Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta

  • 120 Vastauksia
  • 28044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta
« : 16.12.2019, 00:12:13 »
Kuvia ja jotain tekstiä tiedossa ;)

Jo 2000-luvun alkuvuosista asti on mielensopukoissa kytenyt kiinnostus ns. täyskokoiseen paripyörälliseen jenkkiavolavaan. "Mitä isompi sitä parempi", kunhan se on takaveto. Sen pidemmälle asiassa ei kuitenkaan tullut mentyä ennen viime vuoden alkua. Craigslistia selailemalla löytyi Houstonista pari vuotta seissyt 7.3 Powerstroke kohtuu vähillä kilometreillä. Täys työkalumalli ilman hienouksia, mutta siihen piti tarttua, koska hinta oli kohillaan omaan budjettiin ja muihin tarjolla olleisiin nähden. Vähän lommoa siellä täällä, takalokasuojissa halkeamat, muuten lian alta asiallisen oloinen. Finn-Us hoiti kaupanteon sekä muut oheistoiminnot jenkeissä ja auto oli noudettavissa Hämeenlinnasta huhtikuussa. Kummasti helpottaa ostoa kun merirahti tarvitsi maksaa vasta auton tultua Suomeen.

Syy auton seisomiseen oli se, että firmalla oli hommat vähentyneet ja jättäneet pari autoa seisomaan. Ilmoituksessakin oli ensin kaksi autoa ja myöhemmin enää vain yksi. Olivat kuulemma ottaneet toisen kunnostettavaksi takaisin ajoon. Ilmoituksessa ajomäärä oli 170000 mailia joka oli ilmeisesti sen toisen auton, koska tässä oli mittarissa vain 121915 mailia. Minä olen vasta toinen omistaja, käyttäjien määrää ei tiedä kukaan :D Katsastuksessa punnittiin omamassaksi muistaakseni ~3250kg, kantavuutta jäi ~1800kg.

Sellaisena se lähti jenkeistä. Vasemmalta joutuivat irrottamaan takalokasuojan ja ulomman pyörän, että mahtui konttiin.



Tutun hinausautolla käytiin hakemassa, lavaan piti rakentaa pieni jatke :D


Tiputettiin työpaikan pihaan ja otettiin heti lavan reunoilta laatikot jotta tuttu sai ne aihioiksi hinuria varten. Käynnistyminen teetti vähän hommaa. Tiedossa oli se, että käy vain pilotilla. Vianhaun jälkeen muistui mieleen tekstit viallisista nokanasentotunnistimista. Sen tilallahan olikin pelkkä reikä, tainneet lainata johonkin toiseen autoon ja unohtaneet itsekin :P Uusi anturi, turaus pilottia ja käyntiin. Käynnistyminenkin parani koko ajan, taisi olla ilmaa järjestelmässä ja näissä ei ole paluuta polttoainekiskoista. Käyntiin saamisen ja pihalla siirtelyn jälkeen olikin aika aloittaa operointi.

Ennen katsastusta tuli tehtyä kohtuu kattavasti huoltoa ja pikkukorjauksia kuten:
100Ah akut, moottoriöljyt, tehostinöljyt, polttoainesuodatin, jarruneste, jarrujen tarkastus, kaikki pallonivelet, apulaitehihna +kiristin, putkenkuljetustelineen ja teippien poisto, maalipinnan kiillotus, alustan osien vaihto, lavan etureunan kuormasuojan teko putkenkuljetustelineestä, toisesta autosta jääneet jäykkyyssäädettävät etuiskarit, isommalla kantavuudella oleva vetokoukku, ym. Etuosa oli maalattu uusiksi ja siinäkin oli paljon naarmua. Osan sai kiillotuksella pois, mutta vaatii jatkotoimenpiteitä.

Yhtenä isoimpana operaationa oli sisustan purku, verhoilujen pesu sekä lattian pintaruosteiden poisto, maalaus ja kotelosuojaus. Siinä samalla äänieristemattoa pintaan. Reunalistojen välistä kulkeunut hiekka ja takalasintiivisteen välistä vuotanut vesi oli aloittanut aika kivasti ruostuttamaan pintaa.



