Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Mikä näistä on järkevin valinta?

940 tdic -manuaali
6 (10.5%)
v70 mk1 -manuaali - tdi
6 (10.5%)
v70 mk1 Automaatti - tdi
1 (1.8%)
v70 mk2 -manuaali - d5
13 (22.8%)
v70 mk2 Automaatti - d5
31 (54.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 57

Diisel farmarit - Minkä näistä ottaisit käyttöautoksi tänäpäivänä?

  • 36 Vastauksia
  • 5350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Ja ihan tosissaan kysyn, näihin olen rajannut nyt hakuehdot. Luotettavuus etusijalla, kaikki noista on hyviä ajaa.

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Luotettavuudesta varmaan turha sen enempää kommentoida, kun kaikki noista vaihtoehdoista on vanhoja autoja. Se riippuu pitkälti siitä, kuinka autoa on historiassaan huollettu ja millaisella pidolla se on ollut. Oma mielipide, että paras noista olis varmaan D5 mk2 v70 manuaalina, johon tehty kytkin ja kaksoismassa remontti vastikään. Tosin ei automaattikaan sen huonompi omasta mielestä ole, joten riippuu vähän siitäkin mistä itse tykkäät tai olet mieltynyt.

Satoja tuhansia noilla jokaisella mallilla on kuitenkin ajettu, joten aikaa ja kilometrejä ne on kestäneet mallista riippumatta.
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Luotettavuudesta varmaan turha sen enempää kommentoida, kun kaikki noista vaihtoehdoista on vanhoja autoja. Se riippuu pitkälti siitä, kuinka autoa on historiassaan huollettu ja millaisella pidolla se on ollut. Oma mielipide, että paras noista olis varmaan D5 mk2 v70 manuaalina, johon tehty kytkin ja kaksoismassa remontti vastikään. Tosin ei automaattikaan sen huonompi omasta mielestä ole, joten riippuu vähän siitäkin mistä itse tykkäät tai olet mieltynyt.

Satoja tuhansia noilla jokaisella mallilla on kuitenkin ajettu, joten aikaa ja kilometrejä ne on kestäneet mallista riippumatta.

Joo totta, jokaisesta on kokemusta, mutta ne olivat uudempia silloin ja ns luotettavuus pidemmällä ajalla on rajallinen. Silloin niissä ei ollut mitään vikaa vielä. Hinnat on kaikissa suunnilleen samat tällä hetkellä, niin sen puoleen ei ole väliä minkä valitsisi. Pidän nuista kaikista ja huollot teen itse.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Jos löytää vielä siistinä pidetyn Mk1 pitkäkaton niin siinäpä on auto jossa ei ole juurikaan hullutuksia. Alkaa vaan olemaan opetettu kulkemaan tämmöiset.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Jos aivan absoluuttista toimintavarmuutta ja pienimmän kulutuksen haluaa niin mk1 tdi manuaalina kunhan löytää ehjäkorisen. Mk2 mallit vähemmän herkkiä lahoamaan mutta itse en huolisi niistä kuin mustakoppa-d5:n, harmaakoppaisiin en koske pitkällä tikullakaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Jos aivan absoluuttista toimintavarmuutta ja pienimmän kulutuksen haluaa niin mk1 tdi manuaalina kunhan löytää ehjäkorisen. Mk2 mallit vähemmän herkkiä lahoamaan mutta itse en huolisi niistä kuin mustakoppa-d5:n, harmaakoppaisiin en koske pitkällä tikullakaan.

Tarkannuksena mikä on harmaa koppa? Eli ihan vain korin väristä puhut?
Olikos d5 muuta kuin geartronic laatikolla, eli 04 ja ylöspäin? Mites ne dpf versiot, onko niissä ollut ongelmia? Vai tähääkö siihen 04-06?
« Viimeksi muokattu: 09.07.2022, 12:59:30 kirjoittanut TDi123 »

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Musta-/harmaakoppa viittaa moottoriversioon, eli suojakopan väriin. 2007 oli kaikki jo harmaakoppaisia 185hv malleja hiukkassuodattimella ja näissä on ollut venttiilinostimien vikoja jonkun verran.
163hv mustakoppainen D5 on erittäin lujan koneen maineessa ja itsekin sellaisella ajelin vielä hetki sitten tyytyväisenä 500tkm mittarissa.

Oma valinta oli automaatti, mutta nyky polttoainehinnoilla manuaalilla saat nipistettyä edes vähän kuluista, siksi ääni sille, kunhan kytkin ja kaksoismassa on kunnnossa.

Geartronic ja "tavallinen" automaatti ovat samoja laatikoita eri ohjelmalla ja kepillä. Ihan ok laatikko, tosin takkuileva venttiilikoneisto on suht. yleinen vaiva, joka lievimmillään tarkoittaa vain pientä hidastelua suunnan vaihdoissa ja toisinaan vaihteiden vaihtumisessa.

