Autodiagnoosi  Carcom Oy

855 -96 budjettisportti

  • 45 Vastauksia
  • 10600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #15 : 17.06.2022, 20:29:54 »
Tuo modijuttu on tullut lueskeltua läpi jo aiemmin. Sen tarkoitus on parantaa toimintaa osakaasulla, vakionahan on käytössä vain yli 80% läpänavautumalla.

Tuli mieleen sellainenkin pikkujuttu, että tuskinpa äänenvaimennin on alkuperäinen. Jos vaikka onkin vakiota kuristavampi niin voi vaikuttaa riittävästi. Ehkäpä tarkastan läppien toiminnan ja sen jälkeen vaan putkisto uusiksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5019
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #16 : 17.06.2022, 20:49:35 »
Tuohon on paska tehdä samaa reittiä se pakoputki kuin alkuperäinenkin,sivuputki taas suorastaan helppo.
Vaimennin vaan poikittain ja putki pihalle.

Joo tuo modi, sillä kai käytös voi vähän muuttua mutta eipä sillä mitään lisätehoja saa.
Vvis oli mulla tosiaan vielä 95 mallissa mutta ei 96 tai kai se oli jo viimestä mallia eli 97 kun oli tehty loppuvuonna 96.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #17 : 17.06.2022, 20:57:09 »
Ei ole mitenkään vaikeimmasta päästä vetää putkea akselin yli alkuperäistä reittiä, sen verran reilusti siinä on tilaa. 240:ssäkin mahtuu 3,5" putki alkuperäistä reittiä akselin yli ja tankin ympäri ilman korin muutoksia. Sivuputki ei ole edes vaihtoehto mulle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5019
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #18 : 17.06.2022, 21:06:12 »
Varmaan on helpompaa juu jos tekee putkiston, kerran kokeilin sovitella alkup. vaimentimelta uutta putkea taakse mutta pitäis olla kunnon vehkeet millä taivutella kun salkku on melko lähellä akselia.
Nakkasin koko paskan meneen ja ostin uuden.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #19 : 11.07.2022, 16:03:07 »
Tämä jäi odottelemaan sitä kunnes on aikaa tehdä jotain. Viime viikolla tuli mieleen, että nurkissahan pitäisi olla USB-porttiin kytkettävä tähystyskamera. Äsken otin bensakiskon pois ja kulmapeilin kanssa suuttimenrei'istä näki hyvin jokaisen läpän liikkeen. Eli siinä ei ole syy tehonpuutteeseen. Sen sijaan mietin jo aiemmin että vetääköhän vaan liian rikkaalle ylhäällä. T6 suuttimet on kuitenkin 50% isommat kuin vakiot(jonka lambdasäätö saa ajossa passattua), mutta liekö täyskaasulla lambdakorjauskaan käytössä. Seosmittari kiinni siis, mutta sen taidan laittaa vasta katinvaihdon yhteydessä. Jos menee liian rikkaalla, niin vakiosuuttimet takaisin ja bensaa tankkiin.

Varmaan on helpompaa juu jos tekee putkiston, kerran kokeilin sovitella alkup. vaimentimelta uutta putkea taakse mutta pitäis olla kunnon vehkeet millä taivutella kun salkku on melko lähellä akselia.
Eihän se ole kuin yleismallin tavarasta pätkii sopivasti. Yleismallin läpivirtaavat pöntöt on muodoltaan vähän huonoja, eikä siihen kovi iso mahtuiskaan eli ihan liikaa melua. Mielessä on ollut tehdä itse jämärosterista kuten Englantilaiseenkin. Alkuperäismallinen, mutta läpivirtaava.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #20 : 11.07.2022, 23:44:39 »
Sen sijaan mietin jo aiemmin että vetääköhän vaan liian rikkaalle ylhäällä. T6 suuttimet on kuitenkin 50% isommat kuin vakiot(jonka lambdasäätö saa ajossa passattua), mutta liekö täyskaasulla lambdakorjauskaan käytössä.

Sanoisin että liian isot suuttimet.

Motronicissa on ecun oma korjauskerroin (+-25%) jonka se pystyy hoitamaan ongelmitta, suurempi heitto alkaa tuomaan tiettyjä haasteita.

Tyhjäkäynnin auto oppii varsin nopeasti vaikka olisi 200% suuremmat suuttimet, mutta osa- ja täyskuormilla alkaa vaikeudet kun muuttujia on liikaa.

Ja mitä tule lambdasäätöön niin se on aktiivisena vaikka rajoittajalle asti jos tietyt ehdot täyttyvät, sama koskee ahtoja. Lambdasäätö voi olla mukana jopa +0.5bar asti.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #21 : 12.07.2022, 10:25:10 »
Muutenhan tilanne on kohillaan, vikakoodeja ei ole ja kulutuskin on ollut omasta mielestä hyvä. Mutta seosmittari kertoo missä mennään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #22 : 04.08.2022, 00:18:55 »
Otinpa tämän liikenteeseen ja alottelin valmistelun josko kesämiittissä kokeilisi miten etuveto kulkee radalla.