Vakiolla alustalla ja madallettuna droppitukivarsilla sekä uusilla takajousenkiinnikkeillä. Samalla vaihtui etuvakaaja 13mm paksumpaan ja on nyt vain ~37,5mm:



Sisusta oli kaameassa kunnossa, no olihan se työkaluna. Ennen, jälkeen ja "päivitetyillä" etupenkeillä(V70II,jne. Sportit).




Pohja puolestaan oli oikein hyvässä kunnossa:


Kesäkuun puolivälille varasin katsastuksen ja ennen sitä otin tarrat pariksi päiväksi. Aiemmin ei ollutkaan tällaisella tullut ajettua. Katsastuksessa ei muuta uutta sanomista löytynyt kuin vähän odotetusti seisontajarru. Tarvitsi vain vivuston herkistelyä ja säätöä. Sitäkin varten piti purkaa takanavat auki jotta sai levyt pois. Katsastettuna piti tietysti käydä hakemassa toiselta konttorilta viisimerkkiset kilvet kun niitä vielä hyllyssä oli. Eihän näihin mitään korkeita tai minikilpiä voi laittaa ::)

Katsastuksen jälkeen kesän aikana tuli jatkettua ehostamista:

Sähkökeskus(GEM) piti kunnostaa putsauksella ja uudella tinalla:


Vaihdoin rahisevan turbiinin tilalle kolmilevyisen ja laatikkoon shift-kitin. Mukava tehdä töissä vain keula nosturille nostettuna ja pelata laatikon kanssa tunkilla :) Ilmoitettu paino turbiinin kanssa taisi olla noin 136kg.


Samalla laittolistalla oli oikeaan takajarruun kumit, uudet ajovaloumpiot, Edge ohjelmointikapula, ilmastoinnin kuivain, sisäkenno ja saumastaan vuotava kompura, ym. Lämppärinsäätöjen alipainepumppu oli rikki ja sen sai rakenneltua yhdistelemällä Volvon vakkarin alipainepumpusta osia, vain vähän eroja rungon valussa. Sisäkenno oli muurautunut melkein umpeen ja oli hyvin halpa uusiakin. Iso vapaavirtaussuodatin piti tottakai laittaa, näistä on paljon kirjoituksia miten vakio putsari(kotelo) vain yksinkertaisesti on ahdistava varsinkin yhtään tehoa nostaessa. Uudemmissa onkin jo tehtaalta isompi kotelo.




Vuoden aikana auto pääsi vetohommiinkin pari kertaa, lavallakin saattoi olla samalla parisataa kiloa tavaraa. Alemmassa kärrissä vetopään korkeus sopii paremmin autoon jossa kuula on vähän korkeammalla, mutta eipä vaikuttanut siihen miten tulee perässä.



Juuri muuta ei loppuvuoden aikana tapahtunutkaan. Ennen talvisäilöön vientiä ostin 08-10 F350 nelikon etuspoilerin, tein etupuskurin alareunaan sille kiinnikkeet ja keulan ilme korjaantui hyvin. Spoilerin korkeus oli tuntematon ja sehän olikin "vain" 6", maavaraa jäi noin 10cm.



Jottai tulisi ihan liikaa tekstiä(ihan niin kuin sitä ei olisi jo nyt), vuosi 2019 on käsittelyssä seuraavassa viestissä.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2023, 21:21:05 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #1 : 16.12.2019, 01:01:30 »
Tänä vuonna työmäärällisesti on tainnut mennä aikaa vähän enemmän kuin viime vuonna. Silti ns. ajoon vaikuttavia juttuja ei oikeastaan ole ollut. Kilsoja tulikin ajokauden aikana noin 10tkm josta autotraileri perässä noin 2500km. Viime vuoden ajomäärä oli noin 6tkm.

Kesäkuussa hiekkapuhallutin lavasta ruosteet pois, epoksi pintaan ja siihen päälle bedliner. Samalla lavan etureunan kuormasuoja sai mustan epoksin.



Kuun lopulla sain viimeinkin asennettua paineistetun paluun polttoainekiskoihin. Käyntiääni muuttui nätimmäksi ja käynti ehkä vähän tasottuikin. Kiskoissa on valmiit nipat ja onneksi ne aukesivat ilman taistelua.


