Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo V50 1.8 bensa PCV + sälät
« Uusin viesti kirjoittanut Vfemma tänään kello 08:28:35 »
Tuli juuri tehtyä tuo PCV-vaihto. PCV-venttiilin irrottamisesta sellainen huomio sille, joka tätä remonttia suunnittelee, että sen alareunassa on kierrettävä muovikaulus. En tosin tiedä, miten se pitäisi toimia, sillä revin venttiilin väkisin ylös pitkällä raudalla, jonka päässä oli 90 asteen mutka (ikkunahaka). Klipsu meni rikki toisesta reunastaan, mutta sen sai vielä takaisin. Ehkä.

PCV-venttiili oli alle 40 € Volvo-liikkeessä ja letku alle 70 €.

Amatöörille tuo oli aivan v....n iso projekti. 40 % energiasta meni aloittamiseen, 50 purkuun ja 20 kasaamiseen. Jep, 110 %. Itselläni Flexifuel-versio, jossa elektroninen kaasuläppä. Poistin suuttimet ja nostin sähköjohdot suurin piirtein niiden kohdalle. Nelospytyn kohdalla olevaa alinta mutteria etsin noin 2 tuntia. Ai niin, tarkastuskameran hankkimiselle vahva suositus.
2
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: S90 D4/D5 4WD vm. 17/18 etsinnässä
« Uusin viesti kirjoittanut Keninto tänään kello 06:41:45 »
Kiitos kommenteista! Nykyinen bimmeri on takaveto. Kyyti on ihan mielettömän hiljainen edelleen vaikka paljon ajettu ritsa onkin.

Luin jostain, että S90 yksi ”ominaisuus” on ajomelu, jonka johdosta rengastukseen tulee kiinnittää huomiota. Siksi(kin) haluan nelikon, että voi ottaa kitkarenkaat, joiden pito märällä jäällä on heikompi. Kuitenkin ajomelu on maltillisempi. Samoin paljolla lumella nelikko liikkuu kivemmin.

Pidän myös siitä, että auto kiihtyy nopeasti. Siihen tottui tällä melko tehokkaalla BMW:llä. Kulutus ei itselleni ole kovin suuressa roolissa ostopäätöstä tehdessä, vaikka ympäristöasioita arvostan muuten.

Tähän liittyen - millainen riski(?) liittyy M-HEV-systeemiin? Uskaltaako sitä ottaa?

-K

Jos ajomelu epäilyttää tai haluat varmistella, että se on mahdollisimman hiljainen niin kokeile ja etsi autoa, johon on valittu varusteeksi laminoidut äänieristelasit.
Ja onhan se neliveto nyt ihan eri veto kuin vajaa vetonen. Talvella varsinkin kitkarenkailla paljon mukavampi lähteä liukkaaksi liipatuista liikennevaloista liikkeelle, kun vieruskaverit useimmiten jäävät kokeilemaan liikkeellelähtöä. Ja sitten mitä tulee kulutukseen, omani V90CC syö noin 5,5-6,1L sadalle ihan muun liikenteen mukana ajaen. Kovimmilla pakkasilla (-25) kulutus nousee välille 6,1-7,0. Joten ei mielestäni paha ja tod.näk S90 menee vähemmällä?? Joten en näkisi järkeä lähteä kokeilemaan M-HEV systeemiä säästösyistä. Siinä vaan saa mahdollisia vikapaikkoja lisää ja vaikutus kulutukseen varmaankin olematon??
3
Ostetaan Racingosat / O: volvo 940 säädettävä panhard tanko
« Uusin viesti kirjoittanut vollemiäs tänään kello 02:16:55 »
Ostetaan volvo 940 säädettävä panhard tanko. 0400238788
4
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 alatukivarsi
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 12.07.2025, 23:23:48 »
Jo verkkokaupoissa kannattaa selvittää oem-numero mikä kelpaa ja valita sen mukaan, joskus vielä vuosieroja silti.
5
Myydään varaosat / VOLVO P2 LEMFÖRDER tukivarret eteen
« Uusin viesti kirjoittanut Harmaalaatikko 12.07.2025, 23:18:45 »
Tilasin omaan autoon sopimattomat.