04-06 ehkä vähiten vikaherkkiä ylipäätään, kun on jo parempaa mittaristoa ja cem-yksikköä, mutta vielä vanhemmalla tekniikalla. -05 alkaen facelift paremman näköinen, mutta muoviset umpion linssit voivat vaatia ehostusta. Uudet umpiot tosin saa jo kolmensadan pintaan tarvikkeena halogeenivalolliseen.

-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Selvä, kiitos. Täytyy seurata tarjontaa. Joku perverssio minulla on 940 kohtaan, että jos sopiva hintainen siistikoppainen löytyy, niin käyn ainakin katsomassa jo ihan mielkenkiinnosta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Noissa D5:n eri versioissa voi aiheuttaa hämmennystä sekin että S80 oli mk1 loppuun asti eli 2006 mallitkin mustakoppaisella ja V70 malleihin harmaakoppainen tuli hiukkassuodattimineen ja pyörreläppä ym. murheineen aikaisemmin, oliko jopa faceliftin yhteydessä eli 2005 mallivuoteen?

Helpoiten nuo erottaa siitä että mustakoppainen D5 on 163hv ja harmaakoppainen 185hv.

Hintatason huomioon ottaen itse en kyllä edes harkitsisi tuollaista kivikautista esikammiodieseliä (D24), suorituskyky varsinkin suhteessa kulutukseen on aika maltillinen verrattuna uudempiin suorasuihkutusmoottoreihin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Noissa D5:n eri versioissa voi aiheuttaa hämmennystä sekin että S80 oli mk1 loppuun asti eli 2006 mallitkin mustakoppaisella ja V70 malleihin harmaakoppainen tuli hiukkassuodattimineen ja pyörreläppä ym. murheineen aikaisemmin, oliko jopa faceliftin yhteydessä eli 2005 mallivuoteen?

Ainaki vielä -06 vuosimallin facelift V70 on saanu mustakoppasella D5:lla eli ilman dpf.
Täällä sellanen versio, käyttöönotto lokakuu 2005. Nyt ajettu reilu 520tkm, eli ei nuo ainakaan kilsoja pelkää.

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Noissa D5:n eri versioissa voi aiheuttaa hämmennystä sekin että S80 oli mk1 loppuun asti eli 2006 mallitkin mustakoppaisella ja V70 malleihin harmaakoppainen tuli hiukkassuodattimineen ja pyörreläppä ym. murheineen aikaisemmin, oliko jopa faceliftin yhteydessä eli 2005 mallivuoteen?

Helpoiten nuo erottaa siitä että mustakoppainen D5 on 163hv ja harmaakoppainen 185hv.

Hintatason huomioon ottaen itse en kyllä edes harkitsisi tuollaista kivikautista esikammiodieseliä (D24), suorituskyky varsinkin suhteessa kulutukseen on aika maltillinen verrattuna uudempiin suorasuihkutusmoottoreihin.


Joo kiitos, seurataan. Sitten mulla on ollu 2 mustakoppasta v70 ja xc90, niissä ei ollu kyllä vikoja kuin ardicin kanssa..  940 tulisi hieman projektimielessä, sillä koneellahan ei tee yhtään mitään, siihen vaihtaisin jonkun suoraruiskun tilalle. Mutta korina ja takavetoisuus tietty. No katsotaan v70 kanssa ei tarvitse kyllä muutakuin ajella. :)

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Laitoin tuon V70 D5 mk2 automaatti ja ei syyttä :
https://www.is.fi/autot/art-2000008937829.html
Samalla moottorilla yli miljoona kilsaa, ei paha  8)
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Laitoin tuon V70 D5 mk2 automaatti ja ei syyttä :
https://www.is.fi/autot/art-2000008937829.html
Samalla moottorilla yli miljoona kilsaa, ei paha  8)

Samaa olen tässä pyöritellyt. d5 ja myös mk1 manuaali tdi on ajettu miljoona useammallakin. Manuaalina vakiolaatikollakin päässeet. Kiitettäviä lukuja, toki tuuria ja tarkkuutta vaatii jakopään osalta molemmat. Mk1 olisi kyllä klassinen pitoauto, molemmat hyvät on suunnilleen saman hintasia. Osat on molempiin samanhintasia, eli nyt on vain ajankysymys milloin mieluinen sattuu. :)

Poissa TDi123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Tein päätöksen. Hain mk1 manuaalina, hyvä korinen. En muistanu miten hyvä sellanen on ajaa. Täyden huollon teen ja sitte ajellaan miljoona tauluun. :D



Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Tein päätöksen. Hain mk1 manuaalina, hyvä korinen. En muistanu miten hyvä sellanen on ajaa. Täyden huollon teen ja sitte ajellaan miljoona tauluun. :D

 O0  :3/4 jättää sen:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Ateho  Elekma