Elokuussa vaihdoin isomman 3,5" dp:n ja korjasin samalla tärinästä murtuneen laatikon öljytikunputken. Paransin etuovien äänieristystä ja vaihdoin vakioiden rätisevien 5x7" kajarien tilalle purkuautosta löytyneen SPL Dynamics Pro 6.2A erkkasarjan.


Viime kuun alussa olikin aika alottaa korin ehostaminen. Kuten yleensä käy, aluksi suunniteltu ei riittänyt vaan piti sitten tehdä vähän enemmän kuitenkin. Miten taas kävi näin.
Oioin helmojen kanteissa olleet rutut ja oikean helman etupään ohessa lokasuojan alareunan.



Seuraavaksi oli rungon hiekkapuhallutus ja siinä samalla pyyhkäistiin pohjaa muutenkin, jotta uusi maali tarttuu paremmin. Muutamia pisteruostekohtia tottakai piti poistaa samalla. Hiekkapuhallutuksen jälkeen maalasin pohjamaaliepoksin, arempiin paikkoihin lorahti 4l Raptoria ja muualle musta uretaanimaali.




Pohja oli "valmis" ja siirryttiin pintapuolelle. Takaluukku vaati jonkin verran työtä, mainoskyltin ruuvinreiät umpeen ja iso määrä naarmuja sekä muutamia lommoja. Takanurkkien lommoja oikaisin ja kittiä päälle. Tässä vaiheessa homma lähti leviämään kun päätin kuitenkin käydä myös lavan kyljet läpi ja kun lava oli maalattu, eihän lokasuojia voinut enää jättää maalaamatta. Lokasuojien kanssa riittikin puuhaa, alunperin meinasin vain liimata tuet taakse ja valkeaa liimamassaa halkeamiin. Ei muuta kuin reikälevyllä tuennat takapuolelle ja liimaukset SMC-kitillä. Yksi purkki riitti melkein loppuun asti, loput piti jatkaa kohdasta riippuen muovi-, lasikuitu- ja perus pintakitillä. Ja naarmua riitti lokasuojissakin vaikka muille jakaa. Joka paikkaan hiontaväri ennen pintaa.







Oikeaan takalokasuojaan pääsi kokoamaan itseaiheutetun palapelin muiden vaurioiden lisäksi :buck2:




Vedin vielä ns. varmistukseksi kiveniskumassaa pariin paikkaan, koska Raptor riitti vain yhteen kerrokseen. Ja kotelosuojaa perään:


Vanteet ja puskurit hiekkapuhallettiin sekä maalattiin molemmin puolin. Vanteisiin perushopea ja puskureihin tuli yhden epäonnistuneen harmaan(liian vaalea) jälkeen musta. Takapuskurin ruttuja suoristin ennen maalausta ja sai oikeasti hakata, sen verran paksua rautaa. Maski ja valonkehykset saivat tietysti uuden värin ja se osui todella hyvin kohdalleen. Töpöttelin etupäähän kiveniskemiin ja naarmuihin tarpeen mukaan maalia, osasta joutui vingulla ajamaan ruosteetkin pois. Katossa oli pari ruostelänttiä työkäytön jäljiltä ja ne putsailin myös. Uudet etuvilkut viimeistelivät uuden kuosin aika kivasti. Tänään aamupäivällä tein pikaisen kiillotuksen koppiin, vahasin koko kamppeen ja otin pari kuvaa vähäisellä päivänvalolla. Lumisateessa tottakai.






Siirtyy talvisäilöön kunhan pakastaa ettei likaannu matkalla. Juvan Ruoste-esto hoiti hiekkapuhallukset ja näkyvien osien maalaukset kuten englantilaisen kanssakin.

Kulutus pitkässä matkassa maantiellä on ollut hyvin inhimillinen 11,7l/100km. Kärry perässä taisi mennä noin 13,7.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2019, 19:39:50 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #2 : 16.12.2019, 08:19:28 »
Nyt on miesten peli.  8)

Miltäs tässä näyttä helmakotelot sisältä, ruostetta ei kait ollut kun on näin siisti peli kaikinpuolin mutta siellä ei taida olla muuta kuin joku pohjamaali sisällä??
Käsitin että tällä ajellaan kesällä mutta rupesin vaan pohtimaan kun yhdet vuosituhannenvaihteen Hopan, US-tuonti, helmat korjasin vuosia sitten ja ne oli ihan loppu. Näkyi kyllä uloskin kun pohjia ei ollut ollenkaan mutta sisäpuoli oli aika tympeä kun siellä ei ollut ikinä ollut mitään suojaa sen ohuen maalin lisäksi.