Vaihdoin kisakatin ja tein 2,5" putken alkukäyrältä äänenvaimentimelle asti. Pakoäänet koventui jonkin verran mikä ei sinällänsä haittaa, mutta 1600-1900rpm välimaastoon tuli aika ikävä resonanssi.


Tyrkkäsin laajakaistan paikalleen ja koeajelun perusteella täyskaasulla 2500rpm kohdalla on AFR 12.5 josta menee rikkaan suuntaan hiljalleen. 4000rpm paikkeilta eteenpäin menee 11.3-11.2 seoksella. Ei nyt ihan törkyrikkaalla, mutta vois olla laihemmallakin. Siitähän ei ole mitään tietoa millä seoksella menee bensalla vakiosuuttimilla. Osansa tehohävikkiin saattoi kyllä tehdä sekin, että tarvikepöntössä pakoputken mutka ennen pönttöä on supistettu vain 41-milliseksi.

Etupaloiksi vaihdoin Ferodo DS3000 ja jo kylmiltään ne puree paremmin kuin paikallaan olleet tarvikkeet joiden merkistä ei ole tietoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #23 : 04.08.2022, 22:48:21 »
Asentelin kuppipenkit ja kuskin 4-pistevyöt. Toistaiseksi olkavyöt kiinnittyy takavöiden lattiapaikkoihin. Lannevöille tein lattiaan paikat. Tunnelin vieressä kohdan sai tuplapeltiin, helman puolella penkin takakiinnityspisteen viereen. Hitsailis vastakappaleet lattiaan kunnolla, vaikkei niitä muistaakseni tarttiskaan.

Penkit sai edestä suoraan vakiopaikkoihin. Helman puolen takakiinnityspisteen sain käyttöön tekemällä T-mallisen välikiinnikkeen. Tunnelin puolella pultti menee alunperin takaviistosta kotelossa olevaan vastamutteriin. Kotelossa on penkin kohdalla tuplapelti, porasin siihen reiän, ujutin pultin alakautta ja sain kiskon suoraan kiinni.



Eilen otin myös kojelaudan päälipinnan pois, kevennystä sekin ;)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #24 : 05.08.2022, 22:19:39 »
Kiinnitin apparin vyöt ja asensin ohjaustehostimelle jäähyn. Kennoksi nurkista S80 T6 laatikkoöljyjäähy. Kiinnitystä varten ei tarvinnut kuin taivutella vakiokannakkeet. Moottoriöljyjäähyn laitto jäi myöhempään.


245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #25 : 06.08.2022, 23:37:03 »
Päätin kokeilla mikä seos on vakiosuuttimilla ja bensalla. Pumppasin tankin tyhjäksi, kaadoin bensaa sisään ja vaihdoin suuttimet. Menee täyskaasulla 12.8-13.2 paikkeilla eli paljon parempi tehon kannalta. Antaa olla bensaa tankissa ja käyn tällaisenaan dynossa kunhan ehtii jotta näkee puuttuuko tehoa.

Pesaisin irtoliat päältä ja lainasin valkeasta 245:stä Cometit semislikseillä. Ei jää ainakaan renkaista kiinni taittuuko :D

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #26 : 07.08.2022, 20:39:56 »
Hyvin se näytti taittuvan se etuvetoinenkin ahvenistolla, kun on oikea mies ratissa ;)
Mielenkiinnosta pakko kysyä, että satuitko katsomaan/tallentamaan kierrosaikoja?
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5096
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #27 : 07.08.2022, 20:56:02 »
Hienosti oli kulkua Volvossa..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #28 : 07.08.2022, 21:39:45 »
Olihan se hauskaa puuhaa, vaikka ajolinjat nyt oli taas mitä oli. Lopussa eräs kokeneempi radankiertäjä kävi kyydissä istumassa useamman ja koetti opastaa linjoja. Kyllä ne lopulta alkoi tuntumaan toimivilta kun sain auton oikealle linjalle, kunnollinen testaaminen vaan jäi tekemättä kun päivä loppui kesken ja sadekin tuli vielä päälle. Vaikka oletin ettei jää taittuminen renkaista kiinni, niin silti ois saanut olla leveämmät. Eilen testasin eteen valkeata varten hommaamiani 245 semisliksejä 8" vanteella, mutta ois vaatinut spacerit ettei ota tolppaan kiinni.

Äänenvaimennin taisi luovuttaa parhaan vaimennustehonsa radalle, kotimatkalla vedättäessä ääni oli selvästi kovempi :P

1.42 puolelle näytti menevän paras kierros Juizzuboin istuessa kyydissä. Ettei mitenkään rakettimaista nopeutta. Ennen pääsuoran jarrua nopeus oli 150-155km/h paikkeilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juizzuboi

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 -96 budjettisportti
« Vastaus #29 : 07.08.2022, 22:06:53 »
Kiitoksia kyydistä. Hyvin huomasi, että ei tarvitse olla paljoa tehoa kunhan on ajolinjat ja jarrutuspaikat kunnossa :P

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy