Joo, heitinpä sitten vajaan parinkympin lähiökeikan, ei mitään ongelmaa eikä ilmoituksia ja laitoin sen jälkeen taas laturin toimintaan.
Runsaan 2h:n latauksen jälkeen ajattelin kokeilla tuota systeemiä uudelleen, kun oli asiaa kylille -> lämmitin kaukkarilla päälle.
Lähtiessä oli ollut laturissa runsaan 3h ja astuessani kabiiniin oli auto kylmä ja tauluun taisi tulla teksti jotakuinkin
"lämmitin sammutettu, akun jännite matala" (tms. ihan tarkkaa tekstimuotoa en nyt juuri muista).
Käynnistyi normaalisti eikä mitään ilmoituksia edelleenkään.
Vaikuttaisi siis, että ainakin nyt tuo akun vajaa varaustila estäisi lämmittimen toiminnan, kuten kuuluukin.
Eihän tuo ylläpitolaturi tokikaan tuossa ajassa 2-3h ihmeitä sinne akkuun saa ladatuksi eritoten, jos tuo lämmitin on
ollut edes hetkenkin päällä, taitaa ottaa systeemi tehoja kai luokkaa 5kW, jostain muistelen tuon tiedon saaneeni..
Ollut nyt eilisestä illasta lähtien tuon ylläpitolaturin perässä, pitänee hiukan tutkia tuota lataustilaa, josko laittaisikin ihan "oikean laturin" töihin..
ps.
Nuo kommentit maakaapelista ja akun iästä sekä käyttäytymisestä ovat varmaan ihan juurikin noin, kuten tuossa edellä arveltiin.
Mites, jos tuon maakaapelin irroittaa ja sitä alkaisi tohtoroimaan, sekoaako koko auto ja vaatiiko jotain isompaa ymmärrystä sen jälkeen ?
Ei vaan viittis tässä pyhinä hankkia yhtään enempää ongelmaa, kun huomenna vajaan 200km pikitieretki edessä...
Huippuakkujen kestoista niukalti omakohtaisia kokemuksia viimevuoisilta, mutta nuo keskikastin tuotteet näyttävät kestävän sen 3-5 vuotta.
Aikoinaan 945/-97 orkkis akku kesti 9 vuotta, tuskinpa nykyiset enää läheskään sitä.