Miltäs tässä näyttää kojelauta, muotoilullisesti? Kiinnostaa ihan vaan vertailumielessä esim. johonkin työkäyttö Vaniin jossa kojelauta on kertakaikkisen masentava... Parista kuvasta vähän näkyy että tässä se ei olisi ihan niin apaattinen.

Ai niin, pointsit siitä ettei ole laitettu sitä spede-pakoputkea joita näkyy näissä möhkäleissä... tiiätte sen ison putkenpään jonne mahtuu pää sisään.  O0
« Viimeksi muokattu: 16.12.2019, 08:27:48 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #3 : 16.12.2019, 09:17:42 »
Nyt on miesten peli.  8)

Miltäs tässä näyttä helmakotelot sisältä, ruostetta ei kait ollut kun on näin siisti peli kaikinpuolin mutta siellä ei taida olla muuta kuin joku pohjamaali sisällä??
Käsitin että tällä ajellaan kesällä mutta rupesin vaan pohtimaan kun yhdet vuosituhannenvaihteen Hopan, US-tuonti, helmat korjasin vuosia sitten ja ne oli ihan loppu. Näkyi kyllä uloskin kun pohjia ei ollut ollenkaan mutta sisäpuoli oli aika tympeä kun siellä ei ollut ikinä ollut mitään suojaa sen ohuen maalin lisäksi.

Miltäs tässä näyttää kojelauta, muotoilullisesti? Kiinnostaa ihan vaan vertailumielessä esim. johonkin työkäyttö Vaniin jossa kojelauta on kertakaikkisen masentava... Parista kuvasta vähän näkyy että tässä se ei olisi ihan niin apaattinen.

Ai niin, pointsit siitä ettei ole laitettu sitä spede-pakoputkea joita näkyy näissä möhkäleissä... tiiätte sen ison putkenpään jonne mahtuu pää sisään.  O0
Kaikkein lahoimpia taitaa olla entiset auravehkeet? Ja on se hyvää vaihtelua että kaikis ei oo sitä tynnyriä pakoputken päässä.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #4 : 16.12.2019, 09:31:57 »
Take my money  :2funny:

Asiallinen pickup, kääntää varmasti päitä. Upean pelin rakentanut, ei alkuunsa niin mairitteleva mut nykykuosi on kyllä makosa  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #5 : 16.12.2019, 19:38:07 »
Kaikki kotelot näyttää sisältä siltä mitä voi olettaakin eli ruosteettomat. Kuivissa oloissa ollut, eikä seisontapaikkakaan ole tainnut olla kovin kostea vaikka siinä kasvillisuutta olikin. Miten huonoja lie lattian reunat talvikäytössä olevissa autoissa. Jaloista kuravesi valuu lattiamaton ja kynnysmuovin välistä tuonne lattian päälle ja jää muhimaan hiekan kanssa. Siihen kun lisätään vuotava lasi pitämään paikat jatkuvasti märkänä.

Kojelauta ei ole niin masentava kuin monissa muissa, sen kanssa pystyy elämään. En ole varta vasten sitä kuvaillut, mutta kuvien joukosta jotain siitä voi erottaa. Sisustaan meinasin uutta väriä keväämmällä perusharmaan tilalle. Kaikki verhoilupaneelit on kuitenkin muovipinnalla joten maalaaminen ei ole ongelma.

Näillä tehoilla ihan turha suurentaa pakoputkea. Vakio 3,5" riittää eikä mölyä liikaa :)

Kaikki otetut kuvat löytyvät täältä: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/muut/F350+CrewCab+DRW+-99/
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #6 : 16.12.2019, 19:48:19 »
Tyhmänä kysyn että voisko samaa sarjaa takapenkinkin jostain volvosta soveltaa? makia vetopeli... tuolla sais vissiin vetää myös hanhenkaula traileria nykysin suomessa?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #7 : 16.12.2019, 21:23:20 »
Siinä voi olla aika soveltaminen, selkänoja ei ole kovin paksu. Ja olisi käytettävä alkuperäistä runkoa, koska selkänoja taittuu vähän eteenpäin. Ihan vaan mustaa istuinsuojaa siihen meinasin.

