Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D4 AWD R-Design -15 Rebel Blue - Käyttöautotarinoita

  • 40 Vastauksia
  • 4961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vaihteiston öljypumpun alla olevat tiivisteet todennäköisesti vuotavat. Vikaan on muutama parannuskeino, mutta vain yksi oikea korjaustapa, eli niiden tiivisteiden vaihto.

Kohtuulliseen lopputulokseen voi päästä ihan vaan sopeutuksella, tai vaihtoehtoisesti TCM:n uudella ohjelmalla. Tässä tosin se murhe, että siihen oli joku vuosimalliraja, että saako TCM:ään päivitystä, vaan pitää vaihtaa koko yksikkö.

Midän talouden saman vuotinen XC70 D4 awd teki tuota kans joskus, mutta oireet ovat hävinneet lähes olemattomiin, vaikka asialle ei ole tehty mitään.

Kilometrejä kun tulee kokoajan lisää eikä ole mitään halua vaihtaa autoa, niin en pidä mahdottomana ajatuksena huoltaa laatikkoa. Turbiini tai onko se sitten turbiinilukko, oireilee 1500 rpm ylöspäin isolla kaasulla ravistamalla voimakkaasti. Lisäksi suunnanvaihdon terävä potku lämpimällä laatikolla. Että syitä olisi tiputtaa laatikko alas.  :idiot2:

Mutta toistaiseksi vaihdellaan öljyjä ja ajetaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
No sehän se paras keino olisi  :)

Tuo suunnanvaihdon nykäisy johtuu samoista tiivisteistä.

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Kilometrejä kun tulee kokoajan lisää eikä ole mitään halua vaihtaa autoa, niin en pidä mahdottomana ajatuksena huoltaa laatikkoa. Turbiini tai onko se sitten turbiinilukko, oireilee 1500 rpm ylöspäin isolla kaasulla ravistamalla voimakkaasti. Lisäksi suunnanvaihdon terävä potku lämpimällä laatikolla. Että syitä olisi tiputtaa laatikko alas.  :idiot2:

Mutta toistaiseksi vaihdellaan öljyjä ja ajetaan.

Tosiaan niin kuin kulmamies mainitsi, että ainoa oikea korjaus tuohon nykimiseen on vaihtaa nuo öljypumpun akselin tiivisteet.

Tuohon turbiinin värinään suosittelen vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä lisäämään "shudder fixx" lisäainetta. Oman kokemukseni mukaan tuo aine oikeasti toimii ja vähentää laatikosta aiheutuvia väritöitä.
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Etuiskarit vaihdettu tänään. Olipahan työmaa, mutta tuli tehtyä. Uudet kääntölaakerit käytin auki ja lisäsin vaseliinia reilulla kädellä. Oli sielä sen verran rasvaa, että voi sanoa sitä sielä olevan. Tietenkään purkaessa jousta iskarista irti, ei tullut katsottua, missä asennossa kääntölaakeri pitää olla. :facepalm: Noh, kyllä ne paikalleen löytyi kun aikansa pyöritteli.

Etupäästä tuli huomattavasti jämäkämpi ja ylimääräiset kolinat jäi pois. Iskarit on siis Bilstein B6.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Laitas tuonne korjaamon puolelle ohjeet, että miten sinne kääntölaakeriin saa lisättyä rasvaa, jos kerran mahdollista, eikä siis ole täysin umpeen prässätty, moni ei huomaa lisätä, vaikka tarvetta olisi.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Laitas tuonne korjaamon puolelle ohjeet, että miten sinne kääntölaakeriin saa lisättyä rasvaa, jos kerran mahdollista, eikä siis ole täysin umpeen prässätty, moni ei huomaa lisätä, vaikka tarvetta olisi.

Täytyypi koittaa muistaa ottaa kuvia niistä vanhoista kääntölaakereista. Puoliskot lähtee irti toisistaan sopivasti ruuvimeisselillä kampeamalla. Ei olisi tullut edes mieleen avata niitä, mutta vuosia sitten kun vaihdoin Hanna^n autoon iskarit, niin kääntölaakeri levisi käsiin irroitusvaiheessa. Siinä laakerikuulia lattialta etsiessä tuli hyvin selväksi, että niihin täytyy lisätä vaseliinia.



Volvo kun on tunnettu erikoistyökaluista, niin eihän tämäkään remontti olisi onnistunut ilman soveltamista. Iskarin yläpään mutteri on syvällä ahtaassa kolossa ja keskeltä pitää pitää kuusiololla vastaan. Avainväli mutterissa on 18mm. Muuta sopivaa työkalua ei tallista löytynyt, niin hitsasin TIGillä hylsyyn molemmille puolille reilun 300mm pätkän 20x3mm lattaa. Ei paljon tarvinnut vääntää kun mutteri aukesi. Vanha mutteri täytyi laittaa takaisin koska uuden mutterin avainväli oli 19mm. :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Tiistaina piti avata vasen takaovi. Ei auennut. Oven sisältä kuului, että yritti kyllä. Kuskin oven kautta sisäkahvasta käyttämällä ovi aukesi ja on toiminut siitä lähtien. Menin siinä sitten heiluttelemaan oven haitarikumia kun sain oven auki ja sen jälkeen lukitsemalla ovet uudelleen ne kaikki myös aukesivat.

Vikakoodi CEM-B110A77, Read door driver side central locking motor - Mechanical Failures - Commanded position not reachable

Seurataan uusiutuuko vika.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
En ole löytävinään mistään ohjetta, miten Webaston saa päälle auton avaimella. ??? Vai onko se taas jonkun tietyn aikakauden ominaisuus eikä toimi tässä autossa? :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
En ole löytävinään mistään ohjetta, miten Webaston saa päälle auton avaimella. ??? Vai onko se taas jonkun tietyn aikakauden ominaisuus eikä toimi tässä autossa? :facepalm:

"I" napista pitkään painamalla, mutta se toiminto ei ole autoissa alunperin. Kuusinappiseen kaukosäätimeen sen saa ohjelmoitua Volvolla.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
"I" napista pitkään painamalla, mutta se toiminto ei ole autoissa alunperin. Kuusinappiseen kaukosäätimeen sen saa ohjelmoitua Volvolla.

Niin tietysti ei ole valmiina.  >:( Täytyy siis ajastaa aamua varten valmiiksi.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-499470/2015

Saa näköjään viisnappiseenkin avaimeen, mutta ei toimi niin kaukaa.

 

RallyBaron  Samppasport