Futurez  Kulkukoira

#740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo

  • 128 Vastauksia
  • 48534 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #30 : 03.03.2021, 21:08:16 »
Painavampaan autoon on suurempi tehoraja

Eihän ne mitään vaikuta? Paino otetaan uutena ilmoitetusta painosta mikä rekisteriotteessakin on

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #31 : 03.03.2021, 21:55:44 »
Eihän ne mitään vaikuta? Paino otetaan uutena ilmoitetusta painosta mikä rekisteriotteessakin on

Alkaa mennä jo vähän ohi aiheen tästä topicin autosta, mutta eikös siellä Traficomin säännösluettelossa ollut että uusi teho/paino-suhde voidaan laskea sit konttorilla punnitusta painosta joka muutoskatsastuksen hetkellä on todellinen omamassa? Tässä tapauksessa ei ilmeisesti näin tehty mutta ymmärtääkseni tähän mahdollisuus on olemassa, ja ehkä jotain painavempaa kasia tms. asentaessa akselimassat mielellään mitattaisiinkin.
Periaatteessa painon lisäämisellä muutoskatsastukseen saa hieman tehorajaa hiulattua ylöspäin.

Ja mitä Instagramin puolelta tämän auton punnitusta tuli vakoiltua niin ei tämäkään yksilö ainakaan keventynyt. Toisaalta painon muutos ei nyt mistään hurjimmasta päästä ollut...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #32 : 03.03.2021, 22:03:08 »
Painavampaan autoon on suurempi tehoraja
Aika merkityksetöntä neppailua, kun moottorin teho on 290hp ja maksimitehonraja taasen melkein 400hp.
!

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #33 : 04.03.2021, 00:30:26 »
Alkaa mennä jo vähän ohi aiheen tästä topicin autosta, mutta eikös siellä Traficomin säännösluettelossa ollut että uusi teho/paino-suhde voidaan laskea sit konttorilla punnitusta painosta joka muutoskatsastuksen hetkellä on todellinen omamassa? Tässä tapauksessa ei ilmeisesti näin tehty mutta ymmärtääkseni tähän mahdollisuus on olemassa, ja ehkä jotain painavempaa kasia tms. asentaessa akselimassat mielellään mitattaisiinkin.
Periaatteessa painon lisäämisellä muutoskatsastukseen saa hieman tehorajaa hiulattua ylöspäin.

Ja mitä Instagramin puolelta tämän auton punnitusta tuli vakoiltua niin ei tämäkään yksilö ainakaan keventynyt. Toisaalta painon muutos ei nyt mistään hurjimmasta päästä ollut...

Edellä 1-5 alakohdissa vertailuajoneuvon omamassan ja tehon suhde katsotaan tyyppihyväksynnän tiedoista tai yhtäläisyysselvityksestä. Muutetun ajoneuvon omamassa
tarkastetaan muutoskatsastuksen yhteydessä punnitsemalla ja muutetusta moottorista tulee esittää tehomittaustodistus; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan
DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-
kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.

Mutta se siitä taas :) Parempi oli kaivaa suoraan tuo eikä mennä mutulla  :D Anteeksi OT

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #34 : 04.03.2021, 11:18:03 »
Kait koneen teho tuli valittua sen mukaan että jää vielä ahtovaraa? ;)

vertailuajoneuvon omamassan ja tehon suhde
Tämä on se tärkeä kohta. Ei puhuta muutettavan auton omamassasta. Tehopainosuhteen raja ei muutu jos muutettava auto on kevyempi kuin vertailuajoneuvo, siinä saa vaan olla vähemmän tehoa kuin painavammassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #35 : 04.03.2021, 11:29:26 »
Kait koneen teho tuli valittua sen mukaan että jää vielä ahtovaraa? ;)
Tämä on se tärkeä kohta. Ei puhuta muutettavan auton omamassasta. Tehopainosuhteen raja ei muutu jos muutettava auto on kevyempi kuin vertailuajoneuvo, siinä saa vaan olla vähemmän tehoa kuin painavammassa.

Jos tuossa on nyt paperilla 290hv niin jäihän siihen hienosti varaa  :D
Mutta tosiaan mun näkemys on että akselimassojen rajoissa jos hieman kasvattaa muutettavan auton omamassaa niin sillä saa hieman sitä suurinta sallittua tehoa nostettua ylöspäin.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #36 : 04.03.2021, 13:30:41 »
Kait koneen teho tuli valittua sen mukaan että jää vielä ahtovaraa? ;)
:) Se ny tuli uuden lainsäädännön myötä bonuksena. Joku päivä sit imusarjaan ylipainetta. Koneen valinta alunperin oli puhtaasti sillä perusteella, et painon vuoksi tarvii olla alulohko LS ja kohtuullinen hinta.

Alkuperäinen projektin idea oli De-stroukata kone 3.5 litraseksi, tumpata se tonne 740 keulalle ja katsastaa jo edellisen lainsäädännön aikana. Ei tosin kiinnostanu lukea kymmentä viestiä "ei noin voi tehä, ei LS konetta saa Volvon keulalle ikinä, blaa blaa blaa"-vinkunaa, ni piti alottaa projektitarina HöntsäD laitteena. Ihan hauska näinkin, et lainsäädännön helpottumisesta huolimatta, kerkesin ensimmäisenä Suomessa katsastaa LS moottorisen Volvon katuliikenteeseen. :)

Jos tuossa on nyt paperilla 290hv niin jäihän siihen hienosti varaa  :D
Joo varaa on, Moottori on 290hp ja suurin sallittu teho on 290kW. Helppo homma, ku vaa ryhtyy.
!