Volvo P2-autoihin joissa alapallo kartion mallinen.

Tuonne Viron kauppaan palauttaessaan joutuu maksamaan postikulut niin järkevämpi olis myydä.
Muutama päivä aikaa myydä ennen kuin täyttyy palautusoikeus.

Lemförderit on tarvikeosista huippulaatua.

 

LEMFÖRDER Tukivarsi, pyöräntuenta 34975 01

LEMFÖRDER Tukivarsi, pyöräntuenta 34976 01

151,90€+lähetyskulut
Iisalmi
Yv.



6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: 2.4 170hp koneen huohotus
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 12.07.2025, 22:34:47 »
Jos meinaa että siellä on se vanhempi banjopultti niin kantsii hakea uudempi malli valmiiksi. Se raja kulki jossain 2003-4 lähteestä riippuen.
Tää siis turbomalleissa tää banjo.

Kuvat tässä ketjussa kolmossivulla.
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 alatukivarsi
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 12.07.2025, 22:29:04 »
No siinä on käyny se pieni huolimattomuus tilauksessa. Ulkomailta kun tilaan, lähinnä virosta nykyään niin olen itse lähes sairaalloisen perusteellinen tilauksessa.

Viimeksi kun tilasin bensapumppuhässäkän niin oli vääntöä aspan tyttelin kanssa. Se laittoi oikeen kuvakaappauksen listasta korostuskynällä merkattuna että tää sopii nimenomaan T5 malliin.
En saanu sitä tajuaan että erittelyssä oli sopivuus moottorimallin mukaan ja mulla se on T3.
Vänkäsin ja sit se laitto postin johon ei voinut laittaa vastausta. Luuli varmaan voittaneensa. Tilasin T3 malliin sopivan ja sehän se oli. Se T5 pumppu ei olis sopinut kun sen nyt näki kuvasta vaikka perssilmällään. Niin että ei niitäkään kannata aina uskoa kun eivät ymmärrä autosta mitään, kattelee vaan luettelon merkintöjä.

No, tukivarsia vaan hommaamaan ei siinä muu auta. :(
8
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 alatukivarsi
« Uusin viesti kirjoittanut Harmaalaatikko 12.07.2025, 22:27:27 »
Jahas, eli siis olka-akseli on myös erilainen näissä teräksisillä tukivarsilla olevissa, tätäpä en tiennyt, kuvittelin, että vain alapallonivel on erilainen. Paska homma, voisko kysyä, että mikä vuosimalli sulla muuten on? Noi Lemförderit on tarvikeosista sitä kärkilaatua, että toivottavasti saat kaupaksi.

Auto on V70 -07.

Tuonne Viron kauppaan palauttaessaan joutuu maksamaan postikulut niin järkevämpi olis myydä.
Muutama päivä aikaa myydä ennen kuin täyttyy palautusoikeus.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: 2.4 170hp koneen huohotus
« Uusin viesti kirjoittanut renee 12.07.2025, 22:27:04 »
Ton yhden imusarjan pultin löysäyksen lisäksi monelle aiheuttaa ongelmia se imusarjan alla oleva banjopultti. mutta sitä ei kannata yrittää avata imusarja kiinni, vaan ottaa ensin imusarja irti ja kääntää sitä niin, että banjo on siinä ihan näkyvillä esillä. Imusarja mahtuu kääntymään banjo kiinni. Sama neuvo kiinnitysvaiheessa, ei tarvitse pahemmin tapella.
10
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 12.07.2025, 22:13:20 »
Eiköhän ne jarrut pysy kunnossa vaikka välillä käyttäis moottorijarruakin. Vai pamahtaakohan ne just silloin umpiruosteeseen.
Huah.
Alkaa meneen liian syvälliseks mutta olihan tuo odotettavissakin. ::)
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat