Autoracing  KL-varaosat

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3060 : 04.07.2021, 00:25:00 »
Tuo on kokemuksen mukaan varmaan helpoin keino nostaa D24 ahtoja. Tuo venttiili tuskin liittyy ahtopaineensäätöön mitenkään, koska D24 on T3 Garretin kompurakotelosta menee letku suoraan hukkaportin kelloon. Ei näissä mitään sähkösäätimiä yms.. ole

Taitaa olla alkuperäisessä D24T siinä imusarjan päässä, jokin ByPass venttiili muistaakseni. Mikä siis laskee ahtopaineita ulos, jos on liikaa. "Sähköjohto", taitaa myös olla alipaineletku joka tulee imusarjasta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3061 : 04.07.2021, 14:21:24 »
Muistelisin sen olevan ylipaineventtiili ja ne sähköjohdot olisi sitä merkkivaloa varten.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3062 : 13.07.2021, 23:42:56 »
Porukka laitellu vissiin noita T-haaroja hukkiksen letkun väliin ja nostanu sillä tavalla ahtoja, minkä kokonen sen T-haaran/haaran reikien sitten pitää olla että sais ahot sinne 1-1.2baarin tienoille  ??? Kun esim perus motonetistä saatavat T-haara kappaleet ovat yleensä n.5mm reijällä, meneekö jo liian isoks vai pitäskö olla pienemmällä reijällä.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2021, 23:44:55 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3063 : 13.07.2021, 23:51:41 »
Porukka laitellu vissiin noita T-haaroja hukkiksen letkun väliin ja nostanu sillä tavalla ahtoja, minkä kokonen sen T-haaran/haaran reikien sitten pitää olla että sais ahot sinne 1-1.2baarin tienoille  ??? Kun esim perus motonetistä saatavat T-haara kappaleet ovat yleensä n.5mm reijällä, meneekö jo liian isoks vai pitäskö olla pienemmällä reijällä.
Putkenpätkä johon porataan pieniä reikiä on myös yksi hyvä kikka.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3064 : 13.07.2021, 23:53:10 »
Porukka laitellu vissiin noita T-haaroja hukkiksen letkun väliin ja nostanu sillä tavalla ahtoja, minkä kokonen sen T-haaran/haaran reikien sitten pitää olla että sais ahot sinne 1-1.2baarin tienoille  ??? Kun esim perus motonetistä saatavat T-haara kappaleet ovat yleensä n.5mm reijällä, meneekö jo liian isoks vai pitäskö olla pienemmällä reijällä.

ite laittoin T haaran tyhjäksi jäävään haaraan pätkän letkua siihen tulppa johon porasin reijän. hakemalla löytyy oikian kokonen reikä.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3065 : 13.07.2021, 23:55:16 »
Olen edelleen sitä mieltä, että se jarruputki ja siihen poraa reikiä on helpoin ja toimivin konsti saada ahdot sinne 1-1,2bar. Pari 1mm taikka 2mm reikää jarruputkeen ja on helppo säätää, sekä nopea.

Putkenpätkä johon porataan pieniä reikiä on myös yksi hyvä kikka.
Jarruputki johon poraa reikiä toimii hyvin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3066 : 07.08.2021, 14:14:00 »
Ei kai tuolla pelkällä ahtopaineen nostolla mitään vaikutusta muuten stanuasetuksilla kulkevassa deekussa ole?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3067 : 07.08.2021, 17:10:36 »
Ei.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3068 : 07.08.2021, 19:25:42 »
Yleensä ahtopainen nousee hieman silloinkin, kun syöttöä ruuvataan lisää.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3069 : 05.04.2022, 15:19:53 »
Millä kierroksilla tommonen deekun vakio turbo yleensä pitäs alkaa heräilemään tai nostamaan ahtoja?
Tuo oma d24tic ei ainakaan nosta ahtopaineita kun vasta siinä 2300-2500 kierroksissa jos tohon autogaugen ahtopainemittariin on luottamista.
Onko tämä ihan normaalia? Turbo tuntuu myös sakkaavan iloseen pienilläkkii kierroksilla kun kaasun laskee niin liekkö sekään ihan normalia  :D
Ahtaa kyllä ihan normaalisti 0,9-1bar täyskaasu vedossa.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2022, 15:23:07 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3070 : 05.04.2022, 19:33:41 »
Millä kierroksilla tommonen deekun vakio turbo yleensä pitäs alkaa heräilemään tai nostamaan ahtoja?
Tuo oma d24tic ei ainakaan nosta ahtopaineita kun vasta siinä 2300-2500 kierroksissa jos tohon autogaugen ahtopainemittariin on luottamista.
Onko tämä ihan normaalia? Turbo tuntuu myös sakkaavan iloseen pienilläkkii kierroksilla kun kaasun laskee niin liekkö sekään ihan normalia  :D
Ahtaa kyllä ihan normaalisti 0,9-1bar täyskaasu vedossa.

Jos tuo on pienillä vaihteilla niin ihan normaalia, mutta isolla vaihteella pitäisi kyllä ahtaa jo vähän matalammalla. Ei tietysti täysiä paineita, mutta aika hyvinhän se turbo alkaa itse itseään ruokkimaan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3071 : 06.04.2022, 22:50:54 »
Nostaa syöttöä vähän niin alkaa ahtamaan nopeammin, sekä hieman rälläköi sitä ahdonalaisen syötön karaa, joka toimii ahtopaineella. Se on siinä syöttöpumpun päällä ja ahdonalaisen syötön kansi on kiinni 4 torx ruuvilla. Siinä ahtokarassa on myös toinen puoli epäkesko sekä jyrkempi, eli voi koettaa myös kääntää sen karan jyrkimmän kohdan seurantatappia vasten, jolloin pitäisi antaa syöttöä enemmän ahtopaineella.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2022, 22:52:26 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3072 : 07.04.2022, 09:31:07 »
Jos auto ei toimi normaalisti vakiona, niin ei sitä kannata alkaa virittämään. Jos siellä esim hukkaportti jumii, eikä mene täysin kiinni, ensimmäinen oire on se että turbon toiminta alkaa vähän korkeammilla kierroksilla.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 593
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3073 : 07.04.2022, 11:45:16 »
Nostaa syöttöä vähän niin alkaa ahtamaan nopeammin, sekä hieman rälläköi sitä ahdonalaisen syötön karaa, joka toimii ahtopaineella. Se on siinä syöttöpumpun päällä ja ahdonalaisen syötön kansi on kiinni 4 torx ruuvilla. Siinä ahtokarassa on myös toinen puoli epäkesko sekä jyrkempi, eli voi koettaa myös kääntää sen karan jyrkimmän kohdan seurantatappia vasten, jolloin pitäisi antaa syöttöä enemmän ahtopaineella.

Juu ahtokara on käännetty jo jyrkimpään asentoon ja perusyöttöökin on lisätty.
Karalle vois vielä kyllä rälläkkää näyttää ja pikkasen lisätä perussyöttöö.
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Turbointtelkuurel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3074 : 09.08.2023, 18:51:15 »
Onkos täällä kenelläkään kokemuksia ennakonsäätimen spacerista? Löysin tämän ihan sattumalta nettiä selaillessa enkä muista, että olisi missään viritystopicissa tullut vastaan. Käsittääkseni alkaa antamaan aikaisemmin ruiskutusennakkoa verrattuna ilman spaceria. 

https://tafmet.pl/english/tuning/895-dynamic-timing-advance-spacer-kit-for-land-rover-volvo-vw-with-bosch-ve-fuel-injection-pump-5902553474343.html




 

Autoracing  KL-varaosat