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: #740LS Ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #37 : 04.03.2021, 13:41:41 »
:) Se ny tuli uuden lainsäädännön myötä bonuksena. Joku päivä sit imusarjaan ylipainetta. Koneen valinta alunperin oli puhtaasti sillä perusteella, et painon vuoksi tarvii olla alulohko LS ja kohtuullinen hinta.

Joo varaa on, Moottori on 290hp ja suurin sallittu teho on 290kW. Helppo homma, ku vaa ryhtyy.

Ni oliks tää siis ihan vakiovakio 5,3 litranen alulohko LS otettu sellasenaan jostakin?
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #38 : 04.03.2021, 14:01:20 »
Ni oliks tää siis ihan vakiovakio 5,3 litranen alulohko LS otettu sellasenaan jostakin?
Joo. No, öljypohja ny ei tietenkään ole vakio truck pohja, kun semmonen ei sovi 740 keulalle mitenkään fiksusti. Apulaitteetkin kannattaisi olla henkilöautomallista, ni ylävesiletkun saisi tehtyä fiksummin.

Tommonen puntaritulos siitä sitten tuli:
https://www.instagram.com/p/CMAAlCgB9BZ/
« Viimeksi muokattu: 05.03.2021, 12:07:07 kirjoittanut Keme »
!

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: #740LS Ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #39 : 05.03.2021, 13:32:18 »
Tommonen puntaritulos siitä sitten tuli:
https://www.instagram.com/p/CMAAlCgB9BZ/
Vois sanoo että on painot kohillaan.
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #40 : 05.03.2021, 17:02:36 »
samaa kans katsoin kuvasta että painojakauma hämmentävän hieno ja nurkkapainot todella tasaiset, tietenkin kuski muuttaa tilannetta mutta ei tämä taida mikään ratapeli olla.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: #740LS katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #41 : 05.03.2021, 22:23:47 »
Onnittelut tosiaan pioneerihenkisestä lopputuloksesta. O0 Ennustan ja tunnustan, että seuraajia tulee...

Mikäs näiden maksimi etuakselimassa nyt on?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #42 : 18.03.2021, 15:48:31 »
samaa kans katsoin kuvasta että painojakauma hämmentävän hieno ja nurkkapainot todella tasaiset, tietenkin kuski muuttaa tilannetta mutta ei tämä taida mikään ratapeli olla.
Juu, ehkei tota höntsädriftingiä lasketa varsinaisesti ratailuksi, kun se on pelkkää hauskanpitoa. Eli ei noilla nurkkapainoilla ole varsinaisesti merkitystä ja ens kuussa keulapaino kasvaa.

Tuli tos lyhyt videonpätkäkin otettua, kun tuli käytyä parkkihallissa :D Tykkään kyl nuotista.
https://www.instagram.com/p/CMEi84SBCYQ/
!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #43 : 19.03.2021, 17:28:34 »
Todella hienoa tekemistä O0 huvitti alkupostaus että nähty ja mielikuviksetonta  :D kyllä varmaan jos kotimaa on ruotsi

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #44 : 22.03.2021, 11:58:18 »
huvitti alkupostaus että nähty ja mielikuviksetonta  :D kyllä varmaan jos kotimaa on ruotsi

Nojoo, toi ny oli tommone heitto. Aattelin, et eipähä pääse kukaa nettivelho vinkumaan ku totee heti kärkeen internetfaktat :D

Tuli heitettyä koneistajelle vähän hilua ihmeteltäväksi. Pääsiäisenä olisi tarkoitus niputtaa uusi kone ihan vaan, kun näitä osia on jostain syystä kertynyt nurkkiin. Uuteen moottoriin tulee vähän lisää tilavuutta, aavistus enemmän puristuksia ja hitunen enemmän nokkaa. Ei se nykyisestä ainakaan huonone. Samalla tulee muutettua apulaitejututkin vähän paremmin sopiviksi ja vaihteistoon yksi pykälä lisää. Sit alkas olee jo aika jepa ja luulen, et sillä setupilla voikin sit ajella kesän.
https://www.instagram.com/p/CMHnA_uB45H/

Samanlainen vaaleanharmaa möykky tästäkin tulee kuin mitä edellinenkin oli
https://www.instagram.com/p/CM2dq1GBSFO/

Pyörivät lohkossa
https://www.instagram.com/p/CNDZGZHh_sm/

Uus ja vanha pata vierekkäin. Eipä tullu aiemmin ajateltua, et tohon uuteen moottoriin tarvii sit tehä rulla ohjaustehostimen kohalle. Eihä toi hihnalinja muuten toimi ollenkaa.
https://www.instagram.com/p/CNNVlBkBkAr/

Aski kiinni ja ryjät konehuoneeseen.
https://www.instagram.com/p/CNRz2IYhnkr/

Vähä jäi puuttuu startista, mut aika jees silti. Pikkusen vielä neppailua, ni tää ois taas ajokunnossa.
https://www.instagram.com/p/CNSplfVFpjw/
« Viimeksi muokattu: 05.04.2021, 21:32:18 kirjoittanut Keme »
!

 

Samppasport  Futurez