Autoracing  KL-varaosat

V70 2.5FT 2009 vikakoodi

  • 14 Vastauksia
  • 2353 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« : 23.04.2021, 23:36:13 »
Morjensta.

Alko volvo kiukuttelemaan tienpäällä ja oireet olis niinkuin polttoainepuolella olis jotai häikkää. Eli hyytyy ja sit mennää taas ja voidaan ajaa kymmenen kilometriä, taas hyytyy
ja sit sammuu, ihan kuin painetta ei keräisi tarpeeksi tai ei pidä sitä. Paineensäädin?
Katselin autoa ja suuttimien ulkopuolelta olisi ollut jotain kosteaa. Käyttelin autoa pihassa noin puoli tuntia ja koetin lukea vikakoodeja turhaan, kunnes melkein kyykkäs ja antoi vikakoodin ->

P060747, ECU, sisäinen vika, pysyvä.

Luettu delphi ds150 laitteella.

Ajettu noin 280tkm
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 00:31:45 kirjoittanut oskuu »
Kantapään kautta

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #1 : 24.04.2021, 10:00:17 »
Kannattaa tarkastaa tuo ensimmäinen vika vaihtoehto ja läppäkotelon putsaus.
Niillä alkuun.

https://www.dtcdecode.com/Volvo/ECM-P060747
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 10:02:04 kirjoittanut jak900 »

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #2 : 24.04.2021, 11:48:59 »
Täytyy toi korkat auki viel jos vielä oireilee, kuitenkin viimeistään kesän huollon yhteydessä.

Akun (-) navassa jokseenkin hapettumaa. Puhdistettu napa, kenkä sekä maattopisteet jotka ilman suurempia purkamisia löysin konehuoneen puolelta. Vajaa 100km tänää rullailtu ilman mitään ongelmia.
Akkukin alkaa olla jo iällä ja tiedossa on että huono akku saattaa antaa mitä erikoisimpia vikoja/oireita, joten senkin vaihto tulee olemaan edessä melkee viimeistään ennen syksyä.
Kantapään kautta

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #3 : 30.10.2021, 22:40:12 »
Joops.. eli lahna oli jääny tallin perukoille muiden kiireiden takia ja taas pikkuhiljaa sitä taas alettu roplaamaan.
Ei käy.
Ecm ja ecu käyny kummatki asiantuntevassa liikkeessä. Maadoituspisteitä muljailtu ja yritin johtosarjoja kattella.
En löydä mitään varsinaista vikaa mistään.
Kantapään kautta

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #4 : 17.07.2022, 14:53:32 »
Rottelo saatu käymään puolivahingossa. Kuitenkaan kaikki ei ole vielä selvinnyt. Käy siististi ja tankissa 50-60% edit; 67% E85.
Polttoaineen paine on 4barin hujakoilla näyttää tyhjäkäynnin osalta, max. ollut 5,5. Jossain kohtaa satunnaiesti tippuu 2,7-2,8 baariin jolloin sammuu. Onko mahdollisesti seuraavaksi pumpun vaihto edessä vai aiheuttaako tuota jokin muu myös.
Näissä ei vissii ulkoista pa-suodatinta ollut?

Edit; vikakoodeja ei ole ilmaantunut.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2022, 19:01:15 kirjoittanut oskuu »
Kantapään kautta

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #5 : 19.07.2022, 21:12:25 »
Tänää kyykkäs kerran tyhjäkäynnillä noin 10min käytön jälkeen. Tämän jälkeen ilmoitus "rajoitettu moottorin suorituskyky" ja vikakoodi  P060747. Uudelleen starttauksen jälkeen kävi hienosti ilman katkoja.

Kantapään kautta

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #6 : 19.07.2022, 22:22:52 »
Prosessorin vahtikoira kertoo että ecu huonona tai softavika tai huono akku/lataus.
Mittaa lataus suoraan laturin perseestä ja akulta, putoaako jännite matkalla. Huono kaapelin liitin?

Kyykkäyksiä tullut nyt joutokäynnillä, silloinhan se latauskin on heikoin, varsinkin jos vaikka laturissa pikku häikkä.

Niin, toi että toimii uuden startin jälkeen viittaa just siihe rajoitettuun tehoon, vähän sytkää pois ja muuta.
Vika ei ole hälyttävä koska ei jää päälle. Limp home.
On siis normaali suojatoimenpide tuonkin vian yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2022, 22:30:25 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #7 : 24.07.2022, 21:46:45 »
Kiitos tästä!
Kokeilin jonkinaikaa mittailla tuota ja en havainnu juuri poikkeamaa tossa latauksessa. Pyöri mittauksen ajan 14,5-14,7 välillä, samaa näytti tietokone.
Kerran kyykkäs ennenku ehti mitää mittailemaan ja antoi koodiksi tuon alkuperäisen lisäksi tälläisen kuin:
P060649.
Hommat loppu vähä niinku siihe ku tallikaveri päätti hörppästä jäähdytinnestettä ja myrkytystietokeskuksen soiton jälkee lähdettiinki ottamaan verikokeita kiireen vilkkaan.
Kantapään kautta

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #8 : 10.08.2022, 19:01:42 »
Jeps..

Eilen vaihdoin rakkineeseen vähänajetun mutta satavarmasti ehjän kaasuläppäkotelon. Aiemmin paikalla olevassa kaasuläpässä kuului pienehkö sivuääni itse sähkömoottorin puolelta (ritinä tai rätinä, miten kukin sen ottaa) joka kuului kun kaveri painelee kaasupoljinta ja toinen kuuntelee. 
Kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen auto kävi kuin ihmisen mieli. Auto kävi hienosti eikä uusia vikakoodeja ilmaantunut. Testilenkillä (n. 5km) auto toimi suht moitteetta, yksi nykäsy oli, mutta en siihen kiinnittänyt juuri huomiota.
Tänään kun innoissani menin hallille pesemää autoa ja putsailemaan paikkoja remonttien jäljiltä niin jälleen sama, ei käynnisty, ajonesto, moottorin rajoitettu suorituskyky..

Hetken pohdittuani asiaa, päätin laittaa akun  lataukseen ja touhuilin sekä ihmettelin mikä kumma voi olla. Hetken latauksen jälkeen auto lähtikin käymään, hieman oikutellen ja ilmoittaen rajoitetusta suorituskyvystä.
Tajusin että kaasuläpän vaihdon aikana akku oli ollut myös latauksessa joka myös ilmeisesti antoi auton käydä ilman vikoja. Nykäsy testilenkillä saattoi myös johtua tästä latauksen puutteellisuudesta tai viallisesta toiminnasta.
Näin ollen alan kääntyä Laatikkovian jo aiemmin ilmoittaman mahdolliselle laturivialle ja laitoin uuden laturin tilaukseen.
Olisi varmaa pitäny tarttua tarjoukseen jo aiemmin  :nuhtelu

Onko näin äkkiseltään kenelläkään kokemusta kolmoskoppasen laturin vaihdosta?
Kantapään kautta

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #9 : 15.09.2022, 16:42:30 »
Päivitetääs tätäkin vaikka ei mitään varsinaista päivitettävää ole.
Laturin sain vaihdettua ja aika kikkailua oli, 10mm ohut nivelräikkä oli suuri apu yhden pultin irroituksessa.
Summa summarum, vika ei poistunut ja löin hanskat tiskiin ja vein volvolle auton.
Pystyin jostain syystä ajamaan auton heille, n.20km ilman mitään ongelmia.
Autosta saatu disabloitua käynnistyksenesto ongelmat poistamalla hälytinjärjestelmä käytöstä. Mutta käynnistykseen ja nää muut murheet on edelleen olemassa.
Volvolla auto ei ole suostunut käynnistymään ulkotiloissa, starttaa muttei köynnisty, mutta kun ollut hallin puolella tutkittavana, auto on pystytty ajamaan ulos hallista. Volvolla ei ole saatu mitään vikakoodeja ulos. PA paineet sun muut tarkastettu myös siellä, kaikki on kuin kuuluukin, tai on ja on.
Siel oltiin heitelty ilmoille myös mahdollisuus viallisesta anturista, joka mittaa etanolipitoisuutta.
Jatketaan...
Kantapään kautta

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #10 : 02.12.2022, 19:26:05 »
Jeees. Vika ilmeisesti saatu paikallistettua aika hyvin nyt. Johdot yms. anturit todettu ehjiks ja uusien vikakoodien ja oskilloskooppitutkimuksis käynyt ilmi että ecu katkoo suuttimien ohjausta. Järki liikkuu boxille oikein, mutta siitä eteenpäin ei niinkään.
Lähtee laatikko kohti avausta.
Kantapään kautta

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #11 : 02.12.2022, 20:27:21 »
Ekassa viestissäs sanoit koodiksi ecm sisäinen vika, pysyvä. Voihan se sitten olla se kun niin sanoo.

Ecunhan kuuluukin katkoa suutinten ohjausta, yleensä maadoitusta.
Jos se katkoo jännitettä niin sitten on eri juttu. :(
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #12 : 02.12.2022, 20:51:16 »
Näinhän se, kuitenki monta muuttujaa matkas tuonki koodin takana, mut kerrankin näin.

Niinno tottakai se juu katkoo sitä, muutoin tulloo tulva.  :)
Mut joo, suuttimien ohjaus ei toimi niinkuin pitää, näin viisammat oli todennut. Jos jossai loppuraportis on tarkempi kuvaus siitä ni lisään sen tänne.
Myöskin on hassua et se vika ei oo kokoaikaa päällä vaan joskus toimii ja joskus ei. Juotos?
Kantapään kautta

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #13 : 02.12.2022, 21:38:50 »
Näinhän se, kuitenki monta muuttujaa matkas tuonki koodin takana, mut kerrankin näin.

Niinno tottakai se juu katkoo sitä, muutoin tulloo tulva.  :)
Mut joo, suuttimien ohjaus ei toimi niinkuin pitää, näin viisammat oli todennut. Jos jossai loppuraportis on tarkempi kuvaus siitä ni lisään sen tänne.
Myöskin on hassua et se vika ei oo kokoaikaa päällä vaan joskus toimii ja joskus ei. Juotos?

Tuollaisen ecu maksaa 150-200€ käytettynä niin hankkii sellaisen ja kloonaa tiedot vanhasta ecusta. P0607 on sellainen koodi mikä poikkeuksetta johtuu ecun sisäisestä viasta niin kannattaa jo tuolla tutkimisella tuo tehdä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
Vs: V70 2.5FT 2009 vikakoodi
« Vastaus #14 : 31.01.2023, 18:09:14 »
Tuollaisen ecu maksaa 150-200€ käytettynä niin hankkii sellaisen ja kloonaa tiedot vanhasta ecusta. P0607 on sellainen koodi mikä poikkeuksetta johtuu ecun sisäisestä viasta niin kannattaa jo tuolla tutkimisella tuo tehdä.

Tämähän loppuviimeks se vika sit olikin.
Ecusta ei löydetty sellaista vikaa mitä oltaisiin voitua korjaamaan. Tarina ei kuitenkaa kerro että löytykö jotain vikaa vai ei.
Nyt ajettu pauttiarallaa 70kilsaa ecun vaihdon jälkeen eikä vikoja ole ilmaantunu. Leimastakin lähes moitteetta läpi, takaiskarit vähä vuosi  ::)
Kantapään kautta

 

Futurez  Kulkukoira