En tiedä miten sen mallin vetohommat menee, jotain lueskellut että olisi vissiin mahdollista. Tarvis tehdä lavaan reikäkin. Riittää nykyinen 3500kg hyvin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #8 : 17.12.2019, 08:24:00 »
Joo hanhenkaulalle tarvii vetokuulan siihen lavalle akselin päälle ja lavan läpi runkoon kiinni se systeemi. noihin jenkkeihin saa niita sarjoja kyllä hyvin mutta tuskin on tarvetta sulla kun saa vetaa ihan tarpeeksi  normaalistikkin ja lavalle menee vaikka mitä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #9 : 17.12.2019, 14:16:36 »
Eihän se Goose Neck vetokuula lavalla mitään haittaa, se kun kääntyy piiloon sillon kun sitä ei tarvita. Siihen päälle käy myös 5th Wheel pöytä, jonka voi myös irrottaa kun sitä ei tarvita ja joka voi olla ilmajousitettukin omalla kompurallaan jne jne.
Ainoa vaan ettei noiden jenkkikärryjen sähköjarruja oikein millään konstilla hyväksytä täällä. EU-hyväksyttyä minivetopöytää saa ja myös valmiita kärryjä joissa niissäkin on sähköjarrut, mutta hinta on sitten melkoinen, eikä ne ole ollenkaan niin käteviä kun jenkkivehkeet. Valitettavasti elämme watun EU:ssa ja päälle vielä Sääntö-Suomen omat sekoilut  >:(

Kolmiakselinen 3500kg normi traileri, miksei jopa samantein umpinaisena perään jos jotain isompaa meinaa vetää tuolla.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #10 : 18.12.2019, 11:20:57 »
Pelkkää haittaahan siitä on silloin kun sille ei ole mitään käyttöä :P En usko, että tarvii omassa käytössä tuota Country Squirea painavampaa laittaa perään. Oiskohan se ollut noin 2600-2700kg paketti.

En ole nähnyt tarpeelliseksi hommata omaa kärryä, tutuilta saa niin halvalla lainaan.

Sinällänsä huvittava, että koukun rungon valmistaja lupaa yli tuplat vetopainoa pelkälle kuulalle verrattuna paikallaan olleeseen alkuperäiseen. Ne on kuitenkin hyvin identtiset mitoiltaan. Tuossahan on kuulalle paikka myös puskurissa ja sen lukemat on lähellä orkkiskoukkua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #11 : 24.12.2019, 00:01:05 »
Nyt on miesten peli.  8)
...josta tulikin mieleen, kun toissakesänä seurattiin tämän lähtöä Big Wheelsistä ja pähkäiltiin mikä on miehekkään ajoneuvon määritelmä, onko silloin jos se on pitkä ja kankea  :-X

Ja tuosta Bob Wayne - There Ain't No Diesel Trucks in Heaven: https://www.youtube.com/watch?v=g2geMpanDzE&list=PLSWQMIm-TtPYx3Pod5BJs-8W14nDaLehj&index=16






Paikalla B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #12 : 24.12.2019, 08:59:43 »
...josta tulikin mieleen, kun toissakesänä seurattiin tämän lähtöä Big Wheelsistä ja pähkäiltiin mikä on miehekkään ajoneuvon määritelmä, onko silloin jos se on pitkä ja kankea  :-X

Ja tuosta Bob Wayne - There Ain't No Diesel Trucks in Heaven: https://www.youtube.com/watch?v=g2geMpanDzE&list=PLSWQMIm-TtPYx3Pod5BJs-8W14nDaLehj&index=16

Isot autot monesti on, isoja ja "kankeita".  ;D
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #13 : 24.12.2019, 12:19:42 »
Jos katselee automyyjien ilmoituksia, melkein kaikki perus euroautoa isommat jenkit voi olla "äijäautoja". Mun mielestä sinällänsä vähän mielikuvitukseton termi :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3309
  • Nonnih!
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #14 : 24.12.2019, 13:05:43 »
Makia peli. Itelläki haaveissa tämmönen mutta nelivetona mieluiten. Paripyörällisessä vaan on sitä jotain  S*
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

 

Ateho  Elekma