KL-varaosat  Race.fi

Volvo 760 16v Turbo

  • 36 Vastauksia
  • 15680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
    • TVRacing
Vs: Volvo 760 16v Turbo
« Vastaus #30 : 29.04.2022, 08:29:06 »
suosittelen laittamaan vastapaine ohjauksen hukkaporttiin ,huomattavasti helpompi säädellä ahtopainetta  8) 8) toki maku asioita
Samaa mieltä! Kun tekee säädön preumatiikka paineen säätimellä ja vetää letkut ohjaamoon niin on portaaton paineensäätö heti käden ulottuvilla.
Tollanen 0-4bar säädin löytyy mm. ikh:lta https://www.ikh.fi/fi/pneumatiikka-saadin-1-4-r04-0-4bar-new-deal-mwp1202001
Tulokset ratkaisee, selitykset katkaisee.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 760 16v Turbo
« Vastaus #31 : 29.04.2022, 18:26:22 »
https://www.lensupowershop.fi/products/mekaaninen-ahtopaineenohjausventtiili/

Toimii kuin junan vessa.   Olen myynyt kymmeniä tai ehkä voidaan puhua jo sadoista.   Ei välitä ulkolämpötilasta tai kuun asennosta tai oikeen mistään muustakaan, kun on tarkkuus säädin ja paine kun otetaan imusarjasta on moottoriin menevä ilmanpaine aina sama. 

Säätöalue 0.4bar per kierros.   Voi käyttää myös alapuolen ohjauksessa mutta säätö toimii toisinpäin, eikä ole ihan niin tarkka. 

Ja uusimpana minulla testissä tuon mekaanisen venttiilin kanssa  MAc vena niin saa rampitettua ahdon Drag race käytössä sekunttimääräisesti, ei tarvii hiilidioksidi yms. hömpötyksiä väliin...   Mekaanisella säädetään max ahtopaine ja mac venalla rampitus.

Samalla saa säädettyä Megasta Launch aikaisen  ahtopaineen, luistonestolle ahdon tiputuksen yms. kivaa jos vaan ymmärtää mitä tekee...
« Viimeksi muokattu: 29.04.2022, 18:35:20 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 16v Turbo
« Vastaus #32 : 21.05.2022, 22:41:59 »
Niin ei tuo oikein säädetty closed loop ahto-ohjauskaan välitä ulkolämpötilasta tai kuun asennosta.
Nyt on tiukempi jousi hukkaportissa ja toimii kuin ihmisen mieli.



Havaintoja muutaman sadan kilsan katuajelun jälkeen:
-voimaa on riittävästi
-sisämelu on kova
-motti toimii tosi hienosti ja välitykset sattuu aika kivasti katuräppäilyyn
-takaovet meni lukkoon keskuslukituksen kautta ja eivät aukea enää.  ;D
MS-Koneistuspalvelut

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 16v Turbo
« Vastaus #33 : 30.05.2022, 22:24:12 »
Lohkon vesiroppu irtosi vähän normaalia rivakamman kiihdytyksen jälkeen.
Uuden ropun sain KL-Varaosilta, mutta asennus autoon paikallepäin ei eka tuntunut kauhean helpolta ajatukselta. Tila on rajallista ja 3mm levystä tehty, kupera roppu, lopulta aika jäykkä poika.



Lohkossa oli kuitenkin ropun ympärillä kierreikiä joihin pulttasin tuon levynpalan kiinni. Levyyn hitsasin M12 mutterin ja pultilla painoin vesimarkan tiukkaan. Tämä oli eka vain työkaluksi suunniteltu, mutta jätin sen nyt tonne lohkon kupeeseen. Ei se siellä tielläkään ole.
Vedet koneeseen niin kaikki toimii normaalisti ja ei vuoda tms.

Mahdollisia syitä vesimarkan irtoamiselle oli pari. Kyseinen roppu oli joskus kannentiivisteen vuodon aiheuttamana jouduttu vaihtamaan ja se on mahdollisesti jäänyt löysälle.

Toinen vaihtoehto on, että mullakin kansi vuotaa. Noita arpin pinnoja en ole vielä jälkikiristänyt. En oo varma onko tämä pakollista, mutta taidan sen kuitenkin tehdä.

Kolmanneksi, kyllä noi roput tuntuu vinokoneissa olevan aika löysällä. Aika moni mulle tuli sanomaan, että on ihan normaalia että noi lentelee irti.
Ja onhan kai jotkut noihin lohkoihin väännellyt kierteitäkin ja laittaneet ruuvattavat tulpat tilalle.
MS-Koneistuspalvelut

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5018
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo 760 16v Turbo
« Vastaus #34 : 30.05.2022, 23:18:33 »
Oon kyllä ite joutunu ihan töitä tekeen kun noita vesimarkkoja oon irrotellut, ei tosiaan olleet löysällä.
Paras oli kun löin reiän roppuun ja puolmetisellä raudalla väänsin, ei niin mihkään.
Sit vähän reikää isommaks ja vetovasaralla koukkupäällä lähti niin että oli kirkontornin kohdalla vasta nousussa. :D

Kai se voi tosiaan olla että on jäänyt joltain vähän löysälle.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 16v Turbo
« Vastaus #35 : 08.07.2022, 20:56:50 »
Tällä on vaan ajeltu ja vaihdettu takarenkaita.

KL Racingistä ostin moniurahihnamuutosta varten emmeet, mutta kiilahihnat on vielä toistaiseksi pysynyt ihan ok päällä niin en vielä alkanut ruuvailemaan.

Vitosella pepeä polttaessa kytkin pääsi luistamaan. Normiajossa ja pienemmillä vaihteilla suditellessa toimii vielä. Tässä on siis sachs sre -618 ja sintterilevy.

Juhannuksena kävin huvikseni kokeilemassa Pesämäen radalla ajoa, mutta pari kierrosta riitti. Ei oikeen tuo alusta ja vakio penkit sovellu semmoseen.

Käyttöautona tämä toimii hyvin.
MS-Koneistuspalvelut

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 16v Turbo
« Vastaus #36 : 10.08.2022, 07:57:36 »
Laitoin tämän myyntiin viikko takaperin ja eilen volvo lähti uudelle omistajalle.

Uusi projektiauto ja -moottori on hankittuna tulevaa talvea varten.
MS-Koneistuspalvelut

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron