1)

(https://lh3.googleusercontent.com/n0zUkz4lbQBZ0eGDrecTfueTNrWnuRDtAQAOtWwEHSHkC5nhGfS4Yoh_ta9A_WlNpOsSu9ywYdXnIZxWq7X-_ih05jErJVwIC_hzw2J0kkjaiQ3gP4Inzo3_TUQHoRNqhCrHok_YGpSwyCmDAa5JJZVePwzlfYeKG9JCVwTCpGarmIfkDuUbr_qtPiABfPAjgAx_RS4PjXLbQFgMAG0hQShrVj0YldaOwlnoiSPnRzYX5zGeqj7i2Z7fJ7_2hbaseHFDT4zzfkSlQtYHdsk-tNnyQfpNvKHk3FCBglz8Px43FLL9atRx5kLdOz2jB4nnPkbjY0AWQ1Vl5du9w-w1w9Ix4XXOX_lYt88pC2zXZ1-ZH33yy9sGhcTNjEINyXr8vIgQbiEJY9QL-u1UX4Oz1fz7OgGEC-DzQG7zF_wg-GJBEDchJc3G6otTTzTSW4KgWZTu-YZbNw69rfKkFxf7v-cSiJVVxU3gmx8LN8yz8oODrNYisQM6rn2rDlSUb6tzWPnAL7-rB_pF7cqSau4N7rfUL7jzk3rjYg-IuYMmodtqRdREdHmtLC4hkedgjlGK-Z7Jg3Ds9_z86ng23VmMk-CUlzRHAytMxViSB-RrwMNvayQkZHqpG5x_UjDTx3x8mic9uTHm3C23ByfMJaMPaqmktAYNCGgYa42beVIhTrsDmegWIsTZV3cEEzRD1Kw=w872-h654-no?authuser=1)

(https://lh3.googleusercontent.com/qE_8RXop7u2SNhfkbAlF27j3hTU3Hu3p-H12dRlw8BYKHQjJb6VjLHIyQzaCr3GAawcfAWVsl4qCpVGowpLQDQ45gEPwmt1i8QRr5_n856TODLudg1rmRXjsGUbfLnHUqhR5vuB5Li88hhQhwE280xmC3NumckGnsmH6rLXb7jqwnnod22Q_m21cCfjsIofHMf4uRgNIKtuZg8eaH7WuYyXzgfM9jEz-GbzVCj58p-VNIbxQmVq4Lah3afs1RdtquI4WzSi6E_DSSEDU5Gn6up2qgylVLvqlG4RhAVSE0Wf_IdtraLkmH7Nv99zadBKjAtp1fbSrZcw8dAPIOboJAXfXcVna18vYM7TsJOWYQT7XkCKRQ42K8QnYAL90vYwLDAzx2NCJHew7oPl1eR2_dI268LWNA-VNUkAsgCvgzR6gA8N3w7e8yo3M5HDgHTiRg2pkM7lIr4WJVqMMdx_B4LY0rGD74gRXunrg1hwwjVXTWxLS9js63eIcqKEYG5kxwMdd18eQ8OiWbYCN3hV_4f5yyuyKFJZIVXQkZ_OczvXrdTKRbAs4xnyJ1JOdCoBWqclPvXRpwSwxyoUjipW5-18O22imitIe4thFZJQU8_iAo0cpS858EFfE1zp7NlxJ3Kquo5BtbTIJOP8npt-8hZhzoiqfq67aWj0Hp4I8DD3i6gRaiAisFyZIr0sk0Kc=w872-h654-no?authuser=1)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
Kirjoitti: sofronieva - 19.04.2022, 11:41:04
Hetki on taas vierähtänyt edellisestä päivityksestä mutta laitetaan nyt pikaisesti kuulumiset S40:n osalta. Eli talven aikana auton säilytyspaikkana toiminut pressutalli petti niin että jouduin ajamaan auton pihalle hankeen. Etenkin konepellin tarrat eivät selvästi pitäneet lumipeitteestä mutta Samppasportin Samppa hoiti autoon autoon uutta tarraa vaurioituneiden tilalle.

Uusien tarrojen lisäksi auto sai keväällä rata-ajoon soveltuvat jarrut eli 304 mm D2 jarrukitin eteen, EBC redstuff paloilla. Taakse sitten Black Diamondin vakiolevyt reiällisinä ja Fedoro Racingin jarrupaloilla. Myös renkaat lähtivät vaihtoon ja nyt alle tulivat Federalin semit.

"Ajokausi" lähti sitten liikkeelle niinkin yllättävästi että auto päätyi American Car Showssa näytillä SS40 Racing Teamin osastolle. Tapahtuma oli kiva, ja meidänkin osasto keräsi kiitettävästi paikalle erilaista ihmettelijää.


(https://i.ibb.co/r03fHMQ/AM-JKLUfbsy-Vtu9-Uz-Aag61-V-5ih-CDGl-N2-KACh-Dn6-YN-Dv8jid7-Iy-Vg-Rj0k5-Pn-Lpq-Hs4gk-Hgm4-Uh-B8a-JF4.jpg) (https://ibb.co/r03fHMQ)



(https://i.ibb.co/0YQD4Nc/AM-JKLXq3cdx-BS7-Xdp9e-Dr-YE72z-TA0-VQf-MBGri-MR2-Kc-Dc-TIH4-OSH7-FTrvrvvdzo-Pl-N6o8-Kt-Op-VM2x-Hx-N.jpg) (https://ibb.co/0YQD4Nc)



(https://i.ibb.co/BC5CJv1/AM-JKLXvejshu3-Sl9o-S3u-Wo-Z5-EFdm-DPx-Kogr-KGTVb4v-Zqe-Xm-K0-S9-S-x-TJ9f-IXHW-Azs-L5-INPa-Y3c-FAH64.jpg) (https://ibb.co/BC5CJv1)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
Kirjoitti: sofronieva - 09.08.2022, 21:49:08
Päivitetäänpä tännekin S40:n kuulumisia. Eli "kausihan" alkoi ACS:stä, ja sen jälkeen jäi kyllä ajot hävettävän vähiin vaikka auto on toiminut läpi kesän hienosti. Viime sunnuntain VRCF:n suurmiittiin kuitenkin pääsin osallistumaan ja rataakin tuli jonkin verran kierrettyä. Auto toimi kerrassaan hienosti ja olipa hienoa ajaa kerrankin sitä niin että pystyi oikeasti luottamaan niin jarruihin kuin renkaisiin. Ja jos tämä auto jollain jäi kameran kuviin niin olisin enemmän kuin kiitollinen kuvista tai videoista.

Tämä kuva poimittu nimimerkiltä Pozoy joten kiitos siitä!




(https://i.ibb.co/5RSxdxw/S40-Ahvenisto.jpg) (https://ibb.co/5RSxdxw)
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
Kirjoitti: Ristus - 10.08.2022, 08:02:54
ainakin videon muodossa jäi autosta materiaalia. ihan nätisti meni radalla.
Otsikko: Vs: Sofron S40T4 BTCC, V70 D5 AWD ja XC70 2.5T RE85
Kirjoitti: sofronieva - 10.08.2022, 08:32:17
ainakin videon muodossa jäi autosta materiaalia. ihan nätisti meni radalla.

Kiitos, laitan yv:tä videon tiimoilta!